Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:08

DuoPenotti schreef:
Rond Oudjaar werken op de seh zal voor sommige ook verheldert zijn denk ik.

De oogarts die anders alleen oproepbaar was in de avond/nacht is dan standaard aanwezig.
En zo ook de handchirurg.
Ach ja kleinigheidjes blijf je houden voor de "traditie".

Ik vind dat minder erg wanneer ze eigen ogen en handen eraf blazen. Zo lang onschuldige omstanders maar niet geraakt worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:11

Ja maar helaas is dat te vaak niet zo.

Gewoon verbod op die zooi.
Natuurlijk komt we dan nog rotzooi uit het buitenland maar denk wel elk jaar minder.

En dan straffen als het toch gevonden word.
Met de straffen die vallen onder de wapen en munitie wet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:16

Met klein legaal spul na 00.00 heb ik niet zo'n moeite. Maar dat er vorige week een stel dertigers in trainingspakken voor m'n poort vuurwerkbommen afstaken vond ik volkomen kansloos. En dan nog komen dreigen als je vraagt of ze willen optyfen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:48

Ik vind sommige volwassenen sowieso in kinderen veranderen rond de jaarwisseling.

Ik vergeet nooit vroegah dat m'n pa met z'n vrienden (allemaal rond de 50 toen) giebelend met een fles bier in de handen een lawinepijl omwikkeld met ductape met nog wat extra buskruid in een glasbak hebben gegooid.

Het hele fiets dorp kon het horen. Honden en katten over de zeik enzo. Bange kids. Goed bezig jongens. En grappig dat ze het vonden. Vooral trots op zijn. +:)+

Dat niemand daar ooit een oog of een vinger is verloren mag een wonder heten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:53

UO: mensen die door eigen toedoen een hand/oog verliezen door vuurwerk mogen dat zelf bekostigen. :))

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:06

Nou zo kan die wel weer Ikke!
Mijn schoonzoon is 37 en houdt van siervuurwerk en daarbij een schijterd :') dus dat moet wel raar lopen wil dat fout gaan.

Dank je Urbanus, het is wel zo :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:54

Captain schreef:
UO: mensen die door eigen toedoen een hand/oog verliezen door vuurwerk mogen dat zelf bekostigen. :))

Eens!

DuoPenotti

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:57

Niet eens, maar baal wel dat je door zulke sukkels die er om vragen de kosten duur extra duur worden.
Net als de sukkels met verdovende middelen achter het stuur, geen gordel dragen, maar ook geen cap bijvoorbeeld.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:14

DuoPenotti schreef:
Niet eens, maar baal wel dat je door zulke sukkels die er om vragen de kosten duur extra duur worden.
Net als de sukkels met verdovende middelen achter het stuur, geen gordel dragen, maar ook geen cap bijvoorbeeld.

Draag ook nooit een cap achter het stuur….. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:15

Maar waar trek je dan de grens? Er zijn ook mensen die zullen zeggen dat mensen die een middel- tot hoogrisicosport (waar paardrijden toch wel onder valt imo) het zelf maar moeten bekostigen. := Gevoelsmatig snap ik de opmerking van Captain heel goed, maar rationeel zitten daar nog wel wat haken en ogen aan.

Ik vind een goede, professionele vuurwerkshow prachtig. Een paar jaar geleden heb ik die in Londen bijgewoond en dat was fantastisch. <3 Maar buurman Jantje die z'n de lucht in wil knallen, no thanks. We hebben ooit dekking moeten zoeken vanwege een pijl die geen hoogte maakte. Gewoon legaal vuurwerk, veilig afgestoken, maar de pijl was simpelweg niet goed, die ging een paar meter zijwaarts en knalde toen uit elkaar. Dan schrik je ook wel behoorlijk. En zeker sinds er jaren geleden bij mijn opa en oma in de flat een appartement volledig is uitgebrand doordat een of andere snuggere Japie een lawinepijl op het gebouw had gericht (resultaat: twee doden), houd ik m'n hart vast. :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:24

Cowboy55 schreef:
DuoPenotti schreef:

Draag ook nooit een cap achter het stuur….. :=

Niet? Belachelijk!
Kijk types als jij bedoel ik dus -:(-

:D
Ja was wel wat onhandig geschreven...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:29

Nu ik er langer over na denk bedenk ik mij dat het wellicht effectiever is om zulke lui mee te laten betalen aan alle extra kosten die voor hen zijn, en worden gemaakt. Zoals het loon voor al het personeel (o.a. politie, de ME, en de brandweer, en de zorg) dat voor andermans lol midden in de nacht extra moet werken en alle oliebol over zich heen krijgt. Maar ze mogen van mij ook meebetalen aan alle vernieligen.
Wellicht dat dat ook een opening biedt voor voetbal hooligans: ben je onderdeel van het onstane probleem? Betaal dan ook maar mee om het probleem op te lossen.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:31

Het is hier echt een oorlogsgebied wat betreft vuurwerk. De paarden zijn tot op heden best braaf maar ik ben zelf écht als de dood voor vuurwerk en ik slaap dus ook al dagen slecht/niet.

Wat mij betreft mag vuurwerk echt direct verboden worden en mogen er dikke bekeuringen gezet worden op het afsteken.

Ik woon in een gemeente met een vuurwerkverbod maar daar heeft echt iedereen geen boodschap aan lijkt wel. Ik hou mn hart vast voor morgen..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:40

Ik vlucht met oud en nieuw altijd naar een plek in the middle of nowhere waar geen vuurwerk is :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:42

prompter schreef:
Ik vlucht met oud en nieuw altijd naar een plek in the middle of nowhere waar geen vuurwerk is :=

En daar doen ze niet aan carbid schieten?
}>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:44

Ik vind carbid toch niet vergelijkbaar.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:45

ikke schreef:
prompter schreef:

En daar doen ze niet aan carbid schieten?
}>

Nee! Ik verbaas me er ook over, en vaag heel in de verte hoor je iets na 12 uur, maar verder lijkt het alsof ik in een ander land verblijf :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:46

_San87_ schreef:
Ik vind carbid toch niet vergelijkbaar.

Ik vind carbid erger dan vuurwerk :=

Alsof je in oorlogsgebied woont en je ramen worden er echt kei smerig van, het is veel gevaarlijker en die herrie is echt afschuwelijk.

Mijn trauma van het platteland :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:48

Oh ik vind carbid heel goed te doen :D.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:50

Mijn eigen broer mede organiseert een carbidschietevenement in het dorp ;( wel semi-achteraf.
Met een stuk of 30 knallen achter elkaar. En nu is het op zaterdag en kom ik er niet onderuit om een paar foto’s te komen maken _O- Ik vind het eigenlijk helemaal geen goed idee, maar ja, het is mijn broer, 1 van zijn weinige liefhebberijen en hij kwam ook vaak op mijn wedstrijden kijken waar hij niks mee heeft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:54

Carbid is hier gelukkig niet en hopelijk komt het ook niet.

Maar als dat niet recht naast huis is denk ik dat dat nog redelijk went

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:55

rien10 schreef:
Vuurwerk afsteken is een achterhaalde, mens en dier beschadigende en samenleving ontwrichtende gewoonte.
Tijd voor een vuurwerk verbod.

Agree _/-\o_

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:55

Ik ken dat helemaal niet :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:56

Ik wil het niet kennen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:57

DuoPenotti schreef:
Carbid is hier gelukkig niet en hopelijk komt het ook niet.

Maar als dat niet recht naast huis is denk ik dat dat nog redelijk went

Nee, dat moet niet in een woonwijk oid. Wij deden het altijd op een stuk maisland van een boer. De knal is veel doffer, ik vind het stukken minder naar dan die knallen van rotjes oid.