Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:22

Doet marktplaats daar niks mee? Omdat het via hun is?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:57

Maar met gelijk oversteken dan moet je toch aangeven dat het aangekomen is?
Heb je niet een betaalverzoek via marktplaats gehad?

Want bij dat eerste heb je wel een soort van verzekering (je kan melden dat het niet aangekomen is, en dank rijgt de verkoper z'n geld niet). Bij dat tweede, dat is gewoon hetzelfde als overmaken. En dan kan je ben ik bang naar je geld fluiten, daar gaat marktplaats niets aan doen. Behalve account blokkeren oid.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:22

Aangezien ik daar net ervaring mee heb, ga naar je betaalverzoek daar vind je een link naar online betaal platvorm, daar kun je melding maken, of bel even 015 889 888. Vervolgens als je via google zoekt naar 'iets gekocht op marktplaats en niet geleverd' vind je links om digitaal aangifte te doen bij de politie, dit gaat via je DidiD inlog account/code. Die aangifte vraagt om allerlei codes en nummers van de adv en betaaltransacties, dus hou je gegevens bij de hand. Na aanleiding van de aangifte gaat het online betaal platvorm/marktplaats actie ondernemen. Succes!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:20

Ik kan me hier ook aan ergeren.
Had springschoenen erop staan, zien er nog prima uit. Bod van 5 euro gehad, uiteindelijk voor 6 euro ze verkocht. Geld had ze gelijk overgemaakt dus dat was fijn.

Vroeg ze of ze door de brievenbus konden en dan met 2 postzegels erop.
Was niet thuis dit weekend dus gezegd maandag te kijken of dat zou gaan lukken.
Nu krijg ik die dingen met geen mogelijkheid door de brievenbus, dus gezegd tegen dr dat ik het als pakketpost kan opsturen of het geld kan terugstorten. (Of ze kon het komen ophalen maar was te ver weg)

Maar het moest en zou door de brievenbus komen want ze had eerder die week al springschoenen door de brievenbus gekregen dus het kon wel. En anders kon ze net zo goed nieuwe kopen :+

Dan denk ik echt mens betaal gewoon een paar euro dan zijn ze bij je thuisbezorgd. Maar dat is dan teveel geld ofzo.

Edit: nu vraagt ze of ik de helft van de verzendkosten wil betalen. Dan heb ik dus 3 euro gekregen voor die dingen. Gaan we niet doen. :+
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 17-06-19 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:23

Bedankt voor jullie reacties. Was mijn eerste transactie met gelijk oversteken, het was zegmaar een betaalverzoek door een particulier maar de titel/omschrijving was 'Betaalverzoek incl Gelijk Oversteken' waardoor het bij mij geen alarmbellen deden rinkelen. Later vond ik uit dat je een heel transactieoverzicht/ideal iets hoort te hebben. Ik zal contact opnemen met marktplaats hierover. Bedankt bopjebo voor je advies, ik zal zeker proberen hoe ver we daarmee komen!!

Edit/toevoeging:

Het verhaal is nu nog ingewikkelder geworden. Van verkoper dus absoluut 0 reactie meer gehad sinds donderdag ongeveer. Maar nu net op marktplaats zie ik precies het product (wel andere foto's) met precies de soort beschrijving door een andere gebruiker gepost. Ik weet 200% zeker dat het dezelfde verkoper is door interpunctie en andere veels te specifieke details.

Hebben jullie advies? Ik probeer m het rekeningnummer of adres door te laten sturen zodat we het echt als oplichting aan kunnen geven (liefst adres uiteraard, dan kunnen we er gewoon heen en m ophalen). Hij wordt benaderd door mijn ouders nu zodat hij/zij iig niets gaat vermoeden. Pff ik voel me zo laag maar ik wil echt mijn geld terug, 350 euro is niet niks en als minderjarige zal ik dat ook niet zo 123 terug verdienen ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:52

Ik vraag mij oprecht af waarom zo dure dingen verzonden worden? Zoiets ga je toch ophalen?

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:00

Ja, was ik ook van plan. Uiteindelijk toch aangetekend verzenden afgesproken. Echt niet slim gehandeld van mijn kant, dat weet ik zeker maar ik was denk ik toch een beetje omgekocht door 'de veiligheid van gelijk oversteken'.. Heb de voorwaarden van gelijk oversteken doorgelezen en het zag er gewoon betrouwbaar uit. Feit is dat ik nu met gebakken peren zit en ik wil nu gewoon proberen wat ik kan. En voortaan (uiteraard) veel en veel beter uitkijken maar daar kan ik op dit moment ook niets meer aan veranderen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:02

Ik hoop allersinds dat je toch jou geld terug krijgt. Het is inderdaad een smak geld!

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:07

Dankjewel, ik hoop het ook heel erg. En in ieder geval echt echt super veel van geleerd, zoiets gebeurt je geen twee keer..

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:31

Gewoon alles melden bij dat betaalplatvorm en aangifte doen, kan allemaal digitaal en bij mijn weten is dit toch echt de weg die je moet volgen.
Balen van het geld, maar mn vriend heeft nog veel meer dan het dubbele betaald :oo . Snap dat niet met zulke bedragen, ga het dan nog liever zelf ophalen zodat ik weet wat ik koop. Zelf nooit meer dan max € 100 betaald om iets op te laten sturen, hoger dan dat bedrag vind ik te groot risico. Wel eerder zadels van € 1000/1500 verkocht, hier kwamen dan bekenden van de koper die toevallig in de buurt langs kwamen het afhalen.

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:38

Oh jeetje, tja het is zeker niet niks maar ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn als je tienduizenden euro's kwijt zo raken aan oplichting. Ik heb echt stom gehandeld maar dat soort dingen zie je natuurlijk pas achteraf... We gaan ing, ideal, marktplaats en de politie informeren en heel erg hopen dat er wat uitkomt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:52

Shaggy09 schreef:
Had springschoenen erop staan, zien er nog prima uit. Bod van 5 euro gehad, uiteindelijk voor 6 euro ze verkocht. Geld had ze gelijk overgemaakt dus dat was fijn.

Nu krijg ik die dingen met geen mogelijkheid door de brievenbus, dus gezegd tegen dr dat ik het als pakketpost kan opsturen of het geld kan terugstorten. (Of ze kon het komen ophalen maar was te ver weg)

Maar het moest en zou door de brievenbus komen want ze had eerder die week al springschoenen door de brievenbus gekregen dus het kon wel. En anders kon ze net zo goed nieuwe kopen :+

Dan denk ik echt mens betaal gewoon een paar euro dan zijn ze bij je thuisbezorgd. Maar dat is dan teveel geld ofzo.

Edit: nu vraagt ze of ik de helft van de verzendkosten wil betalen. Dan heb ik dus 3 euro gekregen voor die dingen. Gaan we niet doen. :+

Hoe krijg je springschoenen niet door de brievenbus?

Gewoon plat leggen, in een grote envelop schuiven. Past prima. Alleen met twee postzegels ga je het niet redden..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:01

Als ze langetijd gebruikt zijn kan ik me voorstellen dat ze in de envelop omkrullen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:02

Er zijn ook springschoenen met een vrij harde buitenkant (bv bepaalde lakspringschoenen) Je helpt jou lak aardig naar de vaantjes door ze plat te leggen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:06

stuur maar een pb ik wil wel ff kijken riverdale

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:28

upendo schreef:
Shaggy09 schreef:

Hoe krijg je springschoenen niet door de brievenbus?

Gewoon plat leggen, in een grote envelop schuiven. Past prima. Alleen met twee postzegels ga je het niet redden..

Ik heb het geprobeerd maar ze krullen daarvoor teveel op. Zijn gebruikt en hebben heel lang gewoon met klittenband vast gezeten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:01

Tussen 2 cartonnetjes in en dan ducktape zodat het plat wordt kan je proberen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:57

Riverdale schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Was mijn eerste transactie met gelijk oversteken, het was zegmaar een betaalverzoek door een particulier maar de titel/omschrijving was 'Betaalverzoek incl Gelijk Oversteken' waardoor het bij mij geen alarmbellen deden rinkelen. Later vond ik uit dat je een heel transactieoverzicht/ideal iets hoort te hebben. Ik zal contact opnemen met marktplaats hierover. Bedankt bopjebo voor je advies, ik zal zeker proberen hoe ver we daarmee komen!!

Edit/toevoeging:

Het verhaal is nu nog ingewikkelder geworden. Van verkoper dus absoluut 0 reactie meer gehad sinds donderdag ongeveer. Maar nu net op marktplaats zie ik precies het product (wel andere foto's) met precies de soort beschrijving door een andere gebruiker gepost. Ik weet 200% zeker dat het dezelfde verkoper is door interpunctie en andere veels te specifieke details.

Hebben jullie advies? Ik probeer m het rekeningnummer of adres door te laten sturen zodat we het echt als oplichting aan kunnen geven (liefst adres uiteraard, dan kunnen we er gewoon heen en m ophalen). Hij wordt benaderd door mijn ouders nu zodat hij/zij iig niets gaat vermoeden. Pff ik voel me zo laag maar ik wil echt mijn geld terug, 350 euro is niet niks en als minderjarige zal ik dat ook niet zo 123 terug verdienen ofzo...

Maar was het dan toch geen gelijk oversteken dan? Ik snap het niet zo goed. Bij gelijk oversteken krijg je een betaalverzoek en betaal je extra kosten, paar procent van het aankoopbedrag.
Wat voor een link kreeg jij dan?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:41

Mando schreef:
Tussen 2 cartonnetjes in en dan ducktape zodat het plat wordt kan je proberen

Heb geen 2 kartonnetjes..
En eigenlijk ook geen zin om die ergens vandaan te toveren. Ik stort het geld terug. Vind het wel heel erg gierig om te vragen of ik de helft van de verzendkosten wil betalen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:19

Help Bokkers,

Ik heb nog steeds niets gehoord van de marktplaats dame waar ik jullie over vertelde. Wat moet ik naar haar sturen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:32

Ik had er eentje die het bedrag dubbel had overgemaakt. Ging om een flink bedrag. Ik heb de dubbele gewoon terug gestort maar je zal maar een verkeerde treffen die het gewoon houdt.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:35

Gizeppie schreef:
Help Bokkers,

Ik heb nog steeds niets gehoord van de marktplaats dame waar ik jullie over vertelde. Wat moet ik naar haar sturen?

En de advertentie? Is die er nog wel?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:40

Independence schreef:
Gizeppie schreef:
Help Bokkers,

En de advertentie? Is die er nog wel?

Nee die is er niet meer, maar telefoonnummer enzo is wel verwijderd/die klopte niet.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:44

Laatst een ''gezocht'' advertentie geplaats.

Kleine opsomming van wat er in stond,wellicht kunnen jullie oordelen of ik echt zo stom ben door niet op het aanbod van een aanbieder in te gaan.

Gezocht ; Groen of net beleerd paard tot een maximum van 8 jaar oud.
Bij voorkeur dressuur gefokt met als doel om wedstrijden te gaan rijden.

Niet kleiner dan 1.60.
Komt in de groep te staan in het weiland.

Dat waren even de highlights van de advertentie,krijg ik een reactie met de tekst ;

Ik heb een 29 jarige Amerikaanse ruin staan.

Verder niks,geen afzender of wat dan ook.
Ik stelde nog een vraag en ze wouden hem ook wel komen brengen.
Ohja,leeftijd klopte wel. :roll:

Serieus??! Ligt het nu aan mij? _O-

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:35

Gizeppie waar kwam diegene weg? Enof wat was de marktplaatsnaam?
Misschien ist dezelfde als bij mij..