Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:00

prompter schreef:
Ik vlucht met oud en nieuw altijd naar een plek in the middle of nowhere waar geen vuurwerk is :=

Kon ik dat maar.. maar ik heb de paarden aan huis staan en die wil ik niet uit hun comfortzone halen. Zojuist nog de paarden veilig binnen kunnen zetten met knikkende knieën :') Ik hou ervan dat één van mijn paarden dan mij komt kalmeren door even briesend bij me te komen staan.

Maar dit is het UO topic. Vuurwerk dus. _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:01

Woon ook niet in een woonwijk maar ver I the middle of nowhere :D

Hier knal je niemand overhoop met dat carbid schieten.
Maar denk dat dat meer gewoonte is in het oosten/ noord oosten?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:01

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Carbid is hier gelukkig niet en hopelijk komt het ook niet.

Maar als dat niet recht naast huis is denk ik dat dat nog redelijk went

Nee, dat moet niet in een woonwijk oid. Wij deden het altijd op een stuk maisland van een boer. De knal is veel doffer, ik vind het stukken minder naar dan die knallen van rotjes oid.

Ja vind ik ook normaal gesproken, maar 30 knallen achter elkaar waarvan er een paar wel heel extreem hard zijn, vind ik eigenlijk niet tof :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:02

HopeMyDay schreef:
prompter schreef:
Ik vlucht met oud en nieuw altijd naar een plek in the middle of nowhere waar geen vuurwerk is :=

Kon ik dat maar.. maar ik heb de paarden aan huis staan en die wil ik niet uit hun comfortzone halen. Zojuist nog de paarden veilig binnen kunnen zetten met knikkende knieën :') Ik hou ervan dat één van mijn paarden dan mij komt kalmeren door even briesend bij me te komen staan.

Maar dit is het UO topic. Vuurwerk dus. _O-

Ik heb nu een beeld van een briesend paard met een tekstwolkje dat zegt: BAAS, RUSTAAAGH

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:03

Niobe schreef:
_San87_ schreef:

Nee, dat moet niet in een woonwijk oid. Wij deden het altijd op een stuk maisland van een boer. De knal is veel doffer, ik vind het stukken minder naar dan die knallen van rotjes oid.

Ja vind ik ook normaal gesproken, maar 30 knallen achter elkaar waarvan er een paar wel heel extreem hard zijn, vind ik eigenlijk niet tof :=

Dat is wel extreem, inderdaad.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:08

Prompter waar is dat!? ;)

Carbid schieten als het enigszins op afstand is vonden mijn paarden en honden stukken minder eng dan vuurwerk.
Maar wat de lol er van is..? Het is wel de versimpelde versie van (sier)vuurwerk wat dat betreft.
Groepje -in leeftijd volwassen -kerels dat blij wordt van harde knallen. En heel veel bier erbij natuurlijk. Nou nou wat zijn we cool 8-)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:09

Nikass schreef:
Prompter waar is dat!? ;)

Carbid schieten als het enigszins op afstand is vonden mijn paarden en honden stukken minder eng dan vuurwerk.
Maar wat de lol er van is..? Het is wel de versimpelde versie van (sier)vuurwerk wat dat betreft.
Groepje -in leeftijd volwassen -kerels dat blij wordt van harde knallen. En heel veel bier erbij natuurlijk. Nou nou wat zijn we cool 8-)

Dit is precies hoe het bij mijn broer begon idd :=
Maar nu is er verantwoordelijkheid en drinken de schieters misschien 1 biertje ofzo.
Ik snap de lol ook niet zo goed.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:10

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Carbid is hier gelukkig niet en hopelijk komt het ook niet.

Maar als dat niet recht naast huis is denk ik dat dat nog redelijk went

Hier gebeurde dat jarenlang gewoon in woonwijken en dat vond iedereen heel normaal, die rondvliegende melkflesdeksels of ballen := Op grasveldjes met veel melkflessen tegelijk of kinderen reden met karren achter hun skelters met zo’n carbidfles achterop. Afschuwelijk.
Is pas sinds een paar jaar verbannen naar buiten de bebouwde kom. Waar het mi idd ook gewoon hoort.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:12

Fly_high schreef:
Ik vind het in ieder geval enorm hypocriet als het om andere nationaliteiten en etniciteiten gaat, dat ze hartstikke welkom zijn zolang ze stilletjes meest vieze klussen opknappen, maar op hun eigen manier verder door het leven gaan is dan weer uit den boze. Want op z'n Nederlands is de enige juiste manier om met elkaar om te gaan en alles wat daarbuiten valt is toch asociaal :+

Maar blijkbaar moet ik vooral dankbaar zijn dat ik nog niet op de brandstapel lig :=

Ik ben het volledig met je eens. Best opvallend ook dat mensen hier zeggen niets tegen buitenlanders te hebben, maar wel in het asiel topic laten weten dat Nederland vol is en dat "we niet alles binnen moeten halen".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:13

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:

Hier gebeurde dat jarenlang gewoon in woonwijken en dat vond iedereen heel normaal, die rondvliegende melkflesdeksels of ballen := Op grasveldjes met veel melkflessen tegelijk of kinderen reden met karren achter hun skelters met zo’n carbidfles achterop. Afschuwelijk.
Is pas sinds een paar jaar verbannen naar buiten de bebouwde kom. Waar het mi idd ook gewoon hoort.

Bizar :\. Nee, op zo'n manier zou voor mij de lol er ook af zijn.

Sanet

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:18

Afkloppen op alles, maar dit jaar is het echt goed te doen hier. Vorig jaar begonnen ze al in november (er was toch vuurwerk verbod?). Zelfs met van dat gillende siervuurwerk op klaarlichte dag, ik snap daar echt echt niets van. Carbid was hier 2 jaar terug zo erg dat al onze deurklinken aan het trillen waren, vorig jaar hadden ze 8 melkbussen op rij staan en hebben ze heel heel veel pogingen gedaan om ze of precies gelijk of precies na elkaar te laten gaan. Dat was op een bepaald moment ook echt niet grappig meer.
Vandaag heb ik de paarden een uur eerder binnen gehaald, de twee veulentjes hadden al stress poep, die waren echt niet blij.
Ik wil graag betalen voor een vuurwerkshow. Ver van mijn huis :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:22

Alkmaar heeft lasers geloof ik, ook hartstikke tof.

Toen ik nog in het centrum woonde brandde er vlakbij een oud pand af waar iets in was gevlogen. Die mensen, zoveel verdriet. Afschuwelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:25

Urbanus schreef:
Alkmaar heeft lasers geloof ik, ook hartstikke tof.

Toen ik nog in het centrum woonde brandde er vlakbij een oud pand af waar iets in was gevlogen. Die mensen, zoveel verdriet. Afschuwelijk.
Ja, bah. :\ En dat hoeven nog niet eens illegale pijlen te zijn; iets wat omvalt, een pijl die niet goed is, een windvlaag en het kan zo gebeurd zijn.

Ik vond die drones die ze in Rotterdam(?) hadden ook heel tof!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 07:54

Er is vanavond/vannacht een gecombineerde show van drones en vuurwerk in Amsterdam bij de A'dam toren. :) Lijkt me super leuk om te zien maar hier toch gewoon weer naar stal!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:10

UO:

Ik vind de termen small/big dick energy niet kunnen en een vorm van bodyshaming.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:34

UO: ik heb niet zo'n probleem met een beetje bodyshaming, zolang het niet te gek wordt.

Een kleingeschapen man is een kleingeschapen man, en een grootgeschapen man is een grootgeschapen man, ook als je het (zijn) beest(je) niet bij de naam mag noemen.
Als mensen besluiten dat ze hun identiteit volledig ontlenen aan hun geslachtsdeel (zoals bij deze bewuste mislukte influencer het geval was), dan mogen er over dat geslachtsdeel zeker opmerkingen gemaakt worden.

Los van deze situatie: waarom zou bijvoorbeeld iemand die wanstaltig dik is ineens niet meer wanstaltig dik mogen zijn omdat het nu 2022 is? De persoon en zijn/haar omvang zijn toch niet veranderd?

Kijk, het wordt wat anders als mensen met normale lichamen elkaar ineens gaan aanpraten dat ze abnormaal zouden zijn (meisjes met een gezonde BMI die te horen krijgen dat ze dik zijn omdat ze niet op anorexiamodellen lijken, of die denken dat het nodig is om plastic duckfacelippen, plastic borsten of een plastic kont te laten plaatsen), maar de echte extremen op lichamelijk gebied zouden m.i. nog steeds gewoon als extremen benoemd moeten kunnen worden.
We moeten mensen niet laten denken dat iets normaals abnormaal zou zijn, maar we hoeven toch zeker ook niet net te doen alsof al het abnormale doodnormaal is?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:12

oomens schreef:
UO: ik heb niet zo'n probleem met een beetje bodyshaming, zolang het niet te gek wordt.

Een kleingeschapen man is een kleingeschapen man, en een grootgeschapen man is een grootgeschapen man, ook als je het (zijn) beest(je) niet bij de naam mag noemen.
Als mensen besluiten dat ze hun identiteit volledig ontlenen aan hun geslachtsdeel (zoals bij deze bewuste mislukte influencer het geval was), dan mogen er over dat geslachtsdeel zeker opmerkingen gemaakt worden.

Los van deze situatie: waarom zou bijvoorbeeld iemand die wanstaltig dik is ineens niet meer wanstaltig dik mogen zijn omdat het nu 2022 is? De persoon en zijn/haar omvang zijn toch niet veranderd?

Kijk, het wordt wat anders als mensen met normale lichamen elkaar ineens gaan aanpraten dat ze abnormaal zouden zijn (meisjes met een gezonde BMI die te horen krijgen dat ze dik zijn omdat ze niet op anorexiamodellen lijken, of die denken dat het nodig is om plastic duckfacelippen, plastic borsten of een plastic kont te laten plaatsen), maar de echte extremen op lichamelijk gebied zouden m.i. nog steeds gewoon als extremen benoemd moeten kunnen worden.
We moeten mensen niet laten denken dat iets normaals abnormaal zou zijn, maar we hoeven toch zeker ook niet net te doen alsof al het abnormale doodnormaal is?

Bedankt voor je spreekbeurt.

deksel schreef:
UO:

Ik vind de termen small/big dick energy niet kunnen en een vorm van bodyshaming.

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Toch vind ik het van de context afhangen of ik het echt niet vind kunnen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:13

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind carbid toch niet vergelijkbaar.

Ik vind carbid erger dan vuurwerk :=

Alsof je in oorlogsgebied woont en je ramen worden er echt kei smerig van, het is veel gevaarlijker en die herrie is echt afschuwelijk.

Mijn trauma van het platteland :+

Precies dat. Ik woon in een stad waar het 'traditie' is terwijl ik het niet gewend was. Sindsdien haat ik oud en nieuw met heel mijn hart en ik vlucht altijd weg van mijn eigen huis. En zelfs dan ben ik ook nog bang dat ze mijn huis overhoop schieten. Echt niets leuks aan. Sier vuurwerk mag van mij blijven, de rest mag allemaal weg wat mij betreft. Gelukkig ben ik tegenwoordig niet meer de enige daarin.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:16

Nou ze zijn al de hele tijd hier aan de overkant op het plein en grasveld achter de school halve bommen aan het afsteken, zo fijn |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:18

Mijn UO van vandaag: mensen nemen de Top 2000 veel te serieus.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:19

Mkango schreef:

Eens, het zijn maar liedjes in een bepaalde volgorde. :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:20

Ik vind juist dat knetterende siervuurwerk vervelend, daar reageren de dieren hier veel meer op dan carbid.
En wat ik vooral vervelend vind is de mensen die dat op dagen en tijden afsteken dat je het niet verwacht en de dieren erdoor verast worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:24

oomens schreef:

Ach nee, ga je ook tegen iemand met veel moedervlekken zeggen dat die wanstaltig veel moedervlekken heeft? Of iemand met een cup A dat die wanstaltig kleine borsten heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:29

Gini schreef:
oomens schreef:

Ach nee, ga je ook tegen iemand met veel moedervlekken zeggen dat die wanstaltig veel moedervlekken heeft? Of iemand met een cup A dat die wanstaltig kleine borsten heeft?

oomens wel. :j Moet gewoon kunnen, mensen een complex aanpraten over hun lichaam.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:50

Mkango schreef:

Van mij mag het hele jaar top2000: veel muziek en weinig stom/slap gezever en wanna-bee grappen.