Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:https://www.dumpert.nl/item/7951715_5e317c6e
Dit vind ik wel zeer triest! Je zou toch hopen dat dat soort mensen ermee te maken gaan krijgen? Ben benieuwd of ze dan compleet bijdraaien.
En hoop ook dat ze eens echt met hyperventilatie te maken krijgt. Het belemmert mij ook en zou er nooit de spot mee draaien.
Helaas worden dan soort mensen niet ziek ervan.
Eleeke schreef:Jessix schreef:Ik ben inderdaad wel ‘bang’ voor de eerlijkheid van mensen. Ik blijf het ook vragen aan de paar mensen die ik wel ontmoet, als je ook maar de kleinste twijfel hebt over je gezondheid zeg het dan. Dan blijf ik wel thuis. Maar hopen dat mensen het serieus nemen.
Zelfs mijn schoonmaakhulp met volwassen kinderen die ik sinds drie weken weer bij ons thuis had, en die zei dat ze echt heel voorzichtig is.
Corona van haar zus gekregen.... hoe dan .... ja in de auto geweest, en zus die heeft het van haar tienerdochter gekregen.
Wat zijn je klachten nu?
En ja nu zit ik ook toch een tikkie zenuwachtig te wachten op de uitslag, dito voor mijn dochter.
Man en zoon helemaal geen klachten dus die zijn nog niet getest.
Eleeke schreef:Jessix schreef:Ik ben inderdaad wel ‘bang’ voor de eerlijkheid van mensen. Ik blijf het ook vragen aan de paar mensen die ik wel ontmoet, als je ook maar de kleinste twijfel hebt over je gezondheid zeg het dan. Dan blijf ik wel thuis. Maar hopen dat mensen het serieus nemen.
Zelfs mijn schoonmaakhulp met volwassen kinderen die ik sinds drie weken weer bij ons thuis had, en die zei dat ze echt heel voorzichtig is.
Corona van haar zus gekregen.... hoe dan .... ja in de auto geweest, en zus die heeft het van haar tienerdochter gekregen.
En ja nu zit ik ook toch een tikkie zenuwachtig te wachten op de uitslag, dito voor mijn dochter.
Man en zoon helemaal geen klachten dus die zijn nog niet getest.
Zebrastreep schreef:https://www.dumpert.nl/item/7951715_5e317c6e
Dit vind ik wel zeer triest! Je zou toch hopen dat dat soort mensen ermee te maken gaan krijgen? Ben benieuwd of ze dan compleet bijdraaien.
En hoop ook dat ze eens echt met hyperventilatie te maken krijgt. Het belemmert mij ook en zou er nooit de spot mee draaien.
pien_2010 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=cJ21ZHdS6dQ
Woorden naar mijn hart en ik ben het er zooo mee eens en overtuigd dat in Nederland ook maskers dragen verplicht gaat worden daar het goed is voor gezelf en anderen te beschermen tegen het virus!
Marie_Anne schreef:Zebrastreep schreef:https://www.dumpert.nl/item/7951715_5e317c6e
Kun je vertellen wat er te zien is? Ik open niet zomaar filmpjes als ik niet ongeveer weet wat er te zien is.
purny schreef:pien_2010 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=cJ21ZHdS6dQ
Woorden naar mijn hart en ik ben het er zooo mee eens en overtuigd dat in Nederland ook maskers dragen verplicht gaat worden daar het goed is voor gezelf en anderen te beschermen tegen het virus!
Ik hoop echt niet dat dat gaat gebeuren
lenaa_tje schreef:Ik ben ook bang voor minder afstand door de mondkapjes. Dat vond ik in de Duitse supermarkt erger dan hier. Ov kan ik trouwens bewust vermijden. Supermarkt niet. Maar ook ik weet dat er genoeg plekken zijn waar mensen geen afstand meer houden. Ik snap niet dat hier niet op gehandhaafd wordt. En je hoeft mensen echt geen boete te geven maar Er wordt ook niet of bijna niet op gewezen. Dat stoort mij wel.
purny schreef:Ik stoor mij vooral aan het feit dat ik in het nieuws lees wanneer ze ergens illegale feestjes stoppen de mensen er alleen met waarschuwingen vanaf komen
purny schreef:pien_2010 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=cJ21ZHdS6dQ
Ik hoop echt niet dat dat gaat gebeuren
pien_2010 schreef:Misschien omdat Nederland wel te mooie cijfers heeft tov het buitenland. Misschien, dat zal de toekomst leren, wordt er anders getest en geteld. Ik Ben niet overtuigd dat Nederland als enig landje het zoooo goed zou doen. Ik hoop het wel. On verra, we zullen zien.
bigone schreef:pien_2010 schreef:Misschien omdat Nederland wel te mooie cijfers heeft tov het buitenland. Misschien, dat zal de toekomst leren, wordt er anders getest en geteld. Ik Ben niet overtuigd dat Nederland als enig landje het zoooo goed zou doen. Ik hoop het wel. On verra, we zullen zien.
Helemaal met je eens, wanneer 12 % van mensen met symptomen test en daar 144 besmettingen uitkomen wat denk je hoeveel het zou zijn wanneer iedereen met klachten test. Dan zitten we ook zo aan drie dubbele cijfers.
pien_2010 schreef:Misschien omdat Nederland wel te mooie cijfers heeft tov het buitenland. Misschien, dat zal de toekomst leren, wordt er anders getest en geteld. Ik Ben niet overtuigd dat Nederland als enig landje het zoooo goed zou doen. Ik hoop het wel. On verra, we zullen zien.
bigone schreef:pien_2010 schreef:Misschien omdat Nederland wel te mooie cijfers heeft tov het buitenland. Misschien, dat zal de toekomst leren, wordt er anders getest en geteld. Ik Ben niet overtuigd dat Nederland als enig landje het zoooo goed zou doen. Ik hoop het wel. On verra, we zullen zien.
Helemaal met je eens, wanneer 12 % van mensen met symptomen test en daar 144 besmettingen uitkomen wat denk je hoeveel het zou zijn wanneer iedereen met klachten test. Dan zitten we ook zo aan drie dubbele cijfers.
Fitzroy schreef:pien_2010 schreef:Misschien omdat Nederland wel te mooie cijfers heeft tov het buitenland. Misschien, dat zal de toekomst leren, wordt er anders getest en geteld. Ik Ben niet overtuigd dat Nederland als enig landje het zoooo goed zou doen. Ik hoop het wel. On verra, we zullen zien.
Ik denk toch dat ‘wij’ het juist omdat wij geen totale lockdown gehad hebben het misschien wel beter doen. En misschien ook wel omdat wij behalve in het OV geen mondkapjes op hoeven en meer de 1,5 meter respecteren (althans tot voor kort).
bigone schreef:purny schreef:Ik stoor mij vooral aan het feit dat ik in het nieuws lees wanneer ze ergens illegale feestjes stoppen de mensen er alleen met waarschuwingen vanaf komen
Geen boete vind ik niet erg, zou wel willen dat ze alle contactgegevens noteerden ivm eventuele besmettingen.
bigone schreef:Klopt maar wanneer de R waarde op een gegeven ogenblik maar weer hoog genoeg komt dan grijpt het weer om zich heen en krijg je echt weer hoge aantallen die het ziekenhuis in moeten, je hoeft de besmettingen ook niet tegen te houden maar wel laag genoeg.