Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:21

Ik ga als vrouw zeker niet volledig betalen. Ik split of hij moet erop staan te betalen. Ik heb genoeg profiteurs gehad en als een man op date 1 de vrouw zonder pardon volledig laat betalen is dat voor mij een afknapper.

Als je verder bent kan om en om maar ook daar heb ik een hekel aan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:27

Zonnetje81 schreef:
Ik ga als vrouw zeker niet volledig betalen. Ik split of hij moet erop staan te betalen. Ik heb genoeg profiteurs gehad en als een man op date 1 de vrouw zonder pardon volledig laat betalen is dat voor mij een afknapper.

Maar waarom is het dan geen afknapper als hij er op staat alles te betalen?

Ik split meestal gewoon. Dan zijn er ook geen verwachtingen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:31

MarlindeRooz schreef:
Zonnetje81 schreef:

Maar waarom is het dan geen afknapper als hij er op staat alles te betalen?

Ik split meestal gewoon. Dan zijn er ook geen verwachtingen.

Ik ga het het überhaupt niet voorstellen. En als hij dat wel zegt en erop staat ga ik daar geen ruzie over maken.

Edit:
Ik drink alleen frisdrank dus ik weiger ook op langetermijn andermans drank te betalen. Dat is altijd lastig want anders ben ik heel mn leven altijd de klos. Voor de mensen die roepen die ene keer maar mn ex dronk whiskey en speciaal bier en ik maar een cola. Dan wordt dat irritant op lange termijn als je dan gaat splitten. Dus ik vind rekeningen ingewikkeld. Los of ik het kan betalen is het een principekwestie.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op Gisteren, 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

Oh. Man/vrouw maakt mij niet uit, dus ik stel voor te splitten of volledig te betalen (afhankelijk van mijn enthousiasme en de kosten) en als de ander dan zegt volledig te betalen vraag ik één keer of diegene het zeker weet. Maargoed, ik heb al bijna zes jaar een relatie dus dit is ook al lang geleden :')

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:50

ja, die man werd kwaad toen ik voorstelde te splitten. En daardoor ben ik wat onzeker geworden wat ik nou het beste wel of niet kan zeggen als er nu weer een bon wordt gebracht.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:58

Indiana79 schreef:
ja, die man werd kwaad toen ik voorstelde te splitten. En daardoor ben ik wat onzeker geworden wat ik nou het beste wel of niet kan zeggen als er nu weer een bon wordt gebracht.

Ik zeg meestal stuur maar een tikkie. Maar ligt er ook aan hoe je vooraf contact had.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:59

Indiana79 schreef:

Boos in boos of eerder verontwaardigd?
Als het echt boos is dan is dat een no go voor mij. Als hij daar al boos om wordt dan belooft dat niet veel goeds. Als hij beetje verontwaardigd is dan is het anders. Maar dan nog vind ik dat hij het moet respecteren als jij wilt splitten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:04

Indiana79 schreef:

Zijn reactie zegt toch niks over de reacties van toekomstige dates?
Gewoon voorstellen wat je zelf wil en jezelf blijven. Niks aan de hand.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:17

Suzanne F. schreef:
Indiana79 schreef:

Boos in boos of eerder verontwaardigd?
Als het echt boos is dan is dat een no go voor mij. Als hij daar al boos om wordt dan belooft dat niet veel goeds. Als hij beetje verontwaardigd is dan is het anders. Maar dan nog vind ik dat hij het moet respecteren als jij wilt splitten.

Hij was verontwaardigd vooral. Maar ook echt wel boos. Maar omdat hij wilde betalen en niet splitten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

Lekker laten betalen dan. Ik zeg het 1-2x en vraag of ze het zeker weten en dan laat ik het gaan.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:22

dat idee van stuur maar een tikkie lijkt mij ook wel wat. Ik ga dat eens proberen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

Bijzonder dat iemand daar boos om wordt.

Ik doe hetzelfde als Hhilde, afhankelijk van het bedrag en de klik stel ik voor te betalen/splitsen/laten betalen.
Oh en ik zorg tegenwoordig dat ik bij een eerste date (=meestal iets drinken ergens) ongeveer een tientje in kleingeld bij me heb. Dan kan ik mijn deel altijd zo op tafel leggen bij afrekenen en is er sowieso geen gezeur.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:34

Dat laatste is slim.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:35

Hier de eerste date met huidige vriend ging ik ervan uit dat hij betaalde. Was naar een club waar het voor een man duurder was dan als stel, dus dat vond ik logisch :Y)

Die enkele keer dat ik met een date ergens ging drinken, ging ik ervan uit dat we ieder ons eigen drankje betaalde. Tenzij hij vantevoren al aangaf mij mee te nemen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:47

Ik wacht altijd gewoon af en de man betaalt eigenlijk altijd gewoon, dat zijn gewoon drankjes dan. Laatst een 2e date dat we uit eten gingen, hij weer betaald, maar dan zeg ik wel dat ze tikkie moeten sturen, niet gebeurd :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:51

Met mn huidige date vooral thuis gegeten en een broodje in de auto :+ dus dat was niet heel schokkend.

Bij mijn "date" wat eigenlijk geen echte date was want de insteek was gewoon vrienden, daar mocht ik ook niet betalen want ik had al 2,5 uur in de auto gezeten om haar gratis te komen helpen met haar paarden. Dus in die zin begreep ik de redenatie wel, al heb ik alsnog 3 keer gevraagd of ze het zeker wist :+
En gezegd dat is sowieso de volgende keer betaal :Y) maar sinds dien elkaar nietmeer gezien.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Ik vind het stom dat er vanuit gegaan wordt dat de man maar moet betalen. Het leven is al duur zat voor iedereen. Vind het wel ook verschil maken of er een 2e date in de planning zit. Mijn ervaring is wel dat mannen vaak toch willen betalen. Ik pak altijd mijn portemonnee maar vaak zijn ze me toch voor. Laatste keer waren het 2 wijntjes die hij betaalde en kreeg ik er ook geen ruimte voor en mn andere breeze date had ook betaald ervoor. Heb ook geen tikkie meer gevraagd te sturen erna. Vind dat met een diner of een lange borrel avond wel anders.

Heb 1 keer een diner betaald in een restaurant a 100 euro toen ik voor de 2e keer een periode met die man gedate had. Maar ik kende hem wel al langer en had wel verwacht dat we elkaar erna nog zouden zien. Overigens niet meer uit eten geweest erna maar hij heeft wel gekookt nog af en toe voor me thuis.

Zolang het een beetje in balans is vind ik de rekening splitten of om en om betalen prima.

Vind dat bij breeze wel fijn. 1e drankje betaal je sowieso zelf. Ik vind een stukje wandelen ook fijn. Kosteloos en na een uurtje kiezen om te gaan of nog ergens neer te ploffen.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:42

Het ging vanmiddag als volgt; waar we zaten gingen ze sluiten. Ze vroegen of we binnen wilde betalen. Toen zei hij dat hij zou meelopen. Hij zag mij wel even kijken en toen knikte hij zo van "het is goed".

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

Hier na 4 maanden actief daten, samen besloten dat het romantische stukje er niet in zit. Voornamelijk vanuit hem zijn kant. We hebben een hele fijne en hechte band opgebouwd, alleen hij mist de 'vlam'. We gaan als vrienden verder. Moeilijk maar wel de realiteit. Voorlopig voor mij even geen daten meer. Even de focus op mijzelf en dan komt het ooit wel weer. Mooi om te lezen dat bij anderen mensen het daten goed verloopt, dat gun ik iedereen van harte.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Goed dat je even de focus weer bij jezelf legt, ook van daten moet je af en toe even bijkomen en opnieuw helder krijgen wat je wilt en dingen verwerken.