Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NogSteedsGek

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:54

Met de fiets links opstappen zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat je standaard ook links zit.

Daarnaast hebben de meeste mensen links als standbeen. Kijk maar naar voetballen, links staan, rechts schoppen. Maar ook hoogspringen. Zal een stukje voorkeur zijn en aangeleerd net zoals je met je handen voorkeur voor links/rechts hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:32

Zal de standaard niet links zitten omdat de meesten aan die kant opstappen?
Mijn standaard zit overigens in het midden, ik heb zo'n beugel die het achterwiel optilt :+
Of zullen de meesten links opstappen omdat de kettingkast rechts zit?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:36

Linkshandigen stappen van rechts op :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:46

Ik stap links op hoor, ook al ben ik linkshandig! Kan het wel met rechts maar dat vind ik vreselijk :') Maar zoals ik al zei doe ik ook veel dingen met rechts dus wat dat betreft ben ik een beetje twee-handig :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:51

phormicola schreef:

Nee hoor! Ik ben zo'n linkspoot als maar kan, maar ik stap toch echt links op de fiets.

Net als met paardrijden trouwens, rechts kan ik niet eens opstappen :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:11

phormicola schreef:

Eh whut? :+

edit; linkshandige hier. Mams is ook linkshandig. Ik heb m'n bestek netjes 'zoals het hoort', m'n moeder andersom. Links op de fiets opstappen, paard kan beide kanten op (gewoon eventjes oefenen ;) ) en knippen kan ik sowieso niet dus daar kan ik niks over zeggen :))

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:55

Wat ik me oprecht al een tijdje afvraag >;)
Eten Chinezen elke dag Chinees zoals wat wij afhalen als we gaan Chinezen? (Begrijp je t nog? Dus nasi/bami/babi pangang enz).
Dat lijkt me namelijk zo ontzettend ongezond??

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:57

Nee, want wat wij als Chinees eten is (voornamelijk) Indonesisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:00

Indonesisch? Ik dacht kantonees/ vietnamees..

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:07

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:15

Weet iemand dit:
[TAO] Paard trainen voor kennis, verzekering?

Als ik voor iemand een paard train, maar ik heb geen bedrijf en ik loop letsel op, hoe is dat verzekerd? Ook in het kader van mijn werken in de toekomst? (Is niet voor mezelf, maar voor een kennis

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:57

Yunomi schreef:
Nee, want wat wij als Chinees eten is (voornamelijk) Indonesisch.

Eten Indonesische mensen dat dan dagelijks?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:26

Nee, zoals je in de link kan zien is wat wij Chinees noemen heel erg aangepast aan de Nederlandse smaak. Echt Chinees en echt Indonesisch is heel anders. Namen kunnen overeen komen maar het wordt anders bereid.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:43

Eigenlijk wel jammer.
Ik zou graag eens echt Chinees eten.
En nee hond hoeft dan niet maar er zullen vast genoeg gerechten zijn die op de oude manier bereid kunnen worden en ook hier betreft ingrediënten passen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 07:48

Echt chinees met absoluut geen stokjes laten staan in het kommetje rijst. En vissaus.
De rijst is bijgerecht in china.

Gebakken rijst zie je in geheel azie, maar vooral veel in vietnam is me opgevallen. Daar lijkt het het meest op onze nasi vind ik. Vietnam heeft meer dan 400 gerechten. Meeste niet pittig.

Sate in indonesie komt op een tafel bbq en heel weinig saus. Totaal anders dan bij ons.

Thais is heerlijk vind ik, en dan echt thais, pittig, veel kokoscurries. Yummy.

Overigens is china groot. De chinees bij ons komt uit een bepaalde streek en maakt af en toe streekgerechten. Elders in china kan het eten weer anders zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:08

gerlindie schreef:
Of gewoon al met één been aan elke kant staan, en dan begin ik inderdaad met rechts met trappen.
Vanaf links? Als ik dat probeer dan val ik om. Enige manier om met een been aan iedere kant te beginnen is vanaf achteren, staand over de bagagedrager.

gerlindie schreef:
Zou het trouwens niets ook iets te maken kunnen hebben met dat je kettingkast rechts zit, en dat je zeker als je kettingkast kapot is daar niet bij in de buurt wilt komen?

En dat je slot (of in ieder geval het sleuteltje daarvan) links zit. En je standaard (al kan dat laatste ook een kip-eiverhaal met de kettingkast zijn).

Misschien is het gewoon omdat mijnheer Rover gewend was om vanaf links op te stijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:23

eilleen333 schreef:
Weet iemand dit:
[TAO] Paard trainen voor kennis, verzekering?

Als ik voor iemand een paard train, maar ik heb geen bedrijf en ik loop letsel op, hoe is dat verzekerd? Ook in het kader van mijn werken in de toekomst? (Is niet voor mezelf, maar voor een kennis

De eigenaar van het paard is ten alle tijden aansprakelijk bij letsel of schade.
Ik heb het pas nog mee gemaakt, de ambulancekosten en ziekenhuis kosten waren voor mij.
Als jij letsel krijgt bij je kennis,is die aansprakelijk,ongeacht wat en hoe het gebeurt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:11

Century schreef:
Nee, zoals je in de link kan zien is wat wij Chinees noemen heel erg aangepast aan de Nederlandse smaak. Echt Chinees en echt Indonesisch is heel anders. Namen kunnen overeen komen maar het wordt anders bereid.

Oh niet aan mijn smaak dan helaas :n
Ik vind het altijd te vet, te pittig en te weinig groente.
(En teveel haha maar dat terzijde)

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:22

Kan 2 partijen even veel zetels krijgen in de tweede kamer? Wat gebeurt er dan als die twee de grootste zijn, gaan zij dan samen regeren?

Alsjeblieft uitleg in makkelijke taal, Nederlands is niet mijn moedertaal en politieke woorden niet mijn beste deel van mijn woordenschat in Nederlands haha 8)7

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:24

IJsco_Love schreef:
Kan 2 partijen even veel zetels krijgen in de tweede kamer? Wat gebeurt er dan als die twee de grootste zijn, gaan zij dan samen regeren?

Alsjeblieft uitleg in makkelijke taal, Nederlands is niet mijn moedertaal en politieke woorden niet mijn beste deel van mijn woordenschat in Nederlands haha 8)7

Ja, dat kan :j Maar dat zegt niks over wie er gaat regeren en of ze dat samen doen. Er zijn 150 zetels om te verdelen, als 1 van deze grote partijen samen met andere partijen een meerderheid kan vormen en dus een kabinet vormt, kan die andere even grote partij er gewoon buiten vallen.

A: 25 zetels
B: 25 zetels
C: 15 zetels
D: 18 zetels
E: 7 zetels
F: 12 zetels
G: 20 zetels
H: 3 zetels
I: 11 zetels
J: 14 zetels

Stel bovenstaande is de zetelverdeling, dan kunnen alle combinaties die 75 of meer zetels hebben het kabinet vormen.
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 14-03-17 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:27

IJsco_Love schreef:

Ja dat kan. Zij kunnen samen regeren, mits ze dat beide willen. En een meerderheid van zetels hebben. Willen ze dat niet dan kunnen ze samenwerken met kleinere partijen. Als ze samen met die kleine partijen en meerderheid aan zetels hebben kunnen ze beslissingen nemen.
(Even heel kort door de bocht)

Edit: één van die twee partijen kan samenwerken met de kleinere partijen

Wat yunomi zegt dus...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:00

Zijn grotere wortels beter dan kleinere wortels? En dan bedoel ik, zit er in die kleine meer suiker of is het gewoon het zelfde?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:49

Yunomi schreef:
IJsco_Love schreef:

Ja, dat kan :j Maar dat zegt niks over wie er gaat regeren en of ze dat samen doen. Er zijn 150 zetels om te verdelen, als 1 van deze grote partijen samen met andere partijen een meerderheid kan vormen en dus een kabinet vormt, kan die andere even grote partij er gewoon buiten vallen.

Stel bovenstaande is de zetelverdeling, dan kunnen alle combinaties die 75 of meer zetels hebben het kabinet vormen.

Bedankt :D maar als partij A samen met kleine partijen op 75 komt en partij B ook, maar niet ze willen samen werken....Dus twee verschillende voor de meerderheid, wie is dan de baas? Mag een kleine partij zeggen samen te werken met a maar ook met b of moeten ze kiezen?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:39

IJsco_Love schreef:
Yunomi schreef:

Bedankt :D maar als partij A samen met kleine partijen op 75 komt en partij B ook, maar niet ze willen samen werken....Dus twee verschillende voor de meerderheid, wie is dan de baas? Mag een kleine partij zeggen samen te werken met a maar ook met b of moeten ze kiezen?

Dat hangt er vanaf wie eerst mag proberen een kabinet te gaan vormen. Geen idee hoe dat wordt bepaald eerlijk gezegd.
Ja, een kleine partij mag wel open staan met beide samen te werken :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:45

Dat gaat in overleg met de informateur.