Menino schreef:Ah zo. Ja daar hebben jullie gelijk in, al vind ik 2 maanden in 3 jaar wel echt extreem. En helemaal bij meerdere vriendinnen/collega’s. Is dat nou echt zó normaal dan? Dat kan toch niet…
Natuurlijk is dat niet de standaard.
Maar overal heb je mensen die misbruik maken van de situatie. Vrouwen (en mannen) die de kantjes eraf lopen moet je gewoon verwijderen. Het is meestal de leidinggevende die gewoon over zich heen laat lopen of verkeerde mens op de verkeerde plek heeft gezet (iemand met een oogziekte 100% achter de pc

Een van mijn oude collegas (man) is ooit ontslagen voor sexueel overschrijdend gedrag en die wist het dusdanig slim te spelen dat hij op de laatste dag van zijn „wachtgeld“ (of hoe dat ook mogen heten) „ineens“ door zijn rug ging. Het bedrijf heeft hem ook nog bijna 3 jaar betaald.
Het hoogste percentage jaarlijks ziekte verzuim is in de groep 50+ trouwens.
Je kunt gewoon ook pech hebben. Mijn collega werkte 100% tot haar 8e maand zwanger en toen….bleek ze een aggressieve borstkanker te hebben (nog geen 35 jaar oud). Baby vroeger gehaald en meteen chemo gestart. Ze is er van hersteld godzijdank maar die is dus ook 2 jaar afwezig geweest.