Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolliegirl schreef:Waarom geven we fooi... Die bediening krijgt toch ook gewoon betaald?
Zelfde vraagstelling, andere context..
Sheran schreef:Dat laatste lijkt me ook. Ze is geen volleerd koningin natuurlijk, maar wel gewoon goed opgevoed, zeker ook in dat soort dingen:P En natuurlijk van tevoren geïnstrueerd.
Wat ik me nog afvroeg ook naar aanleiding van een facebookdiscussie: in hoeverre is het een must om bouwvakkers en klussers koffie aan te bieden? Natuurlijk, beleefd is het zeker, maar is het asociaal als je het niet doet? In de discussie vonden mensen eigenlijk unaniem dat het hoorde en verwacht mocht worden, inclusief soep en knakworstjes en broodjes en weet ik veel wat allemaal... maar vroeg me dan af waarom. Het is toch ook gewoon hun werk? Je betaalt de monteur/klusser om een klusje bij jou te doen, je bent toch niet per se zijn lunchplek? Bijna iedereen moet toch gewoon zelf eten en drinken meenemen naar het werk? Waarom is dit een uitzondering?
Jolliegirl schreef:Waarom geven we fooi... Die bediening krijgt toch ook gewoon betaald?
Zelfde vraagstelling, andere context..
_Karlijn schreef:Ik heb meerdere moeite met wat ik met mezelf aanmoet als er werklui in m'n huis bezig zijn. Blijf ik er bij staan? Kletspraatje maken of moet hij zich kunnen concentreren? Ga ik wat rommelen in huis? Ga ik op de bank zitten en tv kijken?![]()
Het ligt natuurlijk ook aan de aard en de duur van de klus (iets kleins repareren vs een hele nieuwe keuken installeren) maar ja, dat vind ik ongemakkelijk haha.
moonsparkle schreef:Als je huis ramen heeft op het zuiden, hoelang heb je dan zon? Is daar een goede website voor? Ik zit nu op het westen, daar komt de zon al vanaf 12.30 in de zomer tot laat in de avond als die achter de huizen achter ons verdwijnt