Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Electra63 schreef:Noem 4 doden en ontiegelijk veel schade maar geneuzel.
4 doden tov 21475 doden door corona.
"Ontiegelijk veel schade" tov miljarden door corona.
Geneuzel ja. Of weet jij een beter woord?
enzino schreef:Heerlijk om te zien dat zelfs het corona-topic hier nu gaat over woordkeuze en stormschade. Een beter signaal dat corona bijna voorbij is kan je je niet wensen. We gaan deel #9 niet meer halen denk ik.
Zebrastreep schreef:Even positief corona nieuws. Hele dikke uitbraak op werk iedereen mild ziek. Ook de kwetsbaren die hebben er weinig last van.
Alleen wat ik niet snap iedereen heeft klachten is positief en ik heb dus helemaal niks en ben ook negatief getest. Ik werk wel met mondmaskers de rest niet vinden ze niet nodig.
Meesten knappen binnen 5 dagen weer helemaal op. Ik wil het absoluut niet bagatelliseren maar het valt mij voor nu echt mee.
Vayo schreef:Tja en dat jij het niet gekregen hebt … je ziet dat vaak hoor dat partners of ouders gewoon direct contact zijn blijven houden, maar niet besmet zijn geraakt. Zo gek is het dan niet dat je niet besmet bent. Ik had bijv. 2 positieve kinderen tegelijkertijd thuis en een paar dagen een 3e besmet vriendinnetje. Ondanks direct intensief contact heb ik het ook niet gehad.
Mizora schreef:Of de omicron-variant op de langere termijn schadevrij is, weten we helemaal niet.
De eerdere varianten zijn dat bij een veel grotere groep dan bijvoorbeeld influenza niet, ook niet als ze het mild hebben gehad. Covid19-schade is meer dan alleen het initiele doorlopen van de besmetting. Inclusief flink meer kans op hart- en vaatziekten in de volgende 12 maanden (incl. trombose, beroerte, tia, etc) en meer kans op overlijden.
Huertecilla schreef:@SusanH Waarom moeten ze eígenlijk nog in isolatie? Heeft dat enig zín?! Iedereen heeft het gehad en/of is door vaccins beschermd. Ook ´kwetsbaren´. Ok, ga even niet naar opoe maar verder? Mahg ik dan verplicht isoleren van wie er niet/nauwelijks last van heeft nu geneuzel noemen? Dat is wat ík er al maanden van vínd.
Mizora schreef:Ik ben zeker niet met zekerheid grenzende waarschijnlijkheid al besmet geweest en ik streef er ook naar de dans volledig te ontlopen.
Citaat:Niet iedereen heeft zo'n ruig uitgaansleven.
Mizora schreef:Juist omdat ik nog van plan ben lang vol van het leven te genieten, heb ik geen zin om corona op te lopen.
Mizora schreef:Zoals ik al zei, ik hoef mijn leven daar niet grondig voor aan te passen.
ravellie schreef:Huertecilla schreef:De UK schaft verplichte quarantaine voor ´besmetten´ af.
Afhankelijk van je perceptie is dat dankzij de redding door massieve vaccinatie of had dit anders wat eerder met wat meer doden in die kortere tijd tóch gebeurd.
Hoe dan ook hier in andalucía geen prikpas meer en geen handhaving meer van maskers bij uitgaansleven. Weer zálig ongeremd, als BC onbeperkt kunnen dansen![]()
Verder is het hele vaccineren opvallend afwezig verdwénen uit het nieuws: Het nieuwe sensatiegeneuzel-onderwerp is stormen
Ja, ze kunnen zich voor nu even richten op andere zaken
En ondertussen druk met de digitale ID aan de slag.
maar hey, moet zeggen dat ik het heerlijk vind om weer even 'normaal' te kunnen doen.
Gisteren heerlijk dagje uit en dat met een zonnetje
Vayo schreef:Zebrastreep schreef:Even positief corona nieuws. Hele dikke uitbraak op werk iedereen mild ziek. Ook de kwetsbaren die hebben er weinig last van.
Alleen wat ik niet snap iedereen heeft klachten is positief en ik heb dus helemaal niks en ben ook negatief getest. Ik werk wel met mondmaskers de rest niet vinden ze niet nodig.
Meesten knappen binnen 5 dagen weer helemaal op. Ik wil het absoluut niet bagatelliseren maar het valt mij voor nu echt mee.
Zebrastreep schreef:En waarschijnlijk heb ik het toch van mijn zusje gehad dat het niet goed meetbaar was op een pcr test. Kan ook zijn hoor dat deze uitbraak bij mij weggekomen is. Mijn ouders lijken er ook niet vatbaar voor te zijn gek genoeg.
SusanH schreef:Mijn vader heeft inmiddels op de valreep ook nog corona. Wij zijn zondag op de thee geweest bij mijn ouders, wel op afstand. Toch maar even in de gaten houden. Hoop dat wij niks meegepakt hebben.