Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:48

Ik gebruik tegenwoordig de ringlight met statief van mn dochter voor foto's. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:03

Had ik met een superleuk duidelijk oranje zwemshirtje. Bleek paars te zijn bij binnenkomst 8)7

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:03

Als je van mening bent dat de verkoper er niks aan kan doen, is er ook geen reden om een negatieve review achter te laten toch? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:18

Nouja soms kan je niet helemaal de indruk van je af schudden dat mensen artikelen expres vanuit de meest positieve hoek op de foto hebben gezet waardoor ze er beter uitzien dan "in het echt".

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:34

pmarena schreef:
Nouja soms kan je niet helemaal de indruk van je af schudden dat mensen artikelen expres vanuit de meest positieve hoek op de foto hebben gezet waardoor ze er beter uitzien dan "in het echt".

Mee eens, ik probeer altijd zeer ver in te zoemen om te zien of kleding reeds pillig is/vaal is ed. Vaak wordt dat niet genoemd in de tekst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:53

pmarena schreef:
Had ik met een superleuk duidelijk oranje zwemshirtje. Bleek paars te zijn bij binnenkomst 8)7

Dan kijk ik altijd even bij de omschrijving of de kleur daar goed is aangegeven.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:24

Hier vorige week wat besteld, zou voor de 13de op de bus moeten zijn en na een kort gesprek nog niet verstuurd. Zou balen zijn als ik het niet krijg, wilde het erg graag hebben :).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:16

pmarena schreef:

Dan nog, ik vind niet dat je zomaar een negatieve review achter moet laten. Je kan op z'n minst de verkoper een berichtje doen. Wie weet biedt die een goede oplossing.

Maar iemand 0 kans geven en gelijk een slechte review geven... daar vind ik wat van.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:33

Afbeelding

Ik had interesse in bovenstaande tweede advertentie. Was al in onderhandeling over de prijs.
Staat ook al weken op Vinted.
Zie ik ineens een nieuwe advertentie geplaatst worden maar dan met een ander account.
Ik dacht dat Vinted dat absoluut niet goed zou keuren en had het gemeld. Was al ver met onderhandelen en wilde niet dat ineens een ander het zou wegkapen.
Ik heb de advertentie dus gemeld maar Vinted ziet geen reden dat er iets niet mag.

Die doen gewoon zelf mee aan oplichting.
Heb al vaker ook namaak artikelen gemeld maar ook daar doen ze meestal niks mee. Terwijl ik met foto's duidelijke verschillen tussen echt en namaak laat zien.
Hieronder de standaard reactie van Vinted op een melding van namaak of overtreding.

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een melding te maken van hetgeen waar je je zorgen over maakt. Na zorgvuldige overweging hebben we vastgesteld dat we geen actie konden ondernemen tegen deborah.34400, omdat de inhoud die je hebt gerapporteerd niet in strijd is met onze community-normen.

Bij elke melding vertrouwen op onze community-normen bij het beoordelen – zo wordt het gedrag van elk lid beoordeeld aan de hand van een reeks duidelijke regels.

Hoewel we geen actie konden ondernemen tegen dit lid, kun je het lid wel blokkeren. Op die manier maakt het lid geen deel meer uit van jouw Vinted-ervaring. Lees meer over het blokkeren van leden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:35

Had ik ook ooit met een sportlegging. Ij dacht dat die zwart was, bleek paars/grijs te zijn....

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:38

Marjo schreef:
pmarena schreef:

Dan nog, ik vind niet dat je zomaar een negatieve review achter moet laten. Je kan op z'n minst de verkoper een berichtje doen. Wie weet biedt die een goede oplossing.

Maar iemand 0 kans geven en gelijk een slechte review geven... daar vind ik wat van.

Ik heb een keer iemand vier sterren gegeven, misschien 3, weet het niet meer zeker.

Gevalletje duidelijk slechter dan geadverteerd maar niet mega slecht maar toch het gevoel dat je genaaid bent. Dus omschreven wat mijn ervaring was.

Kreeg ik ook als reactie dat ik het haar niet eens zelf had laten weten om geld terug te krijgen. Het gaat me niet om het geld (koop nooit dure dingen op Vinted) maar gewoon om het principe. Wees gewoon realistisch in je advertentie.

Sindsdien let ik wel extra op reviews met "goed opgelost door verkoper". Teken aan de wand.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:59

Douce schreef:
Marjo schreef:

Ik heb een keer iemand vier sterren gegeven, misschien 3, weet het niet meer zeker.

Gevalletje duidelijk slechter dan geadverteerd maar niet mega slecht maar toch het gevoel dat je genaaid bent. Dus omschreven wat mijn ervaring was.

Kreeg ik ook als reactie dat ik het haar niet eens zelf had laten weten om geld terug te krijgen. Het gaat me niet om het geld (koop nooit dure dingen op Vinted) maar gewoon om het principe. Wees gewoon realistisch in je advertentie.

Sindsdien let ik wel extra op reviews met "goed opgelost door verkoper". Teken aan de wand.

Ik vind haar reactie terecht. Soms heb je iets als verkoper niet door. En wat is nou de grote moeite om even een berichtje te doen? Wellicht had je het product kosteloos kunnen retourneren..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:02

Dat had ik laatst
Had iets geadverteerd als goed en in gebruikte staat
Ecbt 15 foto’s erbij waarop het te zien was, kreeg ik 3 sterren met als commentaar dat het in gebruikte staat was. Vind dat dan echt heel flauw, ze had me ook even privé kunnen benaderen.

Gelukkig heb ik bijna 1350 5 sterren reviews maar ik voel hem dan toch ff

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:15

Nee soms heb je het niet door maar als er 10 berichten staan in de trant van "goed opgelost met verkoopster" dan wordt het toch tijd om beter op te letten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:49

Waarom? Als het netjes opgelost is dan is het netjes opgelost.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:27

Nah. Ik hoef mn geld niet terug en wil gewoon wat geadverteerd is. Dus hoe dan ook gedoe waar je niet op zat te wachten bij de koop.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:29

Ik snap het wel, als er 10x staat 'goed opgelost' dan betekent dat ook dat er 10x iets is misgegaan. Dan ligt het ook niet alleen meer aan de vervoersdienst of aan Vinted, maar moet de verkoper zelf echt beter op gaan letten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:44

Ligt er denk ik ook een beetje aan op hoeveel verkopen en hoe lang geleden deze meldingen waren.

Vaak zie je wel een beetje "periodes" in de reviews van mensen :=

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:17

Hier 2 complete boekensetten gekocht bij een pro verkoper... je raad het al.. er mist 1 boek. Ik heb tot de 19de om een probleem te melden. Ze zei dat ze het naging en maandag zou verzenden. Dinsdag een bericht gestuurd of het is gelukt. Alleen geen antwoord erop. Ze is nog wel op vinted geweest. Toch nog maar een berichtje sturen of in ieder geval tot en met morgen wachten en dan een berichtje sturen. Is het niet voor de 19de een bericht met t&t zal ik toch een probleem moeten melden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:24

Melden, voor je te laat bent.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:55

Inderdaad melden, dan kan ze het in de tussentijd alsnog oplossen met je. Mocht dat niet gebeuren dan kan Vinted helpen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:46

vraagje
er was iets niet goed gegaan met het product wat ik gekocht had nu wilt de verkoper het terug nemen maar hoe gaat dat in zijn werking?
moet ik dat melden bij vinted als probleem binnen de tijd?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:04

Klopt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 21:40

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 23:05

Ik had vanmiddag weer een pareltje op Vinted hoor.

Wat een zure mensen heb je. Ik wijs een bieding af en wijs deze persoon erop dat ik geen onderhandeling wil voor mijn product wil (staat in hoofdletters in de advertentie)

Krijg ik terug: “Joh prima, succes met je verkoopie!”

En vervolgens ben ik geblokt. :?