Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:6 dagen alleen thuis laten!?!?
moonsparkle schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ikaanse-st
Vijf kinderen zijn omgekomen bij een brand in huis toen hun moeder even weg was naar het werk
moonsparkle schreef:Ik vraag me wel af als ze er al maanden mee rondreed hoe kun je dan nog goed opmaken uit obductie dat ze ondervoed waren? De lichamen zullen toch heel erg vergaan zijn
Shenavallie schreef:moonsparkle schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ikaanse-st
Vijf kinderen zijn omgekomen bij een brand in huis toen hun moeder even weg was naar het werk
Welkevan een moeder laat dan ook kinderen in die leeftijd alleen thuis (een kind van 9 kan niet voor kinderen jonger en zeker niet van 2 jaar zorgen)! Ik liet mijn kind vroeger al niet alleen in de auto als ik boodschappen ging doen, dat vind ik namelijk ook zo'n rare hersenkronkel. Zielig voor de kinderen en voor de moeder hoop ik dat ze nooit meer de kans krijgt om nog nakomelingen te krijgen.
Rebel_Jits schreef:Ik snap dat niet? Ik fietste al op m'n 8e samen met mijn zusje (7) naar huis, zonder begeleidende ouders of tieners. Braaf boterhammetjes eten die mama had klaargezet. En om 12.45 fietsten we weer naar school. Ging prima. Voor noodgevallen konden we bij 2 buren aankloppen, maar dat is nooit nodig geweest. Het ligt gewoon aan hoe verantwoord je kinderen zijn, denk ik? Ik heb collega's die nog wakker liggen als hun kind van 18 (!!) naar het cafe om de hoek gaan. Op m'n 13e ging ik al alleen naar Amsterdam vanuit Twente![]()
Je kind 6 dagen alleen laten? Dat is absurd, idioot, ondenkbaar. Maar even naar een andere wijk rijden om iemand op te halen, terwijl de kids braaf spelen/slapen/tv kijken? Ik zou het ook doen, als ze verantwoord genoeg zijn.
Anomien schreef:Rebel_Jits schreef:Ik snap dat niet? Ik fietste al op m'n 8e samen met mijn zusje (7) naar huis, zonder begeleidende ouders of tieners. Braaf boterhammetjes eten die mama had klaargezet. En om 12.45 fietsten we weer naar school. Ging prima. Voor noodgevallen konden we bij 2 buren aankloppen, maar dat is nooit nodig geweest. Het ligt gewoon aan hoe verantwoord je kinderen zijn, denk ik? Ik heb collega's die nog wakker liggen als hun kind van 18 (!!) naar het cafe om de hoek gaan. Op m'n 13e ging ik al alleen naar Amsterdam vanuit Twente![]()
Je kind 6 dagen alleen laten? Dat is absurd, idioot, ondenkbaar. Maar even naar een andere wijk rijden om iemand op te halen, terwijl de kids braaf spelen/slapen/tv kijken? Ik zou het ook doen, als ze verantwoord genoeg zijn.
Nou.. tegenwoordig gebeuren er ook wel ergere dingen dan kleine 20 jaar terug. Hoewel er toen ook wel viezerikken waren.
Dat ouders wakker liggen wanneer hun 18 jarige naar de kroeg gaat snap ik wel.
Ikzelf was ook veel alleen van 13 jaar. Maar dat is dan ook ruim 20 jaar terug.
The_Cat schreef:Heeft er iemand hier op Netflix al eens American Murder, the family next door gekeken? Op zich niets luguber aan, maar ik vond dat zo'n impactvolle documentaire. Dat iemand zo koel voor zo lang kan blijven, tot hij zich in zo'n net gezet heeft dat hij er niet meer uit kan. Ongelooflijk vond ik dat. Ook die ondervraging technieken van de agenten was ook slim daarop ingespeeld