Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:28

Huertecilla schreef:
Lolaliza schreef:
Dat is denk ik met Portugal ook het geval ..is nog redelijk veilig op papier maar de regels zijn ze erg laks mee

´Denk´ je.... Heb je daar een basis voor?
Ik ben in oktober twee keer in Portugal geweest en er werd, waar ik was, héél goed aan de regels gehouden.

Je schrijft het goed waar jij was ..
Ik denk dat het moeilijk oordelen is. Zo lijkt het soms in dit topic of niemand in Nederland zich aan de regels houdt. Ook niet echt representatief.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:02

Het blijft een raar virus.
Een vriendin van mij blijkt positief. Omdat ze al een jaar of wat met zwaar leverfalen vecht heeft ze zich op alle manieren beschermt maar helaas toch prijs. Echter lijkt ze er met een verkoudheid af te komen terwijl sommige ogenschijnlijk gezonde mensen zoveel zwaarder getroffen zijn.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:13

Sizzle schreef:
Het blijft een raar virus.
Een vriendin van mij blijkt positief. Omdat ze al een jaar of wat met zwaar leverfalen vecht heeft ze zich op alle manieren beschermt maar helaas toch prijs. Echter lijkt ze er met een verkoudheid af te komen terwijl sommige ogenschijnlijk gezonde mensen zoveel zwaarder getroffen zijn.

Waar heeft ze het opgelopen?
Hopelijk blijft het hierbij

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:20

Dat is onduidelijk geloof ik.
Ze is namelijk super strikt in het handhaven van beschermingsmiddelen en afstand.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:40

Volgens mij is het sowieso nogal onduidelijk wie het wel en niet krijgt.
Ik ken echt veel verschillende verhalen verhalen van 2 mensen in een gezin die het krijgen en 2 niet. Wel gelukkig mensen die het mild krijgen maar weet niet of dat in besmetting nog uitmaakt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:01

Mijn man is net hersteld van corona en moesten beide in qaurantaine, ik heb niks gehad.

Wat de regels betreft is het ook allemaal lastig. Ik zelf ben vanaf het begin heel nuchter en probeer me puur voor anderen aan de regels te houden, alleen mondkapje draag ik niet.
Maar wat ik hier in NL niet snap is dat horeca dicht moet en er niet onnodig gereisd mag worden. Nu gaan pretparken ook dicht maar het grote winkelcenter waar ik werk blijft open. Ik wil niet dat het sluit maar het is wel heel krom. Hier komen toch nog steeds mensen van veel andere landen dus veel andere nationaliteiten. Gister nog hadden we mensen uit Turkije, spanje en zelfs afrika in de winkel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:57

jesito schreef:
Mijn man is net hersteld van corona en moesten beide in qaurantaine, ik heb niks gehad.

Wat de regels betreft is het ook allemaal lastig. Ik zelf ben vanaf het begin heel nuchter en probeer me puur voor anderen aan de regels te houden, alleen mondkapje draag ik niet.
Maar wat ik hier in NL niet snap is dat horeca dicht moet en er niet onnodig gereisd mag worden. Nu gaan pretparken ook dicht maar het grote winkelcenter waar ik werk blijft open. Ik wil niet dat het sluit maar het is wel heel krom. Hier komen toch nog steeds mensen van veel andere landen dus veel andere nationaliteiten. Gister nog hadden we mensen uit Turkije, spanje en zelfs afrika in de winkel.

Die hier op vakantie zijn bedoel je?

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:32

Huertecilla schreef:
Lolaliza schreef:
Dat is denk ik met Portugal ook het geval ..is nog redelijk veilig op papier maar de regels zijn ze erg laks mee

´Denk´ je.... Heb je daar een basis voor?
Ik ben in oktober twee keer in Portugal geweest en er werd, waar ik was, héél goed aan de regels gehouden.

Ja
Onze paarden springen daar momenteel in een 4 weekse tour na eerst 6 weken Spanje ..amazone heeft meteen gebeld dat we niet moesten afkomen ..het voelde er gewoon niet veilig ( terwijl het in Spanje echt veilig was in Jerez )
In Portugal daar amper mondmaskers ( ik spreek dan van concours en de regio rond het concours hotels,bars ennrestaurants ) je mag nog met zoveel als je wil in de horeca ,feestjes en muziek etc
Heb ook ergens een artikel gelezen dat de cijfers bewust laag gehouden worden om het toerisme nog steeds doorgang te laten vinden maar dat vooral de oudere bevolking aan de alarmbel trekt dat er zoveel besmettingen zijn en net als overal de hoogte zijn ingeschoten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:01

lenaa_tje schreef:
Volgens mij is het sowieso nogal onduidelijk wie het wel en niet krijgt.
Ik ken echt veel verschillende verhalen verhalen van 2 mensen in een gezin die het krijgen en 2 niet. Wel gelukkig mensen die het mild krijgen maar weet niet of dat in besmetting nog uitmaakt.

Een kennis van mij haar man had 't. Ze zijn in één bed blijven slapen omdat ze nog 2 thuiswonende kinderen hebben en geen kamer over, maar geen van dat gezin heeft het verder gekregen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:05

Het is idd een apart virus. Hoor ook van mensen die in isolatie zitten met gezin, 1 iemand besmet. Vol huis maar niemand anders die ziek wordt (zieke wel apart op kamer, en schoonmaakregime). Tot nu toe iedereen waar ik van hoor die een besmetting heeft (gehad) maakt(e) een milde infectie door.

De oom van mijn man, die terminaal was en ook corona kreeg is helaas overleden. Niet aan de corona trouwens, want daar heeft hij geen last van gehad gek genoeg. Dat is best even moeilijk nu met die strenge maatregelen liefste zouden wij ook naar de uitvaart gaan. Maar er mogen maar 30 mensen bij aanwezig zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:10

Hier ook een gezin van 2 ouders met 3 kinderen waarvan er maar eentje besmet is geweest en de rest het niet gekregen heeft. Bijzonder.

En ook iemand die zich eigenlijk alleen maar in huis opgesloten heeft en het toch gekregen heeft. Hoe dan zou je zeggen? Dat moet door een PostNL pakketje of voor de deur gezette boodschappen zijn dan.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:58

Suzanne F. schreef:
Hier ook een gezin van 2 ouders met 3 kinderen waarvan er maar eentje besmet is geweest en de rest het niet gekregen heeft. Bijzonder.

En ook iemand die zich eigenlijk alleen maar in huis opgesloten heeft en het toch gekregen heeft. Hoe dan zou je zeggen? Dat moet door een PostNL pakketje of voor de deur gezette boodschappen zijn dan.

Ook al eens gehoord van een hoogbejaarde dame die huis niet uitkwam en niemand erin liet enkel boodschappen heeft laten afleveren en ook besmet
Gehoord dus geen 100% zekerheid op waarheid

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:14

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:21

Ik hoop dat ze met kerst voor 1 week versoepelen en dan weer terug naar de maatregelen zoals die na deze 2 weekse periode weer gelden.
En dan zodanig versoepelen dat je bijvoorbeeld in die week als gezin met aanhang bij elkaar kan komen zonder klachten. Maar ik kan niet goed inschatten of dat de R0 te ver zou doen oplopen in zo’n korte periode.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:24

@lolaliza, dan is dat alleen in de omgeving van het concours. Mijn vader woont in de Algarve en die geeft juist aan dat er prima aan alle maatregelen gehouden wordt. Iedereen draagt daar juist wel een mondkapje. Hun bridge gaat ook niet meer door (vanwege teveel mensen) en zo zijn er nog meer dingen afgelast.
En je mag dus helemaal niet met zoveel als je wilt ergens zijn. Bovendien is nu een avondklok uitgeroepen voor 102 gemeenten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:26

Wat wel lastig is dan, en waar de SGP ook al versoepeling voor heeft aangevraagd, is dat sommige gezinnen gewoon gigantisch zijn. Bij de SGP achterban is 30 soms niet eens genoeg om bij een bruiloft alle eerste-en tweedelijn familie erbij te laten zijn :=

Dus als je gezinnen gaat toestaan krijg je soms wel echt grote groepen. Dat zou bij ons 14 personen zijn. Vind ik zelf te veel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:28

Ik hoop niet dat ze het dan versoepelen dan wilt iedereen straks in die week gaan afspreken :o mij lijkt het verstandig redelijk zo door te gaan tot en met januari, dan zou het misschien toch een stuk gedaald moeten zijn qua cijfers? En dat er dan een beetje hoop is in het nieuwe jaar. Sneller testen, meer wat weer open kan etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:31

Op mijn werk heeft 'gelukkig' maar 1 bewoner het coronavirus gehad. Terwijl hij elke avond aan koffietafel zat met 5 andere medebewoners, zonder 1.5 m afstand.

At beneden in het restaurant en gingen vaak met zijn 2en in de lift.

En hoestte altijd wel wat door zijn aandoening. Maar verder is dus niemand besmet geraakt op de hele afdeling.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:36

secricible schreef:
Ik hoop dat ze met kerst voor 1 week versoepelen en dan weer terug naar de maatregelen zoals die na deze 2 weekse periode weer gelden.
En dan zodanig versoepelen dat je bijvoorbeeld in die week als gezin met aanhang bij elkaar kan komen zonder klachten. Maar ik kan niet goed inschatten of dat de R0 te ver zou doen oplopen in zo’n korte periode.

Ik hoop juist dat er op gehamerd gaat worden zeker niet met meer dan 2 huishoudens bij elkaar te komen. Dan hoeft er niemand alleen te zitten met kerst maar hou je de risico's toch binnen de perken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:51

Dat erop hameren, ik weet niet of dat werkt. Heb net een rondje in de bossen gewandeld en het is opvallend hoeveel mensen er niet tot 2 kunnen tellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:59

verootjoo schreef:
Wat wel lastig is dan, en waar de SGP ook al versoepeling voor heeft aangevraagd, is dat sommige gezinnen gewoon gigantisch zijn. Bij de SGP achterban is 30 soms niet eens genoeg om bij een bruiloft alle eerste-en tweedelijn familie erbij te laten zijn :=

Dus als je gezinnen gaat toestaan krijg je soms wel echt grote groepen. Dat zou bij ons 14 personen zijn. Vind ik zelf te veel.

SGP ers kunnen hun bruiloft ook uitstellen of aanpassen. Zoals alleen in de kring van mijn dochter al vier stellen hebben gedaan. Maar bij sgp speelt natuurlijk ook iets anders, samenwonen word afgekeurd , geen seks voor het huwelijk ( regel maar of ze zich er aan houden) en zo zijn er nog meer dingen . Wanneer je dan niet kunt trouwen is de invloed veel groter dan mensen die al samenwonen en een gezin vormen. Ook hier is het vooral de christelijke normen en waarden waardoor ze moeite hebben met de regels. Van mij mogen ze huwelijken houden met zoveel als ze willen mits ze nadien twee weken verplicht in quarantaine gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:59

elnienjo schreef:
secricible schreef:

Ik hoop juist dat er op gehamerd gaat worden zeker niet met meer dan 2 huishoudens bij elkaar te komen. Dan hoeft er niemand alleen te zitten met kerst maar hou je de risico's toch binnen de perken.

Hoezo is er dan niemand alleen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:15

bigone schreef:
verootjoo schreef:

SGP ers kunnen hun bruiloft ook uitstellen of aanpassen. Zoals alleen in de kring van mijn dochter al vier stellen hebben gedaan. Maar bij sgp speelt natuurlijk ook iets anders, samenwonen word afgekeurd , geen seks voor het huwelijk ( regel maar of ze zich er aan houden) en zo zijn er nog meer dingen . Wanneer je dan niet kunt trouwen is de invloed veel groter dan mensen die al samenwonen en een gezin vormen. Ook hier is het vooral de christelijke normen en waarden waardoor ze moeite hebben met de regels. Van mij mogen ze huwelijken houden met zoveel als ze willen mits ze nadien twee weken verplicht in quarantaine gaan.

Ooh ik scheef bruiloft, maar bedoel begrafenis :o daar had vd Staaij het over nl.
De bruiloften zijn idd geen probleem. Die worden gewoon klein gehouden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:20

Ik hoop dat het in ieder geval zo versoepeld wordt , dat mijn oma haar laatste kerst nog bij ons kan komen vieren.... Voor de rest maakt het mij niet uit wie er wel en niet kunnen en mogen komen , dat kan volgend jaar ook wel weer.

Maar voor mijn oma zal ik het wel heel fijn vinden als het dit jaar zou kunnen... Het is al moeilijk genoeg zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:22

Zebrastreep schreef:
Ik hoop dat het in ieder geval zo versoepeld wordt , dat mijn oma haar laatste kerst nog bij ons kan komen vieren.... Voor de rest maakt het mij niet uit wie er wel en niet kunnen en mogen komen , dat kan volgend jaar ook wel weer.

Maar voor mijn oma zal ik het wel heel fijn vinden als het dit jaar zou kunnen... Het is al moeilijk genoeg zo

Maar dit doe je dan toch gewoon? Als je verder voorzichtig bent zie ik niet in waarom dit niet kan..