oomens schreef:UO: ik heb niet zo'n probleem met een beetje bodyshaming, zolang het niet te gek wordt.
Een kleingeschapen man is een kleingeschapen man, en een grootgeschapen man is een grootgeschapen man, ook als je het (zijn) beest(je) niet bij de naam mag noemen.
Als mensen besluiten dat ze hun identiteit volledig ontlenen aan hun geslachtsdeel (zoals bij deze bewuste mislukte influencer het geval was), dan mogen er over dat geslachtsdeel zeker opmerkingen gemaakt worden.
Los van deze situatie: waarom zou bijvoorbeeld iemand die wanstaltig dik is ineens niet meer wanstaltig dik mogen zijn omdat het nu 2022 is? De persoon en zijn/haar omvang zijn toch niet veranderd?
Kijk, het wordt wat anders als mensen met normale lichamen elkaar ineens gaan aanpraten dat ze abnormaal zouden zijn (meisjes met een gezonde BMI die te horen krijgen dat ze dik zijn omdat ze niet op anorexiamodellen lijken, of die denken dat het nodig is om plastic duckfacelippen, plastic borsten of een plastic kont te laten plaatsen), maar de echte extremen op lichamelijk gebied zouden m.i. nog steeds gewoon als extremen benoemd moeten kunnen worden.
We moeten mensen niet laten denken dat iets normaals abnormaal zou zijn, maar we hoeven toch zeker ook niet net te doen alsof al het abnormale doodnormaal is?
Bedankt voor je spreekbeurt.
deksel schreef:UO:
Ik vind de termen small/big dick energy niet kunnen en een vorm van bodyshaming.
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Toch vind ik het van de context afhangen of ik het echt niet vind kunnen.