Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Linkshandigen stappen van rechts op
gerlindie schreef:Vanaf links? Als ik dat probeer dan val ik om. Enige manier om met een been aan iedere kant te beginnen is vanaf achteren, staand over de bagagedrager.Of gewoon al met één been aan elke kant staan, en dan begin ik inderdaad met rechts met trappen.
gerlindie schreef:Zou het trouwens niets ook iets te maken kunnen hebben met dat je kettingkast rechts zit, en dat je zeker als je kettingkast kapot is daar niet bij in de buurt wilt komen?
eilleen333 schreef:Weet iemand dit:
[TAO] Paard trainen voor kennis, verzekering?
Als ik voor iemand een paard train, maar ik heb geen bedrijf en ik loop letsel op, hoe is dat verzekerd? Ook in het kader van mijn werken in de toekomst? (Is niet voor mezelf, maar voor een kennis
Century schreef:Nee, zoals je in de link kan zien is wat wij Chinees noemen heel erg aangepast aan de Nederlandse smaak. Echt Chinees en echt Indonesisch is heel anders. Namen kunnen overeen komen maar het wordt anders bereid.
IJsco_Love schreef:Kan 2 partijen even veel zetels krijgen in de tweede kamer? Wat gebeurt er dan als die twee de grootste zijn, gaan zij dan samen regeren?
Alsjeblieft uitleg in makkelijke taal, Nederlands is niet mijn moedertaal en politieke woorden niet mijn beste deel van mijn woordenschat in Nederlands haha
IJsco_Love schreef:Kan 2 partijen even veel zetels krijgen in de tweede kamer? Wat gebeurt er dan als die twee de grootste zijn, gaan zij dan samen regeren?
Alsjeblieft uitleg in makkelijke taal, Nederlands is niet mijn moedertaal en politieke woorden niet mijn beste deel van mijn woordenschat in Nederlands haha
Yunomi schreef:IJsco_Love schreef:Kan 2 partijen even veel zetels krijgen in de tweede kamer? Wat gebeurt er dan als die twee de grootste zijn, gaan zij dan samen regeren?
Ja, dat kanMaar dat zegt niks over wie er gaat regeren en of ze dat samen doen. Er zijn 150 zetels om te verdelen, als 1 van deze grote partijen samen met andere partijen een meerderheid kan vormen en dus een kabinet vormt, kan die andere even grote partij er gewoon buiten vallen.
A: 25 zetels
B: 25 zetels
C: 15 zetels
D: 18 zetels
E: 7 zetels
F: 12 zetels
G: 20 zetels
H: 3 zetels
I: 11 zetels
J: 14 zetels
Stel bovenstaande is de zetelverdeling, dan kunnen alle combinaties die 75 of meer zetels hebben het kabinet vormen.
IJsco_Love schreef:Yunomi schreef:Ja, dat kanMaar dat zegt niks over wie er gaat regeren en of ze dat samen doen. Er zijn 150 zetels om te verdelen, als 1 van deze grote partijen samen met andere partijen een meerderheid kan vormen en dus een kabinet vormt, kan die andere even grote partij er gewoon buiten vallen.
A: 25 zetels
B: 25 zetels
C: 15 zetels
D: 18 zetels
E: 7 zetels
F: 12 zetels
G: 20 zetels
H: 3 zetels
I: 11 zetels
J: 14 zetels
Stel bovenstaande is de zetelverdeling, dan kunnen alle combinaties die 75 of meer zetels hebben het kabinet vormen.
Bedanktmaar als partij A samen met kleine partijen op 75 komt en partij B ook, maar niet ze willen samen werken....Dus twee verschillende voor de meerderheid, wie is dan de baas? Mag een kleine partij zeggen samen te werken met a maar ook met b of moeten ze kiezen?