Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 07:55

Dat had ik ook mirtedl. De prijs die ik erbij had gezet was 60 en er werd 15 geboden. :+ Nu begrijp ik dat je natuurlijk altijd gaat bieden want dat is het spel maar vond dit wel aso. Heb dan toch altijd moeite om netjes te reageren. :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:17

Ik had er ook weer eentje. Had er iets op staan voor € 20 (zgan met een nieuwwaarde van rond de 100 euro) en kreeg een bod voor de helft. Heb nog een 'verschil delen'-bericht gestuurd, maar kreeg bericht dat ze al 2 andere gekocht had. Dus ik heb terug gestuurd dat ik blij was dat ze iets anders had gevonden want ik begon net te twijfelen of ik het item wel kwijt wilde en nog bedankt voor het laten weten... 8-)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:56

naomiiiii schreef:
Dat had ik ook mirtedl. De prijs die ik erbij had gezet was 60 en er werd 15 geboden. :+ Nu begrijp ik dat je natuurlijk altijd gaat bieden want dat is het spel maar vond dit wel aso. Heb dan toch altijd moeite om netjes te reageren. :Y)

Haha ja ik snap het spel.. maar 100 euro op een bank waar ik 220 voor vraag..
wordt nu het weekend opgehaald voor 175 euro (hoop ik, je moet het toch altijd maar weer afwachten)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 17:24

hagelslag schreef:
_Mir schreef:
Tot 2 keer toe mensen die niet komen opdagen zonder iets te laten weten.

Nummer 3 die kwam. Stapt uit kijkt en stapt weer in. Ik geef t op.. :')

Dan ben ik nieuwsgierig wat je dan erop hebt staan

Gratis bloempotten

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:13

Ja ik had afgelopen weekend ook gratis bloempotten erop staan. Ik had ze in de plantenbieb in de voortuin gezet bordje er nog bij dat de potten gratis mee te nemen zijn. Heel veel berichtjes gehad van mensen die een afspraak wilden maken voor het ophalen (adres stond gewoon in de advertentie) en als ik dan zij waar af te halen en dat ze gewoon in de tuin staan en dat ze ze mee mogen nemen werd ik vriendelijk bedankt en daarna kwam er niemand.. echt.. die dingen gaan dus naar de stort volgende week.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:15

Hier zijn bijna al mijn gratis spullen weg, op 1 ding na. Wel weer veel berichtjes van mensen die dan weer niet reageren of zeggen dat ze komen en alsnog afhaken. Zucht

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:36

Ik zoek een klusser, als ik reageer hoor ik nooit wat terug. Gelukkig eindelijk 1 die wel reageerde, hij zou om 11 uur komen vandaag stuurt hij wil je je locatie sturen? Ik heb namelijk een adres zonder nummer het zijn weilanden.Ik ben nu na 3 kwartier nog steeds aan het wachten.Zet dan geen advertentie op marktplaats als je je afspraken niet goed op orde hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:51

Misschien dat ie het niet kan vinden of denkt ie dat ie in maling genomen wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:56

Wij hebben hier eens zitten wachten op een pipo die een slimme meter zou komen hangen.
Tijdvak was al voorbij en ik moest echt bijna weg.
Eens gebeld naar de klantenservice, krijg ik te horen dat hij het niet kan vinden.
Gewoon huis met gewoon huisnummer.
Want hij kon 6 niet vinden, wel 4 en 8..... ja 6 zit er echt tussen hoor...sukkel.
Dus ja een locatie in weilanden, dat zal wel helemaal moeilijk zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:50

Ik ben na 1 1/2 uur naar huis gegaan, hij zou bellen als hij het niet kon vinden. Hij reageerde ook niet toen ik de locatie stuurde. Zeg dan ik kom er aan of ik ben onderweg.
Ik heb vandaag best een drukke dag en heb geen tijd en zin om daar nog langer te wachten. Ik werk ook voor mezelf maar ik kan niet ergens 2 uur later aan komen zetten. Na 2 uur gaf hij door dat hij er was, ja ik heb nu geen tijd meer was mijn antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:58

Goed gedaan hoor. Sommige denken echt dat je inderdaad wel blijft wachten. Net zoiets met mensen die om 11 uur in de avond komen aankakken. 8)7

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:47

Ik verkoop loopeendjes,kippen en kuikens.
Op 2 dagen tijd al tientallen berichtjes met 'Is het nog te koop';'Ik wil ze wel';'Wanneer op te halen?'.
Daarna niets meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:56

Een triest figuur met teveel tijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:21

Nou ik ben ook mooi belazerd, via facebookgroep 2 shirtjes gekocht (voor paardrijden maar konden ook voor normaal), nog gevraagd naar de staat en hoe ze vallen qua maat (maat L), volgens haar vielen ze precies op maat, 1x aangehad voor een fotoshoot en in nieuwstaat.
Moest al meer verzendkosten betalen dan normaal, maar goed heb ze binnen gekregen, even snel 1 aangetrokken en was vrij kort en viel echt als een M.
Haar een bericht daarover gestuurd, maat is voor mij geen probleem want M past ook, kreeg ik alleen terug fijn dat ze binnen zijn.
Had gedacht dan trek ik ze gewoon wel aan met een hoge rok of broek, vanochtend trek ik het shirtje aan, het is gewoon een crop top zo kort >;)
Leuk als je 20 bent maar met mijn 34 jaar doe ik dat niet meer, haar bericht gedaan met verhaal, ja ik moest het maar uitzoeken want ze had mij toch foto’s gestuurd (waar ze gewoon normaal op lengte leken) en dat ik ze maar moest verkopen.
Toen ik haar vroeg of zij het dan normaal vond met een crop top te gaan paardrijden werd ik geblokkeerd -:(-
Gelukkig niet hele dure shirts maar voel mij toch wel flink belazerd

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:59

Romy1234 schreef:
Nou ik ben ook mooi belazerd, via facebookgroep 2 shirtjes gekocht (voor paardrijden maar konden ook voor normaal), nog gevraagd naar de staat en hoe ze vallen qua maat (maat L), volgens haar vielen ze precies op maat, 1x aangehad voor een fotoshoot en in nieuwstaat.
Moest al meer verzendkosten betalen dan normaal, maar goed heb ze binnen gekregen, even snel 1 aangetrokken en was vrij kort en viel echt als een M.
Haar een bericht daarover gestuurd, maat is voor mij geen probleem want M past ook, kreeg ik alleen terug fijn dat ze binnen zijn.
Had gedacht dan trek ik ze gewoon wel aan met een hoge rok of broek, vanochtend trek ik het shirtje aan, het is gewoon een crop top zo kort >;)
Leuk als je 20 bent maar met mijn 34 jaar doe ik dat niet meer, haar bericht gedaan met verhaal, ja ik moest het maar uitzoeken want ze had mij toch foto’s gestuurd (waar ze gewoon normaal op lengte leken) en dat ik ze maar moest verkopen.
Toen ik haar vroeg of zij het dan normaal vond met een crop top te gaan paardrijden werd ik geblokkeerd -:(-

Ja, ze is natuurlijk geen winkel, dus ik snap haar ook wel een beetje als ze voor haar maat en lengte normaal vallen. Het is natuurlijk ook niet te doen om dat voor een ander in te schatten.

Een les voor de volgende keer, vraag even dingen als centimeters van oksel tot oksel en schouder (naast de kraag) tot zoom. Meet thuis een shirt dat gemiddeld goed zit wat betreft acceptabele lengte en vergelijk dat met de maten die je door krijgt.

Ik doe dat altijd met kleding, want lichaamsverhoudingen kunnen te verschillend zijn, wat voor de ene met maat M perfect zit, kan de ander veel te ruim zitten en weer een ander veel te krap.

Als ik kleding verkoop zet ik altijd maten als oksel tot oksel en lengte van zoon tot schouder erbij of bij broeken de binnen lengte, buiten lengte en heup tot heup breedte. Ik maak ook altijd foto’s met de centimeter er naast, zodat er geen misverstanden ontstaan.

Ik vind in dit geval dat je het de verkoper niet kwalijk kunt nemen als de maat op het label overeenkomt met de maat zoals aangegeven in de advertentie, dan had je imo als koper maar de juiste vragen moeten stellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:12

Hier een leuke reactie, ik kreeg foto's van allerschattigste babys toegestuurd (dat bericht stond alleen in de spam op de webmail versie, ik zag het toevallig vandaag). Dergelijke terugkoppeling is voor mij ook waardevol. Dan weet ik of de manier van verzending ook geschikt is en het minimale uitkomstpercentage is nu ook bekend. En daardoor een heel blije trotse nieuw baasje. Niet verwacht maar ik ben er wel blij mee

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:16

Daphara schreef:
Romy1234 schreef:

Ja, ze is natuurlijk geen winkel, dus ik snap haar ook wel een beetje als ze voor haar maat en lengte normaal vallen. Het is natuurlijk ook niet te doen om dat voor een ander in te schatten.

Een les voor de volgende keer, vraag even dingen als centimeters van oksel tot oksel en schouder (naast de kraag) tot zoom. Meet thuis een shirt dat gemiddeld goed zit wat betreft acceptabele lengte en vergelijk dat met de maten die je door krijgt.

Ik doe dat altijd met kleding, want lichaamsverhoudingen kunnen te verschillend zijn, wat voor de ene met maat M perfect zit, kan de ander veel te ruim zitten en weer een ander veel te krap.

Als ik kleding verkoop zet ik altijd maten als oksel tot oksel en lengte van zoon tot schouder erbij of bij broeken de binnen lengte, buiten lengte en heup tot heup breedte. Ik maak ook altijd foto’s met de centimeter er naast, zodat er geen misverstanden ontstaan.

Ik vind in dit geval dat je het de verkoper niet kwalijk kunt nemen als de maat op het label overeenkomt met de maat zoals aangegeven in de advertentie, dan had je imo als koper maar de juiste vragen moeten stellen.

Eens.
Dat is gewoon het nadeel van 2e hands. Het enige wat werkt is dan idd werkelijke nameten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:42

Als je goed leest heb ik geen problemen met de maat maar met de lengte, ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat een shirt zo kort uitvalt als dit, de lengte is gewoon echt crop top, je kan mij echt niet vertellen dat zij dit niet wist.
En nee ze is geen winkel maar het is gewoon onbeschoft dit niet te melden terwijl ik er naar gevraagd heb, voor de rest zijn de shirts netjes en inderdaad in goede staat.
Ik krijg deze zelf niet meer verkocht tenzij iemand graaf in crop tops paard rijd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:47

Als je ze ook 'voor normaal' kunt dragen moet je ze alleen in een andere categorie aanbieden :)

Ik heb e ook nog 2 in de kast hangen en draag ze niet vaak, maar áls ze eens aan doe doe ik er een hempje onder (vind de stramme rug fijner :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:38

Ja dat kan, maar alsnog is het onbeschoft en als ik ze verkoop als crop top krijg ik er veel minder voor dan dat ik ervoor betaald heb, ooit wel eens geprobeerd normale kleding te verkopen?
Raak je aan de straatstenen niet kwijt

En hoezo mij dan gelijk blokkeren?
In deze berichten ben ik echt wel over de zeik vanwege deze actie maar naar haar toe heb ik heel netjes gereageerd.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:58

Romy1234 schreef:
Ja dat kan, maar alsnog is het onbeschoft en als ik ze verkoop als crop top krijg ik er veel minder voor dan dat ik ervoor betaald heb, ooit wel eens geprobeerd normale kleding te verkopen?
Raak je aan de straatstenen niet kwijt

En hoezo mij dan gelijk blokkeren?
In deze berichten ben ik echt wel over de zeik vanwege deze actie maar naar haar toe heb ik heel netjes gereageerd.

Tja, je had zelf al gezegd dat ze op de foto gewone lengte “leken” en je hebt niet naar de lengte gevraagd, alleen hoe ze vielen qua maat, dan ligt het toch echt bij jou en niet de verkoper. Als iemand mij vraagt hoe een shirt past met betrekking tot de maat, begin ik doorgaans ook niet over de lengte van een shirt.

Bovendien had je het shirt na aankomst al gepast, vond je het wat kort, maar pas later ontdek je dat het bijna een crop top is, waarom pas later?

Ik kan nog steeds geen fout van de verkoper uit je verhaal halen, sorry.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:10

Ik koop online ook niet veel kleding waarvan ik de pasvorm niet weet, dus koop kleding wat "bekend" is voor mij.

Een echte crop top zie je vaak op de foto's wel.
Tegenwoordig valt veel kleding kort (wat ik met een lang bovenlijf erg irritant vind), dus dat iets "kort" valt is niet heel raar.

Als ze de maat klopt met de label van het artikel en je niet om exacte maten hebt gevraagd, zou ik het zien als leergeld en dus de volgende keer verder doorvragen als je het merk/type niet kent.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:35

En waar bij cobiie kleding vaak kort valt, valt bij een crop top wss gewoon als normaal met mijn minilengte :D

Gister kreeg ik reactie op een bit wat ik te koop heb. Super snelle antwoorden kreeg ik, totdat ik vroeg hoeveel mensen nog in de val trappen als ze een vervoerder willen sturen om het geld te brengen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:42

Ik heb iemand waar ik ook even geen hoogte van krijg.
Ik heb een bepaald soort slaapzak gekocht voor mijn zoontje. Verkoopster zei dat het wel door de brievenbus zou passen. Vond ik prima, ik heb gevraagd of ze een betaalverzoek wilde sturen. Zou ze doen. Dit was gisteren.
Vanmorgen vroeg ik of ze dacht dat het zou lukken om vandaag te versturen. Jazeker zei ze, dus ik vroeg weer om een betaalverzoek en wachtte af. Een uurtje geleden heb ik gevraagd of het gelukt was, maar sindsdien is er stilte. Ik heb aangegeven dat ik de slaapzak graag snel in huis heb. Prima als ze geen tijd heeft om snel te verzenden, maar geef dat dan aan zodat ik verder kan kijken.

Of ben ik nu (te) ongeduldig? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:01

Zeg dan gewoon dat je foto’s wilt :+
Deze is van de advertentie:
Afbeelding

En zo als ik hem aan heb:
Afbeelding
Ik heb hier een high waist broek aan die tot boven mijn navel komt.

Als je nou nog gaat zeggen dat ik mij niet moet aanstellen dat dit geen crop top is ga ik er vanuit dat je de verkoper bent en je hachje probeert te redden.

Nog nooit in mijn leven heb ik shirtjes zo kort gehad, en als zij ze voor een fotoshoot op een paard heeft gebruikt ga ik niet naar een lengte maat vragen maar ga ik er vanuit dat ze op z’n minst in je (hoge) rijbroek passen maar zelfs dat past niet