Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:48

Popstra schreef:
Relaxed schreef:
En dat vind ik dus echt onzin om die ene persoon thuis te laten en je blind te staren op dat aantal.. Neem je vriend gewoon mee.. De politie valt heus niet binnen hoor :')

Gebruik gewoon je gezonde verstand.

Precies dit!
Gewoon lekker vieren. Niet zo moeilijk over doen.

Wij doen dit ook hoor.
Wij houden ons echt aan de regels met alles, houden afstand, werken thuis, maar ik laat met Kerst niet 1 dochter en mijn vader van 80 alleen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:49

Kijk Marcel Levi bij buitenhof eens terug

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:53

purny schreef:

Tegen wie heb je het?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:54

purny schreef:

Dat is een arts en geen viroloog die heel graag wil maar het niet kan bevestigen
Net bij rtl nieuws een duidelijke uitleg

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:54

Electra63 schreef:
purny schreef:

Tegen wie heb je het?

Echwel.. sorry voor het niet quoten. Maar iedereen kan kijken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:55

Echwel schreef:
purny schreef:

Dat is een arts en geen viroloog die heel graag wil maar het niet kan bevestigen
Net bij rtl nieuws een duidelijke uitleg

Een hele goede arts die bij de ontwikkeling is van het oxford vaccin.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:56

Marcel Levi is toch die ziekenhuis directeur in London?
Ik vind hem een hele toffe vent.
Legt alles heel duidelijk uit!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:57

Echwel schreef:
Ze gaan nu met 3 vaccins de laaste testfase in
Kan dus nog maanden duren
Ze werken alle 3 anders dus eigenlijk weten ze nog niet welke soort goed werkt

Leuk die vaccin, maar in mijn omgeving ken ik niemand die zich echt wil laten vaccineren. Behalve opa en oma.

Al is natuurlijk wel eem goede rede om de corona regels af te schaffen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:57

Hij doet mee aan de proeven, maar nogmaals is internist en geen onderzoeker/viroloog
Hij vindt dat je evt risico's maar op de koop toe moet nemen

Ik vind dat nogal wat zeg

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:00

Ik ga me echt niet laten enten.. Maar zal toch eerst alleen voor ouderen en risicogroepen zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:01

Nou als risicopersoontje laat ik mij ook pas enten als het echt alle fases doorlopen heeft en bewezen veilig is..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:02

Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar vaccins zijn ook niet het werk van virologen dus verwachten dat een viroloog iets zinnigs zegt over een vaccin is net zo goed buiten zijn gebied.

Internisten zijn juist doorgaans de soort artsen die vaccin advies geven al dan niet met een extra infectiologie opleiding.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:07

Ik laat mij, behorend tot de risicogroepen, adviseren door mijn arts tzt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:09

Electra63 schreef:
Marcel Levi is toch die ziekenhuis directeur in London?
Ik vind hem een hele toffe vent.
Legt alles heel duidelijk uit!

Hij werd door veel mensen als positief onthaald
Laatst bijgewerkt door purny op 08-11-20 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:11

Sizzle schreef:
Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar vaccins zijn ook niet het werk van virologen dus verwachten dat een viroloog iets zinnigs zegt over een vaccin is net zo goed buiten zijn gebied.

Internisten zijn juist doorgaans de soort artsen die vaccin advies geven al dan niet met een extra infectiologie opleiding.

1 op de 50.000 mensen heeft bijwerkingen gehad. En dan was het nog niet zeker dat het van het vaccin afkwam. Overigens heeft hij heel veel gedaan en doet hij nog heel veel. Dus ik heb vertrouwen in het vaccin

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:17

Mijn grootste twijfel zit in de infectie na de inenting.
Krijg je dan een goed gedoceerde reactie of gaat je immuunsysteem in over-drive.
Ik wacht dus rustig af totdat daar ook voldoende data over is.

Overigens heeft niet maar 1 op de 50.000 een bijwerking maar dat is 1 kritisch gemelde situatie.
De ‚gewone‘ bijwerkingen (koorts, flauwvallen e.d.) waren in fase 2 juist redelijk hoog in vergelijking tot een reeds goedgekeurd vaccin.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:21

Mijn ouders hebben zich al aangemeld voor te vaccineren en hopen in december gevaccineerd te worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:23

Sizzle schreef:
Krijg je dan een goed gedoceerde reactie of gaat je immuunsysteem in over-drive.

Overigens heeft niet maar 1 op de 50.000 een bijwerking maar dat is 1 kritisch gemelde situatie.
De ‚gewone‘ bijwerkingen (koorts, flauwvallen e.d.) waren in fase 2 juist redelijk hoog in vergelijking tot een reeds goedgekeurd vaccin.

Ik ga er natuurlijk ook vanuit dat wanneer het op de markt komt er voldoende bewijs is dat het veilig is. Ik hoop gewoon op heel snel

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:26

Het probleem is dat het onetisch is om mensen expres te besmetten, dus slechts een beperkt aantal proefpersonen zal na de vaccinatie actief met covid in besmetting zijn geweest.
Pas over een of twee jaar zullen we dan weten wat het daadwerkelijke effect is op basis van post-market monitoring.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:41

Neonlight schreef:
Mijn ouders hebben zich al aangemeld voor te vaccineren en hopen in december gevaccineerd te worden.

Ik wist niet dat dat kon, is dat als proef?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:43

Ook nog nooit van gehoord.
Wacht wel gewoon op mijn oproep. Net als bij de griep prik

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:54

purny schreef:
Sizzle schreef:

Ik ga er natuurlijk ook vanuit dat wanneer het op de markt komt er voldoende bewijs is dat het veilig is. Ik hoop gewoon op heel snel

Maar dat is het wel het probleem van een vaccin heel erg snel op de markt willen brengen. (en eigenlijk geldt dat voor alle medicatie). Nu is er op het moment geen keuze, en is niet vaccineren geen optie, immers nog 10 jaar in een systeem van semi-lockdowns gaat hem niet worden in de moderne wereld. Echter voor normale studies is er een veel langer tijdbestek voor de veiligheidsstudie van een vaccin/medicatie. Deze veiligheid wordt nu ook afgetest, maar wel op een veel kortere termijn, waardoor er minder te zeggen is over lange termijn effecten. Ik ga dan ook mee Sizzle, dat ik eerst data wil zien over infectie na enting.

(nu ga ik ervan uit dat als gezonde 20-jarige ik toch niet aan het begin van de rij sta om ingeënt te worden, dus eer dat ik aan de beurt ben zou er ook een stuk meer data bekend zijn :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:57

Blussem schreef:
Echwel schreef:
Ze gaan nu met 3 vaccins de laaste testfase in
Kan dus nog maanden duren
Ze werken alle 3 anders dus eigenlijk weten ze nog niet welke soort goed werkt

Leuk die vaccin, maar in mijn omgeving ken ik niemand die zich echt wil laten vaccineren. Behalve opa en oma.
.

Ik vind dat een beetje als door iemand meegenomen worden naar een restaurant, nog geen idee hebben waar je heen gaat en wat je krijgt, maar wel alvast lopen mekkeren dat je het eten niet te pruimen vindt.

Dom is dat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:03

Coby schreef:
Ik lees op het nieuws van de drukte in de natuurgebieden. Ik snap het ook wel het is prachtig weer. Wij wonen aan een zandpad en op de paar hondenuitlaters en mountainbikers na is het ook in het weekend rustig. Heel bijzonder om te zien dat mensen met butsen kinderen uit gekkigheid niet meer weten waar ze blijkbaar naar toe moeten. Topdrukte hier! Gelijk gedacht aan een metershoge haag ;)

Wij wilde vanmiddag naar natuurpoort De Vroente op de Kalmthoutse Heide, stuk of 6 politieagenten en geen één parkeerplekje meer vrij. Echt bizar! Die agenten stonden ook echt "in de aanval" te zoeken naar mensen die ze konden "pakken" was echt goed scary. Wij zijn maar omgedraaid en zijn een stukje terug gereden, terug iig in Nederland. Daar een andere parkeerplaats opgezocht (waar ook geen auto meer bij kon, Héél véél Belgen, maar waar bijna geen mens te zien was) en daar maar een route gewandeld.

In het bos was het niet stervensdruk, maar er liepen genoeg mensen.

De Kalmthoutse Heide is zowat mijn achtertuin, zodra je het dorp uit bent, zit je in het natuurgebied.

Zaterdag in "mijn" stuk bos gewandeld (stuk bos direct aan de dorpskern grenzend) en daar was het ook al behoorlijk druk, vandaag zal het daar nog vele malen drukker zijn geweest ook.

Iedereen gaat de natuur in, nu alle andere dingen dicht zijn.

Edit: en ja, wij dus ook. Zaterdag dus een "thuisronde" gemaakt en vandaag een nieuw stuk natuurgebied opgezocht. Omdat het leuk is nieuwe stukken te ontdekken.

En met een hyper hond, moet je wel wandelen, zeker met dit mooie weer ga je dan niet moeilijk doen met hersenspelletjes in huis, dan ga je lekker een flink stuk wandelen.

Die hersenspelletjes doen we wel weer als het plenst.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:10

safina schreef:
Ik vind dat een beetje als door iemand meegenomen worden naar een restaurant, nog geen idee hebben waar je heen gaat en wat je krijgt, maar wel alvast lopen mekkeren dat je het eten niet te pruimen vindt.

Dom is dat.

Ik laat me wel enten te zijner tijd. Iemand moet het doen...
Daarnaast gebruik ik andere medicijnen waarbij je ook niet naar de mogelijke bijwerkingen moet kijken...