Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:47

Slot kapot, fiets heel stuk naar huis moeten slepen. En dat is met een elektrische fiets echt geen grap, zo zwaar. Morgen enorme spierpijn denk ik :\

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:54

Heb net gesolliciteerd bij Uwv administratief medewerker uitkering deskundige. _O- _O-

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:57

Mjah dat lijkt mij ietwat te hoog gegrepen, maar succes. Ik heb je een pb gestuurd. Ik denk dat je daar iets meer kans maakt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:01

Ben ook direct afgewezen ben niet fulltime beschikbaar. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:07

Niv 2 betekend niet automatisch onder begeleiding werken , maar je kunt bijvoorbeeld in mijn werkveld dan geen persoonlijk begeleider worden , maar je zou wel het andere werk wat ik doe qua verzorging ook gewoon kunnen doen daar zit geen niv aan verbonden ( ik las ergens dat niv 2 met begeleiding werken was)

Maar niet vervelend bedoeld marcella , maar ik denk echt dat het goed is om al is het maar een paar uur in de week de deur uit te gaan. Alleen maar thuis en binnen zitten is niet goed voor de mens en kan er ook voor zorgen dat alles heel negatief en vervelend gaat worden.

Een mooi voorbeeld onder je kan altijd wat , een oud cliënt van mij zit in een rolstoel , is bijna volledig verlamd door een spierziekte en wordt continue beademd. Is volledig zorgafhankelijk. Maar alsnog wil diegene betrokken zijn bij de maatschappij en heel graag werken. Zo heeft diegene een passende baan met best een hoge functie maar met minder uren natuurlijk en soepelere omgang. Ik zie diegene helemaal wegkwijnen zonder baan het is heel belangrijk voor diegene. Daarnaast is diegene maatschappelijk enorm betrokken met een stichting om Nederland meer rolstoelvriendelijk te maken , maar ook om mensen zelf meer bewust te maken van hoe je omgaat met mensen in een rolstoel. Ik heb enorm veel bewondering voor deze persoon dat ze ondanks het heftige ziektebeeld dit allemaal wil doen. En het helpt diegene zelf ook om positief in het leven te blijven en niet constant te focussen op pijn en op het ziek zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:10

Marcella schreef:
Ben ook direct afgewezen ben niet fulltime beschikbaar. :')

Pas op met deze acties.
Als je graag niet serieus genomen wilt worden door uwv en re - integratie vooral zoiets doen.
Dit zijn acties van mensen die niet willen ipv niet kunnen.
En ik begrijp je frustratie enorm.
Maar dit helpt je niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:16

Zebrastreep zit echt niet hele dag op bank geloof dat ik dan ondersteboven aan het plafond gaat hangen zou dan gillend gek worden.

Heb gelukkig de moestuin, maar dat is helaas ook aan het aflopen.

En wil ook echt wel werken alleen zoals reïntegratie nu doet is eerder nog verder de vernieling in werken.

Maar ga het wel vragen eventueel ook nog bij de dierenwinkel. Gok dat het antwoord toch is we hebben op het moment niemand nodig. Zou aan de andere kant wel ook ideaal zijn gezien ze op loopafstand zitten. Lopen is sneller dan fiets, scooter of auto pakken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:20

Kun je niet bij een verzorgingshuis terecht als vrijwilliger? Een praatje met mensen maken, spelletje doen, samen koken etc. Lijkt mij niet te zwaar en ze zoeken vaak vrijwilligers

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:35

Ik zou beginnen met een paar uurtjes per week vrijwilligerswerk te doen en niet gelijk in het diepe te springen. Dat is voor niemand goed. Niet voor jou en niet voor de werkgever

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:37

Zoek je een baan of vrijwilligerswerk? Werken in een dierenwinkel lijkt mij alsnog niet per se licht werk trouwenss, ik zou het in elk geval niet meer kunnen. Kan je nog grootverpakkingen sjouwen, met een repeterende beweging spullen hoog optillen (vakken vullen), hokken tillen en schoonmaken, dieren makkelijk oppakken/behandelen/enz. Dat zie ik niet heel effectief gebeuren met pijnlijke polsen. Misschien in de toekomst uiteraard wel, maar voor nu lijkt het mij niet handig en juist een overbelasting op je polsen?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:42

Zullen we beginnen te praten over ergernissen? Want daar erger ik me nu weer aan dat dit topic niet klopt qua inhoud nu :')

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:44

Mijn andere ergernis is dat ik gisteren een mega grote spin zag lopen in mijn woonkamer, maar te laat was met vangen. Weet nu niet of hij zich ergens verstopt heeft, of dat mijn kat hem heeft opgegeten :') Zit niet heel relaxt zeg maar…

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:48

Westhof schreef:
Mijn andere ergernis is dat ik gisteren een mega grote spin zag lopen in mijn woonkamer, maar te laat was met vangen. Weet nu niet of hij zich ergens verstopt heeft, of dat mijn kat hem heeft opgegeten :') Zit niet heel relaxt zeg maar…

Ze zijn altijd met z'n 2en hea

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:51

En hebben ook kindjes...
}>

Mijn ergernis dat mijn vriend morgen de hele dag code 95 heeft.
Zo'n kort weekend zo.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:52

Lopen hier bij het hotel 2 echt super mooie katten, zo op de gok maand of 6 oud, zulke vind je in Nederland niet

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:54

hagelslag schreef:
Ze zijn altijd met z'n 2en hea

DuoPenotti schreef:
En hebben ook kindjes...
}>

Ja bedankt ;( Op het balkon slapen zou kunnen, maar daar zitten wellicht ook spinnen. Dan toch maar de fik in het appartement, zie geen andere optie meer :7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:56

Ach ik had vandaag een slang binnen in de gang, een kleine adder. -O-
Was ook niet lekker. Maar ik deed de voordeur open en hij kronkelde zelf naar buiten.
Ik vind spinnen toch enger eigenlijk.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:59

Suzanne F. schreef:
Ach ik had vandaag een slang binnen in de gang, een kleine adder. -O-
Was ook niet lekker. Maar ik deed de voordeur open en hij kronkelde zelf naar buiten.
Ik vind spinnen toch enger eigenlijk.

:oo

Ik zou toch de slang kiezen denk ik hoor. Spinnen durf ik wel op te gaan staan of dood te meppen of zo, met een slang zou ik dat écht niet proberen.

Enige voordeel met een slang is dan wel weer dat die in je huis niet te missen valt :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:00

Stage/vrijwilligers werk. Mooiste zou zijn administratief om door te kunnen stromen naar een baan.

Dus vrijwilliger met ouderen leuk maar niet relevant en dan nog het probleem. Missen van relevante ervaring. Zoek dus een lange termijn oplossing en geen korte termijn. En daarbij trek mij dat met ouderen absoluut niet, want dan zou ik hier beneden bij de flat ook vrijwilliger kunnen zijn.

Westhof neem katten en spinnen zijn geen problemen meer. Hoog uit kans dat je soms dode spinnen moet opruimen. :+

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:03

De containerman die nog steeds niet gereageerd heeft op mijn vraag wat de totale prijs is voor een grote afzetcontainer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:03

Liever gewoon helemaal geeeen loslopend ongedierte in huis :') brrr

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:05

Ik vind spinnen prima. Lekker muggen en vliegen vangen :).

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:07

We hebben hier in natte perioden vaak naaktslakken en de katten nemen ze weleens mee naar binnen |(

Slangen zitten hier ook, maar die nog niet binnen gehad. Wel in de struik!

_San87_ schreef:

Ja!
Alleen die vette dikke snelle grote huisspinnen wil ik niet :n
We hebben 1 klein springspinachtig ding in de keuken die achter en boven een keukenkastje woont.
Die komt soms heel geïrriteerd er achter vandaan als ik het kastdeurtje open en dicht doe :')

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:12

Dit was inderdaad echt zo’n grote, en nog snel ook. Mijn appartement delen met een kat vind ik voldoende, hoeven niet meer dieren bij :7 Al zorgt de kat daar ook wel goed voor trouwens, die vreet allerlei insecten.

_San87_ schreef:
Ja, en ‘s nachts als ik slaap lekker over mijn gezicht wandelen zeker :\

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:16

Niobe schreef:
We hebben hier in natte perioden vaak naaktslakken en de katten nemen ze weleens mee naar binnen |(

Ieuw. :=