Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 23:20

Vreemd wel dat je niet wil onderhandelen. Waarom is dat? Kun je niet beter je vraagprijs wat hoger zetten zodat mensen wel een bod kunnen doen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 07:51

Waarom zou ze dat doen? Genoeg mensen die vaste prijzen hanteren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 08:08

Dat is helemaal niet vreemd :? Je bepaalt gewoon zelf hoe je je spullen aanbiedt :j

Eigenlijk is het pas vreemd om zo te gaan lopen tobben met denken dat afdingen "moet" want daarmee ga je wel een beetje voorbij aan het handige "nu kopen" principe van Vinted.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 09:33

Nou ik vind juist het onderhandelen een fijn punt van Vinted. Dst je gewoon een bod kan doen. Als iemand helemaal niet bereid is te zakken in prijs, ben ik vaak al minder geneigd iets te kopen.

Dusja, ik vind het vreemd om vaste prijzen te hanteren.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 09:38

Ik vind dat bieden ook maar irritant. Zou fijn zijn dat je net als op marktplaats gewoon kan kiezen bieden vanaf of gewoon niet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 10:00

Ik vind het eerder normaal dat je iets te koop zet voor de prijs die je wil hebben. Nette prijs, meteen verkocht, klaar. Geen gedoe met onderhandelen. Juist het meteen kopen van Vinted is zo ideaal.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 10:01

Fijn dat ik toch nog niet te snel ben geweest met op ik heb een probleem te hebben geklikt. Pakket komt vandaag aan thuis. Mocht het niet goed zijn heb ik nog 4 dagen de tijd. :D

@tallie
Als die persoon al zo reageert, dan zou ik het prima vinden als die mij blokt. Daar wil ik niet eens aan verkopen. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 10:08

_Lorette_ schreef:
Ik vind het eerder normaal dat je iets te koop zet voor de prijs die je wil hebben. Nette prijs, meteen verkocht, klaar. Geen gedoe met onderhandelen. Juist het meteen kopen van Vinted is zo ideaal.

Ik heb dus de ervaring dat bijna alle verkopen die ik doen, gedaan worden nadat de koper een goed bod heeft gedaan. Om die reden zet ik mijn vraagprijs wel iets hoger neer dan wat ik er minimaal voor wil hebben. Zo kan er onderhandeld worden.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 10:56

Qua biedingen ligt het eraan wat dan de vaste prijs is. Heel eerlijk doe ik iemand toch een bod als er vaste prijs bijstaat, maar het al maanden te koop staat en de prijs onrealistisch hoog is. Dan stuur ik wel een bericht erbij dat met de reden waarom ik toch een bod doe. Accepteert iemand dat niet, dan jammer dan. Maar als je onrealistische prijzen hanteert wat met verzendkosten en kopersbescherming bijna de nieuwprijs is zonder dat het een exclusief product is, dan kan je verwachten dat je het daarmee nooit verkocht krijgt.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 14:07

Ik bied ook eigenlijk altijd wel, 8 van de 10 gaan akkoord met een iets lagere prijs. Scheelt uiteindelijk toch weer. En als ik iets echt graag wil koop ik het uiteindelijk ook voor vraagprijs. Er zit wel veel verschil in hoe de mensen reageren op een bod, iemand die gelijk negatief reageert koop ik dan ook minder snel nog voor een hogere prijs van.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:53

Ik vind/vond juist zo ideaal van Vinted dat je niet hoeft te bieden en meeste mensen spullen voor klein prijsje erop zetten.
Ik bied soms zelf alleen als ik vergelijkbare producten in bv verkeerde maat/kleur voor veel goedkoper zie staan. Maar meestal zoek liever verder naar dat zelfde product met wel een reeële prijs.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 00:09

Marjo schreef:
Nou ik vind juist het onderhandelen een fijn punt van Vinted. Dst je gewoon een bod kan doen. Als iemand helemaal niet bereid is te zakken in prijs, ben ik vaak al minder geneigd iets te kopen.

Dusja, ik vind het vreemd om vaste prijzen te hanteren.

Dat is omdat mijn prijzen al rete laag liggen.

En ik verkoop als een malle momenteel. Maar heb er dus echt een pareltje tussen af en toe :))

En inderdaad, als ik daar al om geblokt word, dan is dat verder prima. :) Ik heb ruim 500 goede reviews van 5 sterren, deze kan ik wel missen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 15:18

Tallie1979 schreef:

En ik verkoop als een malle momenteel. Maar heb er dus echt een pareltje tussen af en toe :))

En inderdaad, als ik daar al om geblokt word, dan is dat verder prima. :) Ik heb ruim 500 goede reviews van 5 sterren, deze kan ik wel missen.

Wat verkoop je dan zoal op Vinted?
Ik zou zelf eens wat actiever spullen moeten verkopen. Nu koop ik vooral :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:13

Ik vind het zo irritant dat je niet meer op het merk kunt klikken
Ik gebruikte dat echt heel vaak om dan in de juiste maat te shoppen

Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 18:37

Ik vind bieden ook irritant, zet t al voor weinig te koop en als ze dan 1,80 gaan bieden op iets van 2 euro. Ga weg hoor :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 20:45

Ik heb ook weer een pareltje hoor. Ik bied iets aan voor 10€, kreeg bod van 6. Doe een tegenbod van 8. Hoorde er niks meer van. Tot ik vandaag weer een bod kreeg van dezelfde bieder, op hetzelfde artikel. Alleen is het nu een bod van €5. Ik heb dus een tegenbod gedaan van €12. Zo dom, je ziet zelfs het oude bod staan

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:00

Dat had ik met een jeugdboek van 2 euro, eerste 1.2 euro bieden en als ik dat weigerde, 1 euro gaan bieden. En tenslotte gewoon kopen voor 2 euro :')

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:48

Dat zijn ook wel echte domme biedingen. Ik zou wel 8 of 10 doen op iets van 12,50 oid, maar onder de 5 euro gewoon direct kopen. :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:36

Dispar_Vulgo schreef:
Tallie1979 schreef:

Wat verkoop je dan zoal op Vinted?
Ik zou zelf eens wat actiever spullen moeten verkopen. Nu koop ik vooral :+

Barbies en My Little Pony :)

Ik breng nu 3x per week weg. Op maandag, woensdag en vrijdag. Vandaag gaan er (tot nu toe) 7 pakjes de deur uit. Vrijdag had ik er ook 6. :))

Ik had gisteren iemand die het helemaal bont maakte. Die ging mij zitten berichten dat ze uit ieder lot een paar poppen wilde hebben, of ik die eruit wilde halen voor haar en dan een nieuw lot wilde maken.

Prijzen zijn ontzettend laag en dan denk je ook nog dat ik een winkel heb ofzo? :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:09

Nouja vragen staat vrij denk ik bij zoiets. Als je specifiek op zoek bent naar bepaalde poppen en de rest als "rommel" ziet die je niet wilt, kan ik me wel voorstellen dat je toch even netjes vraagt of het ook mogelijk is om alleen die te kopen.

En dat je dan misschien ook best bereid bent om een wat hogere prijs "voor de moeite" te betalen :)

Heb ik bvb. ook wel eens gehad als iemand 3 shirtjes aanbiedt voor een setprijs van 10 euro en ik maar 1 shirtje graag wilde hebben en niks had met / aan die andere 2. Dat ik dan vraag van joh zou die ene misschien voor 5 euro weg mogen? En meestal is dat dan geen probleem :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:23

Wat gebeurt er eigenlijk als een pakketje retour komt en je het zelf vervolgens ook te lang laat liggen? Gaat hij dan weer retour naar de koopster?
Vroeg ik me toevallig af nadat mn pakketje retour was gekomen en ik mededeling kreeg dat ik hem niet te lang moest laten liggen. :))

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:29

pmarena schreef:
Nouja vragen staat vrij denk ik bij zoiets. Als je specifiek op zoek bent naar bepaalde poppen en de rest als "rommel" ziet die je niet wilt, kan ik me wel voorstellen dat je toch even netjes vraagt of het ook mogelijk is om alleen die te kopen.

En dat je dan misschien ook best bereid bent om een wat hogere prijs "voor de moeite" te betalen :)

Heb ik bvb. ook wel eens gehad als iemand 3 shirtjes aanbiedt voor een setprijs van 10 euro en ik maar 1 shirtje graag wilde hebben en niks had met / aan die andere 2. Dat ik dan vraag van joh zou die ene misschien voor 5 euro weg mogen? En meestal is dat dan geen probleem :)

Tuurlijk staat vragen vrij. Ik kreeg echter tot 3x toe de vraag gisteren. Dus ik heb er nu maar een extra regel aan toegevoegd: "Ik ben geen winkel waar u uit kunt zoeken wat u wilt hebben. Het lot wordt verkocht zoals op de foto"

Ik weet namelijk al precies wat er gaat gebeuren, ze kiezen er een aantal uit, ik moet alles offline halen, nieuwe foto's en advertenties maken en vervolgens raak ik alles wat is overgebleven aan de straatstenen niet kwijt. En als ik nou nog een wereldbedrag zou vragen, dan zou ik de vraag nog begrijpen. Maar ik vraag 10 euro voor een partij poppen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:39

Ik ben ook zo iemand die dat zo vragen…
Zit idd ook niet te wachten op dingen die ik niet wil omdat het goedkoop is…
Zelfde als dat mensen kleding als “kadootje” erbij gaan doen, gewoon niet aub :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:01

Ik snap het van beide partijen wel. En ben ook geen fan van dingen in huis halen die ik niet wil.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:35

Maar snap je wel dat ik er vanaf wil zonder te veel gedoe? Ik zet het natuurlijk niet te koop om vervolgens met een gedeelte te blijven zitten.

Jij kunt het ook goedkoop over nemen, eruit pakken wat je wilt hebben en het zelf verder doorverkopen.

Waarom moet ik alles gaan veranderen, alle advertenties offline halen, nieuwe advertenties en foto's maken? Koop het dan gewoon lekker duurder bij een ander, denk ik dan. :D

Edit: Ik heb er net eentje verkocht zonder gedoe. Ook prettig. :)