Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:13

Menino schreef:
Ah zo. Ja daar hebben jullie gelijk in, al vind ik 2 maanden in 3 jaar wel echt extreem. En helemaal bij meerdere vriendinnen/collega’s := . Is dat nou echt zó normaal dan? Dat kan toch niet…

Natuurlijk is dat niet de standaard.
Maar overal heb je mensen die misbruik maken van de situatie. Vrouwen (en mannen) die de kantjes eraf lopen moet je gewoon verwijderen. Het is meestal de leidinggevende die gewoon over zich heen laat lopen of verkeerde mens op de verkeerde plek heeft gezet (iemand met een oogziekte 100% achter de pc 8)7 terwijl het een productie site is).
Een van mijn oude collegas (man) is ooit ontslagen voor sexueel overschrijdend gedrag en die wist het dusdanig slim te spelen dat hij op de laatste dag van zijn „wachtgeld“ (of hoe dat ook mogen heten) „ineens“ door zijn rug ging. Het bedrijf heeft hem ook nog bijna 3 jaar betaald.

Het hoogste percentage jaarlijks ziekte verzuim is in de groep 50+ trouwens.

Je kunt gewoon ook pech hebben. Mijn collega werkte 100% tot haar 8e maand zwanger en toen….bleek ze een aggressieve borstkanker te hebben (nog geen 35 jaar oud). Baby vroeger gehaald en meteen chemo gestart. Ze is er van hersteld godzijdank maar die is dus ook 2 jaar afwezig geweest.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:18

Oké, misschien was ik niet duidelijk. Ik zeg niet dat alle Nederlanders heel tolerant zijn, want er zijn genoeg Nederlanders niet of nauwelijks tolerant. Toch zijn er wel een stuk meer Nederlanders heel wat toleranter als in het bredere debat de definities niet verwaterd worden.

Waar je vroeger tolerant gevonden werd als je ketters níet op de brandstapel zette en Joden niet het land uitjoeg (zeg maar hoe Nederland ineens als tolerant toevluchtsoord bekend kwam te staan in de vroege Republiek), is daar in de loop der tijd blijkbaar steeds meer voor nodig geworden.
Zijn we dan daadwerkelijk steeds minder tolerant geworden? Of zijn we de ondergrens van wat we tolerant noemen langzaam maar zeker blijven ophogen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:25

Sizzle schreef:
Menino schreef:
Ah zo. Ja daar hebben jullie gelijk in, al vind ik 2 maanden in 3 jaar wel echt extreem. En helemaal bij meerdere vriendinnen/collega’s := . Is dat nou echt zó normaal dan? Dat kan toch niet…

Natuurlijk is dat niet de standaard.
Maar overal heb je mensen die misbruik maken van de situatie. Vrouwen (en mannen) die de kantjes eraf lopen moet je gewoon verwijderen. Het is meestal de leidinggevende die gewoon over zich heen laat lopen of verkeerde mens op de verkeerde plek heeft gezet (iemand met een oogziekte 100% achter de pc 8)7 terwijl het een productie site is).
Een van mijn oude collegas (man) is ooit ontslagen voor sexueel overschrijdend gedrag en die wist het dusdanig slim te spelen dat hij op de laatste dag van zijn „wachtgeld“ (of hoe dat ook mogen heten) „ineens“ door zijn rug ging. Het bedrijf heeft hem ook nog bijna 3 jaar betaald.

Het hoogste percentage jaarlijks ziekte verzuim is in de groep 50+ trouwens.

Je kunt gewoon ook pech hebben. Mijn collega werkte 100% tot haar 8e maand zwanger en toen….bleek ze een aggressieve borstkanker te hebben (nog geen 35 jaar oud). Baby vroeger gehaald en meteen chemo gestart. Ze is er van hersteld godzijdank maar die is dus ook 2 jaar afwezig geweest.

De groep 50+ moet ook vaak weer voor eigen ouders zorgen. Naast dat de tijd met kleine kinderen pittig is om te combineren met werk, is dat ook een pittige tijd.
Zeker als ze minder zelfstandig worden, gaan dementeren, heupen breken, vallen, naar een verpleeghuis gaan of overlijden. En dat dan x4, ouders en schoonouders, een behoorlijke belasting.
Het leven kan veel van mensen vragen.
Daarom probeer ik altijd gewoon begripvol te zijn ipv oordelend en ga ik er vanuit dat niemand voor z’n lol z’n collega’s met veel extra werk opzadelt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:28

Precies dat. Mijn collega heeft haar kanker ook niet aan de grote klok gehangen. Voor veel mensen was ze gewoon 2 jaar weg vanwege de kinderen.
Ik zit zelf al heel lang op 0% afwezigheid of hooguit 1-2 dagen, ondanks jong kind, dat is gewoon omdat het lot mij blijkbaar steeds voorbij gaat, niet omdat ik nou perse zo geniaal ben.

Uitgezonderd natuurlijk diegenen die gewoon bewust onderpresteren. Helaas zijn die juist vaak heel handig daarin. Ik heb een collega gehad (man) die gewoon heel vaak onvindbaar was. Die verdiende een enorm salaris (echt 2-3x modaal) maar presteerde gewoon niets of kwam gewoon niet. Door een falende management structuur (managers verplicht iedere 2 jaar rouleren) zit hij daar nog steeds in zijn vuistje te lachen.

Overigens heb ik zelf ook echt wel inwendig gevloekt toen een collega op zeer schaars onderzoekgeld zwanger werd. Gewoon een jaar onderzoeksgeld door de plee. Maar eerlijk is eerlijk, dat lag niet aan haar maar aan het gestoorde systeem dat als iemand uitvalt het geld gewoon weg is.
Het is jaren later ook bij een mannelijke collega gebeurd die in een burnout kwam. Ziek=geld voor onderzoek foetsie.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:44

oomens schreef:
Zijn we dan daadwerkelijk steeds minder tolerant geworden? Of zijn we de ondergrens van wat we tolerant noemen langzaam maar zeker blijven ophogen?

Dat tweede. En dat lijkt me maar beter ook, want iets oprécht accepteren is een stuk gezelliger dan "mij maakt het niet uit, zolang ik het maar niet zie"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:47

vikawiek schreef:
oomens schreef:

Dat tweede. En dat lijkt me maar beter ook, want iets oprécht accepteren is een stuk gezelliger dan "mij maakt het niet uit, zolang ik het maar niet zie"
Ach, ik heb geen moeite met hetero's hoor, alleen ik hoef ze elkaar niet te zien uithollen in het openbaar. :))

Fly_high

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:03

Ik vind het in ieder geval enorm hypocriet als het om andere nationaliteiten en etniciteiten gaat, dat ze hartstikke welkom zijn zolang ze stilletjes meest vieze klussen opknappen, maar op hun eigen manier verder door het leven gaan is dan weer uit den boze. Want op z'n Nederlands is de enige juiste manier om met elkaar om te gaan en alles wat daarbuiten valt is toch asociaal :+

Maar blijkbaar moet ik vooral dankbaar zijn dat ik nog niet op de brandstapel lig :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:16

Of als ze een goede baan hebben, dan jatten ze het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:29

Sizzle schreef:
Dat sentiment speelt juist meer aan de onderkant van de ladder, waar Nederlanders op straat komen te staan zodat werkgevers (semi-)illegale arbeiders voor nog minder geld en onder erbarmelijke omstandigheden kunnen laten werken. :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:38

Sizzle schreef:

Ja we kunnen het gewoon niet goed doen, wij k*tbuitenlanders he :=

Verdien ik weinig en huur ik sociaal, met toeslag erbij, dan ben ik sociaal vangnet keihard aan het misbruiken. Verdien ik bovenmodaal dan ben ik werk en starterswoningen aan het jatten. Oh en doordat ik mijn plekje ergens in de kas ben ontsnapt moeten we 10 nieuwe Bulgaren of Roemenen binnenlaten, en die zijn nog stuk enger vanwege dat donker kleurtje wat ze hebben. En zit ik wel op mijn plek met 10 andere bezopen arbeiders in een Polenhotel dan zorg ik voor overlast alleen al door het feit dat ik me zo laat uitbuiten :+

Ik heb vaker dan het me lief is op straat begrepen dat ik een kankerbuitenlander was, en meeste nette Nederlanders bellen ook maar lekker ongegeneerd politie als een buitenlander in hun nette wijk verdacht gedrag vertoont zoals überhaupt in bovengenoemde nette wijk aanwezig durven te zijn :+ persoonlijk meegemaakt. En op stal ben je ook meteen verdacht want je komt toch paarden jatten :=

Zo ver gaat die tolerantie ongeveer, maar ja er is inderdaad geen brandstapel in zicht :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:00

Mkango schreef:
Sizzle schreef:
Dat sentiment speelt juist meer aan de onderkant van de ladder, waar Nederlanders op straat komen te staan zodat werkgevers (semi-)illegale arbeiders voor nog minder geld en onder erbarmelijke omstandigheden kunnen laten werken. :=

Precies
Dat heeft niets te maken met k. 't buitenlander sky high

Ik ben als tuinbouw medewerker 3 keer ingeruild voor Polen omdat ik te duur was.

Ik was boos dat ik (en mijn Nederlandse collega's) mijn baan kwijt raakte. Maar net zo boos om het waarom. Als je zelf het minimumloon verdient en de Pool verdient minder dan weet je dat ze uitgebuit worden.
Dit geef je zelfs aan bij een UWV en die hebben de kop in het zand en zeggen dat alles klopt. Ja op papier...
Vervolgens weten de Polen voortaan ook hoe de regels hier gaan en pikken (gelukkig) dat uitbuiten minder en gaan de bedrijven Letlanders of roemenen aannemen.

Dus dan neem je het op voor deze mensen, ondanks je zelf werk in een andere sector moet gaan zoeken. Maar dan lees ik hier dingen als dat je ze k 't buitenlanders vind.. Oké..

Ja die mensen zullen er zijn. Die niet om kunnen scholen en totaal zonder werk kwamen.
Maar juist een groot deel van de mensen die er zelf uitgefkikkerd zijn niet. Die weten te goed waarom.
Dan moet je zijn bij de groep die dom roepen Nederlanders willen dat werk niet doen. Lees: ik wil dat werk niet doen. Dus een ander vast ook niet.
Terwijl ze niet begrijpen dat er mensen bestaan die graag fysiek bezig zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:53

Mkango schreef:
Ach, ik heb geen moeite met hetero's hoor, alleen ik hoef ze elkaar niet te zien uithollen in het openbaar. :))

maar dat is toch niet voorbehouden aan hetero's.. ik hoef dat van niemand te zien :')
maar als je het over een homostel zegt is het homohaat, en over een heterostel is het 'preuts' of weet ik wat het dan is?

Citaat:
Ik heb vaker dan het me lief is op straat begrepen dat ik een kankerbuitenlander was

oh die heb ik ook hoor :j maar dan ipv buitenlander gewoon 'prutsmuts' .. vaak met een psssst erbij :)

Ik vraag me af welk land wel tolerant is. Ik denk niet dat het aan De Nederlander ligt.. ik denk gewoon aan 'De Mens".. ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:01

Cer schreef:
Mkango schreef:

maar dat is toch niet voorbehouden aan hetero's.. ik hoef dat van niemand te zien :')
maar als je het over een homostel zegt is het homohaat, en over een heterostel is het 'preuts' of weet ik wat het dan is?

Citaat:
Ik heb vaker dan het me lief is op straat begrepen dat ik een kankerbuitenlander was

oh die heb ik ook hoor :j maar dan ipv buitenlander gewoon 'prutsmuts' .. vaak met een psssst erbij :)

Ik vraag me af welk land wel tolerant is. Ik denk niet dat het aan De Nederlander ligt.. ik denk gewoon aan 'De Mens".. ?

En dan met name hoe die mens zich opstelt tegenover anderen.

Het probleem met mensen uit andere landen is vooral dat een handjevol voorgangers het voor je verprutst heeft.

Ik heb dat in GB ook wel mee gemaakt dat men eerst vraagt waar je vandaan komt, ook op internationale beurzen, en blijkbaar ben ik als Nederlander ok want ik krijg een fatsoenlijk antwoord.
Soms wordt dat zelfs hardop gezegd: oh, your Dutch, that's ok.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:19

Vuurwerk afsteken is een achterhaalde, mens en dier beschadigende en samenleving ontwrichtende gewoonte.
Tijd voor een vuurwerk verbod.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:20

rien10 schreef:
Vuurwerk afsteken is een achterhaalde, mens en dier beschadigende en samenleving ontwrichtende gewoonte.

Om over de (lucht)vervuiling nog maar te zwijgen......

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:25

ikke schreef:
rien10 schreef:

Om over de (lucht)vervuiling nog maar te zwijgen......

Bij mij is hij populair en bij heel veel mensen.

Ja en dat die achterlijke gladiolen het verpesten voor de nette mensen kan allemaal wel waar zijn.
Maar die elkaar niet in de fik steken of ledematen afschieten geven ook overlast.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:44

Idd niet unpopulair. Ik ken maar weinig mensen die van vuurwerk (afsteken) houden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:08

Ik heb hier zo'n idioot op kantoor zitten. Bestelt voor een vermogen aan illegaal vuurwerk, maar gaat het heel laf niet in zijn eigen straat afsteken, maar ergens waar ze hem niet kennen. Wat mij betreft mag het ook allemaal afgeschaft worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:19

prompter schreef:
Ik heb hier zo'n idioot op kantoor zitten. Bestelt voor een vermogen aan illegaal vuurwerk, maar gaat het heel laf niet in zijn eigen straat afsteken, maar ergens waar ze hem niet kennen. Wat mij betreft mag het ook allemaal afgeschaft worden.

wait....whut??

Ik ken ook geen mensen die vuurwerk afsteken leuk vinden.. maar goed, ze zijn er wel degelijk.. een makkelijker manier om je geld te verbranden is er niet.. (soms denk ik dat dat dezelfde mensen zijn die Zo ANTi ReGering Zijn WAnt ALLEs is DUah en dan snap ik het helemaal niet meer.. :') )

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:23

Ooit een collega gehad die duizenden euro's verknalde.
Maar wel regelmatig te laat op het werk kwam want dan deed zijn auto het niet. Maar geld voor een andere had hij niet.
Raakte zijn vriendin ongepland zwanger, paniek er was geen geld. Maar ook toen dat jaar duizenden euro's vuurwerk.
En daar moest eens iemand subtiel een opmerking over maken, die viel hij nog net niet aan.

Maar was idd zo'n rel ventje van de regering verbied mij alles...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:26

Mijn man is ook naar Duitsland voor vuurwerk :=
4 mooie potten. Niks illegaals en zeker geen hard geknal.

Zelf heb ik er weinig mee. De rest van het dorp ook niet echt geloof ik want ik heb amper nog wat gehoord hier.

De kinderen krijgen sterretjes en knalerwten.

Rotjes, vuurpijlen en Romeinse kaarsen en Chinese matten zijn dit jaar verboden geworden.

Rotjes en Romeinse kaarsen snap ik niet goed, ik dacht dat dat categorie 1 was.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:05

Onze schoonzoon vindt het geweldig en heeft dat ook zat legaal vuurwerk gekocht maar ik geef er geen cent aan uit, ik kijk wel :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:49

chanicha schreef:
Onze schoonzoon vindt het geweldig en heeft dat ook zat legaal vuurwerk gekocht maar ik geef er geen cent aan uit, ik kijk wel :j

Moet ie eens komen praten met de buurvrouw; hoe leuk het is als de mensen onder je handen dood gaan omdat ze te lomp met vuurwerk omgegaan zijn....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:52

ikke schreef:
chanicha schreef:

Moet ie eens komen praten met de buurvrouw; hoe leuk het is als de mensen onder je handen dood gaan omdat ze te lomp met vuurwerk omgegaan zijn....

Wat heeft dat met elkaar te maken? Als je legaal vuurwerk voorzichtig afsteekt is er niks aan de hand.
Haar schoonzoon is allang volwassen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:06

Rond Oudjaar werken op de seh zal voor sommige ook verheldert zijn denk ik.

De oogarts die anders alleen oproepbaar was in de avond/nacht is dan standaard aanwezig.
En zo ook de handchirurg.
Ach ja kleinigheidjes blijf je houden voor de "traditie".