Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:45

Gizeppie schreef:
Independence schreef:

Ik heb nog steeds niets gehoord van de marktplaats dame waar ik jullie over vertelde. Wat moet ik naar haar sturen?

En de advertentie? Is die er nog wel?

Ik heb diegene wel een bericht gestuurd en tegen mij zei ze dat het product verkocht was, Toen ik aangaf dat ik interesse had mocht de koop niet doorgaan zei ze, nee het is echt verkocht is al betaald zelfs
het is dus niet zo dat het meerdere keren aangeboden wordt ( of het moet een meelezer zijn)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:49

maessie schreef:
Gizeppie waar kwam diegene weg? Enof wat was de marktplaatsnaam?
Misschien ist dezelfde als bij mij..

Advertentie is weg, heb je pb gestuurd.

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:51

Suzanne F. schreef:
Riverdale schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Was mijn eerste transactie met gelijk oversteken, het was zegmaar een betaalverzoek door een particulier maar de titel/omschrijving was 'Betaalverzoek incl Gelijk Oversteken' waardoor het bij mij geen alarmbellen deden rinkelen. Later vond ik uit dat je een heel transactieoverzicht/ideal iets hoort te hebben. Ik zal contact opnemen met marktplaats hierover. Bedankt bopjebo voor je advies, ik zal zeker proberen hoe ver we daarmee komen!!

Edit/toevoeging:

Het verhaal is nu nog ingewikkelder geworden. Van verkoper dus absoluut 0 reactie meer gehad sinds donderdag ongeveer. Maar nu net op marktplaats zie ik precies het product (wel andere foto's) met precies de soort beschrijving door een andere gebruiker gepost. Ik weet 200% zeker dat het dezelfde verkoper is door interpunctie en andere veels te specifieke details.

Hebben jullie advies? Ik probeer m het rekeningnummer of adres door te laten sturen zodat we het echt als oplichting aan kunnen geven (liefst adres uiteraard, dan kunnen we er gewoon heen en m ophalen). Hij wordt benaderd door mijn ouders nu zodat hij/zij iig niets gaat vermoeden. Pff ik voel me zo laag maar ik wil echt mijn geld terug, 350 euro is niet niks en als minderjarige zal ik dat ook niet zo 123 terug verdienen ofzo...

Maar was het dan toch geen gelijk oversteken dan? Ik snap het niet zo goed. Bij gelijk oversteken krijg je een betaalverzoek en betaal je extra kosten, paar procent van het aankoopbedrag.
Wat voor een link kreeg jij dan?

Snap dat het onduidelijk is, is een beetje een ingewikkeld verhaal. Ik heb van de verkoper een gewone betaallink/betaalverzoek ontvangen als particulier (dus vergelijkbaar met tikkie oid) maar met als titel 'iDeal Betaalverzoek voor x euro incl. Gelijk Oversteken service'. Die heb ik gewoon betaald en toen achteraf bleek dat ik het dus gewoon heb overgemaakt naar de verkoper (dus zelfde idee als gewoon overmaken..)

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:10

Dan ben je wel opgelicht vrees ik ja. Bekende truc is dat..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:20

Oh dus het was niet de marktplaats link? Je krijgt volgens mij wel een waarschuwing als je op een externe link wil klikken in Marktplaats. Dan staat er zoiets van; je staat op het punt marktplaats te verlaten via een externe link, weet je dit zeker. Of zoiets.
Jee, dat is naar. Ik ben ook een keer opgelicht en heb aangifte gedaan maar daar is nooit iets meer mee gedaan.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:34

Suzanne F. schreef:
Oh dus het was niet de marktplaats link? Je krijgt volgens mij wel een waarschuwing als je op een externe link wil klikken in Marktplaats. Dan staat er zoiets van; je staat op het punt marktplaats te verlaten via een externe link, weet je dit zeker. Of zoiets.
Jee, dat is naar. Ik ben ook een keer opgelicht en heb aangifte gedaan maar daar is nooit iets meer mee gedaan.

Ik heb dit dus ook!! Met zo n rare link!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:57

heb ook contact met die verkopen heeel opdringerig en wil alleen dat ik het geld overmaak blijft drammen. kreeg betaallink maar geloof giro nr klopt niet hoor

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 06:39

Ik ga ook aangifte doen, ik heb via facebook en google al heel wat gegevens getraceerd. Ze zegt dat ze terug gestort heeft, maar niks hoor. Bewijs kan ze ook niet laten zien, terwijl je zo een transactieuitdraai kan maken. Nou t is klaar, dan maar andere stappen en oa aangifte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:10

Je moet altijd vragen om een marktplaats betaalverzoek of anders vragen of je het zelf mag overmaken. Is nog geen garantie want ik heb het overgemaakt naar het rekeningnummer en kreeg gewoon mijn spullen niet opgestuurd. Maar dan heb je tenminste een rekeningnummer en een tenaamstelling voor aangifte.

Een externe betaal link is niet altijd oplichting trouwens want vanuit je bank kan je zo’n link sturen naar iemand, inderdaad een soort tikkie. Maar op Marktplaats doe ik dat liever niet.

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:14

Rekeningnummer kan je zien in je afschrijvingen dus die hebben we. Ugh echt zo niet goed opgelet, had dit duidelijk kunnen voorkomen!

Ik moet zeggen dat ik dit ook heel onduidelijk vind van marktplaats. Bij gelijk oversteken omschrijving staat dat je een betaalverzoek inclusief ideal ontvangt voor je betaling van de verkoper. Dat is gewoon gebeurd, ja weet ik veel hoe het er dan allemaal uitziet.. Ik ontving een ‘iDeal betaalverzoek incl. Gelijk Oversteken’ en er gingen echt niet direct alarmbellen rinkelen....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:18

Suzanne F. schreef:
Je moet altijd vragen om een marktplaats betaalverzoek of anders vragen of je het zelf mag overmaken. Is nog geen garantie want ik heb het overgemaakt naar het rekeningnummer en kreeg gewoon mijn spullen niet opgestuurd. Maar dan heb je tenminste een rekeningnummer en een tenaamstelling voor aangifte.

Een externe betaal link is niet altijd oplichting trouwens want vanuit je bank kan je zo’n link sturen naar iemand, inderdaad een soort tikkie. Maar op Marktplaats doe ik dat liever niet.

Ik stuur inderdaad ook betaalverzoeken vanuit ING omdat ik het stom vind dat marktplaats daar geld voor vraagt. Maar stuur met net zo veel liefde ook mijn gegevens zo op als men dat liever heeft.

Blijft ongelooflijk lelijk desondanks ik hoop dat jullie snel jullie geld terugkrijgen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:40

Wat zouden jullie doen?

Ik heb gisteren onze bank te koop aangeboden op MP, nu kreeg ik net een reactie van iemand die de bank graag wilt kopen maar pas 1 juli verhuist. Zelf ga ik 2 juli verhuizen, eventueel kan de bank nog wel iets langer blijven staan omdat mijn ex pas eind augustus gaat verhuizen maar ik vind het wel een risico.
Is het gek als ik haar vraag om de bank alvast te betalen?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:41

Ik zou eerder vragen of ze misschien de helft al willen betalen :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:43

Idd de helft laten betalen. Hebben jullie beiden wat zekerheid.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:46

Ja, dat is ook een goed idee.
Voor hetzelfde geld gebeurt er iets met de bank en dan is zij haar geld kwijt. Dat risico wil ik ook niet lopen.
Het gaat om €800,-

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:52

ik heb destijds mijn bankstel ook een maand gereserveerd voor iemand.. en de dag dat ze hem zou op komen halen veel excuses maar haar man vond hem niet mooi. Toen nog een stel droeftoeters die roepen "ik nu ophalen" en als je zegt da's goed dan hoor je niets meer. Uiteindelijk verkocht voor 80 euro, terwijl die vrouw haar neus er bij optrok zo van 'vies, kan vast nog wel 20 euro af' (nee dame dan ga je maar weer weg zonder bankstel).

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:55

Hier ook weer een leuke ervaring.
Onze vaatwasser was er mee gestopt en die hadden we gratis afhalen op mp gezet. Binnen 1 uur al reactie van iemand die hem wilde ophalen. Op het afgesproken tijdstip kwam er een vrouw met haar 11 jarige dochter. Ze bekeek de vaatwasser en zei toen; Pop zet jij hem even in de auto? Mijn man keek haar vreemd aan; Huh Pop???? Op dat moment tilde de 11 jarige dochter de vaatwasser op en tilde hem in haar eentje in de auto, mijn man verbluft en met ogen als schoteltjes achterlatend. ;-)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:55

petra8 schreef:
Onze vaatwasser was er mee gestopt en die hadden we gratis afhalen op mp gezet. Binnen 1 uur al reactie van iemand die hem wilde ophalen. Op het afgesproken tijdstip kwam er een vrouw met haar 11 jarige dochter. Ze bekeek de vaatwasser en zei toen; Pop zet jij hem even in de auto? Mijn man keek haar vreemd aan; Huh Pop???? Op dat moment tilde de 11 jarige dochter de vaatwasser op en tilde hem in haar eentje in de auto, mijn man verbluft en met ogen als schoteltjes achterlatend. ;-)

_O- _O- _O- _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:07

pjer schreef:
ik heb destijds mijn bankstel ook een maand gereserveerd voor iemand.. en de dag dat ze hem zou op komen halen veel excuses maar haar man vond hem niet mooi. Toen nog een stel droeftoeters die roepen "ik nu ophalen" en als je zegt da's goed dan hoor je niets meer. Uiteindelijk verkocht voor 80 euro, terwijl die vrouw haar neus er bij optrok zo van 'vies, kan vast nog wel 20 euro af' (nee dame dan ga je maar weer weg zonder bankstel).

Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor.
Nu staat hij er nog geen dag op dus er kunnen nog wel meer gegadigden zich melden.
Het is een enorme bank van net een half jaar oud dus die wil ik ook niet voor een habbekrats wegdoen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:10

ik zou ook een aanbetaling vragen (de hele 800 ljikt mij wat veel).

Maar bv 200 euro vind ik een mooi bedrag..dan is het iig duidelijk dat ze echt interesse hebben en ook komen...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:28

Idd of 100 euro
Is heel normaal als je hem zolang moet reserveren voor iemand.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:33

petra8 schreef:

Pop of Pippi? :')

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:08

Oww dat vaatwasser-verhaal zou ik ook niet verwachten, whahaha

Ik heb trouwens mijn bank ook van MP gehaald, al met al heeft het geloof ik wel 6 weken geduurt, maar voor haar "mocht" hij eigenlijk niet eerder weg, en voor mij was het ook wel prima.
Moet eerlijk zeggen dat ik erg zou twijfelen als ik een aanbetaling had moeten doen.
En ook snap ik het punt inderdaad wel, bedoel, ben jij extra aan het wachten, maar komen ze toch niet opdagen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:11

wacht dus een 11 jarige tilde een wasmachine?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:15

Trui schreef:
wacht dus een 11 jarige tilde een wasmachine?

vaatwasser