Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:30

Centrifugeren?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:11

Mijn primasoft-gevulde handschoenen mogen in elk geval pertinent NIET in de droogtrommel. Dus die hij zou ik niet durven nemen.
Dan inderdaad eerder even wat extra centrifugeren. En anders wachten tot het zomer is of wegbrengen......

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:41

Een keer extra centrifugeren in de wasmachine doet ook wonderen

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:37

_Karlijn schreef:
Bestaat er een (Android) app waarmee je telefoongesprekken kunt opnemen? Die heb ik ooit wel gehad kan in mij herinneren.

Nu heb ik wel een app om gewoon (face2face) gesprekken op te nemen, maar als ik die aanzet op de telefoon waarmee ik een gesprek voer en ik wil terugluisteren, heeft hij geen geluid opgenomen. Nu doe ik het elke keer als ik een belangrijk gesprek op moet nemen, met de audio-opname app van m'n oude telefoon, terwijl ik met mijn nieuwe/huidige telefoon bel :roll: erg omslachtig want die 2e telefoon heb ik lang niet altijd bij de hand.

Ik zoek dus een app die automatisch in werking gaat zodra ik gebeld word of zelf bel.

Die zijn er (even zoeken in je Google play store, of hoe het ook heet). Maar ze vragen vaak wel veel machtigingen, dus lees goed waar je toestemming voor geeft!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 12:28

Aangezien bokt vaak sneller is dan de klantenservices op zondag :')

Kan je de siroop van vitalstyle (luchtwegsupport) ook zo geven? Er staat door het voer, maar buiten zijn handje biks 3n hooi krijgt dit betreffende paard niks en het blijft natuurlijk niet goed plakken op grote biks korrels. :+
Dus wilde het zo in zijn mond spuiten, maar er staat nergens of dat kan, al neem ik eigenlijk aan van wel.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:55

SCC schreef:
wat is nou echt een goede website om een fotoboek te maken?

gaat om jaarboeken van de afgelopen 3 jaar die ik wil maken. zitten maximaal 115 foto's per map
ik wil ze een beetje leuk op een pagina en niet allemaal zo standaard vierkant geknipt (deel foto's is liggend en deel is portretmodus)

Ik vind Popsa heel fijn, simpel en snel!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 16:52

Mag je, als je wandelt met een paard aan de hand, buiten de ruiterpaden wandelen?

Ik weet dat volgens de wetten van de weg een bestuurder bent als je met paard aan de hand loopt.
Maar hoe zit het met ruiterpaden? Mag je je daar buiten begeven als je met het paard aan de hand loopt?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 17:26

In de PWN duinen mag dat niet. Dat vertelde een boswachter mij. Ik liep over het pad. Moest van hem op het hoefpad lopen. Maar dat liep voor mij echt veel te zwaar en paard mocht niet belast worden. Boswachter kneep gelukkig een oogje dicht.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 17:28

Welke app gebruiken jullie om je reisverslag te maken / te delen? Ik heb tot nu toe de (gratis) app van Polarsteps, maar zoals ze zeggen; als de app gratis is, ben jij het produkt….dus zoek of er andere zijn. Vind Polarsteps trouwens wel handig werken

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 17:34

c_alsemgeest schreef:

Kan je de siroop van vitalstyle (luchtwegsupport) ook zo geven? Er staat door het voer, maar buiten zijn handje biks 3n hooi krijgt dit betreffende paard niks en het blijft natuurlijk niet goed plakken op grote biks korrels. :+
Dus wilde het zo in zijn mond spuiten, maar er staat nergens of dat kan, al neem ik eigenlijk aan van wel.

Als ik naar de ingrediënten kijk dan lijkt dat me ook geen probleem. Denk dat de makers er vanuit gaan dat het makkelijk is over het voer. Niet alle paarden worden blij van een spuitje in de mond.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 18:22

c_alsemgeest schreef:

Wat we vroeger nog weleens deden was een boterham (het liefst een kapje/kontje) een tijdje in de zon laten liggen zodat het wat uitdroogde, en dan daar spul zoals siroop of wat er ook gegeven moest worden overheen. Zeker als het niet echt smakelijk was en met tegenzin naar binnen gewerkt moest worden.

Maar ik ben al heel lang niet meer actief in de paarden en weet niet of dat nog een geaccepteerde manier is :+ :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 20:32

Ik wil het juist nergens op of bij geven omdat hij echt op minimaal voer staat. En hij is heel erg makkelijk met een spuit, dus dat heeft mijn voorkeur :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:40

Ah, ik snap hem.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 21:34

Hij is met alles qua eten/medicatie/supplementen vrij makkelijk gelukkig, lust ook echt alles :') maar het is best een hoeveelheid die je geeft in zijn bak wordt het nogal een kliederboel, als je het niet ergens door heen mengt zeg maar.
Uiteindelijk likt hij dat ook wel op :')
Maar met een spuitje in zijn mond leek mij het makkelijkste en snelste. En dat vind hij ook prima. Alles wat er in gaat vind hij een top idee, hij heeft een keer een ontstoken hoefbal vertrapping gehad, en de metacam vond hij ook heerlijk :9 _O-
Ben wel blij met zo'n makkelijk paard (met zulke dingen dan... met andere dingen heeft hij meer een uitgesproken mening) :+

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:45

Kun je oefenen met trailer laden zonder dat de trailer is aangekoppeld? De zon schijnt nu, maar er is geen auto met trekhaak thuis en wil eigenlijk de klep oefenen met de nieuwe :Y)
Ik heb geen idee hoe ze laad _O-

@ hierboven.
Ik gaat alles wat vloeibaar is met spuit erin, met evt wat ‘voer’ erachteraan voor het idee. Voor deze situatie heb ik allemaal 2/5/10 ml spuitjes in huis liggen :o Ik heb dan ook geen paarden die een probleem hebben met ontwormen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:52

Nee, trailer laden zonder auto ervoor zou ik zelf niet meer doen.

1x gedaan maar de trailer gaat dan op een bepaald punt wel wippen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:53

billy3105 schreef:
Kun je oefenen met trailer laden zonder dat de trailer is aangekoppeld? De zon schijnt nu, maar er is geen auto met trekhaak thuis en wil eigenlijk de klep oefenen met de nieuwe :Y)
Ik heb geen idee hoe ze laad _O-

@ hierboven.
Ik gaat alles wat vloeibaar is met spuit erin, met evt wat ‘voer’ erachteraan voor het idee. Voor deze situatie heb ik allemaal 2/5/10 ml spuitjes in huis liggen :o Ik heb dan ook geen paarden die een probleem hebben met ontwormen.

Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:14

Ik heb idd toch maar een (zware) quad ervoor gezet. Ze laadde echt heel fijn, ze vond het wel spannend maar liep er uiteindelijk ontspannen op. Je merkt wel dat ze altijd zijwaarts vervoerd is, ze probeerde zichzelf gelijk zijwaarts te parkeren :')

Maar gelukkig viel het mee!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:10

Weet iemand dit toevallig?

Ik ben overgestapt van zorgverzekering, naar VGZ.
Nu werd er half Januari al een bedrag afgeschreven (exact het bedrag wat ik anders per maand moet betalen). Daar staat bij "wijziging premie" , op de factuur staat ook alleen dat. Nu is er vandaag alsnog mijn gewone kosten voor de zorgverzekering afgegaan. Dure maand dus :=

Morgen ga ik ze bellen maar waar is dit van? Toch niet omdat ik overgestapt ben? Dat ik even een maand extra mag lappen?
En wat ik in Januari betaal, is toch ook voor Januari en niet al vooruit betalend voor Februari?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:23

Nyaleti schreef:

Nu werd er half Januari al een bedrag afgeschreven (exact het bedrag wat ik anders per maand moet betalen). Daar staat bij "wijziging premie" , op de factuur staat ook alleen dat. Nu is er vandaag alsnog mijn gewone kosten voor de zorgverzekering afgegaan. Dure maand dus :=

Morgen ga ik ze bellen maar waar is dit van? Toch niet omdat ik overgestapt ben? Dat ik even een maand extra mag lappen?
En wat ik in Januari betaal, is toch ook voor Januari en niet al vooruit betalend voor Februari?

Bij mij is premie voor januari er de 14e afgegaan, en een dezer dagen gaat premie van februari eraf. Als het goed is heb je in december niets betaald, of wordt het terugbetaald.
Even lezen in je contract, staat het waarschijnlijk wel in

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:29

Maddy_Paola schreef:
Nyaleti schreef:

Bij mij is premie voor januari er de 14e afgegaan, en een dezer dagen gaat premie van februari eraf. Als het goed is heb je in december niets betaald, of wordt het terugbetaald.
Even lezen in je contract, staat het waarschijnlijk wel in

Wat hierboven staat inderdaad. De premie voor de zorgverzekering betaal je in principe vooruit, dus in december betaal je normaliter de premie voor januari. Als je overgestapt bent, vindt deze betaling (meestal) pas ergens in januari plaats, maar dat betekent dus ook dat je in december ofwel niks betaald hebt, ofwel die betaling teruggestort hebt gekregen :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:35

Ja ik heb het gevonden, alsnog bedankt :)
Had even stress, denk wat een gedoe meteen. Maar waarom vermelden ze er niet bij dat dit voor Januari is, kommmm :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:36

Hier betaal ik nooit in december juist dat je dan nog zou kunnen overstappen. In januari wordt er dus rond de 14e afgeschreven voor januari, en rond de 27e voor februari. Je betaalt altijd vooruit dus. (In november dus voor december en dan heb je een jaar betaald)

Edit: oh al gevonden dus. Raar dat het er niet bij staat dan idd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 21:10

Welke sterren/manen/planeten zijn vanavond goed te zien?
Ik zie ze richting het zuiden (denk ik, ben niet zo best in richting gevoel _O- )

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:26

De manier waarop Gerard Joling, René Froger, Gordon, Fred van Leer, ... 'lachen', deden ze dat als kind al op die idiote hysterische manier, is dat onderdeel van het tv-personage of zouden ze precies zo overdreven lachen (gieren) als ze in hun eentje voor de tv zitten en een grappig item zien..? Tenenkrommend vind ik het. En erg prettig voor de keel lijkt het me ook niet :=