Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:43

Bereiken die mensen van Tommy Teleshopping enzo nou echt mensen en verkopen ze echt veel producten?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:16

savannah030x schreef:
Bereiken die mensen van Tommy Teleshopping enzo nou echt mensen en verkopen ze echt veel producten?

Blijkbaar wel. Ik ken wel mensen die die bagger in huis hebben.

eilleen333

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:16

nog eentje: Ik snap waarom we links opstijgen te paard, maar ik zie iedereen het op de fiets ook doen. Zelfde reden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:19

Nu je het zegt := , straks is mijn fiets scheef erdoor :))

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:21

Gewoonte? We deden het te paard al, dus blijven we dat doen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:32

Marrie_L schreef:

Maar ik zie heel veel mensen het doen die nog nooit op een paard gezeten hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:35

eilleen333 schreef:
Marrie_L schreef:

Maar ik zie heel veel mensen het doen die nog nooit op een paard gezeten hebben.

Dus het zit al in onze genen?
Vraag: ken je iemand die andersom opstapt op een fiets? Ik zou het niet kunnen denk ik.....idem met over een hekje oid klimmen.....linksom.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:42

Ik denk dat het dan eerder te maken heeft met het feit dat de meeste mensen rechts-benig zijn en dus dat been eerst doen om die reden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:44

Dat denk ik ook Eileen, dat voor veel mensen het gemakkelijker is dat been te gebruiken zonder over hun fiets te struikelen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:46

eilleen333 schreef:
Ik denk dat het dan eerder te maken heeft met het feit dat de meeste mensen rechts-benig zijn en dus dat been eerst doen om die reden.

Maar ik ben links en ik doe het ook.. En ik fietste eerder dan dat ik reed. Het is gewoon zo aangeleerd.

Edit: ik denk dat het met veel dingen aangeleerd is, ik kon op mijn werk ook een snijmachine voor linkshandigen krijgen maar was zo gewend aan de machine voor rechtshandigen dat ik vriendelijk geweigerd heb.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-17 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:47

Maar zijn je ouder ook links? Want die leren je de gewoonte van fietsen weer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:49

bruintje123 schreef:
Maar zijn je ouder ook links? Want die leren je de gewoonte van fietsen weer aan.

Die zijn rechts, het is dus inderdaad zo aangeleerd en ik zal het mijn eventuele kinderen ook weer zo aanleren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:52

dees_daan schreef:
eilleen333 schreef:

Maar ik ben links en ik doe het ook.. En ik fietste eerder dan dat ik reed. Het is gewoon zo aangeleerd.

Edit: ik denk dat het met veel dingen aangeleerd is, ik kon op mijn werk ook een snijmachine voor linkshandigen krijgen maar was zo gewend aan de machine voor rechtshandigen dat ik vriendelijk geweigerd heb.

Dat is zo gek, ik ben hartstikke rechts, maar ik kan dus niet eten met een mes in mijn rechterhand en een vork in de linker. Ik werk in een slagerij, en daar snij ik wel rechts, maar hoe prik je met je linkerhand in hemelsnaam iets aan een vork? Ik ben dan echt jaren bezig :P . Terwijl mijn ouders hartstikke rechts zijn en me altijd hebben gecorrigeerd als ze het zagen. MAar het is ergens in mijn puberteit zo gegroeid dat ik linkshandig mijn bestek vast houd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:00

Ik doe dat ook met links idd met rechts kan ik niet, net zoals knippen, dat kan ik ook niet met rechts. Maar het snijden op de snijmachine dus wel, al scheen ik de plakjes wel apart neer te leggen maar ik vraag me af of dat kwam omdat ik links ben. Nu sta ik op brood en heb ik de sluiter wel andersom staan, verder doe ik het precies hetzelfde als mijn rechtshandige collega volgens mij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:08

Ik ben links en heb links de vork. Is dat rechtshandig dan?
Ik stijg af en toe rechtshandig op, en op een damesfiers zwaai ik toch een been overhet zadel wat niet nodig is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:14

eilleen333 schreef:
Dat is zo gek, ik ben hartstikke rechts, maar ik kan dus niet eten met een mes in mijn rechterhand en een vork in de linker. Ik werk in een slagerij, en daar snij ik wel rechts, maar hoe prik je met je linkerhand in hemelsnaam iets aan een vork? Ik ben dan echt jaren bezig :P . Terwijl mijn ouders hartstikke rechts zijn en me altijd hebben gecorrigeerd als ze het zagen. MAar het is ergens in mijn puberteit zo gegroeid dat ik linkshandig mijn bestek vast houd.

Ik heb hetzelfde. Bij mij is het meer van: hoe hou ik met links met vlees vast terwijl ik het met rechts probeer te snijden? Dat schiet letterlijk alle kanten op als ik links de vork vast heb en met rechts moet snijden. Mijn ouders hebben het op gegeven moment maar opgegeven. Je bestek verkeerd om vasthouden heeft minder impact op een gezelschap dan het voedsel regelmatig de kamer door schieten...... _O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:15

germie schreef:
Ik ben links en heb links de vork. Is dat rechtshandig dan?
Ik stijg af en toe rechtshandig op, en op een damesfiers zwaai ik toch een been overhet zadel wat niet nodig is.

Je mes hoort in je rechterhand toch? Tenminste, zo ligt het bestek in het restaurant altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:23

O wacht volgens mij doen wij het wel verschillend dan eilleen333, ik heb de vork wel in mijn linkerhand en snij met rechts.. Maar op mijn werk snij ik met links met de messen.. nu ga ik het zelf ook raar vinden. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-17 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:24

Klopt, als je hebt leren eten zoals het volgens de etiquette hoort heb je rechts je mes vast.
Bij het opdekken van de tafel hoort het snijvlak naar het bord toe te wijzen :P

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:57

eilleen333 schreef:

Niet gewoonte van 'ons ruiters' maar de mensheid in het algemeen bedoel ik. Nummer 1 is zo begonnen, want dat deden ze al en zo is het verder aan iedereen aangeleerd. Ik weet niet of het klopt hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:17

Mijn ex zat altijd te mauwen dat ik niet volgens de etiquette eet. Ik pak m'n vork altijd rechts vast en mes links, anders kan ik niet snijden.

Hij heeft er vreselijk vaak commentaar op gehad. Tot ik het zat was en in een chique restaurant hem zijn zin gaf. Jammer van al die stukken vlees op de grond, maar goed, hij z'n zin... :')
Heb m er daarna nooit weer over gehoord...

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:32

Ik ben links maar knippen, gooien (met een bal) etc. doe ik ook allemaal met rechts. Eten doe ik ook "rechts". Badminton en tennis enzo daarentegen doe ik heel krom, opslaan met racket in m'n rechterhand en verder spelen met racket in m'n linkerhand :') :+

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:45

Ik snijd alles met rechts, om vervolgens mijn vork in mn rechterhand te nemen en het eten in mijn mond te doen :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:50

Ik ben rechtshandig (periode kom ik ook met links schrijven, maar school was niet zo gecharmeerd daarvan) en ik ben linksbenig maar stap op het paard zowel niks als rechts op.
Op de fiets maakt het uit of ik een schoudertas bij mij heb. Dan stap ik mede door die tas rechts op en niet links. Anders zit m'n tas in de weg.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:54

Om terug te komen op fietsen, ik kan op twee manieren opstappen :+

Wel allebei vanaf de linkerkant trouwens
Maar ik kan opstappen door met twee benen aan de linkerkant van mijn fiets te staan, en dan mijn linkervoet op de trapper zetten, met rechts afzetten en dan mijn rechtervoet achter mijn linkervoet langs halen en gaan zitten,
Of gewoon al met één been aan elke kant staan, en dan begin ik inderdaad met rechts met trappen.

Zou het trouwens niets ook iets te maken kunnen hebben met dat je kettingkast rechts zit, en dat je zeker als je kettingkast kapot is daar niet bij in de buurt wilt komen?