Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:38

SusanH schreef:
Mijn vader heeft inmiddels op de valreep ook nog corona. Wij zijn zondag op de thee geweest bij mijn ouders, wel op afstand. Toch maar even in de gaten houden. Hoop dat wij niks meegepakt hebben.

Wat maakt het uit wanneer je het wel krijgt.
Bouw je alleen maar weerstand mee op,corona blijft hoor.
Onze dochter is ook positief getest,komt hier gewoon elke dag aan huis hoor.
Schoonzoon is na een paar dagen ook positief getest maar is nu vandaag gewoon weer aan het werk.
Anders te weinig personeel op de werkvloer,hij heeft een iets zere keel maar verder niets.
Baas heeft liever dat hij op het werk komt.
Mijn man en ik zijn 2 weken geleden ziek geweest dus we wachten wel rustig af of we weer ziek worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:52

Gelijk mensen weer van slag omdat iemand zegt op de valreep :')

Ik vindt het ook wel op de valreep maatregelen gaan er bijna af dus dat voelt wel zo.

Cijfers gaan gelukkig heel erg naar beneden ook het reproductiegetal blijft dalen dus als we nu echt naar het einde gaan is het zeker op de valreep.

Mizora

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:59

Ik vind het ook op de valreep. De rioolwatermetingen laten ook duidelijk zien dat het aantal besmettingen flink daalt. In 3 weken tijd is er 40% minder virus-deeltjes gemeten. En of je er "alleen maar" weerstand mee opbouwt is helemaal niet zeker.

Van de omicron-variant zijn nog geen duidelijke gegevens bekend, maar van de klassieke, alfa en delta variant blijkt er bij behoorlijk wat mensen restschade op te treden. Inclusief verhoogde kans op hart- en vaatziekten, trombose, etc. en ook overlijden, ook na een milde (=niet-ziekenhuis) besmetting. Nog los van post-covid problemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:27

Mizora snapt het :j

Hij heeft gelukkig weinig klachten. Alleen wat neusverkouden nu.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:15

Inmiddels is al duidelijk uit onderzoek dat Omikron BA1 heel snel gevolgd kan worden door Omikron BA2 wat betreft infectie.
Volledige vaccinatie beschermd nog steeds tegen zwaar ziek en opname.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:22

Ik heb het idee dat de varianten op de omikrom nu wel steeds milder en milder worden. Ik zie mensen in mijn omgeving echt snel herstellen.

Het kan natuurlijk erger muteren , maar ook minder.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:55

bigone schreef:
Inmiddels is al duidelijk uit onderzoek dat Omikron BA1 heel snel gevolgd kan worden door Omikron BA2 wat betreft infectie.
Volledige vaccinatie beschermd nog steeds tegen zwaar ziek en opname.

Hier had de jongste 4 weken geleden corona. Koorts, overgeven en hoofdpijn voor 1,5 dag en daarna ook direct weer beter.
Gisteren was ze ineens weer niet lekker. Geen koorts, maar wel overgeven en hoofdpijn. Het zou misschien best kunnen dat dat het is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:23

Langzaam komen de holistische initiatieven van de grond, hopelijk brengt het ook wat op lange termijn:

Citaat:
De echte bestrijding van pandemieën moet gericht zijn op maatregelen die gezondheid bevorderen en niet alleen op zorgcapaciteit, stellen intensivist Hugo Touw, huisarts Shakib Sana, hoogleraar Jan Kremer en hoogleraar en internist Robin Peeters. Dat vergt daadkracht en lef.

Citaat:
Dankzij vaccinaties, betere behandelingen en nu de mildere omikron-variant zullen steeds minder mensen ernstig ziek worden en aan de ziekte komen te overlijden. Maar we zullen deze ziekte niet meer kwijtraken en er zullen steeds nieuwe varianten opduiken. Om een gedegen plan te ontwikkelen voor de middellange en lange termijn is het essentieel om de afgelopen periode kritisch te evalueren en lessen te trekken voor de toekomst.

https://www.zorgvisie.nl/blog/gezondhei ... eranderen/

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:03

Ik hoop ook dat ze dan echt Europees en wereldwijd maatregelen gaan nemen met betrekking tot de klimaatverandering. Aangezien het risico van het uitbreken van pandemieën sterk verhoogd wordt door de klimaatverandering.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:26

verootjoo schreef:
Aangezien het risico van het uitbreken van pandemieën sterk verhoogd wordt door de klimaatverandering.

Huh??? Bron?

Beetje minder veel/ver reizen kan ´men´ zelf doen, Maar ja récht vakantie op Zandibar....

´Ze´ zijn we zelf verootje :)*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:32

Dat is toch algemeen bekend? En pas nog gelezen bij RIVM. Even zoeken op pubmed en je hebt zo veel artikelen over de relatie tussen zoönosen en klimaatverandering. Dieren die ziektes dragen trekken weg vanwege temperatuurstijging en gaan in dichtbevolkte gebieden zitten. Gaat steeds vaker gebeuren, en huppakee, zo nog meer risico op uitbreken van pandemieën door zoönosen.
Nog meer temperatuurstijging en er komen klimaatvluchtelingen meer naar het noorden omdat het hier nog wel leefbaar is en het wordt nog dichtbevolkter en het feest is compleet.

En we zijn het idd ook zelf :) Maar het mag vanuit hogerhand ook wel blijken dat ze de problemen serieus nemen en er wat aan willen doen wat mij betreft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:38

De meeste pandemie risico‘s ontstaan voorlopig nog uit bioindustrie.
Klimaatverandering geeft meer epidemieverschuiving. Zo zal het niet lang meer duren voordat Denque en Mararia tot een Europees probleem wordt. Dat is rot voor ons maar geen nieuwe pandemie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:40

Volgens mij haal je dingen door elkaar. Dat Néderland vaker met problemen uit zuidelijker streken te maken gaat krijgen is niet hetzelfde als pandemie.
Een pandemie is wereldwijd. De verspreiding komt door verplaatsingen.
Eventuele ziektes die optreden érgens komen niet over de hele wereld door klimaat maar door reizende mensen.

Van hoger hand zijn er ´grotere belangen´ die blijkbaar zwaarder wegen dan welzijn van de bevolking. Dat hebben we nu wel helder kunnen zien met déze pandemie.
Verander de wereld; begin bij jezelf. Op de rest heb je geen invloed.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:45

Je hebt het neem ik aan tegen Verootje?

Ik ben het er namelijk mee eens dat reeds bestaande endemische ziekten die slechts over nieuwe grenzen komt niet hetzelfde is als het ontstaan van een nieuwe zoonose die tot nieuwe pandemie wordt (en daarna weer endemisch wordt). Dat laatste ontstaat door veel beestjes (of mensen) op 1 plek en dat heeft omgekeerd wel weer een negatief gevolg voor het klimaat wat dan de verschuiving van bestaande ziektes weer veroorzaakt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:53

Sizzle schreef:
Je hebt het neem ik aan tegen Verootje?

Ja, sorry.

Citaat:
Ik ben het er namelijk mee eens dat reeds bestaande endemische ziekten die slechts over nieuwe grenzen komt niet hetzelfde is als het ontstaan van een nieuwe zoonose die tot nieuwe pandemie wordt (en daarna weer endemisch wordt). Dat laatste ontstaat door veel beestjes (of mensen) op 1 plek en dat heeft omgekeerd wel weer een negatief gevolg voor het klimaat wat dan de verschuiving van bestaande ziektes weer veroorzaakt.

Inderdaad verschíllende fenomenen.
Vertragen/verminderen dat het wereldwijd wordt kan heel eenvoudig door minder ver/vaak/vrij verplaatsen.
Net als minder consumeren, gezonder leven etcetera kunnen we zélf minder reizen.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:05

Zebrastreep schreef:
Ik heb het idee dat de varianten op de omikrom nu wel steeds milder en milder worden. Ik zie mensen in mijn omgeving echt snel herstellen.

Mijn broertje van 23 is hier toch nog wel goed ziek van. Hij is inmiddels al 2 weken ziek en is echt onwijs vermoeid en hoofdpijn :(:)

Ik was twee weken terug ook ziek maar in alle opzichten negatief getest :') Alleen nu heeft het hele gezin het en zit ik vrolijk zonder klachten terwijl iedereen in dit huis positief is :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:22

daphne_xxx schreef:
Zebrastreep schreef:

Mijn broertje van 23 is hier toch nog wel goed ziek van. Hij is inmiddels al 2 weken ziek en is echt onwijs vermoeid en hoofdpijn :(:)

Ik was twee weken terug ook ziek maar in alle opzichten negatief getest :') Alleen nu heeft het hele gezin het en zit ik vrolijk zonder klachten terwijl iedereen in dit huis positief is :')

Hé bah wat vervelend! Al zie ik wel op mijn werk dat de jongere mensen er meer last van lijken te hebben dan de oudere mensen. Nu is iedereen wel bij ons geboosterd en zijn de klachten mild. Iedereen positief en beroerd behalve ik :') negatief en geen klachten.

Merk nu wel dat ze eigenlijk allemaal vooral de cliënten weer een terugval hebben tussen dag 7 en 10. Maar hoort er ook bij heb vandaag weer genoeg snotneusjes gezien. Maar ook andere gekke ontstekingen wat teruggekomen is.

Ik zit nu in een mix van antistoffen en virus. Heb de hele tijd met mondmasker gewerkt maar na dag 7 durf ik er wel iets meer op aan. Maar nog wel veel restklachten zo nu en dan. Ik denk persoonlijk dat ik het al gehad heb.

--

Klimaatverandering gaat inderdaad zorgen voor nog meer gevaarlijke virussen. Zolang de kappen op Polen gaan smelten komen er nog heel wat gevaarlijke virussen vrij. Die liggen nu nog mooi in slaap maar de kans dat het dus nog een keer gaat gebeuren is zeker aanwezig.

Staat in ieder geval genoeg over op internet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:12

Niemand weet nog wat daar in zit. Er wordt inderdaad gespeculeert over de terugkeer van pokken uit permafrost (DNA virus), maar dan moet er wel ook wel net een gastheer zijn om het moment dat hij ontdooit.
De grotere dreiging van nieuwe zoonoses zit op dit moment echt nog in de bioindustrie. Echter is het voor de mensheid over het algemeen makkelijker om iets aan te wijzen waar ze geen direct effect op hebben dan iets wat ze zelf mede kunnen beinvloeden (namelijk aanzienlijk minder vlees eten).
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 23-02-22 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:14

Sizzle schreef:
Niemand weet nog wat daar in zit. Er wordt inderdaad gespeculeert over de terugkeer van pokken uit permafrost (DNA virus), maar dan moet er wel ook wel net een gastheer zijn om het moment dat hij ontdooit.
De grotere dreiging zit op dit moment echt nog in de bioindustrie.

Klopt zolang we op dezelfde manier dieren gaan houden als voor corona is de kans aardig groot dat we dit nog meedere malen gaan krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:15

Of een influenza stam inderdaad.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:23

In ieder geval is er veel geleerd van dit hele gebeuren hopelijk ook dingen die voor de volgende keer kunnen worden meegenomen.

Maar we leven nu eenmaal op deze wereld te dicht op elkaar. Ik denk dat voorkomen eigenlijk niet te doen is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:21

Sizzle schreef:
Echter is het voor de mensheid over het algemeen makkelijker om iets aan te wijzen waar ze geen direct effect op hebben dan iets wat ze zelf mede kunnen beinvloeden (namelijk aanzienlijk minder vlees eten).

Gezonder leven, gezonder eten, minder vlees, minder ver/vaak reizen, meer locaal inkopen etcetera.

Maar nee, ´ze´ moeten er wat aan doen...

Wat er van deze pandemie vooral geleerd lijkt te zijn is hoe vaccinaties te verplichten, meer controles in te voeren en daar meer geld aan te verdienen.
En de inflatie vliegt de pan uit.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:13

Nou HC ik ben het niet vaak met je eens, maar hier sluit ik me helaas graag bij aan. Ik heb nog goede hoop dat Kuipers met de zorg wel echt aan de slag gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:10

Naast dat de verzekeraars in de USA al een tijdje melding maken van onverklaarbare oversterfte, is nu een verzekeraar in Duitsland naar buiten gekomen dat de negatieve gevolgen van de vaccinaties vaker voor lijken te komen dan eerder gerapporteerd.
https://www.welt.de/politik/deutschland ... kannt.html

Sinds ze een klantenbestand van bijna 11 miljoen mensen hebben, en al deze mensen bij hun verzekering aan komen kloppen indien ze medische behandelingen nodig hebben, heeft de verzekeraar een goed inzicht in de negatieve bijwerkingen:
"The data available to our company gives us reason to believe that there is a very considerable under-recording of suspected cases of vaccination side-effects after they received the [COVID-19] vaccine."

Nu is het afwachten of andere verzekeringsmaatschappijen tot soortgelijke conclusies zullen komen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:46

Jammer, het is een premium artikel op Welt, ik had het graag gelezen.

Edit: brief al gevonden in de Berliner Zeitung. "Hochgerechnet auf die Anzahl der geimpften Menschen in Deutschland bedeutet dies, dass circa 4-5 Prozent der geimpften Menschen wegen Impfnebenwirkungen in ärztlicher Behandlung waren." Het is de voorzitter van deze Krankenkasse (dat is zijn rol ook) vooral te doen om de tijd die deze bijwerkingen van de artsen heeft gevergd. Hij gaat uit van een bezoek van een half uur per patiënt aan de huisarts (poeh hé, ik krijg 10 minuten :D ) en dat zijn Krankenkasse dat moet betalen.