[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:28

Uhg, met dat ik hier zit bij te lezen, appt een van de vrienden van mijn vriend.
Ze willen afspreken. Of dat een keer bij ons thuis kan (wij zijn pas verhuisd). Dat kan.
Krijgen we de vraag of ons huis kindproof is.
Nee, absoluut niet, tenzij je kinderen in een stoel vastgesnoerd worden.
Die vriend vind dit probleem wel vervelend worden.

Een andere vriend vraagt of moeders niet voor een middagje alleen kan zijn met de kinderen. Ze zijn 2 en 5 ofzo.
Het antwoord is 'nee, want we hebben het momenteel erg zwaar met ze'.

I give up...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:29

Jeetje dat jij je huis niet aanpast voor hun kinderen is heel gemeen. :+

Keer een plant wegzetten of iets breekbaars omhoog zetten oké. Maar stopcontacten etc zijn er toch gewoon. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:31

MarlindeRooz schreef:
Jeetje dat jij je huis niet aanpast voor hun kinderen is heel gemeen. :+

Keer een plant wegzetten of iets breekbaars omhoog zetten oké. Maar stopcontacten etc zijn er toch gewoon. :=

Mjah oke, maar we hebben bvb ook een tafel en bar met behoorlijke hoeken. En idd overal lage stopcontacten. :o

En geen traphekjes enzo.
Dan zouden we ons hele huis moeten gaan upgraden. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:34

Daag, hoe bedenken ze het dat jullie huis kinderproof moet zijn.

Echt van die ouders die vinden dat de hele wereld om hun kinderen draait.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:39

Nou dat.
Maar ook het feit dat een van de twee nooit even weg kan zonder dat de hele familie mee moet...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:40

Sherivey schreef:
Nou dat.
Maar ook het feit dat een van de twee nooit even weg kan zonder dat de hele familie mee moet...

Ja dat is echt vreselijk.

Af en toe kan wel maar je wil toch niet altijd afspreken in een speeltuin of bij iemand anders thuis. Of nog erger: een pannenkoekenrestaurant. :brr:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:00

Sherivey schreef:
Nou dat.

Het lijkt mij voor de mentale gezondheid van de ouders super belangrijk om in de zoveel tijd even wat zelf te doen, zonder kinderen. Naar vrienden. Zonder kinderen. Of nog belangrijker, met partner even wat onder nemen, zonder kinderen. Maar sommige gezinnen krijgen (of willen?) Dat niet gebolwerkt.

Mijn huis is overigens ook niet kinderproof maar ik zou ook liever willen dat die gewoon thuis blijven :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:12

Kinderen zijn alleen welkom hier als ze goed opgevoed zijn en de ouders opletten.
Mijn huis is het tegenovergestelde van kindproof, veel hoogtes, trappen die open zijn, open haarden en veel breekbare spullen... en een scherp samurai zwaard :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:22

Tancreda4 schreef:
Sherivey schreef:
Nou dat.

Het lijkt mij voor de mentale gezondheid van de ouders super belangrijk om in de zoveel tijd even wat zelf te doen, zonder kinderen. Naar vrienden. Zonder kinderen. Of nog belangrijker, met partner even wat onder nemen, zonder kinderen. Maar sommige gezinnen krijgen (of willen?) Dat niet gebolwerkt.

Mijn huis is overigens ook niet kinderproof maar ik zou ook liever willen dat die gewoon thuis blijven :=

Sommige willen het ook gewoon niet.
Mijn broer is er zo een. Heel zijn persoonlijkheid is papa zijn (en af en toe een rondje hardlopen zodat ie kind vrij is). Maar die kinderen zijn al-tijd nummer 1. Die wil gewoon niet een avondje weg met vrienden, die zit liever met de kinderen.
Die moet je soms echt weg slepen thuis zodat hij even kan opladen en kan levellen met volwassene om zich heen :')
Zijn partner daarin tegen heeft er totaal geen moeite mee. Zij is wekelijks de hort op met vriendinnen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 20:13

Ik zie er ook geen meerwaarde in dat die kinderen meekomen.
Dan is ie daar de hele tijd mee bezig, ipv gezellig doen met mn vriend en vriendengroep.

Er is in die groep ook niemand die iets met kinderen heeft. Maar pa en ma willen graag dat de kinderen ons leren kennen. :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 20:25

Sherivey schreef:
Dan is ie daar de hele tijd mee bezig, ipv gezellig doen met mn vriend en vriendengroep.

Er is in die groep ook niemand die iets met kinderen heeft. Maar pa en ma willen graag dat de kinderen ons leren kennen. :=

En hebben jullie daar nog een stem in ook?

Ik hou het doorgaans echt af tot ze op het level zijn dat ze sarcasme begrijpen en inhoudelijk wat zinnigs te melden hebben :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:22

Ik vind kinderen die ik ken best leuk! Maar wel in een geschikte setting. Niet in een huis waar je als een havik moet loeren of ze niks breken. :=

Mijn oppashondje is naar huis. Lief ding maar een Bulldog. Die vindt het woord “nee” een leuke suggestie. Hoef je niks mee toch? :D

Is vermoeiender dan een kind denk ik. Maar ze slaapt wel 20uur per dag en kan goed alleen thuis zijn. Dat kan een kind niet! :D

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:33

Femke_Tweety schreef:
Sherivey schreef:

En hebben jullie daar nog een stem in ook?

Ik hou het doorgaans echt af tot ze op het level zijn dat ze sarcasme begrijpen en inhoudelijk wat zinnigs te melden hebben :')

Wij hebben allemaal aangegeven dat het van ons niet zo nodig hoeft. :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 23:10

Tijd om iets harder nee te zeggen dan.

Vragen of ze een goede AVP hebben voor het geval de blagen wat slopen
Bal door ruit, vallen en iets omgooien, stift op stoel of behang, met schoenen op bank en scheur veroorzaken, drinken knoeien, eten tussen de naden van de bank smeren, snot op het goede servies, omvallen en zich vastgrijpen aan je goede dure trui scheur erin, steentje opschoppen tegen de lak van je auto,
Struikelen en tegen de tv aan pleuren ledscreen kapot,

Etcetera etcetera.

Ouders lijken dat soms normaal te vinden en niet eens stil te staan bij kosten.
Mooi ff vantevoren waarschuwen dan }>

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 08:14

My house, my rules.

Regel 1, geen kinderen. Komt er een uitzondering op de regel, dan luister je naar mij. Doe je dat niet, doei.

Mijn katten staan bij mij op de eerste plaats en ik ga die geen stress bezorgen door kinderen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:05

Van iemand die geen kinderen heeft verwachten dat diegene een kindproof huis heeft is hetzelfde als verwachten dat iemand zonder hond een bench heeft staan. Kom op zeg.

Prairy schreef:
My house, my rules.

Regel 1, geen kinderen. Komt er een uitzondering op de regel, dan luister je naar mij. Doe je dat niet, doei.

Mijn katten staan bij mij op de eerste plaats en ik ga die geen stress bezorgen door kinderen.

En precies dit dus.

Ik krijg over een paar weken 2 honden te logeren waarvan één niet met kinderen kan. De eigenaar vroeg dus ook of er kinderen bij ons over de vloer komen, want de hond vindt die niet leuk. "Ik ook niet, dus dat komt goed uit.." :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:07

Jozi mijn oppasteckel heeft sinds kort niet 1 maar 2 mensenkindjes in zijn huis. Hij vond nummer 1 erg wennen en stressvol. :=

Maar zijn baasjes grappen altijd dat hij bij mij op "Child Free Holiday" gaat. :D

Want zij snappen ook heel goed dat die hond echt wel minder aandacht krijgt dan hij gewend was. :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:23

Jozi's eigen adults-only hotel :j *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:30

Ja ik kwam daar laatst even langs (ze wonen heel dichtbij mijn werk). En toen ging ik natuurlijk even de baby bewonderen. Heel makkelijk ding. Maar Jozi was NOT AMUSED. Dat ik het gore lef had aandacht aan de baby te geven. Hij bleef op me springen. Want ik ben van hem. _O-

En zijn baasjes zo: "Jozi denkt iedereen mag komen voor de baby maar NIET MARLINDE. Die is van mij".

Ik ga hem morgen weer halen uit werk. :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:03

Haha, en geef hem eens ongelijk. Die kleine wurmen eisen alle aandacht op die hij voorheen kreeg natuurlijk :))

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:18

Mijn moeder had in april bedacht dat ze haar kleindochter wel mee kon nemen terwijl ik ziek op bed lag, mijn huis een puinzooi was en alleen haar over de vloer eigenlijk al teveel van het goede was.
Heb dan ook aangegeven dat ik normaal geen probleem heb met haar kleindochter (das een rustig, goed opgevoed kind) maar nu toch echt ff geen zin had in meer dan zijzelf. :o
De dag erna werd ik opgenomen in het ziekenhuis en is mijn moeder een paar uur voor die tijd alsnog naar mij gekomen om het huis even op orde te maken, toezicht te houden, mijn tas in te pakken, de huisarts en later de ambulancezorg binnen te laten en mijn dieren te verzorgen. <3
En daarna de honden meegenomen en wanneer ze mij opzocht in het ziekenhuis reed ze gelijk langs mijn huis om de cavia's te verzorgen, wat extra kleding op te halen, post te verzamelen etc.
Na een week heeft de eigenaar van mijn oppashond de verzorging vd cavia's overgenomen en die nam haar kleindochter wel mee, maar ze hebben goed geluisterd naar mijn waarschuwing dat de donkerste nog weleens wil happen als het hem te lang duurt voor je hem zijn eten geeft.
Oftewel: kleindochter mocht kijken, maar geen vingers in de kooi steken ofzo.

Over het algemeen heb ik liefst geen kinderen over de vloer trouwens, mijn huis is er niet op ingericht en ik heb niet zoveel met kinderen. :+

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:15

Hier ook een huis waar ik liever niet (vaak) kinderen in ontvang.

Ik ben zuinig op mijn spullen en er heel blij mee. Dan zit ik er echt niet op te wachten dat een kind van iemand anders vlekken maakt of spullen kapot maakt (ook al is het per ongeluk) of mijn bank als klimtoestel gebruikt.

Als er visite komt met kinderen dan gooi ik altijd een groot kleed over mijn mooie stoel. Die ik heel lichtgroen, hell no dat degene die daar een vlek op maakt dat overleefd.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:32

Hier een keer gehad dat mijn vriend een vriend van hem met kind had uitgenodigd. Ik zorg dan dat ik weg ben, hond mee, zoek het maar uit.

Kom ik weer thuis, ligt alles op mijn tafel anders. Dit is een tafel met 2 grote kleppen waar ik veel spullen in opberg en blijkbaar was dat joch daar in aan het neuzen geweest. Waar z'n vader bij zat. Ehhhh, kunnen we ons kind gewoon even leren dat je bij andere mensen thuis niet in kasten gaat zitten loeren?? _-:(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:42

black_kelpie schreef:
Hier een keer gehad dat mijn vriend een vriend van hem met kind had uitgenodigd. Ik zorg dan dat ik weg ben, hond mee, zoek het maar uit.

Kom ik weer thuis, ligt alles op mijn tafel anders. Dit is een tafel met 2 grote kleppen waar ik veel spullen in opberg en blijkbaar was dat joch daar in aan het neuzen geweest. Waar z'n vader bij zat. Ehhhh, kunnen we ons kind gewoon even leren dat je bij andere mensen thuis niet in kasten gaat zitten loeren?? _-:(

Ohhh zo irritant is dat!
En asociaal ook

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 11:57