[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:41

Vreselijk

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:46

Vreselijk. Ik las ook over een moeder die haar kindje van 20 maanden oud 6 dagen alleen thuis liet toen ze met vrienden haar verjaardag ging vieren. Kindje was dood toen ze thuiskwam.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:47

6 dagen alleen thuis laten!?!?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:50

Jolliegirl schreef:
6 dagen alleen thuis laten!?!?

Ja. Wel een probleem moeder hoor. Ze ging haar 18e verjaardag vieren met vrienden.
https://www.ad.nl/buitenland/negen-jaar ... ~a15c372a/

Maar inderdaad onbegrijpelijk natuurlijk. Je laat je kind nooit alleen. Nog geen 10 minuten. Laat staan 6 dagen. Echt bizar.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:02

Suzanne F. schreef:
Vreselijk. Ik las ook over een moeder die haar kindje van 20 maanden oud 6 dagen alleen thuis liet toen ze met vrienden haar verjaardag ging vieren. Kindje was dood toen ze thuiskwam.

:oo

Oooh wauw...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:36

Dat van die brand vind ik echt zo erg.
En nee je laat je kinderen niet alleen, maar we weten ook niet hoe lang ze weg was. Natuurlijk is dat fout, maar misschien was dit wel een uitzondering of was er wel een babyfoon naar de buren die niet werkte of.... verschrikkelijk....

Die troela die dat kindje zo lang alleen laat doet dat bewust.
Heeft dat overigens ook al vaker gedaan toen "maar" 2 dagen.
Van mij mogen ze dat soort mensen steriliseren. Als je niet zo ver kunt denken dat dat niet goed is voor een kind hoor je ook nooit meer de kans te krijgen er te krijgen. Daar moet je toekomstige kinderen voor beschermen vind ik.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:48

Die van dat meisje van 19 vind ik ook wel bijzonder. Ze zaten in een woningblok voor kwetsbare gezinnen. Is er dan helemaal geen controle op verder? Of buren die het kind veel hebben horen huilen? Vreselijk....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:50

moonsparkle schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ikaanse-st

Vijf kinderen zijn omgekomen bij een brand in huis toen hun moeder even weg was naar het werk :(

Welke -:(- van een moeder laat dan ook kinderen in die leeftijd alleen thuis (een kind van 9 kan niet voor kinderen jonger en zeker niet van 2 jaar zorgen)! Ik liet mijn kind vroeger al niet alleen in de auto als ik boodschappen ging doen, dat vind ik namelijk ook zo'n rare hersenkronkel. Zielig voor de kinderen en voor de moeder hoop ik dat ze nooit meer de kans krijgt om nog nakomelingen te krijgen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:59

moonsparkle schreef:
Ik vraag me wel af als ze er al maanden mee rondreed hoe kun je dan nog goed opmaken uit obductie dat ze ondervoed waren? De lichamen zullen toch heel erg vergaan zijn

Ik denk dat ze dat toch nog op kunnen maken uit de darmen/ maag inhoud en bepaalde voedingswaarde uit het bloed?

Dat van die kinderen alleen laten is niet goed te praten maar de kans is groot dat dat mensen waren die, om wat voor reden (beperkt iq, psychisch probleem, slecht voorbeeld in het verleden), de gevolgen niet konden overzien. Ten minste, dat hoopt mijn hoofd en hart zo, want het is zo in-triest :(

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 07:22

Shenavallie schreef:
moonsparkle schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ikaanse-st

Vijf kinderen zijn omgekomen bij een brand in huis toen hun moeder even weg was naar het werk :(

Welke -:(- van een moeder laat dan ook kinderen in die leeftijd alleen thuis (een kind van 9 kan niet voor kinderen jonger en zeker niet van 2 jaar zorgen)! Ik liet mijn kind vroeger al niet alleen in de auto als ik boodschappen ging doen, dat vind ik namelijk ook zo'n rare hersenkronkel. Zielig voor de kinderen en voor de moeder hoop ik dat ze nooit meer de kans krijgt om nog nakomelingen te krijgen.

Nou zeg, dat mag een beetje minder. Als je het artikel leest, staat er dat ze "iemand ging ophalen van het werk", niet dat ze uren ging werken.

Ik kan me wel voorstellen dat als je even iemand moet ophalen, dat je niet 5 kinderen in de auto laadt. Zeker niet als er ook een kind van 9 bij is. Er staat nergens in het artikel hoe lang ze weg is, dus jouw verwensing dat je hoopt dat iemand nooit meer kinderen krijgt (die net 5 kinderen verloren is) vind ik wel wat ongepast.

Totaal anders vind ik het als iemand 6 dagen gaat feesten en een kind achterlaat. Als je daarop zo gereageerd had, had ik je reactie wel begrepen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:12

Ik liet mijn dochter van 9 echt niet alleen thuis, ook niet even. En zeker niet als je dan nog 4 extra nog jongere terroristjes hebt lopen. Echt no way.
Neem dan geen 5 kinderen als je ze niet kan meenemen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:22

Je weet niet waarom is.
Is dit dagelijkse kost is het slecht.
Maar stel die van het werk ophalen zijn fiets/auto was kapot. Dus dit doe je normaal nooit.
De jongste 3 liggen in bed, de oudste zitten braaf voor de tv.
Het is niet ver, dus hop maar even op en neer.
Is dat verstandig, nee natuurlijk niet. Maar zou me zoiets nog wel voor kunnen stellen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:20

Ik snap dat niet? Ik fietste al op m'n 8e samen met mijn zusje (7) naar huis, zonder begeleidende ouders of tieners. Braaf boterhammetjes eten die mama had klaargezet. En om 12.45 fietsten we weer naar school. Ging prima. Voor noodgevallen konden we bij 2 buren aankloppen, maar dat is nooit nodig geweest. Het ligt gewoon aan hoe verantwoord je kinderen zijn, denk ik? Ik heb collega's die nog wakker liggen als hun kind van 18 (!!) naar het cafe om de hoek gaan. Op m'n 13e ging ik al alleen naar Amsterdam vanuit Twente :=

Je kind 6 dagen alleen laten? Dat is absurd, idioot, ondenkbaar. Maar even naar een andere wijk rijden om iemand op te halen, terwijl de kids braaf spelen/slapen/tv kijken? Ik zou het ook doen, als ze verantwoord genoeg zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:25

Ik ben 24 en mijn ouders liggen ook nog wakker als ik naar de kroeg ga, 15 min fietsen alleen. :P

Maar ik was vroeger op de basisschool ook wel eens alleen en ik fietste idd ook alleen naar huis en naar school toe ..

Vind dat er heftig gereageerd wordt want je weet totaal de situatie niet en je was er niet bij.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:13

Rebel_Jits schreef:
Ik snap dat niet? Ik fietste al op m'n 8e samen met mijn zusje (7) naar huis, zonder begeleidende ouders of tieners. Braaf boterhammetjes eten die mama had klaargezet. En om 12.45 fietsten we weer naar school. Ging prima. Voor noodgevallen konden we bij 2 buren aankloppen, maar dat is nooit nodig geweest. Het ligt gewoon aan hoe verantwoord je kinderen zijn, denk ik? Ik heb collega's die nog wakker liggen als hun kind van 18 (!!) naar het cafe om de hoek gaan. Op m'n 13e ging ik al alleen naar Amsterdam vanuit Twente :=

Je kind 6 dagen alleen laten? Dat is absurd, idioot, ondenkbaar. Maar even naar een andere wijk rijden om iemand op te halen, terwijl de kids braaf spelen/slapen/tv kijken? Ik zou het ook doen, als ze verantwoord genoeg zijn.

Nou.. tegenwoordig gebeuren er ook wel ergere dingen dan kleine 20 jaar terug. Hoewel er toen ook wel viezerikken waren.

Dat ouders wakker liggen wanneer hun 18 jarige naar de kroeg gaat snap ik wel.

Ikzelf was ook veel alleen van 13 jaar. Maar dat is dan ook ruim 20 jaar terug.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:18

Anomien schreef:
Nou.. tegenwoordig gebeuren er ook wel ergere dingen dan kleine 20 jaar terug. Hoewel er toen ook wel viezerikken waren.

Zou dat echt zo zijn ja?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:53

Anomien schreef:
Rebel_Jits schreef:

Dat ouders wakker liggen wanneer hun 18 jarige naar de kroeg gaat snap ik wel.

Ikzelf was ook veel alleen van 13 jaar. Maar dat is dan ook ruim 20 jaar terug.

Nee, gebeuren dezelfde dingen alleen toen hoorde je er niet zoveel van op tv of radio, internet was er niet

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:25

Heeft er iemand hier op Netflix al eens American Murder, the family next door gekeken? Op zich niets luguber aan, maar ik vond dat zo'n impactvolle documentaire. Dat iemand zo koel voor zo lang kan blijven, tot hij zich in zo'n net gezet heeft dat hij er niet meer uit kan. Ongelooflijk vond ik dat. Ook die ondervraging technieken van de agenten was ook slim daarop ingespeeld

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:28

The_Cat schreef:
Heeft er iemand hier op Netflix al eens American Murder, the family next door gekeken? Op zich niets luguber aan, maar ik vond dat zo'n impactvolle documentaire. Dat iemand zo koel voor zo lang kan blijven, tot hij zich in zo'n net gezet heeft dat hij er niet meer uit kan. Ongelooflijk vond ik dat. Ook die ondervraging technieken van de agenten was ook slim daarop ingespeeld

Yes, heel bizar inderdaad! :oo

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:42

Vond ik ook echt bizar en dat hij zo de overtuiging had dat het blijkbaar goed zou gaan dat ze het ook filmde of was dat vanuit een agent? Tijd geleden dat ik het heb gezien

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:29

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:39

_O-
Kun je nagaan hoe hard dat gaat

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:02

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:59

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:09

Das klote