Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:01

Volgens mij zoekt Sodera een lab (waar je de analyse kunt kopen/doen?) en niet de informatie erachter.

Ik denk dan ook dat je verkeerd zoekt. Mogelijk helpt het toevoegen van 'research'/'research group'/'department'/'company' aan je lijstje.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:51

Waarom komt op het ene brood dat je te lang laat liggen blauwe schimmel, terwijl op het andere brood witte schimmel komt?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:53

Cowboy55 schreef:
Palmera schreef:
Ik ga het doorgeven aan de werkgever: wandelgidsen op la palma. Hij vind het vast een goed idee als ik wat excursies op de Mount Everest doe met zijn klanten :')
Lijkt me trouwens wel ontzettend gaaf en een heerlijke lichamelijke uitdaging. <3

Ik wacht maar tot ie loslaat en zal voor andere schoenen kijken....

Dat laatste is een goed plan. Die nagel laat vanzelf los de komende dagen/weken.

Naar het base camp op Mount Everest lopen staat op mijn ‘gaat niet gebeuren’ Bucket list. Ben in Europa al op 3.773 meter geweest (Wildspitze in Oostenrijk) dus in 3 weken maar 5.600 meter naar het base camp van Everest lopen zal ook nog wel lukken. Zou cultureel en culinair zeer boeiend zijn.

Heb 0,0 ambitie om hoger te gaan: dat is wat mij betreft spelen met je leven. Maar naar het Everest base camp lopen zonder mijn wederhelft ga ik niet doen. Kost een godsvermogen en zij redt dat niet. Dus laat maar: ik ga geen 2 maanden (heen en terug) op pad zonder haar.

Anyway, succes met je teen!

ME Base camp is echt een hele saaie klim, kun je beter het Annapurna circuit doen, echt veel mooier! Ook leuker voor je partner

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:57

Sodera schreef:
Hoe "slim" is Google??
Ik zoek voor mijn werk veel wetenschappelijke artikelen etc. Nu ben ik op zoek naar een labanalyse dus heb de zoekwoorden "(uit te voeren analyse), (type monster), (diersoort) en (land waar analyse uitgevoerd moet worden" in mijn Google zoekbalk gestopt, maar het enige wat ik krijg zijn nu wetenschappelijke artikelen en geen labs oid.....

Gaat mijn cookies/historie wissen hiervoor helpen of zoek ik gewoon verkeerd?

Als ik je goed begrijp zoek je dus geen wetenschappelijk artikel, maar een lab wat de analyse voor je kan uitvoeren?
Is het een veel voorkomende analyse of is het erg specifiek?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:16

Hilli schreef:
Volgens mij zoekt Sodera een lab (waar je de analyse kunt kopen/doen?) en niet de informatie erachter.

Ik denk dan ook dat je verkeerd zoekt. Mogelijk helpt het toevoegen van 'research'/'research group'/'department'/'company' aan je lijstje.

Precies, ik weet na 10 jaar in research dat je artikelen niet in Google vindt, ik zoek juist een lab om een analyse uit te laten voeren... Ik gebruik eigenlijk altijd Scholar voor mijn wetenschappelijke artikelen, dus ik vroeg me af of Google dan mijn zoekvragen/waarop ik doorklik onthoudt ofzo.. Ik werk bij een commercieel bedrijf dus geen licensies en de opties om via meerdere wegen aan een bron/het volledige artikelen te komen, is juist zo fijn aan Scholar...

Ik kan wel de ELISA kits vinden om het zelf te doen, maar de machine hebben we niet dus dat schiet niet op... En ik krijg via Google dus ook alleen bedrijven die de ELISA kit verkopen maar niet de analyse uitvoeren :roll:

edit:
Steeph schreef:
Als ik je goed begrijp zoek je dus geen wetenschappelijk artikel, maar een lab wat de analyse voor je kan uitvoeren?
Is het een veel voorkomende analyse of is het erg specifiek?

Redelijk specifiek helaas...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:28

Sodera, als je wel weet welke machine je zoekt voor die ELISAs, dan zou ik daarop zoeken. De rest is secundair.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:43

Ik zag deze in de auto en ik vroeg me af waarom je niet achter de voorstoel mag zitten als die omlaag is?
Ik zie rechts wel iets met een handje, maar dat gaat er alleen over dat je moet oppassen dat je je hand er niet tussen klemt als je hem omhoog doet.
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:00

Misschien omdat je dan meer risico hebt om door de voorruit te worden geslingerd bij een botsing? Of dat de airbag dan niet voldoende werkt om je klap op te vangen ten opzichte van wat de rechtopstaande stoel zou doen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:02

Ik had hetzelfde antwoord in gedachten als Marley, dat lijkt me een logische verklaring.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:04

marley93 schreef:
Misschien omdat je dan meer risico hebt om door de voorruit te worden geslingerd bij een botsing? Of dat de airbag dan niet voldoende werkt om je klap op te vangen ten opzichte van wat de rechtopstaande stoel zou doen?

Dat laatste. Geen airbag. Los van de vraag op je ‘geairbagd’ wil worden.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 04:00

Zou het ook niet zo zijn dat de stoel niet 'vast' staat zo naar beneden geklapt, dat ie bij bepaalde krachten omhoog kan klappen zo in je mik, als ie omhoog staat klikt ie natuurlijk vast

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 04:48

Ik weet het antwoord niet. Maar vind de vraag wel interessant ;) Ik wil rondom autoveiligheid wel iets compleet anders meegeven . Leg als bijrijder in de bijrijderstoel je voeten nooit op het dashboard. Mocht er toch een ongeval plaatsvinden, dan breek je qua benen alles wat er te breken is. Iets met sowieso de impact opvangen met je benen, maar ook een openklappende airbag... ;)
(Let op. Röntgenfoto in het volgende artikel)
https://www.libelle.nl/actueel/rontgenf ... ~b86b9bd6/

Ik wordt er altijd kriegel van als ik in de auto zit, en ik zie passagiers in andere auto's 'heerlijk' onderuit zitten met de beentjes omhoog :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 06:44

Ik deed dat vroeger ook altijd... Tot wij ook dit artikel lazen.
Nu dus nooit nooit nooit meer!!!

Wel vaak mn been wat opgetrokken langs de deur, zegmaar de verhoging naast de stoel, waar een flesje water in kan.

Toevallig gisteren 1100 km gereden als bijrijder en moest er ook steeds aan denken.

Heel goed dat dit weer eens gedeeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 07:06

marley93 schreef:

Dat leek mij ook. Maar achterin in het midden heb je dat ook niet, terwijl dat wel een zitplaats is. Of word je dan met je schouders wel opgevangen door de voorstoelen? Je hoofd in ieder geval niet, lijkt me!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:17

Ik mag het sowieso niet omdat mijn vader dan klaagt dat ie de spiegel niet meer kan zien :')

Maar damn, die foto. Steekt nou de kop van het bovenbeen uit de lies? Onder het mom van "dingen die je je afvraagt" O:)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:34

Als een gerechtsdeurwaarder heeft gedreigd met een dagvaarding, weet iemand hoe lang het dan kan duren voor je die dagvaarding ontvangt?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:15

marley93 schreef:
Ik mag het sowieso niet omdat mijn vader dan klaagt dat ie de spiegel niet meer kan zien :')

Maar damn, die foto. Steekt nou de kop van het bovenbeen uit de lies? Onder het mom van "dingen die je je afvraagt" O:)

Ja. Die zit voor het schaambeen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 22:58

Waar komt de vieze geur vandaan wanneer je pastinaak kookt?
Als je het eet ruik/proef je het niet meer.
Ik dacht eerst zwavelachtig, maar het ruikt toch anders... ammoniak?
Soms kan varkensvlees ook lichtjes die geur hebben.
Wie weet het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 06:57

Als varkensvlees gek ruikt als je het verhit, dan is dat vaak berenvlees. O.a. iets hormonaals. Ik heb de eerste link van Google geplukt voor wat toelichting *klik*

Hoe dat zit met pastinaak, durf ik niet te zeggen! Berenvlees kun je prima eten, maar ik vind het echt vies ruiken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 12:40

Fijn bevestiging :')
Ik dacht dus altijd al dat het dan om een beer ging, juist door die specifieke geur. Ik kan het ook echt niet eten, ga echt kokhalzen er van :')
Maar het heeft dus een overeenkomst met de kook-geur van pastinaak :) dus ik ben benieuwd wat die overeenkomst is.
Alleen bij pastinaak proef/ruik je het niet meer na het koken... bij varkensvlees helaas wel.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:08

c_alsemgeest schreef:
Fijn bevestiging :')
Ik dacht dus altijd al dat het dan om een beer ging, juist door die specifieke geur. Ik kan het ook echt niet eten, ga echt kokhalzen er van :')
Maar het heeft dus een overeenkomst met de kook-geur van pastinaak :) dus ik ben benieuwd wat die overeenkomst is.
Alleen bij pastinaak proef/ruik je het niet meer na het koken... bij varkensvlees helaas wel.

Er zijn er meer die er last van hebben: https://www.dragen-en-voeden.nl/viewtopic.php?t=139947 , alleen nog niet erbij waarom die geur vrijkomt.
Dit gaat dan wel meer over koolsoorten, maar misschien heb je iets aan de tips: http://groenten-vragen.plantaardig.com/ ... n-van.html .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 18:03

Ja die site had ik gezien, koolsoorten (en asperge en bv ook bepaalde kazen) zijn zwavelverbindingen.
Die herken ik wel en vind ik niet zo erg eigenlijk :+

Maar ben nog steeds op zoek naar de stof die de berenlucht en de kokende pastinaak lucht veroorzaakt... ik zet nog steeds mijn geld op een ammoniak achtig iets :')
Ik hoop er ooit achter te komen :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:12

Dat snap ik, dat je van koolsoorten minder last hebt en dat je wil weten waar die stank bij het koken van Pastinaak vandaan komt.

Maar misschien kan je die stank dus verminderen met de tips die bij kool gebruikt worden?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:18

Berengeur wordt voornamelijk veroorzaakt door De componenten androstenon, skatol en in mindere mate indol.

Is het ook niet een beetje een ammonia geur die je met pastinaak ruikt? Ik vind het wel beduidend anders dan zwavel of kool...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:40

Ja, dat lees je in de eerste link die ik gaf, er zijn er meer die dat ook ruiken, een urinelucht. Maar misschien helpen de tips van de kolen wel om minder last te hebben van de urinelucht van kokende Pastinaak, dat is uit te proberen denk ik.