DeMolenhoek schreef:Maar waarom?
Omdat het tijdverspilling is en daar heb ik geen zin in.
Om nog maar niet te spreken over de oplichters die daar ook veel tussen zitten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Batlow schreef:Het is ook allemaal wel heel typisch. Want ze reageren allemaal met dezelfde vraag en in ongeveer dezelfde volgorde met vragen. Hoef je geen hooggeleerde voor te zijn om hier een luchtje aan te ruiken... en het bovenstaande, heb ik ook gedaan. Ze betalen toch niet.
CalipsoLover schreef:Ja, normaal ben ik echt niet zo'n boze maar ik heb toch ook een berichtje gestuurd dat dit niet echt beleefd en correct is.
Janine1990 schreef:CalipsoLover schreef:Ja, normaal ben ik echt niet zo'n boze maar ik heb toch ook een berichtje gestuurd dat dit niet echt beleefd en correct is.
Hoezo? Wees blij dat ze het keurig meld denk ik dan.... Veel eerder kon ze het ook niet aangeven want ze heeft vandaag zogezegd pas een ander zadel gekocht. Waar of niet waar, daar kan je niet over oordelen.
xJitskee schreef:Oh zo iemand had ik ook voor mijn zadel. Eerst afzeggen met de smoes dat het loon nog niet gestort was en ondertussen dus gewoon op een ander zadel bieden. Vervolgens de nieuwe afspraak weer afzeggen omdat ze hetzelfde zadel goedkoper had gekocht (dat zadel was 3 jaar oud en gebruikt, mijne een half jaar oud en 3x gebruikt). En daar houd je een zadel dan een week voor vastMaar goed, dan moet je maar blij zijn dat ze in ieder geval nog afzeggen.... Wat dat betreft is het eigenlijk wel vreemd; als je als verkoper een hoger bod krijgt bij een deal is het not done om af te zeggen en met de hogere bieder in zee te gaan, maar als koper is het ineens wel een geaccepteerd iets om het ergens goedkoper te halen, terwijl je al een deal hebt...
Heb nu ook iemand die het principe bodemprijs niet snapt. Vraagt of iets nog te koop is en wat ik ervoor wil hebben.
Dus ik antwoord: €50 inclusief verzenden is mijn bodemprijs.
Zij: ik bied €26,95 inclusief verzenden.
Ik: nee sorry €50 inclusief is mijn bodemprijs, gezien de nieuwprijs bla bla
Zij: voor €35 inclusief hebben we een deal!
Ik: Nee sorry €50 inclusief is echt mijn minimum, lager kan ik niet gaan.
Zij: jammer. voor €40 inclusief verzenden dan?
Hoe moeilijk kan het zijn
CalipsoLover schreef:Nee, dat vind ik niet. Want eerst zegt ze de afspraak af en verzet ze hem een uur voor ze moest komen, en dan de avond ervoor zegt ze weer af (zonder zelfs sorry te zeggen) omdat ze intussen al een ander zadel gekocht heeft. Dat heet iemand aan het lijntje houden. Als verkoper plan je dat dan ook in, 2x zelfs, om last minute een bericht te krijgen dat ze niet komt. Niet bepaald beleefd dus.
Ashleytjuhh schreef:ik wilde morgen ook mijn zadel te koop gaan zetten maae ben nu al bang voor de reacties die ik ga krijgen.
ik heb wel een hoger segment zadel hopelijk scheelt dat ook wel iets in de reacties.
Janine1990 schreef:Ashleytjuhh schreef:ik wilde morgen ook mijn zadel te koop gaan zetten maae ben nu al bang voor de reacties die ik ga krijgen.
ik heb wel een hoger segment zadel hopelijk scheelt dat ook wel iets in de reacties.
Nouja ik vind 800 euro ook niet heel goedkoop hoor.
Denk dat je juist bij prijzen vanaf 1000 euro veel mensen krijgt die belachelijk veel afdingen nog voordat ze iets hebben gezien.
xJitskee schreef:Oh zo iemand had ik ook voor mijn zadel. Eerst afzeggen met de smoes dat het loon nog niet gestort was en ondertussen dus gewoon op een ander zadel bieden. Vervolgens de nieuwe afspraak weer afzeggen omdat ze hetzelfde zadel goedkoper had gekocht (dat zadel was 3 jaar oud en gebruikt, mijne een half jaar oud en 3x gebruikt). En daar houd je een zadel dan een week voor vastMaar goed, dan moet je maar blij zijn dat ze in ieder geval nog afzeggen.... Wat dat betreft is het eigenlijk wel vreemd; als je als verkoper een hoger bod krijgt bij een deal is het not done om af te zeggen en met de hogere bieder in zee te gaan, maar als koper is het ineens wel een geaccepteerd iets om het ergens goedkoper te halen, terwijl je al een deal hebt...
Heb nu ook iemand die het principe bodemprijs niet snapt. Vraagt of iets nog te koop is en wat ik ervoor wil hebben.
LadyMadonna schreef:Koper:
“Ik heb interesse in uw camera, mag die voor bod x weg?”
Ik:
Ja hoor, dat mag, wilt u hem ophalen of moet ik m verzenden?
“Ophalen graag, wat is het adres?”
In Werkendam, wanneer komt het u uit?
“Ja, moet ik even overleggen, een kennis van me komt hem dan halen, maar wat is het adres?.”
Dat krijgt u als ik weet wanneer u komt.
“Dan zoek ik wel verder, ik hou niet van dat geheimzinnige gedoe”
![]()
DeMolenhoek schreef:LadyMadonna schreef:Koper:
Ik:
“Ja, moet ik even overleggen, een kennis van me komt hem dan halen, maar wat is het adres?.”
![]()
Vind ik niet raar hoor... Ik wil ook altijd eerst het adres. Kan soms echt 20 minuten reistijd schelen (dus 40 minuten heen en weer) waardoor het voor mij wel/niet past.
DeMolenhoek schreef:LadyMadonna schreef:Koper:
Ik:
![]()
Vind ik niet raar hoor... Ik wil ook altijd eerst het adres. Kan soms echt 20 minuten reistijd schelen (dus 40 minuten heen en weer) waardoor het voor mij wel/niet past.
Gizeppie schreef:xJitskee schreef:Oh zo iemand had ik ook voor mijn zadel. Eerst afzeggen met de smoes dat het loon nog niet gestort was en ondertussen dus gewoon op een ander zadel bieden. Vervolgens de nieuwe afspraak weer afzeggen omdat ze hetzelfde zadel goedkoper had gekocht (dat zadel was 3 jaar oud en gebruikt, mijne een half jaar oud en 3x gebruikt). En daar houd je een zadel dan een week voor vastMaar goed, dan moet je maar blij zijn dat ze in ieder geval nog afzeggen.... Wat dat betreft is het eigenlijk wel vreemd; als je als verkoper een hoger bod krijgt bij een deal is het not done om af te zeggen en met de hogere bieder in zee te gaan, maar als koper is het ineens wel een geaccepteerd iets om het ergens goedkoper te halen, terwijl je al een deal hebt...
Toch proberen he?
Ik houd geen zadels vast als mensen niet al een concreet iets hebben staan. Wie m als eerst komt ophalen of hoger bod die krijgt m al eerst. Al veel te vaak gedaan en soms kwamen ze dan niet.
Janine1990 schreef:CalipsoLover schreef:Nee, dat vind ik niet. Want eerst zegt ze de afspraak af en verzet ze hem een uur voor ze moest komen, en dan de avond ervoor zegt ze weer af (zonder zelfs sorry te zeggen) omdat ze intussen al een ander zadel gekocht heeft. Dat heet iemand aan het lijntje houden. Als verkoper plan je dat dan ook in, 2x zelfs, om last minute een bericht te krijgen dat ze niet komt. Niet bepaald beleefd dus.
First world problems![]()
Ik kan me om dat soort dingen persoonlijk totaal niet druk maken. Het zegt toch veel meer over zo'n 'koper' dan over jezelf... Zulke mensen komen zichzelf vast ooit wel eens tegen, of hebben zo'n enorme plaat voor hun kop dat ze dat niet eens inzien. Hun probleem...