PanamaD schreef:Ervan uitgaande dat je geen airco hebt
Een collega beweerde ooit dat het met koude lucht sneller ging maar voor mij is dat totaal onlogisch?
Dan warm... koud lijkt mij niet zo heel veel doen eigenlijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Macs schreef:Warm, want jouw temperatuur is warmer dan die van de ruit. Daarom beslaat het (volgens mij is dat de reden, maar met koud gaat het véél trager omdat het dan dus langer duurt om de kou van de ruit te halen)
theadora99 schreef:Froukje schreef:Sowieso met beslagen of bevroren ramen je zonnekleppen naar beneden doen, dan gaat het een stuk sneller omdat de (warme) lucht dan beter kan circuleren.
Dit is wel een goede tip, nog niet eerder gehoord! Handig
Macs schreef:Knert dat is precies wat ik zeg maar dan niet zo uitgebreidRuit = koud, jij/adem = warmer --> beslaan
Shaggy09 schreef:Hoe kan het dat ik van sommige doodnormale dingen helemaal de rillingen krijg?
Als ik ze vaatwasser moet uitruimen en de glazen enzo voelen stroef aan, daar doe je mij echt enorm pijn mee. Of als ik op de bank eet en mijn bord schuurt langs mijn trui. Of als er eten onderuit de pan word geschraapt.
Maar ook bijvoorbeeld van boormachines, automatische zagen, schuurapparaten. Eigenlijk zijn het veelal dingetjes die zeg maar niet soepel gaan.
Ik voel me echt een weirdo nu![]()
Shaggy09 schreef:Hoe kan het dat ik van sommige doodnormale dingen helemaal de rillingen krijg?
Als ik ze vaatwasser moet uitruimen en de glazen enzo voelen stroef aan, daar doe je mij echt enorm pijn mee. Of als ik op de bank eet en mijn bord schuurt langs mijn trui. Of als er eten onderuit de pan word geschraapt.
Maar ook bijvoorbeeld van boormachines, automatische zagen, schuurapparaten. Eigenlijk zijn het veelal dingetjes die zeg maar niet soepel gaan.
Ik voel me echt een weirdo nu![]()