Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 10:23

_Karlijn schreef:
De manier waarop Gerard Joling, René Froger, Gordon, Fred van Leer, ... 'lachen', deden ze dat als kind al op die idiote hysterische manier, is dat onderdeel van het tv-personage of zouden ze precies zo overdreven lachen (gieren) als ze in hun eentje voor de tv zitten en een grappig item zien..? Tenenkrommend vind ik het. En erg prettig voor de keel lijkt het me ook niet :=

Helemaal mee eens, tenenkrommend en hoogst ergerlijk. Vooral Fred van Leer, het ziet er zo idioot uit

Britta31

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:40

Heeft Trump dementie?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 05:46

Hij is wel aan het beginnen in ieder geval volgens mij. Zijn vader werd ook zo dement als een deur.
Maar wat is de aanleiding van deze vraag...?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:01

pmarena schreef:
Hij is wel aan het beginnen in ieder geval volgens mij. Zijn vader werd ook zo dement als een deur.
Maar wat is de aanleiding van deze vraag...?

Wat niet? :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:29

Zei hij dat niet juist van biden :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:39

Uiteraard.
Maar je bent hypocriet of je bent t niet ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 08:22

fleurtjeuh schreef:
Uiteraard.
Maar je bent hypocriet of je bent t niet ;)

Bij Biden was het vrij duidelijk aanwezig imo :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:52

En bij Trump niet? :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 08:55

Palmera schreef:
En bij Trump niet? :+

Nee, andere diagnoses zie ik er wel in, dementie (nog) niet :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:56

Het kan natuurlijk ook een gebrek aan actieve herinneringen zijn :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:31

Wij noemen dat thuis een klootzak.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:44

Ik weet niet wat er wel en niet mankeert/functioneert aan Trumps bovenkamer. Maar verontrustend is het wel.
Ik hoop alleen dat de schade mee valt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:10

Ik vind het verontrustender dat er blijkbaar zoveel mensen niet zien dat er iets mis is in die bovenkamer. 1 man is niet erg, 1 man met allemaal volgers wel...

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:22

Sheran schreef:
Ik vind het verontrustender dat er blijkbaar zoveel mensen niet zien dat er iets mis is in die bovenkamer. 1 man is niet erg, 1 man met allemaal volgers wel...

En niet zomaar 'allemaal', een heul groot deel van de 336 miljoen Amerikanen kunnen zich in zijn ideologie vinden en steunen hem daarin. Extreem zorgelijk.. Ik vind het een enge man, met enge plannen, enge samenwerkingen, ene enge vorm van macht die hij haast afdwingt en ik maak me behoorlijk zorgen over de komende 4 jaar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:19

Sheran schreef:

Yep. Ik heb heel vaak aan mijn moeder gevraagd hoe het toch in godsnaam mogelijk was dat zoveel mensen achter Hitler aanliepen.
Ik zie het nu voor mijn ogen gebeuren.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 20:51

_Karlijn schreef:
Sheran schreef:

En niet zomaar 'allemaal', een heul groot deel van de 336 miljoen Amerikanen kunnen zich in zijn ideologie vinden en steunen hem daarin. Extreem zorgelijk.. Ik vind het een enge man, met enge plannen, enge samenwerkingen, ene enge vorm van macht die hij haast afdwingt en ik maak me behoorlijk zorgen over de komende 4 jaar.

Hier kunnen we er ook wat van.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 08:02

axel_1997 schreef:
_Karlijn schreef:

Hier kunnen we er ook wat van.

Behoorlijk inderdaad. Het is natuurlijk altijd lastig te verdedigen, maar naar mijn mening zijn sommige zaken echt geen kwestie meer van politieke voorkeur, maar gewoon echt vreemde mensen met enge en bizarre plannen. En ik vind het heel eng dat zoveel mensen daar achteraan lopen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 08:14

Zijn er eigenlijk landen waarbij de politieke tendens meer naar links trekt ipv rechts?
Voor mn gevoel word de hele wereld rechtser maar misschien is dat omdat we daar het meeste over horen, dat t een scheve representatie is

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 08:20

fleurtjeuh schreef:
Zijn er eigenlijk landen waarbij de politieke tendens meer naar links trekt ipv rechts?
Voor mn gevoel word de hele wereld rechtser maar misschien is dat omdat we daar het meeste over horen, dat t een scheve representatie is

Ik woon in Ierland en in onze meest recente verkiezingen heeft de relatief linkse party Sinn Fein veel extra zetels gehaald. Ook is er hier überhaupt geen extreem rechtse partij, de twee partijen die het kabinet vormen zijn centrum links en centrum rechts (ongeveer vergelijkbaar met PvdA en CDA denk ik).
Het kan dus toch nog wel..:

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 09:03

Was Polen niet ook weer naar links geschoven?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:33

Fijn om te horen :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:49

Ik zag op social media een filmpje voorbij komen van prinses Amalia die de herdenking van Auschwitz bijwoonde, en op onderstaande foto zie je dat ze een oortje in heeft. Heeft iemand een idee waarom ze die in heeft? Krijgt ze via daar instructies? Niemand wordt natuurlijk geboren als volleerd koningin (to be), en Amalia krijgt ook meer verantwoordelijkheden om als prinses gebeurtenissen bij te wonen, dus ik vermoedde dat ze door het oortje instructies krijgt van iemand van wat ze wanneer moet doen etc? Op de persfoto's voor en na, is het oortje niet te zien.

Afbeelding

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:14

Is dat niet voor een live-vertaling door een tolk of zo iets?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 06:10

Dat zal idd voor een tolk en eventueel om de hele herdenking beter te kunnen horen. Iedereen daar zat met oortjes in of een koptelefoon op.
Sws wordt Amalia niet op deze manier geïnstrueerd als ze ergens aanwezig is, daar zijn echt andere momenten voor

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 11:15

Dat laatste lijkt me ook. Ze is geen volleerd koningin natuurlijk, maar wel gewoon goed opgevoed, zeker ook in dat soort dingen:P En natuurlijk van tevoren geïnstrueerd.

Wat ik me nog afvroeg ook naar aanleiding van een facebookdiscussie: in hoeverre is het een must om bouwvakkers en klussers koffie aan te bieden? Natuurlijk, beleefd is het zeker, maar is het asociaal als je het niet doet? In de discussie vonden mensen eigenlijk unaniem dat het hoorde en verwacht mocht worden, inclusief soep en knakworstjes en broodjes en weet ik veel wat allemaal... maar vroeg me dan af waarom. Het is toch ook gewoon hun werk? Je betaalt de monteur/klusser om een klusje bij jou te doen, je bent toch niet per se zijn lunchplek? Bijna iedereen moet toch gewoon zelf eten en drinken meenemen naar het werk? Waarom is dit een uitzondering?