Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:52

Bij de Scheg in Deventer (OV) kun je ook schaatsen.

NNikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:03

Groningen woon ik dicht bij en kom ik al regelmatig, dus wil liever ergens anders heen. :D

Bedankt voor de suggesties, ik ga even kijken!

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:48

Ik vraag me af wat dit streepje is, onder de downloads en prullenbak :+
Heeft er nooit gezeten tot gister. Is er iemand die mij uit mijn vraagteken kan verlossen? }:0
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:06

Ik heb nog 1 slaapkamer met een raam met enkel glas. En een tochtende voordeur. Als je het raam (en dus ook het kozijn) laat vervangen voor dubbelglas en een nieuwe voordeur, zou je deze investering ooit terugverdienen? Het is toch behoorlijk prijzig. Of kun je beter gewoon wat meer blijven stoken?
De rest is al dubbelglas, deels HR++ Ik hoef het niet te doen om het onderhoud, want het zijn al kunststof kozijnen en ook de voordeur is van de eerste generatie 'plastic'.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:24

Dromen mensen die blind zijn? En hoe dromen zij dan als ze altijd al blind zijn geweest. :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:26

Ik droom over het algemeen zonder beeld, maar op sensatie (soms op warmtebeelden, dat is heel erg cool). Ik ben overigens niet blind, maar kan me voorstellen dat dit voor blinde mensen ook op gaat.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:57

germie schreef:
Ik heb nog 1 slaapkamer met een raam met enkel glas. En een tochtende voordeur. Als je het raam (en dus ook het kozijn) laat vervangen voor dubbelglas en een nieuwe voordeur, zou je deze investering ooit terugverdienen? Het is toch behoorlijk prijzig. Of kun je beter gewoon wat meer blijven stoken?
De rest is al dubbelglas, deels HR++ Ik hoef het niet te doen om het onderhoud, want het zijn al kunststof kozijnen en ook de voordeur is van de eerste generatie 'plastic'.

De tochtende voordeur aanpakken is, vermoed ik, veel zinvoller dan dat raam. Op een slaapkamer is 't nooit vreselijk warm, dus een relatief klein verschil met buiten.

De plek waar je 't meeste warmte verliest, is het zinvolste om aan te pakken. :)
(of dat aanpakken met tochtstrips/borstels kan, of met een compleet nieuwe deur+kozijn moet, is vanaf hier wat lastig te beoordelen)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 01:43

Mizora schreef:
Ik droom over het algemeen zonder beeld, maar op sensatie (soms op warmtebeelden, dat is heel erg cool). Ik ben overigens niet blind, maar kan me voorstellen dat dit voor blinde mensen ook op gaat.

Dat is speciaal! Hoe werkt dat, wat 'zie' je dan?
Heeft het een naam?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 06:53

APCIII schreef:
germie schreef:

De tochtende voordeur aanpakken is, vermoed ik, veel zinvoller dan dat raam. Op een slaapkamer is 't nooit vreselijk warm, dus een relatief klein verschil met buiten.

De plek waar je 't meeste warmte verliest, is het zinvolste om aan te pakken. :)
(of dat aanpakken met tochtstrips/borstels kan, of met een compleet nieuwe deur+kozijn moet, is vanaf hier wat lastig te beoordelen)

Dat het helpt, vast. Maar gaat het 20 jaar duren of 5 jaar voordat je het terugverdiend hebt? Met 20 jaar ga ik geen investering doen.

En ja, wordt alles nieuw. Is eerste generatie kunststof kozijnen. Die trokken nog krom.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:38

Hoeveel het scheelt, geen idee. Maar het verhoogt natuurlijk wel de waarde van je huis :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:07

Eten mensen nog rijstebrij?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:17

Tivoli schreef:
Hoeveel het scheelt, geen idee. Maar het verhoogt natuurlijk wel de waarde van je huis :)

Ja, not. Ik woon in het aardbevingsgebied. Dan krijg je je stolpje uberhaupt niet verkocht.

Rijstebrij? Is dat krentjepap? Nee, is niet lekker. Lol.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:18

Rijstepap, maak ik soms zelf met rijstmelk. Lekker :Y)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:43

germie schreef:
Tivoli schreef:

Ja, not. Ik woon in het aardbevingsgebied. Dan krijg je je stolpje uberhaupt niet verkocht.

En een voorzetraam voor je slaapkamer? Die zijn een heel stuk goedkoper. Je hebt ook isolatiefolie. Weet niet zeker of dat 100% een oplossing is, maar wel veel goedkoper.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:53

Gordijn ervoor is de goedkoopste oplossing, een tochtende deur is wel aan strips eventueel,vervanging toe. Maar ook daar kun je een stevig gordijn voorhangen dat de ergste kou/tocht wegneemt.
Hier meeste dubbelglas. Deels zelf binnenkozijn in gezet. Deels zat er al. Slaapkamer deur is enkelglas. Idem voordeur. Daar zit wel een tocht borstel op en verder een gordijn tegen de kou. Dankzij een lawine pijl lang geleden is de boel beetje uit verband geraakt en gordijn voldoet uitstekend,

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:09

Gordijn zit er al 24 uur per dag voor. Maar condens hou je wel. En dan later algen op het rubber van het glas. Lol.
Bij voordeur ook doek er over als ik er niet ben. Maar wordt langzaam erger.
Maar misschien kan ik beter eens de eerste 1000 euro aflossen? Heb nog een heerlijke aflossingsvrije hypotheek.
En telkens als ik denk ik los iets af krijg ik een financiele tegenvaller. Daarom nog nooit 1 euro afgelost.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:10

Mijn huisgenoot heeft laatst mijn droger gebruikt met toestemming en toen zei ze "oh dat ga ik vaker doen!"
Ik heb toen stom gezegd dat dat goed was, maar dat vinden wij eigenlijk helemaal niet fijn.
Nu vraagt ze of ze hem weer mag gebruiken, maar wat is nou tactisch "nee zeggen"? :o
Een ander zou ik hier goed mee kunnen helpen maar nu ik mezelf in de nesten heb gewerkt niet :')
Ik wil niet overkomen als een zeur.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:36

Waarom vind je het niet fijn dat ze je droger gebruikt?
De was is al schoon op het monent dat het erin gaat.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:04

karuna schreef:

Heerlijk <3 Ben 1 van de weinige van mijn leeftijd die dit kent en lust.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:06

De reden maakt in principe niet uit toch?
Maar het is onze droger, gekregen van mijn vriend zijn ouders. Ik vind het niet fijn om hem aan te hebben wanneer ik er niet ben (zij woont boven ons). Hij staat in onze keuken. We wonen niet in een studentenhuis zegmaar, we delen alleen de gang en wc. Verder niets.
Ik ben gewoon erg zuinig op onze spullen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:09

gewoon aangeven dat het mag, maar dat wanneer er reparaties zijn er wel wordt verwacht dat ze de helft betaald aangezien zij het ook gebruikt... dan haken ze meestal al zelf af zonder dat je dat hoeft aan te geven :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:31

Zeggen dat de stroomkosten toch te hoog uitvallen en je hem niet aan wilt hebben ivm brandgevaar als je er niet bent en vanwege de te hoge stroomkosten

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:51

karuna schreef:

Rijstepap :9 met kaneel, bruine suiker en een klontje boter :9

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:14

En stroop.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:19

Mag ik ook een bordje? :Y)