Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:47

ze geven toe aan relschoppers.
te bang voor ongeregeldheden.
iets anders valt er niet te maken van te maken dat vuurwerk door mag gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:48

karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2406160-kabinet- ... d-en-nieuw

Welke logica zit hier achter, nu geen reden tot vuurwerk verbod? vorig jaar waren de cijfers minder beroerd. Ook kwa ziekenhuisbezetting dacht ik niet eens. En nu zou er geen aanleiding zijn om de zorg iets te ontlasten door te voorkomen dat mensen met een hartaanval of hersenbloeding mogen creperen omdat Sjonnie zijn klauw eraf heeft geknald en een oog is kwijt geraakt? -O-

En als straks weer eens mocht blijken dat dit beleid van het faal kabinet Rutte wederom faalt. Dan zijn er natuurlijk weer halve volksstammen die niet willen horen wat voor een faalbeleid het kabinet heeft gevoerd.

Daarom nu maar even van te voren. Over een tijdje is de chaos in de zorg compleet. Dat kun je nu al zien aankomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:50

DuoPenotti schreef:

Ik denk dat ze inderdaad bang zijn voor opstanden en geweld. Daarom ook geen strenge maatregelen zoals vorig jaar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:51

Suzanne F. schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk dat ze inderdaad bang zijn voor opstanden en geweld. Daarom ook geen strenge maatregelen zoals vorig jaar.

We hebben schijt aan de overheid!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:53

DuoPenotti schreef:

Als dat klopt zal het een afweging zijn denk ik?: dat ze misschien meer druk op de zorg verwachten door toedoen van relschoppers (die wellicht bewust met vuurwerk gaan poedersuiker) t.o.v. normale vuurwerkongevallen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:54

Gewoon diep triest. En de ellende is, de grootste schade (naast longellende door de meuk die de lucht in gaat. Maar heee de stikstof van de boeren is erger) is niet eens door het legale siervuurwerk maar de illegale sjitzooi waarmee gekloot wordt. Andere jaren vluchtte ik naar het buitenland om die ellende te voorkomen. Vorig jaar kon al niet en ondanks het verbod werd er toch best wat afgestoken. Zal nu alleen maar erger zijn. -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:57

Loretta schreef:
We hebben schijt aan de overheid!

Niet We, enkele.
En die moeten ze eens met een blauwe verf gevuld waterkanon bij de demonstraties wegspuiten.
En daarna oppakken en flinke boetes geven.
Maar nee recht van demonstreren, recht van alles wat ze zelf willen.
Andere die er aan dood gaan bij uitgestelde zorg interesseert ze niks, die hebben geen recht.
Met vuurwerk idem dito.
het is al jaren oorlog vanaf oktober, maar ook daar word niets aan gedaan.
Maak de boete eens 100 euro per knaller die voorhanden is.
Loopt dan snel op in de duizenden euro's.
Kijken hoe leuk het dan nog is om het alleen al maar te hebben...werkt zeker weten preventief.
Maar nee doet BV Nederland niet..pappen en nathouden.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 18-11-21 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:58

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe ze code zwart gaan inrichten. Zal wel niet dat ze onderscheid maken tussen gevaccineerd en (bewust) niet gevaccineerd?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:59

IMANDRA schreef:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe ze code zwart gaan inrichten. Zal wel niet dat ze onderscheid maken tussen gevaccineerd en (bewust) niet gevaccineerd?

nee zal wel niet, hoop het wel.
De oudere gevaccineerde met onderliggend lijden zal wel de klos zijn tegenover de jongere eigenwijze ik lap alles aan mijn laars.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:01

Wat ik aan het hele vuurwerk ge.... nooit heb begrepen. Vroeger was het knallen of sterretjes op oudjaarsdag voor de kleintjes 1800 anders gewoon netjes wachten tot 0.00. Nu moet er kennelijk vanaf de verkoopdag continue geknalt worden en het liefst het hele jaar door.

In frankrijk of duitsland is het meest gewoon stil tot middernacht. Een enkele knal misschien maar zelfs de honden hadden er geen moeite mee. Om 0.00 wat beperkt vuurwerk en klaar. Waarom wijkt Nederland daarin zo enorm af?

Mijn papa met zijn 87 en hartpatient -O-, zijn 91 jarige gezonde vriendin, zijn ietwat gammele buurvrouw van 78. Zij zullen vrees ik de pineut zijn bij keuzes maken. En wie weet ik ook wel met mijn belabberde gezondheid. Of een goede vriend met een donornier en net genezen van een hersentumor.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:07

DuoPenotti schreef:
IMANDRA schreef:

nee zal wel niet, hoop het wel.
De oudere gevaccineerde met onderliggend lijden zal wel de klos zijn tegenover de jongere eigenwijze ik lap alles aan mijn laars.

Het is uiteindelijk allemaal heel erg krom.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:07

Hier knalt het alweer een week in de avond, vorige week kwamen er wat jochies op de fiets, in het donker heel stoer vuurwerk tegen de ramen gooien.
Paarden over de rooie, hond onder de bank en ik in de auto. Heb ze even hartelijk toegesproken en ze beloofd dat ze de volgende keer op een gesprek bij de politie konden rekenen. Ze wisten niet dat ik ze niet ken maar het maakte nogal wat indruk want het is rustig nu. :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:11

Ik denk dat ze sowieso mensen waarvan de verwachting hoog is dat zij komen te overlijden of mensen op hoge leeftijd niet meer op de IC zullen plaatsen.

Ik vraag me echt af of een dreigend code zwart niet voldoende is voor een vaccinatieplicht!? Jammer dat er geen hele recente cijfers zijn, maar de laatste cijfers laten zien dat t/m 31 oktober 70% op de IC niet of niet volledig is gevaccineerd.

Ik zie echt alleen nog maar grote en snelle winst met een vaccinatieplicht en snel boosteren icm enkele maatregelen die langere tijd goed te behappen zijn. En eens gaan kijken naar een andere manier van testen. Zorg voor (veel meer) gratis zelftesten, zorg dat kinderen met regelmaat via één speekseltest getest kunnen worden op school. Zorg dat ook volwassenen kunnen kiezen voor een speekseltest. Deze pcr test bestaat al, is al gevalideerd door het rivm maar wordt niet beschikbaar gesteld als optie om gratis te testen bij klachten. Terwijl dit voor veel mensen een drempel weg kan halen om toch te gaan testen. Van niet testen zou ik dan best naar wekelijks testen willen gaan als dit in de buurt mogelijk is. Zelftesten wil ik wekelijks of vaker doen als ik ze zou krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:12

IMANDRA schreef:
Als dat klopt zal het een afweging zijn denk ik?: dat ze misschien meer druk op de zorg verwachten door toedoen van relschoppers (die wellicht bewust met vuurwerk gaan poedersuiker) t.o.v. normale vuurwerkongevallen?

Als dat een overweging was zouden ze dat natuurlijk kunnen bespreken. Maar op dit moment is de verklaring dat het OMT niet zei dat het hoeft.

En het OMT zei dat niet, omdat ze aangaven dat dit niet hun expertise is en ze er dus niet zoveel over konden zeggen.

Dat is nu de basis waarop het vuurwerk door mag gaan. Het is te beschamend voor woorden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:12

Vayo, die groep kwam er al niet.
Bij code zwart gaat dat dus nog strenger geselecteerd worden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:16

Ze hadden natuurlijk het hele afgelopen jaar de tijd om een definitief vuurwerkverbod erdoor te krijgen, dus niet enkel als uitzondering vanwege de pandemie, maar ja, wanneer hebben we voor het laatst een niet-demissionair kabinet gehad?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:22

Inspectie verontwaardigd over aanbieden 'besmettingskits'

De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) waarschuwt mensen om zich niet expres te laten besmetten met het coronavirus met daarvoor bestemde pakketjes. "Je brengt jezelf en anderen in gevaar", schrijft de inspectie op sociale media.

De waarschuwing komt nadat eerder vandaag duidelijk was geworden dat een website zogenoemde 'coronakits' aanbiedt. Daarmee kunnen mensen zich thuis bewust laten besmetten. De IGJ is verontwaardigd over het initiatief en onderzoekt "welke vervolgstappen nodig zijn".

Bron: Nos liveblog

Gisteren een website voorbij zien komen in het viruswaanzin topic die besmettingskits aanbied om je zelf te laten besmetten :+ Zodat je dan zonder vaccinatie een QR-code kan krijgen.

Zulke mensen vindt ik dat die geen recht hebben op een IC bed.

De website waar het werd aangeboden , is inmiddels offline gehaald.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:26

DuoPenotti schreef:

7
Op deze pagina staat ook een link naar een draaiboek.
https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/ ... aarste.htm

Dit is dus wat ze ethiek noemen. Persoonlijk vind ik sommige dingen vrij walgelijk.

Het is gewoon afstrepen
Laatst bijgewerkt door Loretta op 18-11-21 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:30

Joh, dat doen ze op Staphorst ook.
Of ze het met kitjes doen of elkaar gewoon stug blijven op zoeken.
Maar zij vinden dit wel dé manier om zonder vaccinatie aan een geldige QR-code te komen.
Hoewel de cijfers op Staphorst behoorlijk dalen.

Zie coronalocatie.nl.

Was dat vuurwerkverbod al niet ingegaan?
Journaal was vorig jaar vol van handelaren die nog voorraad hadden ingekocht cq bestellingen hadden uitstaan (die niet geannuleerd konden worden) voor komend oud en nieuw, ze zouden dat dit jaar niet meer mogen verkopen.
Denk dat de vuurwerklobby op de achtergrond stevig overleg heeft gevoerd.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:20

Loretta schreef:
DuoPenotti schreef:

7

Dit is dus wat ze ethiek noemen. Persoonlijk vind ik sommige dingen vrij walgelijk.

Het is gewoon afstrepen

Dat afstrepen is helaas precies wat ze moeten doen als er tegelijkertijd meer patiënten acute intensieve zorg nodig hebben dan dat er op dat moment geboden kan worden.

Er moeten dan afwegingen gemaakt worden, en daarbij zal doorgaans geprobeerd worden zo min mogelijk schade te doen. Dat betekent eigenlijk altijd dat factoren worden meegewogen die bepalen hoeveel kans er is dat iemand de IC overleeft en/of daar enigszins gezond vandaan komt.

Als 'gewoon afstrepen' volgens jou niet kan, wat zijn dan in jouw ogen wél valide criteria om te hanteren wanneer je patiënten moet gaan weigeren?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:24

Dat afstrepen is ook wat standaard als protocol ligt in de ziekenhuizen. Zirop. Waar ook jaarlijks op geoefend word.
Maar dan vaak als casus een terreur aanslag of zware kettingbotsing in de mist. Geen 2 jaar durende ziekte en langdurige aanslag op het personeel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:41

Ik had net een rood vinkje bij de eazy.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:41

Loretta schreef:
DuoPenotti schreef:

7

Het is gewoon afstrepen

Tsja, je kan het walgelijk vinden, maar een andere methode heb jij ook niet voorhanden, dus je kwalificatie walgelijk is nogal fors.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:46

purny schreef:

Hoe kwam dat dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:51

Relaxed schreef:
purny schreef:

Hoe kwam dat dan?

Geen idee, ze scande hem en hij werd rood..

Dus de tip om ook een papieren qr mee te nemen