Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:30

Oh haha! Tot zover mijn kennis over België :') :')
Tot vorig jaar was ik er alleen een aantal keer door heen gereden. Vorig jaar hebben we er een schoolkamp gehad maar daarvoor zelfs nog nooit gestopt.

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:42

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:43

lenaa_tje schreef:
Oh haha! Tot zover mijn kennis over België :') :')
Tot vorig jaar was ik er alleen een aantal keer door heen gereden. Vorig jaar hebben we er een schoolkamp gehad maar daarvoor zelfs nog nooit gestopt.

:D
Het is en blijft een prachtige streek in elk geval !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:45

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:10

[/quote]

Oh jezus, als je dat overleefd hebt, dan kun je echt alles aan. Ik heb mét een roesje (waar ik om heb moeten smeken trouwens) nog bijna de arts gewurgd. Wat een drama dat onderzoek.

Dus vet respect voor jou[/quote]

O....ik moet binnenkort -O-[/quote]

De 2e keer met een roesje heb ik niets gemerkt @tokedri

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:16

safina schreef:
Zorgen over Frankrijk: De R0 loopt op, meer clusters.
https://www.ad.nl/buitenland/zorgen-om- ... ~a4637c38/

Frankrijk begint serieus te denken over een 2de lockdown, al dan niet volledig.
Ik zeg het al van in het begin: ze gooien alles open voor de zomer, zodat horeca en toerismesector even wat ademruimte krijgen. Maar september (of later in de herfst) gaat alles weer dicht.

Voorlopig nemen inderdaad de besmettingen weer toe maar zijn de ziekenhuisopnames nog te behappen. Als ook dat uit de hand begint te lopen gaan ze weer drastisch moeten ingrijpen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:21

Ik vraag me ook af in hoeverre mensen zich gaan laten testen als ze terug zijn van vakantie en toch wat (lichte) klachten hebben.
Ik vertrouw er niet meer op dat iedereen een zogenaamd 'gezond verstand' heeft.

Ik merk trouwens dat ik dacht wachten op de uitslag van de corona test toch wat lastiger vind dqn verwacht. Ik hoop dat ze wat eerder bellen dan vlak voor die 48 uur :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:23

Met dit tempo van veranderingen halen we september niet hoor!

Koekie: ja, het wachten is echt niet prettig, vond ik ook.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:26

Shadow0 schreef:
Met dit tempo van veranderingen halen we september niet hoor!

Vrees ik ook voor, maar ik denk dat ze 'de vrijheid' wel zo lang mogelijk gaan lopen rekken.

Mijn zus heeft zich bij thuiskomst laten testen (vrijwillig) en is in quarantaine gegaan tot ze het resultaat had (minder vrijwillig, dat verplichte de dokter :P ).
Ze had de uitslag netjes 48u later, negatief dus was ze wel blij mee.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:29

Dit zag je toch van mijlen ver al aankomen dat het weer op zou lopen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:31

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:32

Koekie73 schreef:
Ik vraag me ook af in hoeverre mensen zich gaan laten testen als ze terug zijn van vakantie en toch wat (lichte) klachten hebben.

Ik merk trouwens dat ik dacht wachten op de uitslag van de corona test toch wat lastiger vind dqn verwacht. Ik hoop dat ze wat eerder bellen dan vlak voor die 48 uur :D
Meer dan 85% van de Nederlanders laat zich nu al niet testen bij klachten en dat zullen ook niet diegenen zijn die nu een vakantie dicht bij huis vieren . Regering zou meer regels in moeten stellen, bvb verplicht testen wanneer je van vakantie terug komt. Want om een opleving van het virus te voorkomen moet je meer doen dan netjes vragen en enkele verplichte maatregelen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:45

bigone schreef:
Koekie73 schreef:

Meer dan 85% van de Nederlanders laat zich nu al niet testen bij klachten en dat zullen ook niet diegenen zijn die nu een vakantie dicht bij huis vieren . Regering zou meer regels in moeten stellen, bvb verplicht testen wanneer je van vakantie terug komt. Want om een opleving van het virus te voorkomen moet je meer doen dan netjes vragen en enkele verplichte maatregelen.

Precies! Zo lekker sociaal ook naar bijvoorbeeld je collega's, vrienden, familie ... not. Tja je kunt bijna wel voorspellen wat er gaat gebeuren de komende tijd

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:48

Ik ben inderdaad wel ‘bang’ voor de eerlijkheid van mensen. Ik blijf het ook vragen aan de paar mensen die ik wel ontmoet, als je ook maar de kleinste twijfel hebt over je gezondheid zeg het dan. Dan blijf ik wel thuis. Maar hopen dat mensen het serieus nemen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:54

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:57

Ze zouden het testen inderdaad ook meer verplicht moeten stellen. Of steekproefsgewijs bij mensen langsgaan of iets dergelijks.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:05

Jessix schreef:
Ik ben inderdaad wel ‘bang’ voor de eerlijkheid van mensen. Ik blijf het ook vragen aan de paar mensen die ik wel ontmoet, als je ook maar de kleinste twijfel hebt over je gezondheid zeg het dan. Dan blijf ik wel thuis. Maar hopen dat mensen het serieus nemen.

Zelfs mijn schoonmaakhulp met volwassen kinderen die ik sinds drie weken weer bij ons thuis had, en die zei dat ze echt heel voorzichtig is.
Corona van haar zus gekregen.... hoe dan .... ja in de auto geweest, en zus die heeft het van haar tienerdochter gekregen.

En ja nu zit ik ook toch een tikkie zenuwachtig te wachten op de uitslag, dito voor mijn dochter.
Man en zoon helemaal geen klachten dus die zijn nog niet getest.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:10

@Eleeke ik zou ook zo niet 1 2 3 weten hoe ik het gekregen zou hebben, als ik positief test. Ik heb me al die tijd heel bewust aan alle regels gehouden, mijn kinderen ook.
Maar ja, ik doe wel boodschappen, sta in de rij bij de apotheek (waar ik mensen ook moet vragen om afstand te houden) .. je weet het niet.

Het zou sneu zijn voor mijn dochter, die zal door autisme even tijd nodig hebben te verwerken dat ze 2 weken niet naar haar pony zou kunnen. Daar gaan we nu wel heen, maar is een kleine stal waar we eigenlijk nooit met anderen zijn. Maar met een positieve test gaan we daar natuurlijk niet heen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:29

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:34

Pandora2 schreef:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/jo ... 3e3e2b2b37

1000euries is best weinig om een mens zo te laten schrikken :=

Een vrijwillig testpersoon legt uit hoe het was na toediening van een experimenteel vaccin.

Maar je weet toch als testpersoon dat het altijd mis kan gaan. En ja dat er bijwerkingen kunnen ontstaan het zit immers ook in de testfase. Ik zou mij al nooit aanmelden als testpersoon omdat het gewoon je dood kan zijn. Ook al boden ze mij 1 miljoen aan zou ik nog weigeren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:07

Eleeke schreef:
Jessix schreef:

Zelfs mijn schoonmaakhulp met volwassen kinderen die ik sinds drie weken weer bij ons thuis had, en die zei dat ze echt heel voorzichtig is.
Corona van haar zus gekregen.... hoe dan .... ja in de auto geweest, en zus die heeft het van haar tienerdochter gekregen.

En ja nu zit ik ook toch een tikkie zenuwachtig te wachten op de uitslag, dito voor mijn dochter.
Man en zoon helemaal geen klachten dus die zijn nog niet getest.

Zorgelijk.. ik hoop op een goede uitslag voor jullie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:10

Ik vermoed eigenlijk dat ook vandaag de besmettingen weer groter zijn dan gister. En dan vooral in bvb Amsterdam , word al weer overlopen door toeristen dus kan niet anders dan toename van besmettingen geven.
Aanvulling , net de cijfers gezien, 144 positieve tests waarvan 33 in Amsterdam. Rotterdam en Utrecht lopen ook nog steeds op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:48

https://www.youtube.com/watch?v=cJ21ZHdS6dQ

Woorden naar mijn hart en ik ben het er zooo mee eens en overtuigd dat in Nederland ook maskers dragen verplicht gaat worden daar het goed is voor gezelf en anderen te beschermen tegen het virus!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:55

Nou zit hem nu toch wel een beetje te knijpen mijn ouders zijn dagje naar Amsterdam geweest en mijn zusje gaat morgen er weer heen naar haar vriend. Vrij eigenwijs allemaal ik doe er niet aan mee en misschien is dat ook duidelijk een goede keus geweest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:10

pien_2010 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=cJ21ZHdS6dQ

Woorden naar mijn hart en ik ben het er zooo mee eens en overtuigd dat in Nederland ook maskers dragen verplicht gaat worden daar het goed is voor gezelf en anderen te beschermen tegen het virus!

Ik zag 'm ook al voorbijkomen !
Meten is weten inderdaad :Y)

In Hongarije hadden ze maanden terug ook zo'n leuk reclamefilmpje voor het dragen van mondmaskers maar kan 't niet meer vinden. Iets met I protect you, you protect me.