Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:20

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:24

Oppassen is het de hele tijd al gebleven, maar veel mensen denken toch dat het weg is ofzo..
.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:17

LadyMadonna schreef:
Oppassen is het de hele tijd al gebleven, maar veel mensen denken toch dat het weg is ofzo..
.

Ja dat zie je idd aan de cijfers

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:19

Ene kant verbaast mij dus niks gezien hoe in de Efteling en op andere plekken het er aan toe gaat. Ander kant hoe veel van die 127 mensen zijn echt ziek? of hebben we straks 127 resistente mensen er bij?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:39

Er word gewoon geen afstand meer gehouden. Mensen kijken je soms raar aan jij je wel aan de afstand probeert te houden

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:00

Er werden toch niet dagelijks meer cijfers geüpdatet door het rivm? Wel bijzonder hoe die krant dan aan de informatie komt.

Wel zie je dus plekken nu waar het misgaat. Hopelijk doen ze dan plaatselijke soort van lockdowns.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:01

Weet je wat gek genoeg helpt. Mondkapje opzetten buiten de ov en dan opeens is de afstand er wel. Geen last gehad vandaag van te dichtbije mensen. Mondkapje zat comfortabel ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:10

Zebrastreep schreef:
Er werden toch niet dagelijks meer cijfers geüpdatet door het rivm? Wel bijzonder hoe die krant dan aan de informatie komt.

Wel zie je dus plekken nu waar het misgaat. Hopelijk doen ze dan plaatselijke soort van lockdowns.

Corona Dashboard , staan elke dag de aantal positieve tests op. En op allecijfers.nl ook de rest, opnames , besmettingen per gemeente

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:23

Ik vind het logisch dat het iets omhoog gaat 2 weken na dat de horeca versoepeld is.

124 op 17 miljoen vind ik niet schokkend.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:29

Het lijkt hier in assen ook wat op te lopen maar nu met de vakantie en alle vakantie gangers vind ik het ook niet zo gek maar wel even oppassen...

Ben wel benieuwd op de waddeneilanden ik ben blij dat ik de eerste week voordat de vakantie echt begon al ben geweest was toen nog niet zo druk als dat het nu is.

Even een wijzig die 3 personen blijkt in geheel Drenthe te gaan excuses

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:37

In de regio Amsterdam geen enkele besmetting gisteren zie ik in het dashboard :wow: ! Wat fijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:25

Marie_Anne schreef:
In de regio Amsterdam geen enkele besmetting gisteren zie ik in het dashboard :wow: ! Wat fijn.

Vreemd want mijn schoonmaak hulp heeft gisteren uitslag gekregen en die heeft Corona. Zal wel meegenomen worden in de cijfers vandaag of morgen.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 01:15

rien10 schreef:
Als je in april klachten begon te krijgen, zal je waarschijnlijk negatief testen. Het virus heeft je lichaam al lang verlaten in juli, maar je ondervind nog wel de gevolgen er van. Testen moet je in een eerder stadium doen.

Had ik graag gedaan, alleen was testen toen nog geen optie voor mensen met slechts lichte klachten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 07:36

Eleeke schreef:
Marie_Anne schreef:

Vreemd want mijn schoonmaak hulp heeft gisteren uitslag gekregen en die heeft Corona. Zal wel meegenomen worden in de cijfers vandaag of morgen.

-O-
Woont ze misschien ergens anders?

Zijn de testen van jou en je dochter vandaag?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:02

Wistaire schreef:
rien10 schreef:
Als je in april klachten begon te krijgen, zal je waarschijnlijk negatief testen. Het virus heeft je lichaam al lang verlaten in juli, maar je ondervind nog wel de gevolgen er van. Testen moet je in een eerder stadium doen.

Had ik graag gedaan, alleen was testen toen nog geen optie voor mensen met slechts lichte klachten :o

Ja. Helaas wel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:48

In Belgie is vandaag een spoedoverleg. Benieuwd wat daar uit komt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:36

Bloodymary schreef:
In Belgie is vandaag een spoedoverleg. Benieuwd wat daar uit komt.

Bibberen en beven :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:45

Amsterdam heeft wel goede maatregelen genomen nu het weer drukker wordt met toeristen. Ik hoop dat gemeentes veel meer die vrijheid krijgen, lokaal oplossen ipv landelijke maatregelen die plaatsen treffen waar het geen issue is.
En wat betreft horeca die omvalt omdat carnaval niet doorgaat, de noordelijke niet katholieke plaatsen hebben toch ook horeca gelegenheden? Die draaien ook zonder carnaval.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:50

Die hebben inderdaad andere festiviteiten die ook niet doorgaan wat hen ook veel geld kost. Zoals onder andere de TT (nacht) die eerder werd genoemd.
Ik vind dat ook niet zo’n sterk argument. Wel vind ik dat je ondernemers de mogelijkheid moet bieden met eventuele alternatieven te komen. Zover dat mogelijk is.
Maar ik snap best dat het pijnlijk is ... hier beginnen mijn leerlingen in oktober al met nieuwe outfits uitzoeken :+ en dan komen wij nog wel uit het noorden. Is dus heel plaatselijk maar een ding.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:53

Neonlight: mijn moeder is van Brabant naar Zwolle verhuisd, en is helemaal gedesorienteerd over hoe groot het verschil is in de horeca. Er is daar in elk geval veel minder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:02

Maar ze bestaan wel, ook zonder carnaval. En niet alle noordelijke plaatsen hebben een TT of grote evenementen. Ik ben misschien wel een Brabander, maar mijn halve familie woont in plaatsen die niet katholiek zijn en geen grote evenementen hebben, en toch goed draaiende horeca.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:05

Shadow0 schreef:
Neonlight: mijn moeder is van Brabant naar Zwolle verhuisd, en is helemaal gedesorienteerd over hoe groot het verschil is in de horeca. Er is daar in elk geval veel minder.

Maar dat vind ik eerder tijdens normale weken :+
Nu spreek ik voor Limburg maar daar is het heel normaal om ook met hele gezin een middag op het terras te zitten. Dat is in het noorden veel minder. Groningen misschien als uitzondering want daar zitten de terrassen altijd vol . Maar studentenstad.
Maar tijdens evenementen die nu dus ook afgelast zijn is dit wel een flinke domper hoor.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:17

In Aubange, het zuidelijkste puntje van de provincie Luxemburg zijn de laatste 7 dagen maar liefst 28 nieuwe besmettingen geteld.
Best wel veel voor zo'n verlaten gat :7

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:19

Pandora2 schreef:
In Aubange, het zuidelijkste puntje van de provincie Luxemburg zijn de laatste 7 dagen maar liefst 28 nieuwe besmettingen geteld.

Luxemburg wordt volgens mij de gehele bevolking (wel of geen klachten ) getest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:22

lenaa_tje schreef:
Pandora2 schreef:

Luxemburg wordt volgens mij de gehele bevolking (wel of geen klachten ) getest.

Nee, niet Luxemburg. De provincie Luxemburg in ons belgenlandje. Sorry, vergeten bij te zetten :o