Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:55

Pfoe.. wat ik op facebook lees een hoop gedoe steeds met de Fransen. Of er gaat een hoop mis in de vertaling of zijn ze echt zo gehaaid?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:05

Ik heb nog nooit problemen gehad met Vinties... uit geen enkel land :')

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 22:13

C_arola schreef:
Hier in Nederland ook een aantal keren gehad dat er geen Homer optie was.

Iemand enig idee hoe dit kan?

M’n bod is geaccepteerd, maar kan bij deze NLse verkoper geen Homerr selecteren, alleen (duurdere) DHL.
Heb het idee dat dat een bug is?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 22:18

Mo_86 schreef:
Homerr is een pakketje voor mij kwijtgeraakt… staat al sinds 7 januari op dezelfde status en er staat dat het flink vertraagd is. Ik ga er niet vanuit dat deze nog gaat aankomen. Ik baal er wel van, het waren erg mooie oorbellen. Mogelijk is het pakje dermate klein dat t zoek is geraakt?

Het kan nog. Vorige maand op 2-12 had verkoper pakketje met Homerr verstuurd en uiteindelijk werd het pas 23-12 geleverd :+

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 22:59

Dispar_Vulgo schreef:
C_arola schreef:
Hier in Nederland ook een aantal keren gehad dat er geen Homer optie was.

Iemand enig idee hoe dit kan?

M’n bod is geaccepteerd, maar kan bij deze NLse verkoper geen Homerr selecteren, alleen (duurdere) DHL.
Heb het idee dat dat een bug is?

Mogelijk dat er al teveel pakketten van Homerr bij dat depot zijn. Misschien lukt het morgenochtend wel.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:01

Weet iemand hoe het zit met sterren? Wanneer krijg je automatisch 5 sterren? Is dat wanneer de koper geen review geeft of wanneer je als verkoper geen review geeft over de koper?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:06

Ik heb deze week weer veel online gezet en heb alweer biedingen te pakken waar mijn wenkbrouwen van fronsen.

Afgelopen maand ook veel binnen een dag op mp verkocht. Ruimt lekker op zo.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:44

Ik vind het zo oneerlijk als mensen een retour aanvragen en de verzendkosten bij jou neerleggen, terwijl het product gewoon stuk is. Er zitten gewoon gaten in het t-shirt. De verzendkosten zijn hoger dan het bedrag dat ik terugkrijg voor het shirtje :x

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 01:13

MuSLi schreef:
Ik vind het zo oneerlijk als mensen een retour aanvragen en de verzendkosten bij jou neerleggen, terwijl het product gewoon stuk is. Er zitten gewoon gaten in het t-shirt. De verzendkosten zijn hoger dan het bedrag dat ik terugkrijg voor het shirtje :x

Dat is echt asociaal. Ik vind dat de optie over de verzendkosten wel aangepast mag worden. Als het product overduidelijk niet is zoals op de advertentie vermeld.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 08:59

Dispar_Vulgo schreef:
Mo_86 schreef:
Homerr is een pakketje voor mij kwijtgeraakt… staat al sinds 7 januari op dezelfde status en er staat dat het flink vertraagd is. Ik ga er niet vanuit dat deze nog gaat aankomen. Ik baal er wel van, het waren erg mooie oorbellen. Mogelijk is het pakje dermate klein dat t zoek is geraakt?

Het kan nog. Vorige maand op 2-12 had verkoper pakketje met Homerr verstuurd en uiteindelijk werd het pas 23-12 geleverd :+

Oh dat geeft een beetje hoop!

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:25

Ik had een bundel van 2 items gekocht. Goedkoop, maar een item had 'nieuw zonder kaartjes' maar het is vies en zou ik weggooien. Verkoper lijkt niet tegemoet te willen komen, zouden jullie alsnog 'ik heb een probleem' melden (Ik ga het niet terugsturen op eigen kosten...) of verlies nemen en slechte review achterlaten?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:31

Wat balen. Ik zou het zo aan de verkoper voorstellen. Of terugsturen op haar kosten, volledige terugbetaling of dat je het houdt maar wel een slechte review geeft gezien de niet kloppende staat.
Wel op vriendelijke toon, dat je teleurgesteld bent en het het liefste opgelost wil zien.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:31

Ik heb nu ook een ‘bijzondere’
Ik heb een rok verkocht (NP €125), voor €3,75(vp was €5,99, maar ben akkoord gegaan met ‘t bod) status heel goed.

Nou zegt de koper dat er een vouwlijn in de rok zit, deze was ook duidelijk te zien op de foto. Dus dat klopt. Maar ze had verwacht dat ze de vouwlijn er wel uit zou krijgen, maar dit lukt dus niet.. en nu wil ze de rok retour doen.

Ik ga hier dus niet mee akkoord. Ze wist van de vouwlijn en heeft zelf de gok genomen voor een klein bedrag dat ze ‘t er wel uit zou krijgen.
En nu heeft ze mee een slechte review gegeven.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:40

Ik had ook een bijzondere reactie van een Franse verkoper. Had een sportbroek gekocht. Nieuw zonder prijskaartje. Haal m uit de verpakking, de hondenlucht kwam me al tegemoet. Broek zag er verder wel goed uit dus die maar in een bak azijn gegooid om de lucht eruit te halen.en op oké geklikt. Maar wel even aangeven bij der verkoopster dat de broek naar hond stinkt. Zegt ze: je moet er ook niet aan ruiken! En ik gooi kleding die ik koop altijd meteen in de was . Dus ik maar even benoemd dat de lucht er al uitkwam toen ik de broek uitpakte en dat die nu inderdaad in de was zit. Uiteindelijk kreeg ik wel een excuus. Ik zou me echt kapot schamen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:06

Sommigen zijn wel héél makkelijk inderdaad....

Hummmm.... mijn man wilde graag zo'n video deurbel kopen van zijn jaarlijkse Coolblue waardebonnen van zijn werkgever.
En nu voel ik me een beetje erbij gesnapt als ik met armen vol Vinted pakjes langs de deurbel naar binnen worstel :=

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:21

pmarena schreef:

Hummmm.... mijn man wilde graag zo'n video deurbel kopen van zijn jaarlijkse Coolblue waardebonnen van zijn werkgever.
En nu voel ik me een beetje erbij gesnapt als ik met armen vol Vinted pakjes langs de deurbel naar binnen worstel :=

Je kan bij de ring instellen dat je thuis bent, dan neemt hij geen beelden op :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:22

Haha nou zo erg is het ook weer niet _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:12

Bleh ik had een heel leuk wollen truitje gevonden onder heren maat XS. (Dolce & Gabbana, geen verstand van dat merk en geen idee of het echt is maar dat interesseert me ook nooit zo). Ik pak het uit en opgevouwen denk ik al "oei dat is klein...." en ja hoor, ziet er uit als een truitje voor een klein kind van een jaar of 7....

Ik kijken naar de advertentie. Staat inderdaad onder heren maat XS.
Maar nu valt me in de titel op dat er achter staat "6/7anni". Sjips zeg.... dat was me niet opgevallen en had ik niet gezien als iets over de maat.... dan zet je het toch gewoon bij de kinderkleding en niet bij herenkleding, het is voor een klein kind! -O-

Wel heel mooi truitje verder van heel mooi materiaal, dus kan ik prima weer te koop zetten, maar wel balen zoiets....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:37

Ik heb gewoon weer een beschadigd artikel ontvangen :roll:, begin daar wel een
beetje moe van te worden! Waarom wordt er niet naar waarheid geadverteerd :=
Heel vermoeiend dit! Vooral de reacties, die allemaal hetzelfde zijn "O sorry, dat heb ik dan zeker niet gezien" :z

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:24

Lisitano schreef:
Wat balen. Ik zou het zo aan de verkoper voorstellen. Of terugsturen op haar kosten, volledige terugbetaling of dat je het houdt maar wel een slechte review geeft gezien de niet kloppende staat.
Wel op vriendelijke toon, dat je teleurgesteld bent en het het liefste opgelost wil zien.

Kan je retourkosten “afdwingen” ? Ik krijg als voorstel drie euro vergoed, maar die wil ik niet. Hoef geen beschadigd artikel,

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:23

pmarena schreef:

Een tas meenemen naar het pakketpunt en daar alle pakjes indoen :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:20

pmarena schreef:

Hahahaha, je moet je buit ook gewoon verstoppen joh! :)) O:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:50

Haha ja voorheen glipte ik snel ongezien naar binnen en dumpte ze dan op een plek waar de jongens niet zo vaak komen :))

Kijk het is geen staatsgeheim ofzo, maar ik voel me gewoon een beetje betrapt, haha.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:08

Ik heb al vaak op Vinted besteld, maar nu een situatie die ik niet eerder aan de hand heb gehad... ik heb het verkeerde pakketje gehad (verkoper heeft pakketjes omgewisseld). Ik kreeg al een berichtje van de verkoper voordat ik het had opgehaald.

Maar hoe handel ik dat het beste af? Ik had al even in de Help van Vinted gekeken maar dat puzzelde me een beetje.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:34

Je kan het terug sturen naar de verkoper op diens kosten want haar fout en dan krijg je het geld terug zodra ze het heeft ontvangen. Of je stuurt het door naar de juiste persoon en zij stuurt jouw pakket naar jou toe. Dit laatste heb ik een keer gedaan, op de kosten van de verkoper. Ging verder helemaal goed en werd op die manier goed opgelost. Even overleggen met de verkoper lijkt mij hoe zij het op wilt lossen.