Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
naomiiiii schreef:Dat had ik ook mirtedl. De prijs die ik erbij had gezet was 60 en er werd 15 geboden.Nu begrijp ik dat je natuurlijk altijd gaat bieden want dat is het spel maar vond dit wel aso. Heb dan toch altijd moeite om netjes te reageren.
Romy1234 schreef:Nou ik ben ook mooi belazerd, via facebookgroep 2 shirtjes gekocht (voor paardrijden maar konden ook voor normaal), nog gevraagd naar de staat en hoe ze vallen qua maat (maat L), volgens haar vielen ze precies op maat, 1x aangehad voor een fotoshoot en in nieuwstaat.
Moest al meer verzendkosten betalen dan normaal, maar goed heb ze binnen gekregen, even snel 1 aangetrokken en was vrij kort en viel echt als een M.
Haar een bericht daarover gestuurd, maat is voor mij geen probleem want M past ook, kreeg ik alleen terug fijn dat ze binnen zijn.
Had gedacht dan trek ik ze gewoon wel aan met een hoge rok of broek, vanochtend trek ik het shirtje aan, het is gewoon een crop top zo kort![]()
Leuk als je 20 bent maar met mijn 34 jaar doe ik dat niet meer, haar bericht gedaan met verhaal, ja ik moest het maar uitzoeken want ze had mij toch foto’s gestuurd (waar ze gewoon normaal op lengte leken) en dat ik ze maar moest verkopen.
Toen ik haar vroeg of zij het dan normaal vond met een crop top te gaan paardrijden werd ik geblokkeerd![]()
Gelukkig niet hele dure shirts maar voel mij toch wel flink belazerd
Daphara schreef:Romy1234 schreef:Nou ik ben ook mooi belazerd, via facebookgroep 2 shirtjes gekocht (voor paardrijden maar konden ook voor normaal), nog gevraagd naar de staat en hoe ze vallen qua maat (maat L), volgens haar vielen ze precies op maat, 1x aangehad voor een fotoshoot en in nieuwstaat.
Moest al meer verzendkosten betalen dan normaal, maar goed heb ze binnen gekregen, even snel 1 aangetrokken en was vrij kort en viel echt als een M.
Haar een bericht daarover gestuurd, maat is voor mij geen probleem want M past ook, kreeg ik alleen terug fijn dat ze binnen zijn.
Had gedacht dan trek ik ze gewoon wel aan met een hoge rok of broek, vanochtend trek ik het shirtje aan, het is gewoon een crop top zo kort![]()
Leuk als je 20 bent maar met mijn 34 jaar doe ik dat niet meer, haar bericht gedaan met verhaal, ja ik moest het maar uitzoeken want ze had mij toch foto’s gestuurd (waar ze gewoon normaal op lengte leken) en dat ik ze maar moest verkopen.
Toen ik haar vroeg of zij het dan normaal vond met een crop top te gaan paardrijden werd ik geblokkeerd![]()
Gelukkig niet hele dure shirts maar voel mij toch wel flink belazerd
Ja, ze is natuurlijk geen winkel, dus ik snap haar ook wel een beetje als ze voor haar maat en lengte normaal vallen. Het is natuurlijk ook niet te doen om dat voor een ander in te schatten.
Een les voor de volgende keer, vraag even dingen als centimeters van oksel tot oksel en schouder (naast de kraag) tot zoom. Meet thuis een shirt dat gemiddeld goed zit wat betreft acceptabele lengte en vergelijk dat met de maten die je door krijgt.
Ik doe dat altijd met kleding, want lichaamsverhoudingen kunnen te verschillend zijn, wat voor de ene met maat M perfect zit, kan de ander veel te ruim zitten en weer een ander veel te krap.
Als ik kleding verkoop zet ik altijd maten als oksel tot oksel en lengte van zoon tot schouder erbij of bij broeken de binnen lengte, buiten lengte en heup tot heup breedte. Ik maak ook altijd foto’s met de centimeter er naast, zodat er geen misverstanden ontstaan.
Ik vind in dit geval dat je het de verkoper niet kwalijk kunt nemen als de maat op het label overeenkomt met de maat zoals aangegeven in de advertentie, dan had je imo als koper maar de juiste vragen moeten stellen.
Romy1234 schreef:Ja dat kan, maar alsnog is het onbeschoft en als ik ze verkoop als crop top krijg ik er veel minder voor dan dat ik ervoor betaald heb, ooit wel eens geprobeerd normale kleding te verkopen?
Raak je aan de straatstenen niet kwijt
En hoezo mij dan gelijk blokkeren?
In deze berichten ben ik echt wel over de zeik vanwege deze actie maar naar haar toe heb ik heel netjes gereageerd.