Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:08

Ik vind 6 op 900 ook niet perse heel veel?
En het zijn toch nog steeds vnl studenten, die over het 'algemeen' niet zoveel last hebben van Covid?

Wel hilarisch om op de socials te lezen dat de mensen het nu ineens oneens zijn met het afschaffen van de mondmaskers, terwijl gedurende de (dictoriale) plicht men de werking ervan maar nihil vond.
Bij elkaar uit de buurt blijven (die 1,5 meter) is altijd genoemd, maar mensen houden zich er zelf niet meer aan, en dat is de schuld van Hugo :+ .. als het niet zo sneu was, is het bijna lachwekkend..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:15

Het mondkapje hielp wel bij de 1,5meter hier in de buurt :') zonder kapje vergeten mensen meteen die afstand, terwijl ze bij iemand met kapje ruimer vandaan blijven :+

Het is heel bijzonder, ja. Sommige dingen zijn niet slim van de overheid, maar je kan ook nog zdlf nadenken toch ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:25

Ik merk nog nauwelijks iets van geen mondkapjes op. Maar goed op m’n werk moet het dus ben nu alleen 1x zonder mondkapje naar de supermarkt geweest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:39

Zijn er nog kinderen die graag een vaccin willen en een centje willen bijverdienen ?

Citaat:
12-jarigen krijgen 800 euro voor deelname aan onderzoek met coronavaccin
Alken - Bij het Alkense onderzoekscentrum Anima Research Center loopt momenteel een studie met een Chinees-Amerikaans coronavaccin bij 12- tot 17-jarigen. Er worden nog 250 kinderen gezocht om deel te nemen. Deelnemers krijgen een vergoeding van 800 euro.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:53

CharleyT schreef:
Je kan zeggen wat je wil, HC weet de boel wel levendig te houden :D . Lang niet altijd met hem eens, maar toch, men wordt toch geprikkeld te reageren 8-)

Helaas niet om te :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:04

Cer schreef:
Ik vind 6 op 900 ook niet perse heel veel?
En het zijn toch nog steeds vnl studenten, die over het 'algemeen' niet zoveel last hebben van Covid?

Dubbel :)*
en bouwen daarmee een natuurlijke weerstand op +:)+

Citaat:
Wel hilarisch om op de socials te lezen dat de mensen het nu ineens oneens zijn met het afschaffen van de mondmaskers, terwijl gedurende de (dictoriale) plicht men de werking ervan maar nihil vond.
Bij elkaar uit de buurt blijven (die 1,5 meter) is altijd genoemd, maar mensen houden zich er zelf niet meer aan, en dat is de schuld van Hugo :+ .. als het niet zo sneu was, is het bijna lachwekkend..

Goed woord daarvoor is ´belachelijk´.

Ik houd afstand, ontsmet mijn handen, neem masker mee en gebruik waar verplicht én imo nodig; hou me aan wat mag en nóg roept dat valsewijverij op.

Wat de kleuren betreft en NL afsluiten is het 8)7 NL is (in het Covid kader) het stoutste jongetje uit de EU klas _O-
Daarbíj blijkt de Delta variant eerder een zegen dan een vloek: De UK gaat per 19 juli volledig open, zonder enige beperkingen van de bevolking.

Gedenk te léven dames; jezezelf zielug vinden achter de geraniums is verpieterend vegeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:13

Karuna, wat maak je je druk, je bent gevaccineerd en loopt toch niet zelf op die feesten rond? Of überhaupt onder de jeugd?

Echt die berichten over de besmettingen, hou toch op.. :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:26

Ik blijf wel uit de buurt, maar er zit toch een probleem in het systeem zo. Wat voor iedereen in nederland een probleem kan worden als het zo doorgaat. Vaccinatie is geen garantie op niet ziek worden. Kop in het zand steken helpt dan niet, doen alsof het er niet is. Daarmee gaan de fiks toenemende besmettingen niet weg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:26

Nou en?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:27

Karuna.. we moeten leven met dit virus. Dat heeft niks met kop in het zand steken te maken. Zelf doe je ook dingen waar je van geniet. Laat die jongeren lekker. Ik snap echt jullie probleem en hysterie niet. :n

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:30

Het enige vervelende vind ik dat ik nog zo voorzichtig kan doen, maar sommige dingen niet kan ontwijken. Wat iedereen doet moeten ze zelf weten, maar wel vervelend als je afhankelijk bent van anderen. Daar zit dus wel twijfel voor mij, mezelf beschermen maar op andere vlakken achteruit gaan of risico nemen zonder beschermt te zijn om dus niet achteruit te gaan :+

Soms wordt er wel heel makkelijk gedacht over jezelf beschermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:34

karuna schreef:
Ik blijf wel uit de buurt, maar er zit toch een probleem in het systeem zo. Wat voor iedereen in nederland een probleem kan worden als het zo doorgaat. Vaccinatie is geen garantie op niet ziek worden. Kop in het zand steken helpt dan niet, doen alsof het er niet is. Daarmee gaan de fiks toenemende besmettingen niet weg.

Fiks toenemend.. 8)7 Overdrijven is ook een vak..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:35

karuna schreef:

Zelfs al zoúden ze fiks toenemen (wat nu écht niet zo is) dan nog zijn toenemende besmettingen geen probleem meer. Het probleem was de overspoelende gezondheidszorg weet je nog. Dat speelt niet meer en gaat ook niet meer spelen.

Sluit jezelf gerust op maar laat anderen leven zeg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:39

karuna schreef:

Overdrijven is ook een vak. Maar als je echt de besmettingen uit de weg moet gaan moet je jezelf opsluiten in je huis en er vooral niet op uit trekken met de camper.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:45

Ik vind het wel bijzonder dat er zoveel paniek is over de delta variant ivm hoge besmettingen terwijl de UK gisteren besloten heeft dat ze gewoon verder gaan versoepelen als de cijfers zo blijven. Volgens mij valt het allemaal wel mee zolang we lekker door prikken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:46

Ik ben ook echt veel onder de mensen :n de camperverplaatsingen zijn sinds lang puur praktische verplaatsingen ivm afstand en afspraken. En dat zijn er goddank weinig? Geen vakantie, geen drukke camperplaatsen of wat ook. Fijn dat veel mensen denken dat ik er vrolijk op los feest met uitjes maar dat is echt niet het geval. :n maar ja soms moet je ergens heen en kan ik mensen niet ontlopen.

Wat er afgelopen dagen duidelijk wordt is dat het testen voor toegang/gevaccineerd is veilig duidelijk niet werkt. De getroffen bedrijven piekeren zich gek waar het fout is gegaan. Dat is iets dat een probleem is en de besmettingen zijn verdubbeld in korte tijd. De aantallen zijn relatief klein nog maar die exponentiele groei begint altijd met kleine getallen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:48

Maar denk wel even dat er nu veeeeeel meer getest word als eerst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:50

Dat klopt, maar ook het percentage positieve testen neemt toe, en het R getal ook. Het aantal op zich is het probleem ook niet. Wel de grootste oorzaak een fout in het systeem.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:53

In diezelfde artikelen staat ook dat het aantal positieve testen mogelijk hoog is omdat meer mensen zich laten testen omdat dat móet omdat ze naar een evenement gaan.
En dat dezelfde mensen zich anders niet hadden laten testen want geen klachten.. en omdat ze geen klachten hebben is het maar de vraag of ze anderen aansteken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:54

Blijkbaar wel, anders kreeg je niet die uitbraken vanuit diverse discotheken?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:58

karuna schreef:
Dat klopt, maar ook het percentage positieve testen neemt toe, en het R getal ook. Het aantal op zich is het probleem ook niet. Wel de grootste oorzaak een fout in het systeem.

De grootste fout nú is dat het risico% niet gedicimeerd is: Dat nog steeds de %s van vorig jaar, van de ongevaccineerde kwetsbaren aangehouden worden; dat de kleurplaatjes een jaar achter de risicos aan lopen.

Zoals ik al eerder schreef gaat per de 19de alles van de baan in Delta land de UK.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:59

MyWishMax schreef:
Blijkbaar wel, anders kreeg je niet die uitbraken vanuit diverse discotheken?

ik beschrijf een specifieke groep waar dat wellicht niet voor geldt :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:11

Interessant stukje over vaccineren van kinderen en waarom groepsimmuniteit bij covid niet zal werken als kinderen niet gevaccineerd worden.
Op de website van het DGfi kan je de hele uiteenzetting lezen. Wel in het duits.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... hp&pc=U531

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:03

Australische MotoGP afgelast vanwege Covid19.
Niet vanwege besmettingsrisicos maar vanwege logistieke/bureaucratische problemen tgv de regels.

Idem het uitstellen van de GP in Sepang Malaysia. Als de regels blijven zoals ze zijn komt van uitstel ook afstel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:27

Pandora2 schreef:
Interessant stukje over vaccineren van kinderen en waarom groepsimmuniteit bij covid niet zal werken als kinderen niet gevaccineerd worden.
Op de website van het DGfi kan je de hele uiteenzetting lezen. Wel in het duits.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... hp&pc=U531

Ik vroeg me al af wanneer er begonnen zou worden met het warm maken van het volk voor het ook vaccineren van de jongere kinderen. Nou daar is hij dus :=