Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:44

Firefly289 schreef:
Stage lopen, ik haat het :') Werkend ben ik goed in wat ik doe, ik leer snel, vind het leuk. Maar als stagiaire? Nee, dankje.

Ik had er ook hekel aan, waardeloos gedoe zeg :') Je eigen bullsh*t "werk" moeten verzinnen om vervolgens iedereen vooral in de weg te zitten, nou dat was enorm leerzaam :=

Edit. Mijn vriend zit onze konijnen pizza te voeren "omdat ze het lekker vinden" :roll:

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:48

LiannePuthzy schreef:
Firefly289 schreef:
Stage lopen, ik haat het :') Werkend ben ik goed in wat ik doe, ik leer snel, vind het leuk. Maar als stagiaire? Nee, dankje.

Maar echt :') en studies en opleidingen maar roepen “stages zijn het leukst van alles” euhmm nee :')

Ik vraag me echt af hoe ze daar bijkomen :') Ik krijg er alleen maar stress van en een grote drang om te kappen met mijn hele opleiding.

Ik merk ook echt dat ik een heel ander persoon ben als werknemer dan als stagiaire. Het helpt niet mee dat je als stagiaire totaal niet serieus genomen word, je bent stagiaire voordat je jij als persoon bent. Elke keer Leerdoelen aangeven, mensen die je op de vingers kijken. Ik snap het, maar poeh, het doet me geen goed.

Ik had na mijn vorige opleiding aan het werk moeten gaan en later tijdens het werk een studie moeten gaan doen. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:52

Ligt er ook maar aan hoe je er zelf in staat en bij welk bedrijf. Ik heb op werk ook een stagiaire maar ze stelt zich zo goed op dat ik het idee heb dat het gewoon een vaste collega is.

Als iemand in mijn ogen goed inzet en initiatief neemt en het werk ziet liggen zie ik iemand al snel niet meer als stagiaire , maar vindt ik ook dat iemand alles mag proberen waarvoor ik dan al een papiertje heb mits het mogelijk is uiteraard.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:00

Op mijn paraved en mijn dierverzorging opleiding vond ik stage lopen ook verschrikkelijk. Maar op mijn lab opleiding vond ik het super leuk, daar waardeerde ze je echt enzo. Als je mensen je als stagiaire niet serieus nemen, zijn ze geen goed leerbedrijf. Wij hebben nu ook regelmatig stagiaires en ookal kan ik sommige wel achter het behang plakken, mogen ze bij ons heel veel.

En ook wat Zebrastreep zegt. Vorig jaar hadden we een stagiaire en die voelde ook echt als een collega. Die kon ook rustig alleen aan het werk zetten. Die van nu heeft wat meer een schop onder haar kont nodig.

En ik neem aan dat jullie allemaal willen werken in wat voor opleiding doen. Als je je stage al niet leuk vind, is dat wel het gene wat jullie later 'moeten' doen. Maar dan vraag ik me af of jullie dan wel op de opleiding zitten. Want waarom zou het werk voor een stagiaire anders moet zijn, dan voor een werknemer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:07

Volgens mij een kaak ontsteking in de maak. Bah kunstgebit is nog niet klaar en kaakchirurg gaat nog even duren. -O-

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:17

Zebrastreep schreef:
Ligt er ook maar aan hoe je er zelf in staat en bij welk bedrijf. Ik heb op werk ook een stagiaire maar ze stelt zich zo goed op dat ik het idee heb dat het gewoon een vaste collega is.

Als iemand in mijn ogen goed inzet en initiatief neemt en het werk ziet liggen zie ik iemand al snel niet meer als stagiaire , maar vindt ik ook dat iemand alles mag proberen waarvoor ik dan al een papiertje heb mits het mogelijk is uiteraard.

Heb je ook helemaal gelijk in. Bovenstaande kreeg ik ook terug in het begin, helaas werd dat niet gezien als iets positiefs.

@Marcella ohw wat rot.. Niks vervelender dan pijn in of rond je mond.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:27

Sommige stagebedrijven zijn ook gewoon stom ik heb ze ook wel gehad.

De ergste was wel toen ik gewoon geen klik had met mijn stagebegeleidster die kon wel een cursus hoe begeleid ik een stagiaire gebruiken. Feedback geven kon ze al helemaal niet.

Hoe ik die stage nog enigsinds goed heb afgerond en heb volgehouden weet ik ook niet. Ik hoor nu wel meer ex stagiaires over die plek die er heel vervelend zijn weg gekomen en super onzeker zijn geworden.

Van dat soort bedrijven mag je van mij de stage licentie wel intrekken. Aantal hebben er gewoon geen zin in maar blijven ze maar aanemen.

Firefly289

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:44

Ik denk dat de valkuil van velen is dat ze een duidelijk visie hebben op hoe jij dient te leren. Hierbij niet kijkende naar wat voor jouw als individu werkt.

Wel knap gedaan Zebrastreep, dat je het alsnog gehaalt hebt! Heb al een aantal stages gelopen en soms kan dat een flinke uitdaging zijn.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:55

Firefly289 schreef:
Ik denk dat de valkuil van velen is dat ze een duidelijk visie hebben op hoe jij dient te leren. Hierbij niet kijkende naar wat voor jouw als individu werkt.

Wel knap gedaan Zebrastreep, dat je het alsnog gehaalt hebt! Heb al een aantal stages gelopen en soms kan dat een flinke uitdaging zijn.

Niet perse altijd. Toen ik bezig was met mijn mbo 3 voeding en technologie was ik gewoon een goedkope/gratis “lopende band” medewerker en kon ik de hele dag dozen opstapelen. Als ik vroeg om meer uitleg/processen over voedselveiligheid ect kreeg ik dat gewoon niet, anders waren er tekort bij de lopende band.
Was helaas nergens anders een stageplek beschikbaar

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 00:12

fotolijstje schreef:
Ik sta al 23 uur op afgeleverd <3 <3 <3
Leuk joh zulke vrienden!!!

2 daagjes *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Zal het record verbroken worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 00:17

Mijn stage was echt een van de beste tijden van m’n leven. <3 Jammer dat sommige bedrijven stagiairs zien als goedkoop personeel. :x

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 00:25

fotolijstje schreef:
fotolijstje schreef:

Wat houdt het in als je op afgeleverd staat?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 00:54

De meeste stageplekken die ik heb gehad waren ook ontzettend leuk! Het was er echt maar één die ik niks vond bij mijn laatste opleiding. Ik heb denk ik tot nu toe vanaf de middelbare 6 langdurige stageplaatsen gehad en bij 5 het erg naar mijn zin gehad. Maar het kan niet altijd allemaal goed en leuk zijn. Maar over het algemeen waren bedrijven wel enthousiast over mij. Bij een plek ben ik pensionklant geworden en heb ik een paard van mijn stagebegeleiders over gekocht , soms houd je er ook nog wel eens wat leuks aan over :D

Maar als ik ergens nieuw kom werken voel ik mij soms ook nog wel een stagiaire hoor ! Ik ben 6 maanden geleden van baan gewisseld en draaide de eerste maanden mee als flexwerker. Dan stond je er soms ook maar een beetje doelloos en ongemakkelijk bij. Nu gelukkig een vast team en daar ging het allemaal heel soepel ik heb mij nog nooit zo snel ergens thuis gevoeld.

Maar ik snap wel het idee van stagiaire zijn , het geeft toch een beetje het gevoel alsof je net wat minder bent als personeel. Vaak wordt je ook niet fulltime over bij betrokken maar een beetje op de achtergrond gehouden.

---

De bonzende koppijn , bah! En mijn fysio is nu net met vakantie terwijl het eigenlijk verstandig was om elkaar elke week even te zien. Grappige is dan wel hele werkdag geen last ervan en ik kom thuis en het gaat los. En dat terwijl ik mij op werk echt ontspannen voelde. Ja oké de ochtend diensten zijn voor mij eigenlijk nog niet een pretje , pas als iedereen gezond en wel uit bed is is de spanning weg.

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 03:57

Had eigenlijk een goed nachtje willen slapen voordat mijn toetsweek begint. Dat is mislukt... :Z

Lig al meer dan een uur wakker van de pijn. Pijnstillers werken wel, maar nog niet echt denderend helaas. :n

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 04:10

Telpeva schreef:
fotolijstje schreef:
[/quote

Wat houdt het in als je op afgeleverd staat?

Dat betekend dat het bericht is ontvangen, maar nog niet gelezen. Je kan in WhatsApp de status van je berichtjes zien aan de hand van de vinkjes rechtsonderin.

2 grijze vinkjes = je bericht is afgeleverd bij de ontvanger (krijgt vaak ook een melding), maar je bericht is nog niet gelezen.
2 blauwe vinkjes = je bericht is gelezen.

Je kan deze functie ook uitschakelen, dan kan degene die jou een berichtje stuurt enkel zien of het is aangekomen. De blauwe vinkjes zullen dan niet verschijnen bij de verstuurder ookal is het bericht gelezen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 06:03

Ik baal er van dat ik al sinds het verzetten van de klok steeds 30 tot 60 minuten voor m'n wekker wakker word. En gister ook al om 5.30 niet meer kon slapen door een nachtmerrie

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 07:43

Ik vind het nog te vroeg :O

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 07:54

Oh wat fijn Zebrastreep, dat is een meevaller geweest dan.

Ik heb nu ook mijn 5e stage. 2 waren er niet best, waarbij de eerste zodanig slecht dat het mijn zelf vertrouwen compleet een flinke oplawaai heeft gegeven.
Ik merk aan mezelf dat ik werken juist een stuk comfortabeler en ontspannener vind. Ook al enkele tijd als flexwerker gewerkt en dat was altijd zeer relaxed. Maarja ach dit loopt ook allemaal wel weer los. Uiteindelijk heb ik ook dit papiertje (hopelijk :')) en hoef ik er niet meer aan te denken.

Appeltje_1 schreef:
Ik vind het nog te vroeg :O

Het is te vroeg :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 07:58

Vanaf drie uur wakker geweest.
Om zes uur zijn mijn lijf, nu gaan we slapen.
Ja mooi niet...
Hallo wekker!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 08:10

Ik moet vandaag laten testen op zwangerschapssuiker… moet nuchter bloed laten prikken, drankje drinken en dan nog 2 keer bloedprikken.
Ik kan pas om 9.40 terecht, duurt dan nog 2 uur.
Ivm met andere kwaaltjes eet ik normaal gesproken om de 2 uur wat om overgeven te voorkomen. Ik heb nog geen idee hoe ik dit ga doorkomen, mag al sinds middernacht niks meer eten. En dan ben ik ook nog bang voor naalden..
je kunt wel stellen dat ik er heel veel zin in heb :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 08:55

Hond die om 07.30 uur bovenop mij sprong ugh. Hij lig nu weer te snurken op zijn eigen plek, maar ik ben klaar wakker.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:14

PineApple sterkte.

Zere arm van de coronavaccinatie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:18

Pineapple banaan mee voor na het prikken en aangeven dat je slecht tegen naalden kan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:32

1. Mijn vriend werkt ook thuis dus ik kan niet hard meezingen met de radio zonder dat hij het hoort. ;(
2. Op mijn werk schrijven mensen Movir (verzekeraar) als mo4. Het vir, niet vier. ;( Krijg er goeiemoggul hjb ly4ever vibes van. :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:47

Dat alles wat vrouwen ondernemen mbt sporten / gezonder leven uiteindelijk op afvallen lijkt neer te komen :( Ik kan er zo enorm slecht tegen, beweegt niemand meer gewoon omdat het leuk is of om sterker of beter in je sport te worden...?