Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taartjee

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:30

Ik ben helemaal blij dat ik net m'n vaccinatie heb ingepland, maar ik zit mezelf nu alweer helemaal bang te maken omdat ik een mega vaccinatie angst heb die ik heb overgehouden aan die ene vaccinatie waarvan je er 2 tegelijk krijgt. Werd toen in de houdgreep genomen door iemand terwijl ik al bang was en sindsdien ben ik mega bang. Vaccinatie duurt nog ruim 2 weken, maar zit me er nu al druk om te maken :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:30

Het RIVM dat vaccinatie-uitnodigingen naar dit huis stuurt, voor bewoners die een maand geleden zijn verhuisd. Die GBA zou toch allang bijgewerkt moeten zijn :?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:35

Foaly schreef:
Het RIVM dat vaccinatie-uitnodigingen naar dit huis stuurt, voor bewoners die een maand geleden zijn verhuisd. Die GBA zou toch allang bijgewerkt moeten zijn :?

BRP is het tegenwoordig en als mensen dat doorgeven wordt het onmiddellijk verwerkt. Moeten ze het dus wel doorgeven.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:35

Foaly schreef:

Ze gaan uit van het adres wat bij de huisarts bekend is. Mijn vriend zijn uitnodiging is naar een adres gestuurd waar ie al 6 jaar niet meer woont.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:36

Kat die weigert om op de dierenarts kattenbak korrels te plassen en wil zo toch naar de moestuin. Planten water geven en kippen doen. |o

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:38

(Luxeprobleem) Maar, mooie kleur haarverf gezien en nu twijfel ik om het wel of niet te gaan doen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:42

hahahatsjoe schreef:
Foaly schreef:

BRP is het tegenwoordig en als mensen dat doorgeven wordt het onmiddellijk verwerkt. Moeten ze het dus wel doorgeven.

Ik ga ervan uit dat ze het hebben doorgegeven, er zijn inmiddels nieuwe bewoners en die hebben zich gewoon kunnen inschrijven op dit adres.

En adresgegevens via de huisarts... als ze dat bij mij hadden gedaan, had de uitnodiging waarschijnlijk in Maastricht gelegen in plaats van Den Haag. Dat is toch totaal niet logisch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:04

Vriezer kapot op het werk, de hele dag lopen rennen en niks van de productie kunnen doen -O-

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:07

Foaly schreef:
En adresgegevens via de huisarts... als ze dat bij mij hadden gedaan, had de uitnodiging waarschijnlijk in Maastricht gelegen in plaats van Den Haag. Dat is toch totaal niet logisch :')

Ik vind het ook totaal niet logisch, maar dat is in ieder geval wel wat hier gebeurd is. Wellicht trouwens dat het er ook mee te maken heeft dat mijn vriend een medische aandoening heeft waardoor hij eerder in aanmerking kwam voor een vaccinatie, en dat het daarom via de huisarts is gegaan? De huisarts is namelijk echt de enige plek waar hij nog op dat oude adres ingeschreven stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:11

hahahatsjoe schreef:
Foaly schreef:

Bij mij duurde het dus nog een maand of 2 voor het eindelijk geregeld was |o

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:12

Benthhh schreef:
(Luxeprobleem) Maar, mooie kleur haarverf gezien en nu twijfel ik om het wel of niet te gaan doen.

Als het met je werk geen probleem is. Gewoon doen! Haar groeit wel weer door :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:14

Telefoon teruggestuurd.. Krijg ik nu een bevestiging met foto's van KRASSEN ER OP?!?!?!? Die zaten er zeer zeker 100000% niet op toen ik hem verzond, want hij heeft altijd in een compleet hoesje gezeten, voor- en achterkant.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:23

Kookaburra schreef:
Als het met je werk geen probleem is. Gewoon doen! Haar groeit wel weer door :D

Werk op het moment thuis, plus ik zou van donkerblond naar asblond gaan dus heeel erg is het ook niet haha!
Dat is zeker waar, groeit wel door/uit :Y)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:42

Britta31 schreef:
Ik heb een elektrische kruiwagen gekocht .De hoeveelheid mest blijft hetzelfde natuurlijk,maar het scheelt zoveel werk.En mijn krui was niet eens zo duur.Beste aankoop ooit.

Ik kan er helaas alleen maar over dromen :') als het goed is gaat de rest vd stal nu ook de paddock bijhouden. Duim met me mee haha

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:44

Benthhh schreef:
marley93 schreef:
Gedeelde smart is halve smart _O-

Smart-lap?

Damn, gemiste kans. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:50

Volgende week moet ik een presentatie geven, op school, waar geen afstand gehouden wordt. Ik moet voor 15 minuten op school zijn meer dan 7 uur reizen :? Dat gaan we dus mooi niet doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:57

Princess_ schreef:
Ik kan er helaas alleen maar over dromen :') als het goed is gaat de rest vd stal nu ook de paddock bijhouden. Duim met me mee haha

Auw ik voel zelf blaren als ik hier aan denk, valt het bij jou mee?

Wat lu.llig dat je dat in je eentje allemaal hebt moeten ruimen.

Suzanne hoe zo moet je 7 uur reizen naar school? :wow:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:03

Sanietje, zit er geen lijk in je zak met boomschors?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:10

Dat er blijkbaar naar de gemeente gebeld is wegens overlast blaffende hond. Niet die van mij, maar die van de buren. Klacht klopt niet, het gaat niet over die hond als ik het zo hoor. Hier heeft bijna elk huis minimaal 1 hond zitten.

Dat is niet eens de ergernis, wel vervelend voor buren Di ergens van beschuldigd worden wat niet bij hen is. Maar dat blijkbaar een blaffende hond serieuzer genomen wordt als geluidsoverlast door muziek. Elk weekend vanaf 9 uur 's avonds tot tussen de 12 en 2 uur s nachts en dan zo hard dat ik alles hoor alsof ik het zelf aan heb staan. Ik moet zelf maar aanbellen en pas als dat niet helpt kan er bemiddeld worden. Als ik dat niet durf heb ik pech. Maar bij die hond hoeft er niemand aan te bellen en het zelf op te lossen???

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:16

Foaly schreef:
hahahatsjoe schreef:

Ik ga ervan uit dat ze het hebben doorgegeven, er zijn inmiddels nieuwe bewoners en die hebben zich gewoon kunnen inschrijven op dit adres.

Dat vind ik dus zo lollig, mensen zijn altijd zo van de iieeeh privacy, maar elke instantie moet dan wel automatisch je goede adres hebben _O-
Misschien jij niet toevallig, maar op mijn werk merk ik dat ook heel veel. Helaas werkt het niet zo. Althans, op mijn werk vind ik het ook lastig.

Ik werk voor een huisartsenlaboratorium en daar zijn we ook afhankelijk van de huisartsenpraktijken voor adressen. We kunnen wel gegevens opvragen via de gemeente, maar dat kan alleen veilig handmatig. En elke dag alle adressen checken is natuurlijk handmatig niet te doen.
Automatisch zou wel kunnen, maar dat is toch heel foutgevoelig is mijn ervaring. En dat wil je ook niet met je medische gegevens.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:16

MyWishMax schreef:
Dat er blijkbaar naar de gemeente gebeld is wegens overlast blaffende hond. Niet die van mij, maar die van de buren. Klacht klopt niet, het gaat niet over die hond als ik het zo hoor. Hier heeft bijna elk huis minimaal 1 hond zitten.

Dat is niet eens de ergernis, wel vervelend voor buren Di ergens van beschuldigd worden wat niet bij hen is. Maar dat blijkbaar een blaffende hond serieuzer genomen wordt als geluidsoverlast door muziek. Elk weekend vanaf 9 uur 's avonds tot tussen de 12 en 2 uur s nachts en dan zo hard dat ik alles hoor alsof ik het zelf aan heb staan. Ik moet zelf maar aanbellen en pas als dat niet helpt kan er bemiddeld worden. Als ik dat niet durf heb ik pech. Maar bij die hond hoeft er niemand aan te bellen en het zelf op te lossen???

Misschien een goed idee om dit aan te kaarten nu dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:52

Ineke2 schreef:
Princess_ schreef:

Auw ik voel zelf blaren als ik hier aan denk, valt het bij jou mee?

Wat lu.llig dat je dat in je eentje allemaal hebt moeten ruimen.

Suzanne hoe zo moet je 7 uur reizen naar school? :wow:

3.5 uur heen, 3.5 uur terug. Er is ons verzekerd dat er niets meer op school zou zijn dit schooljaar dus ik ben lekker terug naar mijn vader gegaan waar ik sowieso voorlopig blijf omdat ik hulp nodig heb bij mijn pup en die komt in juli.

Helaas heeft mijn school nog nooit gehoord van communiceren. Nu ook weer, net een opdracht ingeleverd en nu krijgen we informatie over wat erin moet. We hadden vanaf eind februari de tijd voor deze opdracht en de deadline is vrijdag, dus zo vreemd is het niet dat het al ingeleverd is...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:05

Pakketje is een dag te vroeg bezorgd, ik was dus niet thuis :')
Er werd aangegeven dat het bezorgd zou worden vanaf 16 juni.

Het is niet zo erg, ben zeg maar heel verbaasd. Was overigens de ochtend thuis en uiteraard precies in de 1,5 uur dat ik er was is het bezorgd ( nu bij de buren )

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:33

taartjee schreef:
Ik ben helemaal blij dat ik net m'n vaccinatie heb ingepland, maar ik zit mezelf nu alweer helemaal bang te maken omdat ik een mega vaccinatie angst heb die ik heb overgehouden aan die ene vaccinatie waarvan je er 2 tegelijk krijgt. Werd toen in de houdgreep genomen door iemand terwijl ik al bang was en sindsdien ben ik mega bang. Vaccinatie duurt nog ruim 2 weken, maar zit me er nu al druk om te maken :')

Vraag of je liggend geprikt mag worden. Die dubbele vaccinatie gaat idd vaak mis, en vanaf dan veel trauma’s. Tegenwoordig schijnt het anders gegeven te worden. Maar dat weet ik niet, ik heb helaas dezelfde ervaring als jij. De naalden zijn gelukkig heel klein, als je ze wil zien stuur maar even een pb. Komt goed :(:). Gisteren zei een vrouw tegen mij dat geprikt worden door een rozenstruik veel pijnlijker is dan de vaccinatie zelf. Probeer het niet minder te maken, want je angst mag er zijn. Maar het is vaak meer het idee dan de handeling zelf.

Ik erger me aan een hypocriete, egoïstische en baggetaliserende docent op school. Ik kom voor een vertrouwensherstelgesprek met die vrouw, zit ze bijna de hele tijd met dr armen over elkaar. Laat maar vriendin. Ik ben heeeelemaal klaar met studeren :')

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:41

Ik erger me aan mn te hoge bovendruk van de bloeddruk :+
En mn onderdruk is bijna te laag _O- dus mag nog geen medicatie moet eerst 24 uurs meting laten doen
Leuk zwanger zijn :=