Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:12

maralyn schreef:
Ik heb nu iemand die iets via Whatsapp wil afhandelen ipv marktplaats.

Krijg daar toch wat kriebels van.

Oh ik zou daar geen problemen mee hebben. Kan me voorstellen dat mensen via Whatsapp communiceren bijvoorbeeld makkelijker vinden.
Communiceer regelmatig via Whatsapp bij Marktplaats aankopen :j

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:29

Als ze hier contact willen via whatsapp is het altijd 100% oplichting (koeriersdienst die aan de deur cash komt betalen) Na 5 of 6 keer dit te hebben voor gehad nemen we geen contact meer via whatsapp

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:00

Ik heb het weleens gedaan via Whatsapp bij iemand die foto's wilde sturen van speelgoedauto's. Die had ook veel positieve recensies. Bij dat soort items vind ik het geen probleem.

Maar dan is het vooral vanwege de foto's. En ik was de koper, dat is ook anders natuurlijk.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:03

Heeft iemand ervaring met versturen van Hermes uit Duitsland naar Nederland?
Had een oude naaimachine in kast gekocht in Duitsland. 420 km van hier. Op weg naar mijn familie opgehaald (was alleen een slinger om van 75 km)
Contact met verkoper was al stroef. Sta ik daar zaterdag ( en had m al hangen want alleen maar files )- geen mens te verkennen. Paar keer gebeld, nada...
Na 20 min kwam de bewoner om de hoek ( andere als verkoper, wel de eigenaar van de machine) , dus dat ding in de schuur vol rommel gezocht. Kast ,lades en alles ingeladen, betaald en wegwezen.

Volgende dag beld verkoper, duizend excuses , had zich verslapen ,blabla... maar : het pedaal lag dus nog daar.
Mooi stom - totaal vergeten, mijn fout, dus verzendkosten overgemaakt met vraag te versturen.
Nu heeft verkoper het pedaal gisteren opgestuurd - met Hermes.
Ik heb de kwitantie met de nummers maar de nummer kan niet gevonden worden.
Iemand een idee, hoe dat bij Hermes werkt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:00

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:48

Ik heb juist vaak contact via whatsapp, maar alleen als ik zelf verkoop.
Ik vind dit prettiger communiceren, ik kijk niet de hele dag op mijn marktplaats app.

Het pakket met slakken is verdwenen..spoorloos...die beestjes zijn helaas dood.

Vandaag nieuwe zending verstuurd, 3 dubbel ingepakt.
Als dit weer mis gaat, ben ik klaar met postnl

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 15:28

Is er ook al een nieuwe kortingscode voor dhl?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:31

pfff deze week aan het opruimen dus weer wat advertenties aangemaakt. Persoon 1 had allerlei vragen maar had helemaal nog niet bedacht of ze de vogelkooi uberhaupt wel nodig had.
Persoon 2 reageert op een kastje "is het beschikbaar, hoe duur is het, hoe ziet het eruit?" Nou gast het staat net 30 minuten online dus ja het is er nog en verder vraag ik me af of je de advertentie wel gezien hebt...
Persoon 3 reageert op gratis plantenpotten met allerlei vragen die ook al in de advertentie staan zoals dat het in de tuin staat en dat je het gewoon mee kunt nemen...
Dan nog weer een georgie-er die reageert op mijn te koop staande tuig. Echt ik geloof er niets van dat die hem komt ophalen dus waarom alle moeite van 20 berichtjes heen en weer sturen?

Wat een rare mentaliteit hebben de meeste reageerders toch, eerst reageren en niet eens naar de advertentie kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:42

Hier ook iemand. Ik heb geitenmelk te koop:

Hey, vraagje. Is de melk gesteriliseerd?
Nee, het is rauwe melk!
Oh, dan melk je zelf?
Klopt!
Heb je dan zelf geiten?
Jazeker! (Stuur enkele foto’s)
Oh ok. Ik wil misschien ook geiten houden. Verkoop je jonge geitjes?
Nee, niets te koop momenteel :)
Oh ja, hoeveel vraag je er normaal voor?
€75 tot €100 voor een mieke, afhankelijk van hoeveel melk de moeder geeft.
Wat is een mieke?
Een vrouwelijke geit…
Oh… Eigenlijk heb ik een wei te huur, wil je die niet huren? Hij is zo groot en ik vraag zo veel (marktwaarde x 3 := )
Nee dank je, geen interesse!

Sindsdien is het stil. Ik denk niet dat die melk gaat kopen _O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:43

Alja schreef:
Is er ook al een nieuwe kortingscode voor dhl?

vaderdag22

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:09

Het mysterie is opgelost...
Pakket was een straat terug bezorgd.... Hoe is me een raadsel..
Bewoners zagen blijkbaar niet dat mijn adres erop stond... Heel vreemd...
Hebben pakket na 3 dagen opengemaakt.. Zagen natte kranten en wisten niet wat het was... Dachten dat het vuilnis was en hebben het weggegooid...

Echt ongelooflijk.....
Er zit toch wel een groot verschil in nr 12 of nr 42.......

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 03:00

Wat een verhaal Jolliegirl! Jammer dat ze het pakket niet wat beter bekeken hebben. Ik kan mij wel voorstellen dat ze dachten "huh"..
Misschien volgende keer een briefje erbij: Hallo dit zijn slakken. Indien niet juist bezorgd neem contact met mij op.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:19

Jolliegirl schreef:
Hebben pakket na 3 dagen opengemaakt.. Zagen natte kranten en wisten niet wat het was... Dachten dat het vuilnis was en hebben het weggegooid...

Echt ongelooflijk.....

Wat aso om het pakket van een ander open te maken en daarna ook nog weg te gooien. Volgens mij is dat zelfs strafbaar.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:09

Als er geen adres op stond en er staat een doos in je huis, wat moet je dan? Ik zou het ook openmaken om te kijken of er een hint in zou zitten van de afzender of een verzendbrief.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:36

Tallie1979 schreef:
Jolliegirl schreef:

Echt ongelooflijk.....

Wat aso om het pakket van een ander open te maken en daarna ook nog weg te gooien. Volgens mij is dat zelfs strafbaar.

Nja ergens begreep ik het... het karton was nat en vies.. en ze konden blijkbaar het adres niet meer lezen, weet ik veel.
En na een paar dagen besloten ze het open te maken om te kijken wat die rommel was..
En ze zagen natte kranten en konden blijkbaar geen slakken onderscheiden. Ze dachten dat iemand een grap had uitgehaald en vuilnis had opgestuurd.

Ergens begrijp ik dat...Ik neem het ze ook niet kwalijk.

Hij was vanuit mij verzonden met pakketlabel van postnl, mijn retouradres staat er dan idd niet standaart op geloof ik.
Toch kwam hij retour, dus ergens moet mijn adres gestaan hebben.
Maar ik snap ook wel dat je geen 40 huizen gaat checken...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:54

Er zijn ook een hoop mensen zonder leven en je nutteloze mails gaan sturen over dat de prijs te hoog is of iets in die trant. Ook zo irritant. En vaak zijn dat mensen die dat midden in de nacht doen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:09

Zonnetje81 schreef:
Er zijn ook een hoop mensen zonder leven en je nutteloze mails gaan sturen over dat de prijs te hoog is of iets in die trant. Ook zo irritant. En vaak zijn dat mensen die dat midden in de nacht doen.

Ja, zulke mensen reageer ik niet eens meer op, sneu volk. :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:28

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Mensen die geen verzendkosten willen betalen die hoger zijn dan de aankoopprijs. Ik heb een aantal dingen gewoon heel goedkoop staan, in de hoop er snel van af te zijn. Maar dat is tegen de principes..

Wat zeg je dan?
Op uw verzoek maak ik het item wel 10 euro duurder dan heeft u dat probleem niet meer O:)

Die onthoud ik voor de volgende keer. :D De laatste keer gezegd. Oké, wat stel je dan voor? Hoopte stiekem op een beetje drama à la kun je het niet langs brengen. :+ Soms heb ik daar zin in. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:35

Zonnetje81 schreef:

Hier zijn het vaak mannen die reageren op turnpakjes en vragen om ‘aan’ foto’s die midden in de nacht reageren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:41

Vraag je dan eerst een foto van hen dat ze er eentje aanhebben om te kunnen inschatten of die wel gaat passen 8-)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:56

Oh en ik heb katers voor ter dekking. Eerste zin: NIET TE KOOP. Ik krijg oneindig buitenlanders die willen kopen voor 250 euro. Pffff

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:49

DubbelFun schreef:
Vraag je dan eerst een foto van hen dat ze er eentje aanhebben om te kunnen inschatten of die wel gaat passen 8-)

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:20

Zonnetje81 schreef:
Oh en ik heb katers voor ter dekking. Eerste zin: NIET TE KOOP. Ik krijg oneindig buitenlanders die willen kopen voor 250 euro. Pffff

Bij ons staat er bij de geiten en schapen: Enkel op te halen met aangepast vervoer (trailer od)
Komen ze af met een klein autotje en een touw om de poten vast te binden om ze in de koffer te kunnen leggen. Daar is u auto, stap in en maak dat je weg bent :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:24

Ik moet bekennen dat wij onze schapen vroegâh wel eens in de kofferbak van onze Fiat hebben gezet om ze naar de dierenarts te brengen. :+ Niet vastgebonden, maar gewoon los in de kofferbak. Ging meer dan prima. In die auto hebben we de gekste dingen vervoerd. Maar goed, dat is al wel een tijd geleden en ik zou zo geen schapen gaan kopen. :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:29

Hoe vaak hoorde je ook niet dat er Shetlanders in auto’s werden vervoerd vanaf de zuidlaardermarkt en dat is niet eens heel erg vroeger …