Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jesito schreef:In Spanje is al 5 weken (ben tel kwijt) volledige lockdown en Italië al langeraar zelfs daar vallen nog veel doden.
Wie moet wie daar nog aansteken?
Ik heb soms het idee dat ze er straks achter gaan komen dat er andere dingen een rol spelen.
Niemand weet of hetgeen wat we nu doen ook echt helpt.
Anders zou het in landen met volledige lockdowns nu toch echt verbetering te zien moeten zijn.
Corona blijft vooralsnog iets waar je over kunt blijven discussiëren, niemand weet hoe, waarom en hoelang.
Ik ben het best zat, ook het panische, al begrijp ik het natuurlijk wel.
Chubby schreef:Ik reed net wederom naar de boywmarkt voor het kado voor mijn man. Maar helaas voor de 3e keer weer rijen buiten. Pffff. Ik vrees dat ik morgen geen kado heb.
Chubby schreef:Ik reed net wederom naar de boywmarkt voor het kado voor mijn man. Maar helaas voor de 3e keer weer rijen buiten. Pffff. Ik vrees dat ik morgen geen kado heb.
Chubby schreef:Nee geen ramp. Ik had alleen gedacht dat iedereen onderhand wel geweest zou zijnIk ben met baby, die kan niet alleen thuis blijven tenslotte, dus dan ga ik niet in een lange rij staan.
Thioro schreef:Het wordt vanavond bevestigd (of niet) dat de lockdown in Frankrijk tot 10 mei verlengd zal worden.
De uitspraak van de Europese comissievoorzitter dat contact met ouderen tot minstens het einde van het jaar zou moeten volgehouden worden doet ook stof opwaaien.
De psychologische impact van zoiets mag niet onderschat worden.
Mijn moeder (74, maar nog volledig zelfstandig en gezond) zegt zelf ook dat ze het maar heel moeilijk zal aankunnen om haar kinderen en kleinkinderen maanden en maanden niet in levende lijve te zien.
Thioro schreef:Het wordt vanavond bevestigd (of niet) dat de lockdown in Frankrijk tot 10 mei verlengd zal worden.
De uitspraak van de Europese comissievoorzitter dat geen contact met ouderen tot minstens het einde van het jaar zou moeten volgehouden worden doet ook stof opwaaien.
Mijn moeder (74, maar nog volledig zelfstandig en gezond) zegt zelf ook dat ze het maar heel moeilijk zal aankunnen om haar kinderen en kleinkinderen maanden en maanden niet in levende lijve te zien.
purny schreef:Vandaag zijn er 147 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 86 personen als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld.
Tot nu toe zijn er 26.551 bevestigde COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.
De cijfers van de afgelopen dagen passen nog steeds bij het beeld dat de verspreiding van COVID-19 langzamer verloopt dan wanneer er geen maatregelen genomen zouden zijn.
Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die in de rapportage genoemd worden
Er zijn 964 positief geteste personen.
Recente cijfers van het Rivm
De uitspraak van de Europese comissievoorzitter dat geen contact met ouderen tot minstens het einde van het jaar zou moeten volgehouden worden doet ook stof opwaaien.
pmarena schreef:Ik zie dat meerdere malen genoemd worden, maar je hoeft toch ook helemaal niet op een vaccin te wachten. Als er op andere manieren al voor gezorgd kan worden dat de ziekte beter te behappen is, dan wordt het risico een stuk aanvaardbaarder.
PSvanLot schreef:LadyMadonna schreef:Dan steken ze nog steeds op zondag avond de boel in de fik.... en misschien moeten ouders gewoon weer gaan opvoeden ipv die verantwoording bij de scholen neer te leggen
Helaas zijn er ook gezinnen waar de kinderen de baas zijn...
pien_2010 schreef:Wij hopen vanavond te kunnen kijken want op de een of andere manier valt hier de Franse zenders vaak niet te kijken en ik wil het ook graag life zien, want hou mijn hart vast !