Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:Marrie_L schreef:Gewoonte? We deden het te paard al, dus blijven we dat doen?
Maar ik zie heel veel mensen het doen die nog nooit op een paard gezeten hebben.
eilleen333 schreef:Ik denk dat het dan eerder te maken heeft met het feit dat de meeste mensen rechts-benig zijn en dus dat been eerst doen om die reden.
dees_daan schreef:eilleen333 schreef:Ik denk dat het dan eerder te maken heeft met het feit dat de meeste mensen rechts-benig zijn en dus dat been eerst doen om die reden.
Maar ik ben links en ik doe het ook.. En ik fietste eerder dan dat ik reed. Het is gewoon zo aangeleerd.
Edit: ik denk dat het met veel dingen aangeleerd is, ik kon op mijn werk ook een snijmachine voor linkshandigen krijgen maar was zo gewend aan de machine voor rechtshandigen dat ik vriendelijk geweigerd heb.
eilleen333 schreef:Dat is zo gek, ik ben hartstikke rechts, maar ik kan dus niet eten met een mes in mijn rechterhand en een vork in de linker. Ik werk in een slagerij, en daar snij ik wel rechts, maar hoe prik je met je linkerhand in hemelsnaam iets aan een vork? Ik ben dan echt jaren bezig. Terwijl mijn ouders hartstikke rechts zijn en me altijd hebben gecorrigeerd als ze het zagen. MAar het is ergens in mijn puberteit zo gegroeid dat ik linkshandig mijn bestek vast houd.