Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:56

En wisselen van organisatie is ook niet te doen, want je komt daar onderaan de wachtlijst.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:59

Anderhalf uur erover gedaan om op het werk te komen. En het ruikt hier naar pannenkoeken, en nu heb ik daar dus zin in :+

Hier ook zon in Den Bosch!

Wat een gekloot, MWM

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:14

16,6 Graden slaapkamer en misschien 1 minuut balkon deur open gehad. :brr:

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:29

afgelopen week is er 8cm ! regen gevallen. Gisteren hele dag in de weer gewest met geultjes graven en dompelpomp aanzetten om de paddock begaanbaar te houden. En vannacht heeft het gevroren. Lekker uitmesten in bevroren blubber-mest soep.
kruiwagen was zo zwaar, dat ik hem bijna niet meer de paddock uit kreeg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:11

Bellatrix schreef:
Schandalig hoor, kan je geen klacht indienen?

Heb ik ooit al gedaan en er is niks verbeterd of mee gebeurd... Dat waren klachten over gewoon niks in dossier zetten, maanden geen hulp krijgen(of nouja wel 1 uur per maand zodat ik de eigen bijdrage moest betalen terwijl ik recht had op 3 uur per week), hulp inplannen op de dagen en tijden dat het absoluut niet kon wat ook al meerdere malen doorgegeven was of gebeld worden dat er over half uur iemand voor de deur staat, of gewoon iemand laten komen zonder vragen of je kan. En op vrijdag bellen dat er afgelopen week geen hulp beschikbaar was weken achter elkaar. Dat snapte ik ook wel als er de hele week niemand geweest was.

Zij denken dat iedereen elke dag de hele dag thuis zit, terwijl juist deze doelgroep ook voor een groot deel medische afspraken heeft. En eerlijk, als ik niet weet dat er iemand komt maak ik andere plannen. Een deel zit wel veel thuis, de ouderen bijvoorbeeld, maar ze hebben ook gezinnen als cliënt en chronisch zieken van alle leeftijden.

Er is overal al wat maar enige reden waarom het werkt is dat 1 van mijn 2 hulpen vast is en ik goed mee door 1 deur kan en wij dus alles onderling regelen. Ze zijn eigenlijk wel heel slecht in zich inleven in hun cliënten, want maken het allemaal zo ingewikkeld en vooral niet luisteren. De 2e hulp voel ik mij niet op mijn gemak bij en kost meer energie als dat het voordeel oplevert maar daar wordt laks op gereageerd dus is ook nog niks aan gedaan.

Edit; heb zelfs ooit al klacht bij de gemeente ingediend erover. En helaas gaven zij toe er meerdere te hebben ontvangen, maar ook dat elke organisatie problemen heeft. Ik ben ook wel heel benieuwd of ze überhaupt netjes doorgeven hoeveel uren er werkelijk hulp is geboden, of dat ze gewoon al die jaren die 3 uur per week indienen zelfs als ik niks ontving.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:14

Die vaste hulp kan niet ook op het moment dat die 2e hulp komt? Dus die 2e hulp eruit en je vaste ook op dat moment?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:22

Bellatrix schreef:
Die vaste hulp kan niet ook op het moment dat die 2e hulp komt? Dus die 2e hulp eruit en je vaste ook op dat moment?

Nee helaas niet ;( :') en ik had een hele fijne 2e vaste, na tijd te weinig uren gekregen te hebben want te weinig medewerkers volgens de organisatie, maar haar contract is niet verlengd... Die had alleen maar enthousiaste cliënten en de organisatie roept telkens dat er te weinig mensen zijn, maar verlengen vervolgens contracten niet van hulpen. Zij zou vast contract moeten krijgen en zij is niet de 1e waarbij dat gebeurd is weet ik viavia.

Belachelijk he?

Dank je wel trouwens, moest het even kwijt haha <3 _/-\o_

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:26

MWM, wat waardeloos zeg.

Ze hebben hier op kantoor een "AI-training". Komt dus een of andere knakker vertellen hoe je met Copilot moet werken. Ik heb deze training in overleg met mijn directe leidinggevende geweigerd. Ik vind het idioterie, want het is hier op de zaak een grote duurzaamheidshysterie, maar we gaan wel voor elk wissewasje AI modellen gebruiken. Daarnaast ben ik evenementen producent, niet echt iets waar AI heel veel toevoegt. De info waar mijn afdeling mee werkt, riders enzo mag ik (van het bedrijf) niet uploaden in AI ivm gevoelige (bedrijfs)informatie, make it make sense.

De rest van het kantoor zit er echter wel, en nu voel ik me ongemakkelijk :') . Ze zitten ook nog eens naast de keuken, dus ik kan niet eens even rustig mijn ontbijt opwarmen zonder dat ik geïrriteerde blikken krijg. En ik wil koffie, kan nu dus ook niet _-:(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:26

Dat slaat idd nergens op :?
Waarom mensen hun contract niet verlengen als ze mensen te kort komen? Moeten ze ook bezuinigen op kosten dan?

Logisch dat je het kwijt wil, het is achterlijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:31

Bellatrix schreef:
Dat slaat idd nergens op :?
Waarom mensen hun contract niet verlengen als ze mensen te kort komen? Moeten ze ook bezuinigen op kosten dan?

Logisch dat je het kwijt wil, het is achterlijk.

Geen idee? Ze nemen ook continu nieuwe mensen aan. Ben bang dat ze dus liever geen vaste contracten uitgeven en dan ben ik heel bang voor mijn vaste hulp, want die zit nog op tijdelijk contract.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:32

Wel fijn dat je eronderuit kon, Pluisje. Ik vond het echt ronduit nutteloos. Makkelijk cashen voor dat soort bedrijven om te doen alsof het moeilijk is om zo'n prompt te schrijven :+
Wij moesten er een licentie voor aanvragen, en dan krijg je zo'n lijst van waarschuwingen dat je denkt "Ik dacht dat cyber security hier zo belangrijk was?" :n

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:32

Ai, dat komt niet goed denk ik. :\
Echt wel zuur..

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:33

Ik had gesolliciteerd op een baan, maar had ik niks meer over gehoord, dus ik dacht t zal wel.

Vandaag beginnen op een andere locatie dan mijn huidige werkplek.

Krijg ik net een belletje van dat bedrijf dat ze me toch de uren kunnen aanbieden die ik graag wil :+

Heb je dit weer :+

Heb maar gezegd dat ik ze volgende week even terugbel, dat ik even een 'proef' weekje inzet bij mijn huidige/nieuwe werk. Om te kijken of t wat is.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:41

denisesilver schreef:
Wel fijn dat je eronderuit kon, Pluisje. Ik vond het echt ronduit nutteloos. Makkelijk cashen voor dat soort bedrijven om te doen alsof het moeilijk is om zo'n prompt te schrijven :+
Wij moesten er een licentie voor aanvragen, en dan krijg je zo'n lijst van waarschuwingen dat je denkt "Ik dacht dat cyber security hier zo belangrijk was?" :n

Precies dit dus. En dan wordt er nu gezegd dat je alleen zaken in Copilot mag zetten, want cybersecurity. Alsof Copilot geen data schraapt om de AI te trainen...

Er ging ook een heel stuk over het genereren van foto's want dat is toch zo handig. Wat ik als bedrijf wat pretendeerd kunst, creativiteit en kunstenaars heel belangrijk te vinden echt schandelijk vind dat dat gedaan wordt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-25 12:09

Oh jouw bedrijf is daar niet alleen in hoor, dat ze er zo luchtig over doen. Terwijl er al meerdere grote breaches bekend zijn bij specifiek Copilot.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 20-11-25 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:13

Ja joh, lekker foto's genereren met AI want dat is zo makkelijk. Dat ondertussen de aarde naar de tyfus gaat maakt niet uit :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-25 12:17

Ik heb gister een hele winter outfit gekocht voor als ik bij mijn bijrijdpaarden ben, maar ik wil hem nu want ik moet er vanavond heen. Dat wordt nog even kou lijden :=

Had eigenlijk nog geen plannen om iets te kopen tot ik de weersvoorspellingen zag en eraan herinnerd werd dat het nu toch wel echt winter begint te worden. Dus nu een 3-in-1 rijjas, softshell rijbroek, softshell handschoenen en een capmuts besteld. Voor het gemak ook maar meteen een zak snoepjes erbij :+

Hopelijk heb ik het voor dinsdagavond binnen, moet komende zaterdag nog dus dan nog ff koukleumen.

Tezijnertijd ook nog winterlaarzen erbij maar voor nu bijna €200,- uitgegeven (wat ik mee vind vallen voor wat ik allemaal ermee kan kopen bij de Krämer), dus het is voorlopig even genoeg :Y)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:39

Foaly schreef:
Ja joh, lekker foto's genereren met AI want dat is zo makkelijk. Dat ondertussen de aarde naar de tyfus gaat maakt niet uit :=

Ik kan eigenlijk niet meer zonder in mijn werk, maar dit vind ik ook altijd wel zorgelijk inderdaad.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:40

xPabloBokt schreef:
Ik heb gister een hele winter outfit gekocht voor als ik bij mijn bijrijdpaarden ben, maar ik wil hem nu want ik moet er vanavond heen. Dat wordt nog even kou lijden :=

Had eigenlijk nog geen plannen om iets te kopen tot ik de weersvoorspellingen zag en eraan herinnerd werd dat het nu toch wel echt winter begint te worden. Dus nu een 3-in-1 rijjas, softshell rijbroek, softshell handschoenen en een capmuts besteld. Voor het gemak ook maar meteen een zak snoepjes erbij :+

Hopelijk heb ik het voor dinsdagavond binnen, moet komende zaterdag nog dus dan nog ff koukleumen.

Tezijnertijd ook nog winterlaarzen erbij maar voor nu bijna €200,- uitgegeven (wat ik mee vind vallen voor wat ik allemaal ermee kan kopen bij de Krämer), dus het is voorlopig even genoeg :Y)

Oh dat ken ik :+

Vanochtend ook direct warme zooi besteld. Hoop dat het voor zondag binnenkomt, maar zal wel niet :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:41

xPabloBokt schreef:
Oh jouw bedrijf is daar niet alleen in hoor, dat ze er zo luchtig over doen. Terwijl er al meerdere grote breaches bekend zijn bij specifiek Copilot.

Het zal wel een reden hebben, maar ik heb echt moeite te begrijpen waarom dit zo snel overal opgepakt wordt als een dagelijkse tool.

Onze cybersecurity afdeling plaatst deze week dagelijks een "verhaal" over cybersecurity, maar het is duidelijk een Chat GPT verhaal wat zeker nooit echt gebeurd is :=.
Ze hebben ook al een keer een AI afbeelding geplaatst bij hun teksten, maar daar is zoveel commentaar op gekomen en nu heb ik ze dat niet meer zien doen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:44

Niobe schreef:
xPabloBokt schreef:

Het zal wel een reden hebben, maar ik heb echt moeite te begrijpen waarom dit zo snel overal opgepakt wordt als een dagelijkse tool.

Onze cybersecurity afdeling plaatst deze week dagelijks een "verhaal" over cybersecurity, maar het is duidelijk een Chat GPT verhaal wat zeker nooit echt gebeurd is :=.
Ze hebben ook al een keer een AI afbeelding geplaatst bij hun teksten, maar daar is zoveel commentaar op gekomen en nu heb ik ze dat niet meer zien doen :')

Cybersecurity cybersecurieting :')

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:47

In een grote werktaak een fout gemaakt hebben en het beste is om weer terug naar het begin te gaan om uit te zoeken waar de fout is begonnen…. Altijd fijn. xD

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:51

Ik vind AI hartstikke handig, ook voor een afbeelding af en toe. :D

Maar ik schrijf wel alles zelf en probeer indien mogelijk een échte stockfoto of een eigen foto te gebruiken. :=

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 13:15

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Het is binnen dit topic niet toegestaan om andere topics of bokkers te bespreken.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 21-11-25 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht was tegen de regels geformuleerd

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 13:53

Hier ook team winter!

Ik mag om orthopedische schoenen na mijn val van vorig jaar kijken of ze me zo pijnvrij krijgen -O-