Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:57

Zebrastreep schreef:
Dat ik waarschijnlijk aansprakelijk gesteld ga worden voor een ongeval veroorzaakt door mijn paard -O-

Vrij weinig zin in al deze stress.

Het zou ook niet perse nodig zijn. Ik handel het liever onderling af. Als iemand financiëel niet uitkomt zeker in dit geval was ik echt wel bereid om dat onderling te betalen.

Had ik mij beter moeten voorbereiden hierop? Absoluut die schuld leg ik ook volledig bij mijzelf neer dat ik te gemakkelijk ben geweest.

Mijn ouders naaien mij er ook nog extra bij op.

Mijn vader zei als dit wel een probleem wordt stoppen met bijrijders. Maar voor mijn oudje kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om de bijrijder stop te zetten. Zij komt al jaren bij mijn paard en is helemaal gek op dat dier. Ze betalen ook al jaren heel netjes en ik heb nooit gedoe. Gaat ook om een jonge meid nog.

Maar lekker zit het mij niet. En dat net even in mijn lange vrije weekend waarin we ook nog even weg zijn waar ik juist even naar uitkeek na het regelen van een uitvaart voor een cliënt en veel uren te hebben gemaakt hiervoor.

Mijn leven is wat dat betreft nooit saai, maar een paar maanden iets stabieler zou fijn zijn -O-

vervelende situatie. Maar je bent toch gewoon verzekerd voor schade veroorzaakt door je paard?? daar hoef je (misschien behalve je eigen risico) verder toch niet druk om te maken. sterkte!

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:59

Ik ben weer ziek :(
En ik zou eigenlijk vandaag weer beginnen met opbouwen nadat ik me 2 weken geleden heb ziek gemeld omdat ik het niet trok.
En nou ben ik sinds zaterdag al ziek, dus nu voel ik me extra schuldig..
Pffff

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:03

Beterschap :(:)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:24

Keelpijn -O- . Hoe vindt zo'n virus me met dit soort zomerweer :\

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:34

Beterschap allebei :(:)

Ik erger me aan mensen dat wanneer ik informatie opvraag voor een claim (en letterlijk alle gevraagde informatie 1 voor 1 in de mail zet) en ik vervolgens maar de helft van de gevraagde gegevens krijg waardoor ik er weer achteraan moet...
Of mensen die deze gevraagde informatie sturen maar vervolgens niets in de mail zetten behalve bijlagen.. Lekker onpersoonlijk, ik probeer je te helpen hoor :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

Beterschap voor iedereen.
Ongeluk zien gebeuren lijkt mij heftig. Sterkte

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:43

Vannacht meer de wc gezien dan m'n bed... Nu kapot moe en buikpijn nog niet weg. Al sinds ik wakker ben 5x naar de wc geweest...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:57

Beterschap aan alle zieken :(:)

Hier uitslag onder mijn rechteroog, en nu begint het ook al onder mijn linker oog, dus maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Het zal wel eczeem zijn vrees ik, maar de reguliere zalf werkt niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

Zeehond, keelpijn, buikpijn en misselijk.

En net weer ambulance dus even in de stress of het niet weer voor de buurman was. Maar niet voor onze flat.

Blijkt dus dat hij tegen flauw vallen aan naar huis gereden is met de auto gisteren. :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

Er komen hier continu helikopters laag overvliegen en ik ben er nou al klaar mee :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:45

juval schreef:
Zebrastreep schreef:
Dat ik waarschijnlijk aansprakelijk gesteld ga worden voor een ongeval veroorzaakt door mijn paard -O-

Vrij weinig zin in al deze stress.

Het zou ook niet perse nodig zijn. Ik handel het liever onderling af. Als iemand financiëel niet uitkomt zeker in dit geval was ik echt wel bereid om dat onderling te betalen.

Had ik mij beter moeten voorbereiden hierop? Absoluut die schuld leg ik ook volledig bij mijzelf neer dat ik te gemakkelijk ben geweest.

Mijn ouders naaien mij er ook nog extra bij op.

Mijn vader zei als dit wel een probleem wordt stoppen met bijrijders. Maar voor mijn oudje kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om de bijrijder stop te zetten. Zij komt al jaren bij mijn paard en is helemaal gek op dat dier. Ze betalen ook al jaren heel netjes en ik heb nooit gedoe. Gaat ook om een jonge meid nog.

Maar lekker zit het mij niet. En dat net even in mijn lange vrije weekend waarin we ook nog even weg zijn waar ik juist even naar uitkeek na het regelen van een uitvaart voor een cliënt en veel uren te hebben gemaakt hiervoor.

Mijn leven is wat dat betreft nooit saai, maar een paar maanden iets stabieler zou fijn zijn -O-

vervelende situatie. Maar je bent toch gewoon verzekerd voor schade veroorzaakt door je paard?? daar hoef je (misschien behalve je eigen risico) verder toch niet druk om te maken. sterkte!

Paard valt onder mijn aansprakelijkheid maar ik heb geen uitgebreid pakket. Dat ik bijv. Iemand zijn zorgkosten moet betalen is dan niet heel heftig. Ik dit vooral in mijn hoofd met straks kost dit heel geld en gezeik. Met name de stress en onrust heb ik geen zin in.

En als ik niet zo goed weet wat ik kan verwachten vind ik het ook extra spannend.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:51

Naar Zebrastreep, snap wel dat je er stress van hebt! Hopelijk is er snel duidelijkheid.

-
Wij hebben last minute besloten toch een dagje naar een festival te gaan maar er zijn nog geen tickets op Tickerswap (ja, duurder dan de orginele prijs terwijl het niet is uitverkocht) dus begin toch een beetje te stressen :=
Volle prijs is het namelijk echt niet waard.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:59

Heb een heel leuk weekend gehad. Donderdagavond teamuitje, vrijdag naar Pinkpop samen met mijn vader. Nachtje in een hotel geslapen, zaterdag teruggekomen (enkele reis 4 uur rijden met de auto) en gisteren met twee tantes, een nicht en achternichtje als voorschot op de aanstaande bruiloft van mijn tante, trouwjurken gepast voor de fun. Maar ik ben gaar nu. Ik moet studeren voor mijn examen van volgende week, ik wil nu eigenlijk alleen maar slapen :z Maar als ik dat doe loop ik echt achter. Doordat ik met Pinksteren ziek was, heb ik mijn reservestudiedagen gebruikt en kan ik me geen lummeldag meer veroorloven. Maar eigenlijk wil ik gewoon slapen. Hoe kan het toch altijd dat alle leuke dingen in een keer komen en oliebol zich gewoon verdeeld over de tijd (en nooit meer ophoudt)?

Gelukkig regent het nu wel, goed voor het weiland en minder erg om nu binnen te zitten.

En oh ja, eigenlijk moet ik ook nog overwerken deze week…

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:58

Leuk hoor dat VPN op mijn werklaptop. Elke vijf seconden een pop-up dat dat ding verbonden is, en elke vijf seconden dus verbinding verlies, omdat het verspringt van wifi naar VPN en weer terug naar wifi |o

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:58

Mensen die voor elke scheet chatgpt gebruiken :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:10

Zo, plus 1 FlyHigh!

Ik krijg me ineens kramp. Zal gisteren wel wat gegeten hebben wat gelijk op mijn baarmoeder speelt. Hoop zo dat ze dat ding eruit willen flikkeren, maar dat zal wel niet. Ben pas 29 als mijn spiraaltje vervangen moet worden, en dan ben ik volgens de meeste huisartsen nog te jong om over mijn eigen lijf te beslissen :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:11

Het erge is dat je tegenwoordig bij google voortaan zo'n chat gpt ding als zoekresultaat krijgt.
Zo ergerlijk. Want de antwoorden zijn altijd gekleurd.
Als je er bij zo'n chat op in gaat dat je feiten wilt en geen gekleurde babbel krijg je een heel ander antwoord. Sorry je hebt gelijk, maar ik antwoorde naar de tijdsgeest van nu.
Donder op daarmee veranderen feiten niet...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:15

Klopt! En soms staat er heel kort dat iets x is, maar klik je het dan aan dan komt er nog een lap tekst met uitzonderingen. Heb het welgeteld een keer gebruikt om het onderliggende document te downloaden. Stond heel wat anders in dan die AI tool aangaf. Bij ons op het werk zijn ze er lyrisch over. Morgen hebben we afdelingsoverleg, dan ga ik toch wel mijn vraagtekens er even bij zetten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:18

Het spotje over zorgmedewerkers van tel tot elf. Sorry, het valt bij mij nogal verkeerd. Geen emotie mogen tonen want ze doen zo hun best. En wat als zij nou degene zijn die zorgen voor die emotie. Juist omdat ze niet hun best doen voor jou als patiënt. Hoe graag je ook wil, niet elke zorgmedewerker doet zo goed hun best voor iedereen. En niet iedere patiënt is rustig of eerlijk, nee. Die dokter die na een slecht nieuws gesprek een patiënt gewoon wegwuifd en klachten niet serieus neemt is nog steeds slecht in zijn werk op dat moment. De patiënt die daar emotioneel van wordt is niet meteen een rotmens. Dan kan die arts ook wel de zoveelste zorgmedewerker zijn die zo simpel klachten wegwuifd. Net als dat een patiënt ook gewoon wel een rotmens kan zijn. Beide partijen zijn net mensen.

Ik snap de strekking, maar de manier waarop het overkomt vind ik niet juist. Geweld is nooit oké, maar goh ik wil ook wel een spotje dat medici patiënten serieuzer moeten nemen en niet gewoon maar roepen dat het tussen oren zit, bij vrouw zijn hoort, of dat iemand te jong is voor zulke klachten dus geen onderzoek nodig. Dan heb je iig een groep patiënten die niet meer emotioneel hoeven te worden. Want naast degene die dat volgens het spotje onterecht worden heb je dus ook die groep die heel terecht emotioneel wordt...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:19

DuoPenotti schreef:
Het erge is dat je tegenwoordig bij google voortaan zo'n chat gpt ding als zoekresultaat krijgt.
Als je er bij zo'n chat op in gaat dat je feiten wilt en geen gekleurde babbel krijg je een heel ander antwoord. Sorry je hebt gelijk, maar ik antwoorde naar de tijdsgeest van nu.
Donder op daarmee veranderen feiten niet...

Eens, ik sla dat ook direct over.
Ik wou dat je dat uit kon zetten.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:22

Beterschap en sterkte voor iedereen.

Sommige mensen hebben echt een empathisch vermogen van een stoeptegel.
Exit. Next. Klaar.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:41

DuoPenotti schreef:

En vaak ook gewoon totale onzin.

Weleens gehad dat iemand een bergwandeling wilde plannen met behulp van chatgpt, krijg je allemaal bergtoppen en routes aangeraden die niet eens bestaan :')

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:47

MyWishMax schreef:
Het spotje over zorgmedewerkers van tel tot elf. Sorry, het valt bij mij nogal verkeerd. Geen emotie mogen tonen want ze doen zo hun best. En wat als zij nou degene zijn die zorgen voor die emotie. Juist omdat ze niet hun best doen voor jou als patiënt. Hoe graag je ook wil, niet elke zorgmedewerker doet zo goed hun best voor iedereen. En niet iedere patiënt is rustig of eerlijk, nee. Die dokter die na een slecht nieuws gesprek een patiënt gewoon wegwuifd en klachten niet serieus neemt is nog steeds slecht in zijn werk op dat moment. De patiënt die daar emotioneel van wordt is niet meteen een rotmens. Dan kan die arts ook wel de zoveelste zorgmedewerker zijn die zo simpel klachten wegwuifd. Net als dat een patiënt ook gewoon wel een rotmens kan zijn. Beide partijen zijn net mensen.

Ik snap de strekking, maar de manier waarop het overkomt vind ik niet juist. Geweld is nooit oké, maar goh ik wil ook wel een spotje dat medici patiënten serieuzer moeten nemen en niet gewoon maar roepen dat het tussen oren zit, bij vrouw zijn hoort, of dat iemand te jong is voor zulke klachten dus geen onderzoek nodig. Dan heb je iig een groep patiënten die niet meer emotioneel hoeven te worden. Want naast degene die dat volgens het spotje onterecht worden heb je dus ook die groep die heel terecht emotioneel wordt...

Als iemand die in de zorg heeft gewerkt snap ik dit spotje wel helemaal en vind ik het ook alleen maar goed dat mensen zich bewust worden over hoe ze met zorgmedewerkers om gaan. Het is eigenlijk belachelijk dat het gemeld moet worden op deze manier. Maargoed, aan de andere kant telt dit voor alle banen waarbij je een service krijgt/verwacht. De medewerker staat vrijwel altijd gebukt onder regels van het bedrijf, maar omdat zij het eerste aanspreekpunt zijn krijgen zij wel de volle laag van patiënten/klanten/families etc. Er is gewoon veel te veel agressie in de zorg en dat moet stoppen.
Wil ik hiermee zeggen dat iedereen in de zorg ook hart voor de zorg heeft? Nee misschien niet, ik persoonlijk in mijn laatste jaren iig niet, maar dat had niets met de patiënten te maken, puur alles wat er naast de zorg nog van mij werd verwacht. Tijd voor patiënten is er niet meer, echt zorg zoals ik dat wilde geven, kon ik niet meer geven. Dus ik kan me zeker voorstellen dat er zorgmedewerkers zijn die dit beu zijn, maar die nog wel alles zo goed mogelijk willen doen voor hun patiënten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:36

Fly_high schreef:
DuoPenotti schreef:

En vaak ook gewoon totale onzin.

Weleens gehad dat iemand een bergwandeling wilde plannen met behulp van chatgpt, krijg je allemaal bergtoppen en routes aangeraden die niet eens bestaan :')

_O-

geloof het meteen bij dat.

Echt een hekel aan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:37

Het is ook nog vrij nieuw allemaal. En voor heel veel dingen is AI wel erg handig. :)

Net als met alles wat nieuw is duurt het even voordat het goed gereguleerd is. Ben benieuwd hoe het gaat in de toekomst.

Want dat het een belangrijke ontwikkeling is dat is zeker.