Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:38

Het aantal positieve tests zegt niet veel meer. Als je naar andere factoren kijkt zie je dat het aantal besmettingen echt afneemt, oa de rioolwater meting.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:44

Dan is natuurlijk ook de vraag of Omicron ook zo sterk aanwezig is in de darm/ ontlasting. Geen idee of dat bekend is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:53

SusanH schreef:
Het aantal positieve tests zegt niet veel meer. Als je naar andere factoren kijkt zie je dat het aantal besmettingen echt afneemt, oa de rioolwater meting.

Het neemt inderdaad af, maar ligt nog steeds 3x zo hoog als de allereerste piek en zelfs minimaal 4x zo hoog als de andere pieken.

Het aantal positieve testen geeft dus een behoorlijke indicatie voor hoeveel risico er is op besmetting. De tekst "aantal positieve tests zegt niet zoveel meer" is enkel voor ziekenhuisopnames van toepassing.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:55

Of ik heb symptoomloos corona of ik ben niet gevoelig voor het virus. Ik ben op werk met zoveel mensen in contact geweest en beschermde kleding krijgen we ook niet echt aangeboden.

Heb net maar wel een ggd test laten doen. Natuurlijk ook nog door iemand die het moet leren dus was beetje bang dat het heel zeer ging doen maar ging keurig

Als ik negatief ben breekt mijn klomp. Dan snap ik er echt niks van :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:56

Sizzle schreef:
Dan is natuurlijk ook de vraag of Omicron ook zo sterk aanwezig is in de darm/ ontlasting. Geen idee of dat bekend is.

Als je naar de cijfers kijkt op de rivm site, dan zie je dat de rioolmetingen dezelfde pieken vertonen als de besmettingen, dus ik denk dat Omikron goed terug te vinden is in het rioolwater :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:00

Prompter, dank dat wist ik niet :)

Zebrastreep, de helft van de mensen merkt sowieso niets.
Ik zou er niet zo mee bezig blijven, negatief is negatief. Dan kun je nog steeds besmet zijn maar ergens moet je een grens trekken.
Als er iemand op het werk flink verkouden is dan pik ik dat meestal ook niet op. Dat is niets raars of nieuws.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:02

Onze VVE heeft beslist dat bewoners en bezoekers in het gebouw en de garage een mondkapje dienen te dragen en anderhalve meter afstand tot elkaar houden, ook na de 25ste. Ik ben er blij om, de gemiddelde leeftijd hier in achter in de 70, de meeste mensen zijn doof en komen graag zo ongeveer tegen je aan staan om te kwetteren.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:04

prompter schreef:
Als je jezelf wil beschermen moet je een FFP2 kapje dragen, met een chirurgisch masker bescherm je de ander.

Geen garantie hoor
Ik heb op iso kamers gewerkt, met mensen die heel wat L O2 kregen en daarbij moesten vernevelen.
Nou, geloof dat mijn hele team eruit lag (zh) positief en ziek, bij mij kwam het later pas aan het licht omdat ik een serologie wilde.

Dus garantie, nee die heb je echt niet.
Een stel striemen in je gezicht? die krijg je gratis

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:22

Garantie heb je nooit. Wel een verlaagde kans / risicovermindering.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:11

bigone schreef:
robert45 schreef:
Ik bedoelde eigenlijk hoe je van zaterdagavond naar woensdagavond 3 dagen telt..

Ja, laat op de avond, dat zijn er al vier, scherp !

Geen probleem. Kon wezen dat er vanwege de regels bv een eerste dag niet geteld zou worden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:42

bigone schreef:
Olejon leg nu eens uit wat jij denkt wat digitale identiteit inhoud en waar je nu zo bang voor bent.

Heb je het artikel gelezen, staat duidelijk in, controle maatschappij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:20

De UK schaft verplichte quarantaine voor ´besmetten´ af.

Afhankelijk van je perceptie is dat dankzij de redding door massieve vaccinatie of had dit anders wat eerder met wat meer doden in die kortere tijd tóch gebeurd.

Hoe dan ook hier in andalucía geen prikpas meer en geen handhaving meer van maskers bij uitgaansleven. Weer zálig ongeremd, als BC onbeperkt kunnen dansen *\%/*
Verder is het hele vaccineren opvallend afwezig verdwénen uit het nieuws: Het nieuwe sensatiegeneuzel-onderwerp is stormen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:22

Huertecilla schreef:

Afhankelijk van je perceptie is dat dankzij de redding door massieve vaccinatie of had dit anders wat eerder met wat meer doden in die kortere tijd tóch gebeurd.

Hoe dan ook hier in andalucía geen prikpas meer en geen handhaving meer van maskers bij uitgaansleven. Weer zálig ongeremd, als BC onbeperkt kunnen dansen *\%/*
Verder is het hele vaccineren opvallend afwezig verdwénen uit het nieuws: Het nieuwe sensatiegeneuzel-onderwerp is stormen :D

Noem 4 doden en ontiegelijk veel schade maar geneuzel.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:24

Huertecilla schreef:

Ja, ze kunnen zich voor nu even richten op andere zaken

En ondertussen druk met de digitale ID aan de slag.

maar hey, moet zeggen dat ik het heerlijk vind om weer even 'normaal' te kunnen doen.
Gisteren heerlijk dagje uit en dat met een zonnetje {:}
Laatst bijgewerkt door ravellie op 20-02-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:25

Electra63 schreef:
Huertecilla schreef:

Volgens mij verkeerde topic?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:29

Nee, het slaat op "Het nieuwe sensatiegeneuzel-onderwerp is stormen" en past dus prima.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:33

Even positief corona nieuws. Hele dikke uitbraak op werk iedereen mild ziek. Ook de kwetsbaren die hebben er weinig last van.

Alleen wat ik niet snap iedereen heeft klachten is positief en ik heb dus helemaal niks en ben ook negatief getest. Ik werk wel met mondmaskers de rest niet vinden ze niet nodig.

Meesten knappen binnen 5 dagen weer helemaal op. Ik wil het absoluut niet bagatelliseren maar het valt mij voor nu echt mee.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:33

Electra63 schreef:

Percepctie = realiteit.

Het is helder dat er met senstatiemedia en (a)sociale media de perceptie van het leven veranderd is.
Jouw opmerking is een perfectie illustratie van hoe ook dit weer uit elk perspectief gerukt is. Hoeveel zelfdodingen/dag ook alweer in NL? En dat is maar één ´normaal´ voorbeeld.

Het leven is zelforganiseren op de rand van chaos: Poep gebeurt :)*

Óp naar de volgende storm, de volgende vulkaan, het volgende sensatiewaardige. Maar :)* :)* gedenk te léven *\%/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:39

Zebrastreep schreef:
Alleen wat ik niet snap iedereen heeft klachten is positief en ik heb dus helemaal niks en ben ook negatief getest.

Dat heet nu ´onderbroken besmetting´. Is niets nieuws overigens. Dringt gewoon nú pas door de opklopperij heen.

Jij +:)+ ermee dat besmettingen door jouw afweer al vroegtijdig afgeketst worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:40

Electra63 schreef:

4 doden tov 21475 doden door corona.
"Ontiegelijk veel schade" tov miljarden door corona.

Geneuzel ja. Of weet jij een beter woord?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:42

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:
Alleen wat ik niet snap iedereen heeft klachten is positief en ik heb dus helemaal niks en ben ook negatief getest.

Dat heet nu ´onderbroken besmetting´. Is niets nieuws overigens. Dringt gewoon nú pas door de opklopperij heen.

Jij +:)+ ermee dat besmettingen door jouw afweer al vroegtijdig afgeketst worden.

Het kan zijn dat ik het 2 weken terug al heb gehad via mijn zusje. Had wel positieve zelftesten. En anders krijg ik het deze week nog maar dan gaat het meevallen gelukkig. Ik ben blij dat de kwetsbaren er goed doorgekomen zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:43

enzino schreef:
Electra63 schreef:

Ik vind het best wel apart, om het 'geneuzel' te noemen puur alleen omdat het niet aan de omvang van Corona voldoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:46

Apart, zo is HC ook :D

Maar met de slechtste bedoelingen kan je er natuurlijk ook een verhaal van maken dat 4 doden blijkbaar niets waard zijn. Maar maar maar, wat dan als het jouw familie was? Jij schavuit.

Of je leest gewoon door de woordkeuze heen en begrijpt het bericht voor wat er werd geprobeerd te communiceren. Is niet heel moeilijk en houd de discussie mooi op het onderwerp ipv op de persoon.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:58

enzino schreef:
Electra63 schreef:

Als je niet in Nederland woont en niet naar je werk moet of geen duizenden euro's schade hebt aan je woning, kan je het geneuzel noemen.

Ik vind het normaal dat de media hier voor waarschuwen, met code rood.
Bedrijven en scholen werden eerder gesloten, OV werd gestaakt. Mensen moeten daarvan op de hoogte zijn.

Er moet altijd gezeurd worden op de media door bepaalde bokkers :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:01

Dit is een forum. Woordkeuze is belangrijk, want daarmee laat je zien hoe je tegen zoiets aankijkt. Het oneens zijn met iemands woordkeuze is niet persoonlijk, maar juist ‘op de bal’.

De schade van deze storm wegzetten alleen omdat het niet aan de omvang van Corona voldoet vind ik nogal verwerpelijk. Veel mensen die problemen hebben ervaren door de storm en dús niet gek dat de media dat rapporteert.

Zeker gezien het gevaarlijk kon zijn voor mensen die toch naar buiten gingen (zie: schade en overlijdens). Of mag de media niet voor zo’n grote storm waarschuwen? En niet rapporteren wat voor gevolgen het heeft gehad?

Die mediarapportage waait vanzelf weer over ( :') kon het niet laten) als er weer wat nieuws in het land of in de wereld gebeurt of staat te gebeuren. Zo werken die nieuwscycli nu eenmaal.