Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Ik heb nog 1 slaapkamer met een raam met enkel glas. En een tochtende voordeur. Als je het raam (en dus ook het kozijn) laat vervangen voor dubbelglas en een nieuwe voordeur, zou je deze investering ooit terugverdienen? Het is toch behoorlijk prijzig. Of kun je beter gewoon wat meer blijven stoken?
De rest is al dubbelglas, deels HR++ Ik hoef het niet te doen om het onderhoud, want het zijn al kunststof kozijnen en ook de voordeur is van de eerste generatie 'plastic'.
APCIII schreef:germie schreef:Ik heb nog 1 slaapkamer met een raam met enkel glas. En een tochtende voordeur. Als je het raam (en dus ook het kozijn) laat vervangen voor dubbelglas en een nieuwe voordeur, zou je deze investering ooit terugverdienen? Het is toch behoorlijk prijzig. Of kun je beter gewoon wat meer blijven stoken?
De rest is al dubbelglas, deels HR++ Ik hoef het niet te doen om het onderhoud, want het zijn al kunststof kozijnen en ook de voordeur is van de eerste generatie 'plastic'.
De tochtende voordeur aanpakken is, vermoed ik, veel zinvoller dan dat raam. Op een slaapkamer is 't nooit vreselijk warm, dus een relatief klein verschil met buiten.
De plek waar je 't meeste warmte verliest, is het zinvolste om aan te pakken.![]()
(of dat aanpakken met tochtstrips/borstels kan, of met een compleet nieuwe deur+kozijn moet, is vanaf hier wat lastig te beoordelen)
germie schreef:Tivoli schreef:Hoeveel het scheelt, geen idee. Maar het verhoogt natuurlijk wel de waarde van je huis
Ja, not. Ik woon in het aardbevingsgebied. Dan krijg je je stolpje uberhaupt niet verkocht.