Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:33

Alja schreef:
Post.nl is het ;)

oeps, loop ik weer achter. :o

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:38

kiki1976 schreef:
Santie, als je goed op hun site gaat lezen staat dat er ook. FF heel kort door de bocht gezegd, je krijgt alleen maar een vergoeding als je verzekerd verzend.

Je betaald er flink voor, maar je krijg absoluut geen garantie dat het ook echt aankomt?
Dat is toch eigenlijk te gek voor woorden!!!

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:21

Ja dat kan, maar dat houdt ook in dat als ik zelf iets koop ik dat via mijn boeken-mailadres moet doen, plus dat ik niet de 'professionele' naam kan kiezen die ik nu eigenlijk wel graag wil.

Ik zit echt vooral met dat jaren ding...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:58

Ik zou me niet te veel zorgen maken hoor Vjestagirl! Lekker nieuw account openen. Als je meerdere artikelen erop heb staan vertrouw ik het eerder. Ik heb ook weleens wat gekocht bij nieuwe accounts.

De enige keer dat ik belazerd ben was van een account dat al 5 jaar bestond. Het zegt dus toch niet zoveel.

Je zou in de advertenties je eigen 'bedrijfs' e-mail adres nog kunnen plaatsen. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 02:33

Wat zouden jullie nu doen?
Ik heb een setje via bokt verkocht vorig weekend inclusief verzenden en afgesproken verzenden via Kiala te doen, want ik ben van Belgie en dat is het goedkoopst. Nu heb ik er niet aan gedacht het meisje haar email te vragen die ik nodig heb om het pakket te verzenden zodat ze weet wanneer haar pakket er is. Donderdag had ik het geld binnen en toen zag ik dit dus toen ik het ticket voor verzenden aan wilde maken. Echter is ze al 5 dagen niet meer online op bokt geweest. Ik zou uiterst morgen het pakket moeten verzenden omdat ze anders 2 weken moet wachten (ik heb examens en zit dan2 weken aan 1 stuk op kamers). Dit zou ik erg vervelend voor haar vinden, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen :/

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 08:22

Vjestagirl schreef:
Ja dat kan, maar dat houdt ook in dat als ik zelf iets koop ik dat via mijn boeken-mailadres moet doen, plus dat ik niet de 'professionele' naam kan kiezen die ik nu eigenlijk wel graag wil.

Ik zit echt vooral met dat jaren ding...

Hoezo? Je kunt je gebruikers / profiel naam zo veranderen hoor,
van boekenwurm naar boekverslinder

Dus ik had denk ik eerst een nieuw mail adres gemaakt, vervolgens de gebruikersnaam veranderd en dan heb je en je professionele naam en je hebt een ander mail adres en je hebt die jaren lid maatschap, of te wel drie dingen in één klap.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:17

@zoe_97
Volgens mij kun je via bokt ook een bericht versturen die in haar email komt.
Misschien kun je dat proberen :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:53

Zoe_97 schreef:
Ik heb een setje via bokt verkocht vorig weekend inclusief verzenden en afgesproken verzenden via Kiala te doen, want ik ben van Belgie en dat is het goedkoopst. Nu heb ik er niet aan gedacht het meisje haar email te vragen die ik nodig heb om het pakket te verzenden zodat ze weet wanneer haar pakket er is. Donderdag had ik het geld binnen en toen zag ik dit dus toen ik het ticket voor verzenden aan wilde maken. Echter is ze al 5 dagen niet meer online op bokt geweest. Ik zou uiterst morgen het pakket moeten verzenden omdat ze anders 2 weken moet wachten (ik heb examens en zit dan2 weken aan 1 stuk op kamers). Dit zou ik erg vervelend voor haar vinden, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen :/

Als ze echt niet reageert zou ik het verzenden en je eigen mail adres invullen. Dan kan je haar altijd een pb sturen als het er is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:32

xSCWx schreef:
Zoe_97 schreef:

Als ze echt niet reageert zou ik het verzenden en je eigen mail adres invullen. Dan kan je haar altijd een pb sturen als het er is.

Maar ze reageert niet omdat ze niet online geweest is. Dus ik die haar pb zou ze dan nog niets mee weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:45

Je kan ook emailen hoor, dat is anders dan pb :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:13

Tegen de tijd dat jij het mailtje krijgt dat het pakket er is en haar PBt, zal ze vast wel weer online zijn. En als ze het een paar dagen later ziet ook geen paniek, dan ligt dat pakketje echt nog wel op het ophaalpunt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:15

zo weer bijgelezen.

Dat postNL pakket waarvan de afzender zegt dat ze niks wil doen omdat jij niet kan bewijzen dat zij de afzender is...
Waarom dan zelf niet naar PostNL bellen en zeggen dat jij de afzender bent en een onderzoek wil :)*

En het Kiala pakket zou ik persoonlijk niet verzenden, straks leest ze het niet en komt die weer terug naar jou, ben je 2x die kosten kwijt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:45

Kialapunt doe ik ook niet meer aan.
Ooit een keer voor de allereerste keer gedaan, maar na week was mijn pakketje er nog niet.
Tenminste, kreeg geen mail dat het daar lag oid en code zei ook niets meer.
Dus ik gebeld naar het afhaalpunt, bleek dus dat ie daar al een 1 a 1,5 week lag...

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:49

Ik gebruik dan weer uitsluitend Kiala. Vind het veel gemakkelijker, het boeit niet als je niet thuis bent, je kan het gaan halen wanneer je wil. En nog goedkoper ook.

Nu is mijn eerste postpakket met singel onderweg. Zucht :(. Had geen keuze, verkoper wou enkel met post verzenden en dat soort singel vond ik verder nergens tweedehands

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:53

HTM schreef:
zo weer bijgelezen.

Dat postNL pakket waarvan de afzender zegt dat ze niks wil doen omdat jij niet kan bewijzen dat zij de afzender is...
Waarom dan zelf niet naar PostNL bellen en zeggen dat jij de afzender bent en een onderzoek wil :)*

En het Kiala pakket zou ik persoonlijk niet verzenden, straks leest ze het niet en komt die weer terug naar jou, ben je 2x die kosten kwijt.

Ik heb inmiddels een heel wettelijk betoog gehouden per mail met als gevolg dat er een onderzoek loopt. Als blijkt dat postnl het kwijt is krijg ik van haar mn geld terug. Als ik zelf een onderzoek start en ze zijn het kwijt heb ik niks

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:03

Ik heb haar via het email knopje van haar profiel nog proberen contacteren. Zo verzenden lijkt me inderdaad geen strak plan. Als ze het dan niet ziet...
Een andere verzendservice vind ik ook geen optie dan houdt ik niet mee over wat ik wilde aan de set.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:38

Ik heb vanmorgen mijn kunst kerstboom te koop gezet,ga binnenkort samenwonen dus dan is hij over.

Hij is net een jaar oud dus nog heel nieuw.
Nieuwprijs was 100 euro

Bied er iemand 10 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:40

Zou hem lekker nog een jaartje bewaren en november te koop zetten..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:42

Dat gaat dus niet want neem met de verhuizing zo min mogelijk mee.
Het is van limburg naar drenthe dus wil niet 3x op en neer hoeven rijden.

Met 50 euro had ik al genoegen genomen,10 is wel erg weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:49

Denk niet dat je hem zo snel kwijtraakt voor die prijs. Ik zou geen kerstboom kopen nu in ieder geval :p Maar voor kerst, niet na, hihi.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:55

Ik heb net een kerstboom gekocht, eentje die sneeuwt, met een grote paraplu opvangbak er onder, 1.90m hoog en heel vol. Nieuwprijs 190£, ik heb er 20£ voor moeten betalen.
Ik ben bang dat je er echt niet meer dan een tientje voor gaat krijgen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:56

Denk ook niet dat je 50% van de waarde voor die kunstboom gaat krijgen

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:06

Denk het ook niet. Mijn ouders hebben een kerstboom voor mijn oma gekocht voor 25 euro. (heeft bij die mensen maar 2 jaar opgestaan) de nieuwprijs van de boom was 350 euro....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:08

Ik denk dat tien euro wel laag is, maar meer dan 25 is dan weer veel te optimistisch.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:09

kerstbomen vlak na kerst verkopen, mag je gelukkig zijn als er überhaupt iemand interesse heeft.
Ik denk dat het verkopen voor de prijs die jij in gedachten hebt, erg lastig gaat worden. Maar ach niet geschoten, altijd mis.