[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 19:14

Britta31 schreef:
Ik heb een hondje van 6 genomen, ik had geen zin meer in zindelijk maken en opvoeden.Hij kwam kant en klaar.

Hier hetzelfde, puppies zijn hartstikke leuk, maar niet om zelf te hebben (naast een baan)
Liever een volwassen hond die al zindelijk is en al wat kent.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 20:06

Naast een baan vond ik het ook prima :j

Maar dat is voor iedereen anders :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 21:49

DuoPenotti schreef:
Naast een baan vond ik het ook prima :j

Maar dat is voor iedereen anders :j

Vond t ook prima naast baan :D Het is pittig maar vooral genieten met grote G vond ik.
Nu was onze dame wel een makkelijk puppy. Sliep meteen hele nachten van 23.00 tot 6.00

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 22:45

Alleen maar goed dat we allemaal verschillend zijn toch :P

Ik heb niks met puppy's qua vibe en stoor me gewoon zo aan dat concentratievermogen van een garnaal :') Idem kittens, jonge paarden enz

Mijn hondje was een Oostblok herplaatser van +/- 10 jaar, echt zo'n straathond die nog nooit eerder een huis van binnen had gezien. Dingen voor t eerst laten zien en aanleren vond ik super tof :) maar het was tegelijkertijd echt wel chill dat die mentaal redelijk volwassen was. Idem mijn paard, heb altijd liever een volwassen nietskunner die tenminste wel weet wie die is en wat ie van het leven wil :=

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 23:14

Nou nou mijn garnalen kunnen zich anders goed concentreren hoor :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 07:24

Ah nee zou ook zo weer 2 veulens willen. Ook zoooo leuk!
Ook die al die dingetjes aanleren. En dan ook echt het verschil zien van stoere oh spuit mijn voeten maar af en de ander, help er zit water aan mijn been.

Het zijn de kosten die me nu tegenhouden

Ook zadelmak maken, dat proces vond ik veel mooier dan het latere Z waar het leerproces minder groot is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:37

Ohhh, doe mij maar tig kittens weer <3 Nu heb ik wel een beetje vals gespeeld want ik vond de mijne pas toen hij ongeveer een half jaar was, maar mis die tijd nog wel eens hoor, ondanks dar hij wel alles sloopte en mij wakker hield snachts :))

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 19:37

Vandaag bij de afhandeling van een cityhopper vlucht was er een vrouw met 2 kinderen uitgestapt en het ene kind was een partij aan het krijsen .
Zegt de purser : dit is nog eens goede anti conceptie :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 19:46

Inderdaad maar goed dat we allemaal anders zijn.

De purser heeft gelijk dat dat goede anticonceptie is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:22

Kwam net dit flauwe grapje tegen.
Dacht deel hem even :+

Citaat:
'Ik ben net terug van de winkel en dit maakte ik mee.

Ik bevond me achter een opa en zijn kleinzoon die zich misdroeg. Hij had zijn handen vol met het kind dat schreeuwde om snoepjes, koekjes, van alles.

De opa zei met een beheerste stem: "Makkelijk, William, we zullen niet lang weg zijn. . . . Rustig jongen. "

Na weer een uitbarsting hoorde ik de opa rustig zeggen: "Het is oké William, nog een paar minuten en dan zijn we hier weg. Hou vol jongen. "

Bij de kassa gooide de kleine horror spullen uit het winkelwagentje en opa zegt opnieuw met beheerste stem: "William, William, relax maatje, raak niet boos. Over vijf minuten zijn we thuis, blijf rustig William. "

Ik was echt onder de indruk, dus ik ging naar buiten waar die opa zijn boodschappen aan het inladen was en de jongen in de auto zette.

Ik zei tegen de opa: "Het zijn mijn zaken niet, maar je was geweldig daarbinnen. Ik weet niet hoe je het gedaan hebt! Die hele tijd dat je je kalmte hield, en hoe luid en storend hij ook werd, je bleef gewoon rustig zeggen dat het goed zou komen. William heeft veel geluk met jou als zijn opa. "

"Bedankt," zei de opa, "Maar ik ben William. De naam van die kleine is Kevin. "

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:12

Hahahaha :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:14

:D :D :D

Hier ook veel kinderen. Na een weekje resort heb ik mijn portie voor het hele jaar wel weer gehad := Normaliter zou ik ook niet nu boeken maar ja, we hebben de puber ook mee :))

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 18:54

https://www.libelle.nl/lifestyle/opvoed ... ~b4f022db/
Punt 1 _O-
Er kan echt een hele goede reden zijn waarom een buitenstaander je aanspreekt op het wangedrag van Vlindertje en Storm. Iets met gillen, aan andermans spullen komen, ik noem maar wat.
En in combinatie met punt3, geen hulp van anderen. Dat hoort bij elkaar: je kan niet hulp verwachten bij de opvoeding zonder dat oma/tante/broer er af en toe commentaar bij levert.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:25

Dammie schreef:
https://www.libelle.nl/lifestyle/opvoed ... ~b4f022db/
Punt 1 _O-
Er kan echt een hele goede reden zijn waarom een buitenstaander je aanspreekt op het wangedrag van Vlindertje en Storm. Iets met gillen, aan andermans spullen komen, ik noem maar wat.
En in combinatie met punt3, geen hulp van anderen. Dat hoort bij elkaar: je kan niet hulp verwachten bij de opvoeding zonder dat oma/tante/broer er af en toe commentaar bij levert.

Nou precies! Als dat prinsje of prinsesje aan mijn spullen zit en pa of ma zegt er niks van, dan zeg ik er zelf wel iets van hoor. Dat is geen bemoeienis, dat is opkomen voor mijn eigendommen (of dieren).

Zou wat zijn zeg dat ik mijn spullen waar ik zo zuinig op ben compleet kapot moet laten maken omdat vlindertje geen "nee" heeft geleerd van haar ouders.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:08

Ik denk dat ik een goede zou zijn voor in het leger :=

Tegenover ons (60-80 meter ofzo) is een vakantiehuisje, al een paar dagen stom gegil, net weer ruzie en ouders hadden blijkbaar geen effect.

Daarna weer 2x gillen dus ik geroepen dat ze moet ophouden met dat gegil poedersuiker.

Het is nu stil :+ Mijn hartslag is wel aan de hoge kant nu :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:11

Helaas werkt dat bij ons niet zo. :')

Vriend komt laatst naar binnen lopen. Zegt ie: "je bent niet meer de enige met een allergie voor kinderen." Liepen er blijkbaar weer koters in de steeg te gillen dus een buurvrouw had geroepen "Hou eens op met gillen!" Waarop de kinderen naar papa renden die er alleen maar stom om lachte.. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:27

Ik begrijp daar dus niks van, mijn eigen ouders hadden een gruwelijke hekel aan gekrijs. Er werd hooguit 2x gewaarschuwd en dan konden we naar ons kamer. Hetzelfde met drama in de supermarkt, mijn ouders zetten ne gewoon in de auto om daar verder te bléren. :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 23:45

Mars schreef:
Ik begrijp daar dus niks van, mijn eigen ouders hadden een gruwelijke hekel aan gekrijs. Er werd hooguit 2x gewaarschuwd en dan konden we naar ons kamer. Hetzelfde met drama in de supermarkt, mijn ouders zetten ne gewoon in de auto om daar verder te bléren. :=

Ja hier net zo. Mijn moeder waarschuwde één keer heel duidelijk, misschien nog een tweede keer maar de derde keer kwam er echt niet. Die heeft mijn broertje één keer in de auto gezet en is daarna rustig verder boodschappen gaan doen. Toen ze weer bij de auto kwam zat hij doodstil achterin. :D Is nooit weer gebeurd. En ik denk dat kinderen die duidelijkheid ook gewoon nodig hebben.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 00:08

Mijn moeder had de ¨ blik ¨.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 00:10

Jildau schreef:
Mars schreef:

Ja hier net zo. Mijn moeder waarschuwde één keer heel duidelijk, misschien nog een tweede keer maar de derde keer kwam er echt niet. Die heeft mijn broertje één keer in de auto gezet en is daarna rustig verder boodschappen gaan doen. Toen ze weer bij de auto kwam zat hij doodstil achterin. :D Is nooit weer gebeurd. En ik denk dat kinderen die duidelijkheid ook gewoon nodig hebben.

Was het 30 graden? :))

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 08:11

Ik heb gisteren in de Action ook tegen 2 kinderen gezegd 'nou nou, moet dat met al dat gegil' waar moeders het hoorde. Net alsof het een speeltuin is.

Daarna hoorde ik moeder nog wat zeggen dat ze genoeg spulletjes hadden en kwam er een luide NEE op terug. Bij mijn moeder had ik dan alles terug mogen leggen :+

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 14:46

Britta31 schreef:
Mijn moeder had de ¨ blik ¨.

Mijn moeder ook...
Mijn vader zei mijn volledige naam op een bepaalde toon...

Bij beide wist ik dat ik dan echt heel snel mij moest gaan gedragen want hun grens was dan bereikt.

Gillen en krijsen was bij ons ook echt een no go, dan kon ik naar mn kamer. Of als we aan het jammeren en janken waren om helemaal niks kreeg ik te horen dat als ik niet snel ophield ik een reden kreeg om te huilen. Hielp altijd...

En voor hier mensen het verkeerde idee krijgen, ik heb in mn hele leven 2 of 3x een opvoedkundige tik gehad. Ik heb geen trauma's aan kindermishandeling.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 14:48

Ons mam kon altijd zo lekker een velltje pakken bij je bovenarm. Dan wist je ook dat je de grens bereikt had.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:42

Mijn moeder zei 'Loraine... Mijn bloed begint te borrelen... >;)'.
Dat was hét sein om heel snel in te binden of te maken dat ik weg kwam. :')

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 17:26

:')
Mijn moeder greep ons altijd in de bovenarm vast , maar dan had je het bont gemaakt