Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:21

MarlindeRooz schreef:
Nee ik bedoel je hoeft je telefoon niet op te nemen op je vrije dag.

Opnemen doe ik meestal niet inderdaad en terug appen probeer ik zoveel mogelijk op werkdagen te doen. Alleen nadeel is dat ik met mensen werk en soms echt iets per direct antwoord op moet komen. Vindt het soms nog wel eens lastig maar probeer mij daar nu echt meer aan vast te houden.

Ik had vanmorgen / vanmiddag gewerkt maar probeer mij ook meer te houden aan vrij is vrij.

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:15

We zijn op vakantie en ik mis mijn eigen bed nu al -O-
Hopelijk trekt mijn rug dit

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:28

Zebrastreep schreef:
Collega die nu werkt belt mij , maar had het niet gezien.

Vindt het overigens als het een vraag is ook niet nodig dan kun je de collega die ook in hetzelfde pand werkt even vragen. En dan liever appen ik ben nu vrij en moet nog genoeg werken deze week.

Ik haal het niet eens in mijn hoofd om een collega te bellen die vrij is op dat moment als ik dringende vraag heb. Of ik bel mijn manager of app even en anders pech gehad.

Helemaal omdat ik wel een vermoeden heb waar de vraag over gaat en dat ook niet bij mij gesteld kan worden.

Met andere woorden , ik ben vrij stel je vraag ergens anders :')

Leuk die zorg hè. Hier worden ze boos als ik op een vrije dag mijn werktelefoon niet opneem. Gelukkig staat er in de cao vermeld dat je niet bereikbaar hoeft te zijn op vrije dagen. :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:35

Aan onedrive/microsoft/hotmail

Het viel mij op dat ik al een week of 2 geen mails meer kreeg. Snapte er niks van. Wat bleek m'n onedrive zit vol. Nouja dat kan, normaal was dat geen probleem. Maar sinds februari hebben die viezerikken alles veranderd en vallen je mails ook onder onedrive en heb je maar maximaal 5gb aan opslag ruimte dus daarom kreeg ik geen mails meer. Extra opslag ruimte kopen vind ik stervensduur dus heb maar een hele hoop mails en foto's verwijderd zodat ik weer mails kan ontvangen. Echt belachelijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:49

fjordjes schreef:
Aan onedrive/microsoft/hotmail

Het viel mij op dat ik al een week of 2 geen mails meer kreeg. Snapte er niks van. Wat bleek m'n onedrive zit vol. Nouja dat kan, normaal was dat geen probleem. Maar sinds februari hebben die viezerikken alles veranderd en vallen je mails ook onder onedrive en heb je maar maximaal 5gb aan opslag ruimte dus daarom kreeg ik geen mails meer. Extra opslag ruimte kopen vind ik stervensduur dus heb maar een hele hoop mails en foto's verwijderd zodat ik weer mails kan ontvangen. Echt belachelijk.

Ik had dit ook... ik heb allemaal mods van een game die ik nu niet gebruik verwijderd die zaten daar opeens ook extra op heel irritant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 23:11

Ik erger me er aan dat ik graag aan mijn "problemen" wil (blijven) werken en een positievere instelling wil krijgen maar dat ik me op de één of andere manier blijf omringen met mensen met nog veel meer problemen dan mij waardoor ik zelf ook weer naar beneden word getrokken omdat ik daar nou eenmaal super gevoelig voor ben.. Ik ben alleen bang dat als ik dat soort mensen juist op afstand ook ga houden dat ik niemand meer over hou in mijn kleine kring..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 23:56

AyDeeDee schreef:
Ik erger me er aan dat ik graag aan mijn "problemen" wil (blijven) werken en een positievere instelling wil krijgen maar dat ik me op de één of andere manier blijf omringen met mensen met nog veel meer problemen dan mij waardoor ik zelf ook weer naar beneden word getrokken omdat ik daar nou eenmaal super gevoelig voor ben.. Ik ben alleen bang dat als ik dat soort mensen juist op afstand ook ga houden dat ik niemand meer over hou in mijn kleine kring..

Beter alleen dan allemaal mensen met slechte invloed om je heen :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 06:49

Zometeen 25 min door de regen fietsen naar m’n eerste werkdag. Lekker de hele dag verzopen op werk zitten.

Wilde gisteren een waterdichte jas kopen maar dat hoefde volgens vriendje niet want hij hoefde nooit door de regen…

Note: hij werkt veel thuis en kan weggaan hoelaat hij wil. Ik niet.

Dus nu zonder waterdichte jas bijna een halfuur fietsen. Ik pak de bus wel. :wave:

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:00

Maar hij bepaalt toch niet wat jij wel of niet koopt? :?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:00

Zebrastreep schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nee ik bedoel je hoeft je telefoon niet op te nemen op je vrije dag.

Opnemen doe ik meestal niet inderdaad en terug appen probeer ik zoveel mogelijk op werkdagen te doen. Alleen nadeel is dat ik met mensen werk en soms echt iets per direct antwoord op moet komen. Vindt het soms nog wel eens lastig maar probeer mij daar nu echt meer aan vast te houden.

Ik had vanmorgen / vanmiddag gewerkt maar probeer mij ook meer te houden aan vrij is vrij.

En je kan wel niet opnemen maar het blijft toch op een post-it plakken in je hoofd op je vrije dag. Ik heb er een hekel aan als ik echt vrij ben om dan vragen te krijgen vanuit het werk. Ookal antwoord ik wanneer het uitkomt, ik moet er toch over nadenken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:02

Mijn werktelefoon staat op stil of uit als ik vrij ben. Ik check hem ook niet, geeft een hoop rust! :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:03

Captain schreef:

Nee maar ik koop soms onverstandige dingen dus ik luister vaak naar zijn advies. _O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:07

Captain schreef:
Mijn werktelefoon staat op stil of uit als ik vrij ben. Ik check hem ook niet, geeft een hoop rust! :j

Bij ons gaat alles op de privé telefoon, zit er wel eens over na te denken om een tweede aan te schaffen. Iedereen met een functie boven ons ( en de planners) hebben ook een werktelefoon.

Het is ook meer dat ik denk ja als een cliënt nu iets nodig is dan vindt ik het vervelend om te zeggen oh ik ben er pas over 3 dagen dus kijk dan wel even.

En inderdaad de vraag gaat dan wel in mijn kop zitten met enige druk.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:26

Mijn stem is helemaal weg

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:28

MarlindeRooz schreef:
Captain schreef:

Nee maar ik koop soms onverstandige dingen dus ik luister vaak naar zijn advies. _O-

Mijn tip, koop de jas en eventueel een broek bij de decathlon.
Daar heb ik die van mij ook vandaan en ik ben na 3 kwartier in een hoosbui droog op mn werk aangekomen met de brommer :j

De jas is niet goedkoop, maar wel goed
https://www.decathlon.nl/p/lichte-regen ... 35&c=GRIJS

En volgens mij was dit mijn broek, again, niet goedkoop, maar wel droog na 3 kwartier in de regen op de brommer
https://www.decathlon.nl/p/regenbroek-v ... 25&c=ZWART

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:48

MarlindeRooz schreef:
Zometeen 25 min door de regen fietsen naar m’n eerste werkdag. Lekker de hele dag verzopen op werk zitten.

Wilde gisteren een waterdichte jas kopen maar dat hoefde volgens vriendje niet want hij hoefde nooit door de regen…

Note: hij werkt veel thuis en kan weggaan hoelaat hij wil. Ik niet.

Dus nu zonder waterdichte jas bijna een halfuur fietsen. Ik pak de bus wel. :wave:

Extra setje kleding mee voor nu, en dan toch maar snel dat regenpak kopen.
Succes!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:15

Meivakantie en regen en 3 kinderen...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:18

Regen....en ik moet in de buitenlucht werken.. 8)7

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:20

Google maps die niet aangeeft hoe druk het is onderweg.
Heb zo een afspraak in de stad en met dit weer is het sowieso harstikke druk maar Maps zegt doodleuk dat het gewoon de normale reistijd is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:28

Mijn airco die het dit weekend niet meer bleek te doen.. Bel ik de Kwikfit, kan ik m woensdagochtend op tijd brengen, maar geen leenauto en kan er ook niet op wachten want ze gaan er dan 'ergens in de loop van de dag' mee bezig. Euh juist en hoe kom ik dan weer thuis? :')
Dus maar gewoon mijn eigen garage gebeld en zo geregeld :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:31

Half zes wakker :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:35

Ochtend stijfheid in m'n handen. Ik dacht eerst dat het spierpijn was van het actieve tuinieren maar het blijft nu wel heel erg aanhouden. Het trekt ook best wel snel weer weg maar de reumatoloog zei dat ik moest bellen als ik last kreeg van dingen als stijfheid s ochtends. Ik weet alleen niet of dit m'n reuma is of gewoon spieren/pezen die een beetje overbelast zijn. Denk het laatste maar begin inmiddels wel te twijfelen, en mijn vaste reumatoloog is geëmigreerd dus ik zou niet weten wie ik nu krijg wat het nog spannender maakt om te bellen :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:44

AyDeeDee schreef:
Ochtend stijfheid in m'n handen. Ik dacht eerst dat het spierpijn was van het actieve tuinieren maar het blijft nu wel heel erg aanhouden. Het trekt ook best wel snel weer weg maar de reumatoloog zei dat ik moest bellen als ik last kreeg van dingen als stijfheid s ochtends. Ik weet alleen niet of dit m'n reuma is of gewoon spieren/pezen die een beetje overbelast zijn. Denk het laatste maar begin inmiddels wel te twijfelen, en mijn vaste reumatoloog is geëmigreerd dus ik zou niet weten wie ik nu krijg wat het nog spannender maakt om te bellen :')

Ik haal uit je verhaal dat er al reuma is vastgesteld?
Zou niet gek zijn als dat nu weer opspeelt door de weer schommelingen.

-
Ik erger me aan m'n moeder. Ze wilt wat afvallen en heeft een boek van project gezond. Volgens hun berekeningen mag ik nog maar 1100 kcal wil ik afvallen :')

Ik krijg het er niet in dat dit gewoon echt geen oké berekening is en ze het zo toch niet vol gaat houden maar het boek zegt het dus het boek is heilig. Zelfde boek zegt ook dat het oké is als je licht wordt in je hoofd, moet je gewoon ff doorheen. :+

Snap haar wel, als je 0 kennis hebt over zulke dingen volg je één lijn natuurlijk maar dit is echt gewoon niet ok.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:46

Beroerd zijn en ondanks puffen toch lopen hoesten. Maar afspraak huisarts gemaakt en totaal niet verwacht, maar kon vandaag terecht. En eigenlijk helemaal geen zin in, maar wel nodig gezien het niet goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:48

Nyaleti schreef:
AyDeeDee schreef:

Ik haal uit je verhaal dat er al reuma is vastgesteld?
Zou niet gek zijn als dat nu weer opspeelt door de weer schommelingen.

-
Ik erger me aan m'n moeder. Ze wilt wat afvallen en heeft een boek van project gezond. Volgens hun berekeningen mag ik nog maar 1100 kcal wil ik afvallen :')

Ik krijg het er niet in dat dit gewoon echt geen oké berekening is en ze het zo toch niet vol gaat houden maar het boek zegt het dus het boek is heilig. Zelfde boek zegt ook dat het oké is als je licht wordt in je hoofd, moet je gewoon ff doorheen. :+

Snap haar wel, als je 0 kennis hebt over zulke dingen volg je één lijn natuurlijk maar dit is echt gewoon niet ok.

Ik heb 3,5 jaar geleden inderdaad diagnose reuma gekregen. Ben nu 10 maanden van medicatie af. Dat zou idd ook kunnen, ik heb de laatste tijd ook wel vrij veel intensieve dingen met m'n lijf gedaan dus dat zal ook zeker meespelen.