Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 02:26

Net ging het even te keer in Epe. Nu weer rustig. Hopelijk houden we dat zo, slaapt toch lekkerder in een tentje :Y) .

zonnebloem18

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 02:51

Zo net thuis van het werk. Het begon hier om 2.15 al heel erg te waaien en sinds 2.40 regent het maar niet heel hard. Ik zie in de verte wel wat flitsen maar helaas trekt het allemaal redelijk ver onder ons langs.
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 03:41

Net twee zware knallen van die bui in de verte gehoord en nu durf ik niet meer te slapen, want er komt nog meer aan. En ik sliep net zo fijn.. -O-

En buienradar werkt niet, vind ik ook al zo leuk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:06

Rond 2 uur werd ik wakker van een aansterkende wind waardoor de gordijnen aan het dansen waren. Het heeft wat gerommeld en geflitst maar ik ben of diep in slaap verzonken de buien hebben Leeuwarden alleen geschrampt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:16

Wat een #€@€€ nacht. Bij schiphol heel veel hoosbuien, harde wind, grote hagelstenen, en onweer. Beehhh. Nu het licht is, buiten de schapen gecheckt. Ze lagen in de schuilstal en alles goed gelukkig. Geen schade aan het huis en de auto"s.

Hoop dat schade bij jullie ook meevalt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:38

onpaard schreef:
Nee, expres niet. Ik heb er een die het liefst levende muizen thuis brengt

Die had ik ook. Maar ik heb toch een luikje. Als die dan binnen was ging het luikje voor de nacht dicht. Was hij buiten kon hij met dit weer toch naar binnen.

Nou wat een nacht...heeft lang geonweerd hier.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:46

magda_90 schreef:
Rond 2 uur werd ik wakker van een aansterkende wind waardoor de gordijnen aan het dansen waren. Het heeft wat gerommeld en geflitst maar ik ben of diep in slaap verzonken de buien hebben Leeuwarden alleen geschrampt.

25 km verder ging het goed los, ik heb een uur beneden gezeten met kind en hond

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:57

Mijn valkparkieten vonden het supergezellig. Er zat een vannacht eentje om kwart over 1 nog 'Sing Hallelujah' te fluiten _O-
Verder vooral veel water gevallen en een uurtje flinke donder gehad.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:02

Hier ook rond twee uur wakker geworden van de wind. Alles dicht gedaan, want er zou heel wat aankomen... maar wát weet ik niet want ben net pas weer wakker _O-

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:03

NatasjavE schreef:
onpaard schreef:
Nee, expres niet. Ik heb er een die het liefst levende muizen thuis brengt

Die had ik ook. Maar ik heb toch een luikje. Als die dan binnen was ging het luikje voor de nacht dicht. Was hij buiten kon hij met dit weer toch naar binnen.

Nou wat een nacht...heeft lang geonweerd hier.

Ze zijn allebei weer binnen, ze zaten met zn tweeen voor de deur te wachten vanmorgen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:12

MissToseland schreef:
magda_90 schreef:

25 km verder ging het goed los, ik heb een uur beneden gezeten met kind en hond

Och jeetje. :oo

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:16

Nou niet te geloven maar hier in huis heeft behalve ik niemand iets gemerkt van het onweer. :')

En ik maar luisteren of de kinderen niet wakker werden :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:42

Muziek en lamp aan hebben honden rustig gehouden. Ik heb prima geslapen ondanks de harde woei. Gezien de kaarten moeten we aardig bliksem hebben gehad maar niets van gemerkt. Een takje eraf in de tuin en een bak om.

Waait nog wel stevig

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:44

:O Goeiemorgen
Hier alle zenuwen weer onder controle, maar wat voor een nacht was dat. Uiteindelijk heb ik het nog half 3 zien worden. Zal blij zijn als ik weer naar bed kan.

Geen schade gezien tot nu toe, behalve de natte gang en de kelder bij ons. Die staat onder water.
Nu is het gewoon koud, winderig en bewolkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:53

Gelukkig ben jij er ook goed doorgekomen.

Gezien p2000 in woonplaats ook wat meldingen geweest maar de meesten zitten een klein stukje noordelijker

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:54

mijn bak is van sahara een zwembad geworden := , de regenmeter zat tot de nok toe vol. hier en daar wat takken afgeknapt maar verder valt het mee.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:02

NatasjavE schreef:
Nou niet te geloven maar hier in huis heeft behalve ik niemand iets gemerkt van het onweer. :')

En ik maar luisteren of de kinderen niet wakker werden :')

Ik dus ook

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:47

Ik heb wat hardere klappen gehoord, maar ik had geen zin om wakker te blijven. Dus ik heb geloof ik door het meeste heen geslapen. Geen idee hoe hard het hier is gegaan :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:52

Haha ik ben gaan plassen en dacht toen zal ik nog even op zolder gaan kijken? Ahhhh fiets it ik ga slapen :') dus heb verder niet veel meer meegekregen.

@poetser, hoop voor je dat het nu even rustig is en je bij kan slapen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:56

Hier ook 3 uur zien worden :O
Telkens als ik iets rustiger werd en zowat in slaap begon te vallen begon t weer.
Terwijl de buienlijn wel al echt halverwege t land zat, heel raar.

Na 2 gebroken nachten mag t wel weer ff afgelopen zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:01

Vroeger in mijn studentenhuis was ik altijd degene die door onweer (en burenruzies, politieacties, ander lawaai) heen sliep. Zat het hele huis 's nachts bij elkaar: 'Is Karin niet wakker?' 'Nee, die slaapt weer eens... Zij wel.' :')

Tegenwoordig vind ik het iets lastiger om in slaap te vallen als het al onweert, maar er moet nog steeds een zevenklapper afgaan om mij uit mijn slaap te krijgen. Ik vond vannacht vooral de regen die horizontaal tegen mijn raam sloeg erg irritant, maar toch ben ik vrij snel in slaap gevallen. Hoor ik vanochtend dat ze niet ver hier vandaan een windhoos hebben gehad:

https://www.youtube.com/watch?v=WFFszy1-U4A (beelden van RTV Utrecht)

De hulpdiensten waren er weer druk mee. :\

Hopelijk hebben we het nu weer even gehad. Poetser, het lijkt me erg rot om zo angstig te zijn met onweer. Het is ook niet dat je het echt kunt 'ontvluchten'. Hopelijk kun je nu weer even tot rust komen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:04

Hier is het ook behoorlijk geweest, en met 17 mm regen in de meter ook niet verkeerd.
Poetser, ik heb nog aan je gedacht gisteravond, en ik hoop dat het nu allemaal weer een beetje gaat voor je?
Zelf slaap ik vaak juist beter als het dit soort weer is (hoewel, ik slaap ook rustig door het luchtalarm heen :x)

Even een vraagje voor de fotografen onder ons, wat voor sluitertijd gebruiken jullie voor deze bliksemfoto's?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:06

Hier rond 4 uur wel weer in slaap gevallen. Wekker verzet naar stand uitslapen en tot nu geslapen. Dus heb de staart van de buien die volgens weer online hier recht overheen zou komen niet meer meegemaakt. Gelukkig, want die kwam half vijf pas.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:22

Dat was een kort nachtje. Grrrrrrr. Boven dweilen, beneden dweilen. Jongste is in mijn bed gekropen en ik met Rare Hund op de bank beneden geslapen. Hond wilde alleen maar naar buiten. Euhhhh.... onze oudste heeft er helemaal niets van meegekregen. Jaloers!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:20

Ehh ik ben nu onderweg naar huis van mijn werk en zie op lightning Maps dat het blijkbaar weer onweert is in de buurt van Antwerpen >;)