Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:28

Ik snap de heisa om het vaccineren van de kinderen niet, het is niet verplicht he, je mag dit als ouder zelf beslissen. Ik heb collega's die zelf wel gevaccineerd zijn, maar het voor de kinderen liever nog niet doen, prima toch? Andere collega laat het aan zoon over en die twijfelt zelf nog, ook prima..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:29

pmarena schreef:
Ik vroeg me al af wanneer er begonnen zou worden met het warm maken van het volk voor het ook vaccineren van de jongere kinderen. Nou daar is hij dus :=

Nou, weet je, dat klinkt behoorlijk als wappie ;) :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:31

Relaxed schreef:
Ik snap de heisa om het vaccineren van de kinderen niet, het is niet verplicht he, je mag dit als ouder zelf beslissen. Ik heb collega's die zelf wel gevaccineerd zijn, maar het voor de kinderen liever nog niet doen, prima toch? Andere collega laat het aan zoon over en die twijfelt zelf nog, ook prima..

Nou echt dit dus... Ik heb iemand op Facebook (volg haar niet meer dus zie er niks meer van) die zich er ook heel druk om maakt. Dat ik denk van je doet net alsof ze het je kind al ingespoten hebben. Als je als ouder niet wil dan hoeft het niet...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:33

Relaxed schreef:
Ik snap de heisa om het vaccineren van de kinderen niet, het is niet verplicht he, je mag dit als ouder zelf beslissen.

Net als bij volwassenen. Letterlijk niet verplicht, defacto wel.

Mijn zoon is 19. Vaccinatie nergens voor nodig. Oh, wacht hij studeert en mag er niet in zonder certificaat.
Ach ja, hij hoéft toch niet te studeren.

Idem lagere school. Je bent verplicht om die kinderen naar school te sturen en wacht maar af; genoeg angstpsychose voor een verplichting van entcertificaat.
Oh nee, niet écht verplicht; je kan ook thuis scholen. Jaja...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:35

Oh ik vind het helemaal prima hoor als ze ook voor de leeftijdsgroep 0-12 de Corona vaccinaties beschikbaar gaan stellen. Als die behoefte er is onder de mensen, mogen ze van mij alles in hun kind prikken dat ze maar willen. De meeste kinderen krijgen al zoveel vaccinaties, dit kan er ook nog wel bij :=

En als het helpt om de Corona-angst onder controle te krijgen en het percentage voor het idee van de groepsimmuniteit, en waarschijnlijk zullen ook best nog heel wat oudere kinderen binnen die groep, zelf graag de prik willen....

Waarom dan niet. Zolang het maar geen verplichting is, vind ik het prima :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:50

pmarena schreef:

Precies dit.

Het is niet zo dat kinderen gevaccineerd MOETEN worden. Het kán. Da's toch wel iets heel anders.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:50

Vertel dat maar tegen #moederhart :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:54

Winged schreef:
pmarena schreef:

Precies dit.

Het is niet zo dat kinderen gevaccineerd MOETEN worden. Het kán. Da's toch wel iets heel anders.

Nogmaals, net als bij volwassenen _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:56

Cer schreef:
Vertel dat maar tegen #moederhart :+

Dan laten ze hun eigen kind maar niet vaccineren. Wat de keuze voor kinderen van Pietje, Jantje en Klaasje mogen Pietje, Jantje en Klaasje zelf weten.

En wat een Doutzen daarvan vindt... Tjah

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:56

Ik wordt er al gestoord van hoe ik bij iedere arts weer opnieuw moet verdedigen dat mijn verder volledig ingeente kind slechts 1x een BMR gekregen heeft (zware bijwerkingen).
Gelijk weer de hele blabla alsof je met een bijl aan de nek van je kind staat.
Ik kijk niet uit naar de covid gekte onder kinder/schoolartsen :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:57

Nou ja Winged, als ze zo denken hebben ook zij geen verdienmodel en fame meer ... :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:00

Sizzle schreef:
Ik wordt er al gestoord van hoe ik bij iedere arts weer opnieuw moet verdedigen dat mijn verder volledig ingeente kind slechts 1x een BMR gekregen heeft (zware bijwerkingen).
Gelijk weer de hele blabla alsof je met een bijl aan de nek van je kind staat.
Ik kijk niet uit naar de covid gekte onder kinder/schoolartsen :n

Maar het is toch niet verplícht!!! Maak je niet druk :+

Goed voorbeeld Sizzle.
Wettelijk een vrije keuze; defacto niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:02

Ergens is het natuurlijk ook gewoon wel zo eerlijk om ook die groep zelf de keuze te geven. Als je als 11-jarige erg graag de prik wil vanwege het idee dat je dan kwetsbare mensen in je omgeving extra beschermd.... dan vind ik het wel fair als ze de prik mogen halen.

Ik zit wel een beetje met het ethische aspect bij de echt jongere kinderen. Dat ouders dan voor hun eigen gewin (zeg maar) een prik laten zetten tegen een ziekte waar zo'n kleintje normaal gesproken zelf nauwelijks last van zal hebben.

Maar aan de andere kant vind ik dat verschil met de al bestaande prikken ook weer niet zo groot, zeker als de Corona-vaccinaties ook goedgekeurd zouden gaan worden voor de jongste leeftijdsgroep.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:08

Ik zou zelf nu ook gewoon kiezen voor de inenting maar wat als er dadelijk een refresher beleid komt ieder jaar of zo?
Het is van de griepprik bekend dat het niet perse verstandig is om gezonde kinderen systematisch in te enten met het ook op toekomstige pandemieen omdat ze dan minder breed spectrum antistoffen ontwikkelen.

Nu wordt al snel gezegt dat het heus en vast niet zo ver gaat komen, maar dat zijn loze uitspraken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:13

Ik ben er sowieso wel zeer benieuwd naar hoe het zich verder zal ontwikkelen, of het hier bij gaat blijven of er eind van het jaar toch iets uit de hoge hoed komt van Oeps de bescherming van de vaccinaties blijkt toch wel erg tijdelijk te zijn, komt allen voor de volgende prik!

De gedachte om nu even een mokerslag aan de diverse virus-varianten uit te delen door zoveel mogelijk poppetjes te vaccineren vind ik op zich geen slechte.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:14

Sizzle schreef:
Ik zou zelf nu ook gewoon kiezen voor de inenting maar wat als er dadelijk een refresher beleid komt ieder jaar of zo?
Het is van de griepprik bekend dat het niet perse verstandig is om gezonde kinderen systematisch in te enten met het ook op toekomstige pandemieen omdat ze dan minder breed spectrum antistoffen ontwikkelen.

Nu wordt al snel gezegt dat het heus en vast niet zo ver gaat komen, maar dat zijn loze uitspraken.

Gezonde volwassenen evenmin.
Dát is waarom ik nu de blijkbaar minder schadelijke Delta hoop op te pikken :)*
Dan ben ik van de voorspelbare en defacto verplichte opfrissers verschoond.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:15

Vind het wel bijzonder om te zeggen dat je covid hoopt te krijgen :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:20

Ik vind het wel een interessante visie van HC eigenlijk: de eerste prik halen in de hoop dat je dan heel redelijk beschermd bent tegen het meest ernstige verloop. En dan een besmetting willen in de hoop dat je dan een beter bescherming hebt dan wanneer je de 2e prik zou halen.

Ik snap alleen niet zo goed waar het op gebaseerd is dat het zo zou werken :)
Ik vraag me dan af waarom die besmetting-na-eerste-prik dan beter zou werken dan de 2e prik.

En zou een natuurlijke besmetting dan nog beter werken als je helemaal geen prik zou hebben gehaald?
Want er zijn volgens mij best wat mensen die een paar maanden na hun besmetting alweer besmet blijken te zijn.

Maar ligt dat dan aan het virus, de ernst van de besmetting of is dat iets persoonlijks in het immuunsysteem van die mensen. Ofwel: komt het vaak voor dat je na besmetting snel weer vatbaar bent. En zou dat na het halen van een prik anders zijn.

En zouden die mensen na (door) hun 2e besmetting dan wel een soort super-boost hebben gekregen, en daarna niet meer vatbaar zijn? Of gewoon net zo snel wéér een besmetting kunnen oplopen. En om hoeveel mensen gaat dat dan die dat hebben... :?

Zo veel vragen :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-07-21 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:22

Smee__ schreef:
Vind het wel bijzonder om te zeggen dat je covid hoopt te krijgen :=

Waarom?
Het is een risico-overweging.

De overgrote meerderheid heeft zonder vaccin ook al geen ziekenhuisopname en ik ben volledig gevaccineerd.
Ik weeg het af tegen de voorspelbare defacto verplichting van permanente herhalingen.

Ben overigens nooit op wat dan ook getest dus wellicht héb ik het al eens opgelopen, maar zomaar een test daarop doen ze hier niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:25

Het werkt natuurlijk anders.
Bij een inenting ben je enkel en alleen beschermt tegen alles wat dat specifieke stukje spike eiwit heeft.
Bij een natuurlijke infectie maak je een breed spectrum aan antistoffen tegen verschillende delen van het virus. Dat kan goed en slecht zijn, dat valt niet te voorspellen.
Daarom kun je ook geen standaard antistoffen test gebruiken om te zien of je inenting gewerkt heeft want die test kijkt een ander antigeen.
Een van de redenen dat kinderen minder bevattelijk lijken is omdat ze recent al tegen diverse ongevaarlijje corona virussen gevochten hebben en dus een betere kruisreactie hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:26

pmarena schreef:
Want er zijn volgens mij best wat mensen die een paar maanden na hun besmetting alweer besmet blijken te zijn.

Idem na vaccinatie.

Het punt is dan na vaccinatie en/of natuurlijke besmetting doorlopen, je een weerstand hebt tegen de ernstiger gevolgen.

Het is inmiddels helder dat twee vérschillende vaccins meer bescherming biedt dan één vaccin. Idem vaccin plus ´al naturel´.
Dit tegen het perspectuef van griepvaccins. Zie wat Sizzle schreef. Ik heb dus liever ook een zélf opgebouwde weerstand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:29

Die twee verschillende vaccins betreft als eerste AZ met daarna Pfizer (of Moderna) en de bescherming is gelijk of wat hoger dan alleen twee keer AZ. Sommigen denken met AZ alsnog dood te gaan en met AZ en Pfizer het eeuwige leven te hebben blijkbaar, de verschillen zijn er maar niet heel erg veel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:35

bigone schreef:
Die twee verschillende vaccins betreft als eerste AZ met daarna Pfizer (of Moderna) en de bescherming is gelijk of wat hoger dan alleen twee keer AZ. Sommigen denken met AZ alsnog dood te gaan en met AZ en Pfizer het eeuwige leven te hebben blijkbaar, de verschillen zijn er maar niet heel erg veel.

Twee weken meer beperkingen is ook maar marginaal en lijkt een halszaak voor verschillende hier ;)

Overigens geef ik het als voorbeeld.
Denk dat een weerstand door het eigen systeem opgebouwd het beste is. Zie dat kinderen door weerstand tegen andere corona-virussen deze ook beter kunnen weerstaan.
Nu tóch door de vermaledijde defacto verplichting gevaccineerd zijnde wil ik van die bescherming graag optimaal gebruík maken :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:42

Verschil met kinderen is ook dat hun immuunsysteem veel beter werkt dan bij iemand van 50.
Dus misschien veel gemakkelijker een infectie verwerkt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:43

bigone schreef:
Verschil met kinderen is ook dat hun immuunsysteem veel beter werkt dan bij iemand van 50.
Dus misschien veel gemakkelijker een infectie verwerkt.

Vandaar eerst een volledige vaccinatie :P