Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:09

Huertecilla schreef:
Water, kraan en dweil.
Covid19, beperkende maatregels, volksgezondheid-problemen.

Met kerst de kraan open = .... vul maar in.

Elke overheid wéét dat met de feestdagen meer mensen lakser met de regels zullen zijn onder de optimale omstandigheden voor besmetting; binnen, zonder masker, urenlang bij elkaar.

Aan wie zóveel van diens familie houdt, een vraag: Wat vind je belangrijker? Dat je ze ziet met kerst of dat ze gezond zijn?

Als we nu zo doorgaan met de afvlakking en we gaan na de kerst weer door met beperkende maatregelen dan zal het naar mijn idee niet zo'n vaart lopen
Plus dat we hopelijk half december het vaccin kunnen opstarten

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:09

Dat is dan heel simpel. Familie leuk bij elkaar en oma en opa video bellen.

Ik snap zowiezo niet waarom niet meer wordt ingestoken op het beschermen van kwetsbare mensen.

Daarnaast 1x familie bij elkaar komen een minder groot risco dan mensen die dagelijks bij elkaar op bezoek gaan.

Maar voor rest zal ik mij niet al te druk maken. Meerdere huishoudens bij elkaar komen mag idd niet tenzij het gaat om werk, onderwijs of geloof.

Btw, dat het nu zo goed gaat heeft trouwens niks met de maatregelen te maken. Dat komt puur door het mooie weer.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:14

Er word genoeg gedaan voor kwetsbare groepen. En je kunt ze niet opsluiten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:26

Relaxed schreef:
Ik vind het zo bijzonder dat zoveel mensen ieder jaar lopen te klagen over familie verplichtingen met kerst en nu ineens is het een ramp dat het misschien niet mag :')

Ik denk dat dit voor iedereen anders is en dit lang kort voor iedereen geldt. Ik kijk er nooit tegenop. Juist het alleen zijn en extra besef dat iedereen gezellig thuis kerst aan vieren is met eigen gezin en ik maar 1 kerstdag het gezellig heb.

Ook met versoepeling mogen we waarschijnlijk niet met hele gezin bijj elkaar komen, we zijn met veel. Maar we gaan het toch vieren hoop ik. Desnoods buiten.

Ik las iemand over de mogelijk laatste kerst van oma niet te kunnen vieren. Ik zou in dat geval 2 weken ervoor alles beperken, zodat ik nog wel kerst zou kunnen vieren met oma.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:39

Tancreda4 schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind het zo bijzonder dat zoveel mensen ieder jaar lopen te klagen over familie verplichtingen met kerst en nu ineens is het een ramp dat het misschien niet mag :')

Ik denk dat dit voor iedereen anders is en dit lang kort voor iedereen geldt. Ik kijk er nooit tegenop. Juist het alleen zijn en extra besef dat iedereen gezellig thuis kerst aan vieren is met eigen gezin en ik maar 1 kerstdag het gezellig heb.

Ook met versoepeling mogen we waarschijnlijk niet met hele gezin bijj elkaar komen, we zijn met veel. Maar we gaan het toch vieren hoop ik. Desnoods buiten.

Ik las iemand over de mogelijk laatste kerst van oma niet te kunnen vieren. Ik zou in dat geval 2 weken ervoor alles beperken, zodat ik nog wel kerst zou kunnen vieren met oma.

Dit inderdaad. Ik klaag nooit over kerst. Ik vier kerst nooit met enorme groepen mensen maar met m’n vriend, vader en zusje is al een te grote groep.
M’n vader vind juist het speciale aan kerst dat m’n zusje en ik samen bij hem zijn. In dit geval moet ik mijn vriend dat alleen thuis laten.
Tja iedereen moet dingen laten maar dan kan ik het nog wel vervelend vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:45

En dat vind ik dus echt onzin om die ene persoon thuis te laten en je blind te staren op dat aantal.. Neem je vriend gewoon mee.. De politie valt heus niet binnen hoor :')

Gebruik gewoon je gezonde verstand.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:53

purny schreef:

Liever niet!
Ik heb mijn familie sinds maart 6 keer gezien incl 2 bezoeken nadat eerst mijn broer vader werd en daarna mijn zus moeder.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat iedereen overal heen kan ivm versoepelingen en ik nog thuis zit.
We kunnen ook allemaal iets langer thuis blijven zodat de kwetsbare ook weer naar familie kunnen...
mijn lockdown duurt als 9 maanden, vanaf 1 maart 2020.....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:55

Relaxed schreef:
En dat vind ik dus echt onzin om die ene persoon thuis te laten en je blind te staren op dat aantal.. Neem je vriend gewoon mee.. De politie valt heus niet binnen hoor :')

Dat gaan we dus ook wel doen denk ik maar zo vind ik dat andere wel heel makkelijk zeggen nee dat mag niet.
Dat was dus mijn punt eigenlijk ook.
Die collega van mij, is best wel een stress kip, en die zit daar oprecht mee. En daar krijg je scheve oordelende gezichten van op straat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:00

Bo_Y schreef:
purny schreef:

Liever niet!
Ik heb mijn familie sinds maart 6 keer gezien incl 2 bezoeken nadat eerst mijn broer vader werd en daarna mijn zus moeder.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat iedereen overal heen kan ivm versoepelingen en ik nog thuis zit.
We kunnen ook allemaal iets langer thuis blijven zodat de kwetsbare ook weer naar familie kunnen...
mijn lockdown duurt als 9 maanden, vanaf 1 maart 2020.....

We gaan nu toch weer de goede kant op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:14

Ik had gisteren nog weer een ervaring met mijn zusje.. Zij is anti corona, is allemaal onzin en is gewoon een griep en mondkapjes zijn helemaal belachelijk. Zij kijkt naar de cijfers en vindt de cijfers veelste laag om al deze maatregelen in te voeren, ieder jaar gaan er zoveel mensen dood aan de griep. Vervolgens over de mondkapjes, in Duitsland (daar moeten kinderen ook mondkapjes op) zijn ál 4 kinderen overleden door mondkapjes.. Dat is dus het kromme bij die viruswaanzin mafkezen (en daar schaar ik haar ook onder), ze gebruiken de cijfers maar net wanneer het hun past en hoe het hun past.

Dus corona is onzin, want er gaan te weinig mensen aan dood, maar dat er wél 4 kinderen door een mondkapje doodgaan maakt dat die dingen le-vens-gevaarlijk zijn :') (de onderbouwing van dat verhaal ontbrak overigens totaal..)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:14

Hier nu alle gemeentes 14 dagen op slot.
Avondklok van 10.00 tot 07.00.
Andalucia op slot.
Alle niet essentiële bedrijfsactiviteit dicht om 18.00; in Granada 24/7.

Het régent bezwaren dat het de dood is van kleine bedrijfjes etc. doch er zijn in november nu al 318 doden in Andalucia ondanks de beperkingen en betere zorg.
Je kan het ook zien als de keuze tussen een aantal kleine bedrijfjes en een aantal ménsen.
Ik begrijp daarom NIETS van zeurpieten die niet álles doen wat ze kunnen om verspreiding te voorkomen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:54

Hoe kan een kind overlijden door een mondkapje? Zijn ze erin gestikt of ermee gewurgd ofzo :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:53

verootjoo schreef:
Hoe kan een kind overlijden door een mondkapje? Zijn ze erin gestikt of ermee gewurgd ofzo :?

Volgens haar tijdens het spelen overleden.. Ik geloof er geen barst van. Mijn zusje heeft de neiging alles te geloven wat haar standpunt bevestigt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:59

Huertecilla schreef:
Hier nu alle gemeentes 14 dagen op slot.
Avondklok van 10.00 tot 07.00.
Andalucia op slot.
Alle niet essentiële bedrijfsactiviteit dicht om 18.00; in Granada 24/7.

Het régent bezwaren dat het de dood is van kleine bedrijfjes etc. doch er zijn in november nu al 318 doden in Andalucia ondanks de beperkingen en betere zorg.
Je kan het ook zien als de keuze tussen een aantal kleine bedrijfjes en een aantal ménsen.
Ik begrijp daarom NIETS van zeurpieten die niet álles doen wat ze kunnen om verspreiding te voorkomen.

Het was een vreemd zicht ook de aankomst van de Vuelta in Madrid. Een compleet lege stad. :wow:
Een hele dikke pluim voor de organisatie en de spanjaarden dat alles zo gedisciplineerd verlopen is !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:08

Relaxed schreef:
verootjoo schreef:

Volgens haar tijdens het spelen overleden.. Ik geloof er geen barst van. Mijn zusje heeft de neiging alles te geloven wat haar standpunt bevestigt.

Ik had ook laatst zo’n persoon die zei dat mondkapjes schadelijk waren voor de gezondheid. Volgens mij kwam ook het verhaal van dat kind ook voorbij

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:16

Pandora2 schreef:
Het was een vreemd zicht ook de aankomst van de Vuelta in Madrid. Een compleet lege stad. :wow:
Een hele dikke pluim voor de organisatie en de spanjaarden dat alles zo gedisciplineerd verlopen is !

..en dan is Madrid nog met afstand het minst gesdisciplineerd!
Inderdaad is het over het algemeen ronduit _/-\o_ hoe er meegewerkt, samengewerkt wordt.

De aankondiging van vandaag is wel ´hard´ aangekomen. Tussen aanhalingstekens omdat iedereen het aan zag komen en de avondklok nog strenger had kunnen zijn, maar omdat iedereeen zo meewerkt is het een enorme tegenvaller, demotiverend.
Kan nergens heen en dat niet verlichten dus ga morgen mijn auto maar weer eens wat lichter maken. Het is verbázend wat je kan bedenken als je meer tijd hebt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:21

Avondklok van 10:00 tot 7:00? Ik mag toch hopen dat je van 22:00 tot 7:00 bedoeld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:24

Neonlight schreef:
Avondklok van 10:00 tot 7:00? Ik mag toch hopen dat je van 22:00 tot 7:00 bedoeld.

Och, van 10:00 tot 7:00 is vast nog effectiever.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:42

Neonlight schreef:

Slakkenzout over?!

Maar ja, je hebt gelijk meid, van 22.00 tot 07.00 uur.

Zag er naar uit dat het van 15.00 tot 07.00 zou worden.

Hoe ingrijpend het is illustrerend; vanmorgen tussen 11.00 en 12.00 op de snelweg Málaga <-> Granada (en rest van het land) minder dan 60 autos in 1 uur. De autoloze zondag in NL was niet veel rustiger!
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 08-11-20 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:43

Relaxed schreef:
verootjoo schreef:

Lol als ik op de mountainbike stap heb ik ook een soort sjaal voor mijn mond en kin voor de kou en ik kan er gewoon mee fietsen. Wel gaat het na een tijdje wat lastig maar niet zo dat je zomaar neervalt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:53

Van 15:00 tot 7:00? Dat kun je ook geen avondklok meer noemen, daar zit wel heel veel dag bij. Maar dat is ook niet om te doen, als supermarkten zo kort open zijn kun je de mensen amper allemaal boodschappen la tre doen. En mensen die werken? Dan zou toch een groot deel een ontheffing moeten krijgen. Goed dat dat niet door is gegaan.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:14

Ik lees op het nieuws van de drukte in de natuurgebieden. Ik snap het ook wel het is prachtig weer. Wij wonen aan een zandpad en op de paar hondenuitlaters en mountainbikers na is het ook in het weekend rustig. Heel bijzonder om te zien dat mensen met butsen kinderen uit gekkigheid niet meer weten waar ze blijkbaar naar toe moeten. Topdrukte hier! Gelijk gedacht aan een metershoge haag ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:38

Relaxed schreef:

Precies dit!
Gewoon lekker vieren. Niet zo moeilijk over doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:43

purny schreef:

Je kan daar altijd op hópen ja.

Maak echter ook een Plan B voor het geval het herfst volgend jaar wordt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:47

Huertecilla schreef:
purny schreef:

Je kan daar altijd op hópen ja.

Maak echter ook een Plan B voor het geval het herfst volgend jaar wordt.

Ze gaan nu met 3 vaccins de laaste testfase in
Kan dus nog maanden duren
Ze werken alle 3 anders dus eigenlijk weten ze nog niet welke soort goed werkt