Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:29

Relaxed schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik hoop dat het in ieder geval zo versoepeld wordt , dat mijn oma haar laatste kerst nog bij ons kan komen vieren.... Voor de rest maakt het mij niet uit wie er wel en niet kunnen en mogen komen , dat kan volgend jaar ook wel weer.

Maar voor mijn oma zal ik het wel heel fijn vinden als het dit jaar zou kunnen... Het is al moeilijk genoeg zo

Maar dit doe je dan toch gewoon? Als je verder voorzichtig bent zie ik niet in waarom dit niet kan..

Ik denk ook wel dat we het gaan doen , maar dat ze niet tegelijk met andere familie wilt komen. Ze heeft daar simpelweg ook geen zin meer in en wil er niet meer met iedereen over praten. Maar mijn zusje wil bijv haar vriend die uit het westen komt er ook bij hebben. Nu verwacht ik dat Corona daar wel terug gaat lopen als het zover is. Maar ik denk dat mijn oma voor kerst wel komt , ook omdat ze er veel moeite mee heeft dat het binnenkort is afgelopen en kerst natuurlijk wel een confronterende feestdag is wat dat betreft.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:58

Zebrastreep , op dit moment maakt het niet zoveel uit waar je weg komt, vraag gewoon iedereen in je familie die met kerst samenkomen met oma om de week voor kerst heel goed op te letten en zich extreem aan de regels te houden in het belang van oma. Ga ergens bij iemand eten waar echt goed gelucht kan worden en gewoon echt gezond verstand gebruiken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:10

elnienjo schreef:
secricible schreef:
Ik hoop dat ze met kerst voor 1 week versoepelen en dan weer terug naar de maatregelen zoals die na deze 2 weekse periode weer gelden.
En dan zodanig versoepelen dat je bijvoorbeeld in die week als gezin met aanhang bij elkaar kan komen zonder klachten. Maar ik kan niet goed inschatten of dat de R0 te ver zou doen oplopen in zo’n korte periode.

Ik hoop juist dat er op gehamerd gaat worden zeker niet met meer dan 2 huishoudens bij elkaar te komen. Dan hoeft er niemand alleen te zitten met kerst maar hou je de risico's toch binnen de perken.

Ehm, jawel? Onze ouderlijke gezinnen bestaan aan beide kanten uit 3 huishoudens (1. Mijn man, ik en zoon; 2. Mijn broer/zwager; 3. Mijn (schoon)ouders)
Dat betekend dus dat aan beide kanten er iemand alleen zit, of we moeten gespreid komen en dus kerst niet samen vieren. Ik haalde uit de laatste persco dat ze juist kerst wel hopen dat je dat samen kan vieren :)

verootjoo schreef:
Wat wel lastig is dan, en waar de SGP ook al versoepeling voor heeft aangevraagd, is dat sommige gezinnen gewoon gigantisch zijn. Bij de SGP achterban is 30 soms niet eens genoeg om bij een bruiloft alle eerste-en tweedelijn familie erbij te laten zijn :=

Dus als je gezinnen gaat toestaan krijg je soms wel echt grote groepen. Dat zou bij ons 14 personen zijn. Vind ik zelf te veel.

Daarom vraag ik me ook af of het werkt met de R0. Ik zie in mijn buurt dat families (eerste graads doel ik dan op) bestaan uit meestal 3 huishoudens dus daar richt ik mijn basering op.
Standaard versoepeling ben ik dan weer minder voorstander van zoals SGP zegt, hoe *** ik het ook vond dat wij niet als volledige familie op de begrafenis van mijn opa konden zijn.

moonsparkle schreef:
Ik hoop niet dat ze het dan versoepelen dan wilt iedereen straks in die week gaan afspreken :o mij lijkt het verstandig redelijk zo door te gaan tot en met januari, dan zou het misschien toch een stuk gedaald moeten zijn qua cijfers? En dat er dan een beetje hoop is in het nieuwe jaar. Sneller testen, meer wat weer open kan etc.

Daarom ook alleen versoepelen zodat je als gezinnen bij elkaar kan komen voor kerst, niet dat je als een malle die week met jan en alleman kan afspreken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:28

lenaa_tje schreef:
Hoezo is er dan niemand alleen?

Als je alleen wil zitten houdt niemand je tegen natuurlijk, maar je hebt dan de optie met één ander persoon/stel/gezin af te spreken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:30

Citaat:
Ehm, jawel? Onze ouderlijke gezinnen bestaan aan beide kanten uit 3 huishoudens (1. Mijn man, ik en zoon; 2. Mijn broer/zwager; 3. Mijn (schoon)ouders)

Jij bent niet alleen, want je hebt een eigen gezin. Als je broer/zwager geen gezin heeft kan hij dan naar jullie ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:47

Elnienjo, hou jij is op voor anderen in te vullen hoe ze het moeten doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:58

In dit geval klopt het wel.. stel dat 2 huishoudens samen mogen met kerst en ouders + broer combineren. Is er in bovenstaand geval niemand alleen. Want man + ik en kind is niet alleen.

Ik hoop vooral dat ze enkel versoepelen rondom kerst als het echt kan. Niet omdat de gemiddelde NL bang is van ellende dood te gaan als ze niet een dag zich samen vol kon vreten :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-20 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:03

Je hebt gelijk in die zin elnienjo :D ik nam "alleen" in de zin van dat iedereen met (iig een deel van) zijn familie kan zijn.

Noem het interpretatie, maar ik had het idee dat het kabinet probeert te sturen naar dat er met kerst (iig tijdelijk) wat ruimte is voor familiebezoek, vandaar mijn opmerking.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:06

Er zijn ook 2 kerstdagen waar je het over kunt verspreiden. Doen wij al jaren. Mijn ouders zijn 2de kerstdag ook alleen, al jaren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:12

elnienjo schreef:
Citaat:

Jij bent niet alleen, want je hebt een eigen gezin. Als je broer/zwager geen gezin heeft kan hij dan naar jullie ouders.

Bij mijn collega werkt het niet zo. Zij heeft 2 broers. Alle 3 zijn ze alleen. Blijft dus 1 over bij bezoek aan hun ouders.
En ja zij maakte zich hier vorige week al druk om. Vooral dat vind ik verdrietig. Nu gaf zij aan dat ze toch wel iets zouden ondernemen maar dat het stom voelt als je, je aan de regels wil houden.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:23

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:24

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:25

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:26

lenaa_tje schreef:
elnienjo schreef:

Bij mijn collega werkt het niet zo. Zij heeft 2 broers. Alle 3 zijn ze alleen. Blijft dus 1 over bij bezoek aan hun ouders.
En ja zij maakte zich hier vorige week al druk om. Vooral dat vind ik verdrietig. Nu gaf zij aan dat ze toch wel iets zouden ondernemen maar dat het stom voelt als je, je aan de regels wil houden.

Ja dat is heel verdrietig. Misschien kun je hier dus paartjes van 2 maken.

En op het moment vind ik inderdaad: gezinnen zijn NIET alleen. Wat kan er nog toch zo erg zijn aan je eigen gezin (uitzonderingen daargelaten) dat je kerst niet even samen wil vieren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:28

Ik zou het niet erg vinden om kerst dit jaar met alleen eigen gezin te vieren. Ik vind dat verplicht naar familie moeten 3 keer niks :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:35

SusanH schreef:
Ik zou het niet erg vinden om kerst dit jaar met alleen eigen gezin te vieren. Ik vind dat verplicht naar familie moeten 3 keer niks :o

*\o/*

Ga wel werken met de feestdagen. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:40

Marcella schreef:
SusanH schreef:

*\o/*

Ga wel werken met de feestdagen. :+

Haha dat doe ik al :') maar dan blijft er altijd 1 kerstdag over. Nu met corona ideaal om te zeggen we komen niet en vieren die dag met eigen gezin :j hoeven we ook niet te kiezen voor mijn ouders of mijn schoonouders.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:45

Zeer waarschijnlijk kom ik er voor 1 dag ook niet vanaf. Moet zeer waarschijnlijk bij mijn ouders langs. En gebeur zelden dat je met beide feestdagen moet werken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:14

Sheran schreef:
En op het moment vind ik inderdaad: gezinnen zijn NIET alleen. Wat kan er nog toch zo erg zijn aan je eigen gezin (uitzonderingen daargelaten) dat je kerst niet even samen wil vieren.

Als de cijfers er niet naar zijn is het idd niet anders. Maar nogmaals: ik begreep uit de persco dat 1 vd redenen om nu te verscherpen was dat we misschien met kerst weer wat meer mogen. Dus daar hoop ik wel op ja.

En niet omdat ik het niet met mijn gezin wil vieren (dat doen we ook gewoon en die zijn er ook gewoon bij dus ik snap je opmerking niet zo goed?) Maar ook omdat mijn ouders (en schoonouders) belangrijk voor me zijn en kerst bij ons veel waarde heeft. Normaal vieren we dat met ooms, tantes, nichten, neven, iedereen samen. Dus ik zou het oprecht jammer vinden als het dit jaar zelfs niet tegelijk kan met mijn broer en ouders.

Ik spreek alleen een stukje hoop uit dat ik hoop dat het mogelijk is. Daar is niks mis mee toch?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:34

lenaa_tje schreef:

De twee broers kunnen met zijn tweeen afspreken en je collega kan dan naar haar ouders (of in andere samenstelling)
En er zijn weekenden genoeg in december om alledrie een keer bij de ouders op bezoek te gaan.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:36

We zitten op de IC nu onder de 600! Gelukkig ook de gewone ziekenhuiszorg afgenomen.

En minder besmettingen. 5703.
Nos.nl

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:42

Amado7 schreef:
We zitten op de IC nu onder de 600! Gelukkig ook de gewone ziekenhuiszorg afgenomen.

En minder besmettingen. 5703.
Nos.nl

We gaan de goede kant op!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:45

Water, kraan en dweil.
Covid19, beperkende maatregels, volksgezondheid-problemen.

Met kerst de kraan open = .... vul maar in.

Elke overheid wéét dat met de feestdagen meer mensen lakser met de regels zullen zijn onder de optimale omstandigheden voor besmetting; binnen, zonder masker, urenlang bij elkaar.

Aan wie zóveel van diens familie houdt, een vraag: Wat vind je belangrijker? Dat je ze ziet met kerst of dat ze gezond zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:02

Ik vind het zo bijzonder dat zoveel mensen ieder jaar lopen te klagen over familie verplichtingen met kerst en nu ineens is het een ramp dat het misschien niet mag :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:04

Relaxed schreef:
Ik vind het zo bijzonder dat zoveel mensen ieder jaar lopen te klagen over familie verplichtingen met kerst en nu ineens is het een ramp dat het misschien niet mag :')

Nou, precies ja! :j