Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:39

Dat is duidelijk. Nu ben ik wel benieuwd wat er bedoeld werd Rien10...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:56

Ok ik houd dus rekening met 5 tot 6 bft.

Pfff gedoe. Ha ha zeg toch gewoon zoveel bft.
Jullie niet hoor, maar op het alwetende net.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:44

Hoi, iemand hiervoor misschien advies?

Vorige week op vakantie heb ik me meerdere dagen in de zon niet ingesmeerd en ook geen hoedje gedragen, waardoor ik erg verbrand was in mijn gezicht en op mijn hoofdhuid.. nou was ik gisteren ook een tijdje buiten (na een aantal dagen in de schaduw te zijn geweest) maar opnieuw in de zon zonder bescherming (dacht dat het bewolkt zou blijven.. maarja).

Savonds gisteren enorme hoofdpijn, zo erg dat ik migraine medicatie moest nemen omdat ik anders niet kon slapen.

Ik voel nu nog steeds een beetje mijn gezicht en hoofdhuid branden.. Ben ook nog steeds erg moe.. en sluimerende hoofdpijn..

Is er iets dat ik nu nog kan doen, naast uiteraard genoeg drinken en de zon vermijden? Misschien nog met een koud washandje op m'n hoofd of een crème gebruiken?

Vond het lijken op een zonnesteek..

poes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:48

Koud washandje op je hoofd en warme huid koelen en insmeren. En als je misselijk/duizelig/enorme hoofdpijn/warrig bent: naar de dokter.
Goed blijven drinken ook. En uit de zon blijven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:50

Palmera schreef:
Iemand enig benul hoe dromen tot stand komen in het hoofd? Of wellicht een link met duidelijke en begrijpelijke uitleg?

Ik heb afgelopen nacht zó bizar gedroomd, de samenloop van omstandigheden en verschillende huidige situaties die in real life niets met elkaar te maken hebben was zo bizar en eigenlijk was het gewoon een doodenge droom.

Ik onthou normaliter weinig dromen, overigens.

Naar wat ik me herinner uit mijn studies wordt tijdens de rem slaap de dag verwerkt. Je geheugen wordt bvb weer in orde gezet en dat kan al een impact hebben. Maar ook je emoties hebben impact. De verbindingen tussen je hersenen worden als het ware tijdens het slapen geoptimaliseerd en daar komen nog al eens gekke kronkels uit.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:53

poes schreef:
Koud washandje op je hoofd en warme huid koelen en insmeren. En als je misselijk/duizelig/enorme hoofdpijn/warrig bent: naar de dokter.
Goed blijven drinken ook. En uit de zon blijven.

Ja inderdaad, zal zo even rustig gaan liggen met een nat doekje en glaasje water.. Ben er ook niet helemaal helder bij. Even afwachten hoe het morgen is.

Heb nu idd wel genoeg zon gehad voor een tijdje :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:43

Ik heb al meer dan een jaar lang altijd een blauwe plek op de wreef van mijn voeten. Ongeacht welke schoenen ik draag of dat ik veel heb gelopen. Het doet ook echt pijn als je erop drukt. De blauwe plek in kwestie is altij groen gelig

Weet iemand hoe zoiets kan komen? Ik draag heel de zomer open schoenen dus er komt ook geen druk op die plek ofzo

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:35

Eerste hulp bij blauwe teennagel die loszit? |o

Dank voor de dromen uitleg, Poes :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:46

Rust. Geen strakke schoenen of knellende sokken. Geduld. Meer is er niet te doen ben ik bang. Sterkte

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:05

rien10 schreef:
Rust. Geen strakke schoenen of knellende sokken. Geduld. Meer is er niet te doen ben ik bang. Sterkte

Wachten tot ie los komt idd…..

Ik heb het over de teen nagel. Jij ook Rien? Of heb jij het over de blauwe plek? _O-

Edit: blauwe plekken kun je verhelpen met Arnica zalf. Natuurproduct.
Die teennagel moet je zo lang mogelijk laten zitten. Eronder groeit meestal een nieuwe. Hoe langer de oude nagel blijft zitten hoe meer de nieuwe nagel kan groeien. Kan een hoop pijn schelen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:38

Hmmmm. Dan laat ik hem maar zittem
Hij was al blauw, maar vandaag na een lange afdaling komt ie omhoog (los?).

Lestrange: koelen, consequent iedere avond?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:48

Palmera schreef:
Hmmmm. Dan laat ik hem maar zittem
Hij was al blauw, maar vandaag na een lange afdaling komt ie omhoog (los?).

Lestrange: koelen, consequent iedere avond?

Nou ja, het feit dat je nagel los komt betekent dat er een nieuwe onder zit. De huid onder een nagel is super gevoelig (toch?). Als je de dode nagel nu weg haalt heb je een centimeter of wat super gevoelig onbeschermde huid. Dus ik zou de oude nagel zo lang mogelijk vast houden. De komende dagen/weken laat ie vanzelf helemaal los. Ligt ie ineens los in je sok.

In de tussentijd: niet bergaf lopen. Naar Noord India/Pashmir vliegen en richting basiskamp Mount Everest lopen. Is 3 weken allemaal bergop :D :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:18

Ik ga het doorgeven aan de werkgever: wandelgidsen op la palma. Hij vind het vast een goed idee als ik wat excursies op de Mount Everest doe met zijn klanten :')
Lijkt me trouwens wel ontzettend gaaf en een heerlijke lichamelijke uitdaging. <3

Ik wacht maar tot ie loslaat en zal voor andere schoenen kijken....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 00:08

Palmera schreef:
Ik ga het doorgeven aan de werkgever: wandelgidsen op la palma. Hij vind het vast een goed idee als ik wat excursies op de Mount Everest doe met zijn klanten :')
Lijkt me trouwens wel ontzettend gaaf en een heerlijke lichamelijke uitdaging. <3

Ik wacht maar tot ie loslaat en zal voor andere schoenen kijken....

Dat laatste is een goed plan. Die nagel laat vanzelf los de komende dagen/weken.

Naar het base camp op Mount Everest lopen staat op mijn ‘gaat niet gebeuren’ Bucket list. Ben in Europa al op 3.773 meter geweest (Wildspitze in Oostenrijk) dus in 3 weken maar 5.600 meter naar het base camp van Everest lopen zal ook nog wel lukken. Zou cultureel en culinair zeer boeiend zijn.

Heb 0,0 ambitie om hoger te gaan: dat is wat mij betreft spelen met je leven. Maar naar het Everest base camp lopen zonder mijn wederhelft ga ik niet doen. Kost een godsvermogen en zij redt dat niet. Dus laat maar: ik ga geen 2 maanden (heen en terug) op pad zonder haar.

Anyway, succes met je teen!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 00:21

Hmmmm, het meest gestoorde wat ik heb gedaan is van strand naar 2420m, verspreid over ruim 19km, in bijna 5 uur.
Maar dat was niet onder werktijd zeg maar. :+

Ja, ik snap je wel, twee maanden is wel lang. Ach, wellicht ooit. Eerst maar erns stevig werken om covid tekorten aan te vullen, een nagel laten herstellen, en dan zie ik wel weer wat de volgemde gekke bui brengt. :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 00:28

Palmera schreef:
Hmmmm, het meest gestoorde wat ik heb gedaan is van strand naar 2420m, verspreid over ruim 19km, in bijna 5 uur.
Maar dat was niet onder werktijd zeg maar. :+

Ja, ik snap je wel, twee maanden is wel lang. Ach, wellicht ooit. Eerst maar erns stevig werken om covid tekorten aan te vullen, een nagel laten herstellen, en dan zie ik wel weer wat de volgemde gekke bui brengt. :D

_O- +:)+

Van 0 naar 2.400+ meter in 5 uur…..respect! Serieuze shyte.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:27

Ik ging binnen 2.5 uur van 0 meter hoogte naar ongevaar 11.000meter hoogte en weer terug naar 0.

(Ik zat toen wel in een vliegtuig ;) )

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:05

Hebben schapen (en andere beesten die geschoren worden) het koud als ze net geschoren zijn?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:52

Indy_Mouse_9 schreef:
Hebben schapen (en andere beesten die geschoren worden) het koud als ze net geschoren zijn?

Als ze in de (vroege) zomer geschoren worden niet. Wel oppassen met veel regen en felle zon. De huid is wat kwetsbaarder.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:01

Indy_Mouse_9 schreef:

Mijn hond gisteren wel. Regen- en zeewater direct op de huid. Toen had ze het wel koud.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:19

Eerder hier gepost ivm bruidsmakeup. Inmiddels voorzien dus iedereen bedankt voor het meedenken!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:51

Hoe "slim" is Google??
Ik zoek voor mijn werk veel wetenschappelijke artikelen etc. Nu ben ik op zoek naar een labanalyse dus heb de zoekwoorden "(uit te voeren analyse), (type monster), (diersoort) en (land waar analyse uitgevoerd moet worden" in mijn Google zoekbalk gestopt, maar het enige wat ik krijg zijn nu wetenschappelijke artikelen en geen labs oid.....

Gaat mijn cookies/historie wissen hiervoor helpen of zoek ik gewoon verkeerd?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:05

Sodera schreef:
Hoe "slim" is Google??
Ik zoek voor mijn werk veel wetenschappelijke artikelen etc. Nu ben ik op zoek naar een labanalyse dus heb de zoekwoorden "(uit te voeren analyse), (type monster), (diersoort) en (land waar analyse uitgevoerd moet worden" in mijn Google zoekbalk gestopt, maar het enige wat ik krijg zijn nu wetenschappelijke artikelen en geen labs oid.....

Ik vind google sowieso geen fijn platform voor de meer wetenschappelijke vragen. Ik ben al eventjes geleden afgestudeerd, maar ik zou even kijken welke zoekmachines voor wetenschappelijke gegevens fijner zijn.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:44

Sodera schreef:
Hoe "slim" is Google??

Kun je uit die artikelen niet halen waar zij hun analyses hebben laten uitvoeren? Of is het een analyse die redelijk standaard is op een universiteit, maar voor een bedrijf minder voor de hand liggend?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:51

Sowieso Google Scholar gebruiken voor wetenschap, niet gewoon Google :)