Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:03

Zoveel mensen die geen mondkapje dragen op het perron... Zo moeilijk is het toch niet?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:27

Om 17.30 2 van de 3 treinstellen eruitgooien op Lelystad. Topidee.

En het wordt nog mooier: de conducteur komt nu melden dat er geen machinist is. Wat? Hoe dan? Waar is die andere gebleven?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:22

Danielleeee_ schreef:
Zoveel mensen die geen mondkapje dragen op het perron... Zo moeilijk is het toch niet?

Als je het internet mag geloven is het blijkbaar zowat het meest onoverkomelijke ding dat we moeten doen sinds wereldoorlog 2 :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:22

Ik heb vandaag een rit laten vervallen :+
Nu zullen mensen best boos op mij zijn :o Kreeg de stekker niet uit de bus :o

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:53

x_Jeanine_x schreef:

Ik kreeg hem niet goed onder de pantograaf en niemand te bekennen om even te helpen... maar had er sowieso nog 80% inzitten dus heb me er maar niet te druk om gemaakt

:j ik had 2 van de 3 ritten strak op tijd. Vond ik best knap van mezelf met onbekende lijnen en een EBS wat eruit lag.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:57

Ik heb deze week gelukkig rondjes 'om de kerk' met maar 1 nieuwe lijn, de klomp naar de campus wageningen :D

Ja super ellendig, maar kan dr stiekem ook wel weer om lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:40

:+ ik was in Ede, morgen weer... _O-

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:06

x_Jeanine_x schreef:

Nou een rit valt nog wel mee, maar k stond (damn echt al jaren geleden hoor) een paar uur te wachten in de sneeuwende storm voor een bus die om het half uur zou moeten komen, die dus gewoon niet kwam |o
Op de website en de (toen nog primitieve) app stond ook geen hol.
Cry me Arriva.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:47

Ik ben vanmorgen 3 uur onderweg geweest van Zwolle naar Almere Buiten. De ene na de andere trein viel uit. In Lelystad reed hij niet meer verder, toen na lang wachten een trein naar Almere Centrum kunnen nemen, maar ik moet in Almere Buiten zijn dus zou dan weer de Sprinter terug moeten nemen. Die viel uiteindelijk ook uit omdat er een defecte intercity in de weg stond. En toen reed er niks meer en stond ik daar met mijn goeie gedrag.
En terug naar Zwolle kon dus ook niet.
Ik ben om 6.15 van huis gegaan en uiteindelijk is een collega met de auto me komen halen en was ik om 9.15 op mijn werk.

Lelystad:
Afbeelding

Almere Centrum:
Afbeelding
-O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:37

Ik vond mezelf net heel stoer. Ik ging met mijn fiets door het poortje op het station en had al door dat er een (ietwat onfrisse) man achter mijn aan wilde piepen dus ik bleef halverwege het poortje breed staan met mijn fiets tot het poortje weer dichtging. Die man moest vervolgens zuchtend en steunend aan de andere kant van het poortje blijven staan.
Ik heb vervolgens met een hartslag van 150 op het perron gestaan in de hoop dat hij zich niet alsnog een weg door een poortje wist te vinden en verhaal komt halen maar vond het wel een strakke actie van mezelf.
Uiteindelijk is hij niet meer op het perron gekomen voor de trein kwam.

Ook fijn: een stel dat uitgebreid patatje oorlog zit te eten in de trein om vervolgens de restjes van mekaars wangen af te likken.
Ik ben maar ergens anders gaan zitten. :')

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 00:59

Jolien, stap de volgende keer gelijk naar de eerste de beste gele of blauwe jas. Iedereen moet zich veilig voelen op het station.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 06:20

Of bel met het NS veiligheidsnummer, daar zijn ze heel snel met reageren als je je onveilig voelt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 07:34

Ik heb inderdaad nog gekeken naar iemand van het station maar op Almere Buiten heb ik die nog nooit gezien.

Justme... ooh zo stom van me, ik heb laatst zelfs nog dat nummer opgeslagen in mijn telefoon voor het geval dat maar daar had ik dus nooit aan gedacht.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 00:05

Ik was vanmiddag blij dat er geen passagiers in de bus zaten. Moest een noodstop maken. Bus remt dusdanig hard dat ikzelf van de stoel schoof met mijn knie tegen het dashboard. Au... maar gelukkig stond ik bizar snel stil op een halve meter van een peuter die ineens tussen geparkeerde auto's door de straat op rende. Zijn oma schrok zich ook kapot. Ik reed ongeveer 25 en stond binnen 2 stil. Kind had echt mazzel dat mijn reactievermogen heel snel is.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 06:42

+:)+ wat goed van je !!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 07:32

Zo hé, je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als je niet zo snel had gereageerd. Goed van je!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:35

Anne_GTI schreef:
Ik was vanmiddag blij dat er geen passagiers in de bus zaten. Moest een noodstop maken. Bus remt dusdanig hard dat ikzelf van de stoel schoof met mijn knie tegen het dashboard. Au... maar gelukkig stond ik bizar snel stil op een halve meter van een peuter die ineens tussen geparkeerde auto's door de straat op rende. Zijn oma schrok zich ook kapot. Ik reed ongeveer 25 en stond binnen 2 stil. Kind had echt mazzel dat mijn reactievermogen heel snel is.

Super!!

Ik vorige week met een gelede met 65km per uur een noodstop in hetbdonker omdat er mensen de busbaan overstaken, alleen ik wel mensen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:47

In de metro heb je zo’n ‘bankje’ met 6 zitplaatsen, mevrouw gaat echt precies in het midden zitten bij een leeg bankje! :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:22

Flying_Angel schreef:
In de metro heb je zo’n ‘bankje’ met 6 zitplaatsen, mevrouw gaat echt precies in het midden zitten bij een leeg bankje! :=

Die staan zeg maar schuin zodat je aan de overkant van het looppad ook een rij stoelen hebt of heb ik het verkeerde voor mij?

Wat is daar erg daar erg aan dat ze in het midden gaat zitten? Plek genoeg toch nog?

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:01

Ineke2 schreef:
Flying_Angel schreef:

Die staan zeg maar schuin zodat je aan de overkant van het looppad ook een rij stoelen hebt of heb ik het verkeerde voor mij?

Wat is daar erg daar erg aan dat ze in het midden gaat zitten? Plek genoeg toch nog?

Nouja, als de metro rustig genoeg is om 1.5m afstand te houden, is het wel de bedoeling dat je dat soort van probeert. Als er dan iemand in het midden zit is dat hele bankje van 6 "bezet", dus snap wel dat je liever ziet dat mensen een plek aan het uiteinde kiezen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:34

Ik was laatst in de bus. Het was druk en ik zat tegenover een dame die haar spullen op de stoel naast haar had staan.
Op een gegeven moment kwamen we het station binnen rijden en er stond een rij voor de bus. Ik schuif opzij zodat er eventueel mensen naast mij konden zitten...
Ik zou het niet doen hoor, vertelde de mevrouw, veel te dichtbij.

Ik had echt zoiets van wtf...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:07

Hey dit topic leeft weer, wat leuk!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:11

C_estmoi schreef:
Ineke2 schreef:

Nouja, als de metro rustig genoeg is om 1.5m afstand te houden, is het wel de bedoeling dat je dat soort van probeert. Als er dan iemand in het midden zit is dat hele bankje van 6 "bezet", dus snap wel dat je liever ziet dat mensen een plek aan het uiteinde kiezen..

Precies dat laatste, dat je dan eigenlijk aan beide hoeken niet kunt zitten. Maar misschien vind ik dat logisch door de 1,5 meter afstand, maar misschien dacht zij daar totaal niet aan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:00

Ach als iemand voor of achter je zit in zo’n stoelenrij zit er ook geen 1,5 meter tussen. Dat gaat gewoon niet. Hou er minstens 1 stoel tussen dan doe je al je best. In de spits is dat nu al een hele uitdaging. Gelukkig reis ik in de spits momenteel niet met het OV.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:42

Ineke2 schreef:
Ach als iemand voor of achter je zit in zo’n stoelenrij zit er ook geen 1,5 meter tussen. Dat gaat gewoon niet. Hou er minstens 1 stoel tussen dan doe je al je best. In de spits is dat nu al een hele uitdaging. Gelukkig reis ik in de spits momenteel niet met het OV.

In deze metro kun je alleen naast elkaar op zo’n bankje van 7. Niet achter of voor elkaar!