Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:50

xMaxxiee schreef:
savannah030x schreef:
Wanneer weet je dat je een sterke relatie hebt?

Als je jezelf kunt zijn en ongegeneerd scheetjes kunt laten in elkaars aanwezigheid zonder dat vriendlief boos of geshockeerd is :Y)

Hmm blijkbaar vind ml dat we een heeeeeeeeeeele goede relatie hebben -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:55

Eske_B schreef:
Fartzone :))

Wat is het nut van meerdere keer levenslang geven, zoals ze in de VS doen?

Volgens mij bestaat er in Amerika niet een straf die 'levenslang' is, maar benaderen ze een straf van bijvoorbeeld 50 jaar bij iemand van 60 als 'life in prison'. De misdaden die iemand heeft gepleegd worden dus niet aan elkaar gekoppeld om zo levenslang te vormen zoals wij dat kennen, maar iemand krijgt meerdere malen bv 30 jaar. Ik heb ooit een docu gezien waarin iemand iets van 400 jaar celstraf opgelegd heeft gekregen.. Is deels ook om te voorkomen dat mensen alsnog op parole vrij kunnen komen volgens mij.

theadora99

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:30

Ja volgens mij is het idd dat als 1 straf word vrijgesteld ofzo dat je dan alsnog levenslang moet ;)

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:33

Eske_B schreef:
[...]
Fartzone :))

Wat is het nut van meerdere keer levenslang geven, zoals ze in de VS doen?

Geen praktisch nut, maar ze tellen gewoon door. (zodat aan de uitslag is te zien dat alles is meegewogen/beoordeeld)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:51

Aaah op die manier, bedankt!

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:40

Wat is/was het nut van een oorlel?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:43

Yentaah schreef:
Wat is/was het nut van een oorlel?

Oorbellen *\o/*
Nee zonder gekheid, zou niet weten.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:42

Misschien heeft 't wel iets met windgeleiding te maken, dat je minder last van ruisende wind in je oor hebt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:24

xMaxxiee schreef:
savannah030x schreef:
Wanneer weet je dat je een sterke relatie hebt?

Als je jezelf kunt zijn en ongegeneerd scheetjes kunt laten in elkaars aanwezigheid zonder dat vriendlief boos of geshockeerd is :Y)

Nou dan heb ik wel een hele beroerde relatie zeg... ik kan het echt niet waarderen als manlief ongegeneerd scheetjes laat, doe het zelf ook niet, vind dat gewoon ranzig.
Maar ik weet dan wel dat mijn relatie goed zit aangezien hij er rekening mee houd en er altijd voor mij is, net als andersom.
En ik hem volledig kan vertrouwen en alles kan vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:46

Stel dat je in een trein zit. En die gaat 100km/u. Ook is er een vlieg in de trein. Eerst chillt die op de tafel, niks aan de hand. Maar als hij daarna gaat vliegen (en dus niks meer aan raakt), moet ie dan 100km/u vliegen om op dezelfde plek te blijven, of klapt ie meteen tegen de achterruit aan, óf gebeurt er niets?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:53

Jij vliegt toch ook niet door de trein? :))
De lucht in de trein staat stil, dus jouw scenario zal nooit kunnen gebeuren tenzij er ramen in de trein zullen zitten.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:39

Anoniem schreef:
Stel dat je in een trein zit. En die gaat 100km/u. Ook is er een vlieg in de trein. Eerst chillt die op de tafel, niks aan de hand. Maar als hij daarna gaat vliegen (en dus niks meer aan raakt), moet ie dan 100km/u vliegen om op dezelfde plek te blijven, of klapt ie meteen tegen de achterruit aan, óf gebeurt er niets?

Je uitgangspunt klopt niet.

Hier bij deze vraag in Quest over wat er met een vlieg in je auto gebeurt bij een ongeluk wordt uitgelegd waarom jouw uitgangspunt niet klopt (de lucht in de trein reist mee met de snelheid van de trein): https://www.quest.nl/artikel/vraag-van- ... -we-botsen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:46

Ik vroeg mezelf net af wat Jehova's getuigen eigenlijk 'moeten' stemmen bij de verkiezingen.

Heb het zelf uiteraard even opgezocht en het blijkt dat ze dus niet stemmen en zich niet met politiek bezighouden. Ik blijf het een bijzondere levensovertuiging vinden..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:13

IJsco_Love schreef:
Anoniem schreef:

Je uitgangspunt klopt niet.

Hier bij deze vraag in Quest over wat er met een vlieg in je auto gebeurt bij een ongeluk wordt uitgelegd waarom jouw uitgangspunt niet klopt (de lucht in de trein reist mee met de snelheid van de trein): https://www.quest.nl/artikel/vraag-van- ... -we-botsen

Niet alleen de lucht ( gelukkig) ook jijzelf, de vlieg, en al het andere wat zich in de trein bevindt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 06:14

Chasingmood schreef:
Wat als je een fout maakt door iemand anders? (Bijvoorbeeld het paard wat nog aan het inrijden is loopt in je weg bij springen), wat dan? Krijg je nieuwe kans? Heb je gewoon pech?

Ik snap je niet helemaal.
Tijdens een wedstrijd?

Waar je aan het inrijden bent is toch gescheiden van waar iemand zijn wedstrijd rijd?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:54

Kuggur schreef:
Niet alleen de lucht ( gelukkig) ook jijzelf, de vlieg, en al het andere wat zich in de trein bevindt.

Duh ;) maar het ging even over als de vlieg in de lucht vliegen gaat

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:18

linnie050 schreef:
Chasingmood schreef:
Wat als je een fout maakt door iemand anders? (Bijvoorbeeld het paard wat nog aan het inrijden is loopt in je weg bij springen), wat dan? Krijg je nieuwe kans? Heb je gewoon pech?

Ik snap je niet helemaal.
Tijdens een wedstrijd?

Waar je aan het inrijden bent is toch gescheiden van waar iemand zijn wedstrijd rijd?

Bij veel springwedstrijden rijden er gewoon 1 of 2 combinaties in de ring terwijl iemand anders start. Voor zover ik weet heb je zelf gewoon pech als je een fout maakt door dat iemand anders in de weg rijdt. Heb iig nog nooit gezien dat de ruiter de sprong mocht herstellen zonder dat dit gevolgen had voor de punten.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:17

Ja sorry had duidelijker moeten zijn :+
Dr rijden inderdaad bij een wedstrijd meestal twee combinaties in de ring, eentje die zn parcours rijd en eentje die nog even het parcours verkent en zn paard laat wennen aan de ring

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:17

IJsco_Love schreef:
Kuggur schreef:

Nee. Dan zou er toch constant een wind waaien in die trein (duh?).

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:10

IJsco_Love schreef:
Kuggur schreef:

Nee. Dan zou er toch constant een wind waaien in die trein (duh?).[/quote]

Sorry ik snap je nu niet meer :+ maar we bedoelen vast hetzelfde maar ik kan soms niet goed uitleggen in het Nederlands, sorry. Ik bedoel dat wat jij zegt uiteraard waar is maar dat mijn antwoord even kort gezegd was dat alleen het lucht mee reist op snelheid trein, maar dat dat voor de dingen die jij zegt uiteraard ook geldt...waar de wind in je reactie vandaan komt begrijp ik niet, sorry :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:20

IJsco_Love schreef:
IJsco_Love schreef:

Nee. Dan zou er toch constant een wind waaien in die trein (duh?).

Sorry ik snap je nu niet meer :+ maar we bedoelen vast hetzelfde maar ik kan soms niet goed uitleggen in het Nederlands, sorry. Ik bedoel dat wat jij zegt uiteraard waar is maar dat mijn antwoord even kort gezegd was dat alleen het lucht mee reist op snelheid trein, maar dat dat voor de dingen die jij zegt uiteraard ook geldt...waar de wind in je reactie vandaan komt begrijp ik niet, sorry :+[/quote]
Wat is wind? Bewegende lucht.
Wat denk je dat er ontstaat wanneer een trein 100km/h harder beweegt dan de lucht daarbinnen?
Hoe zou je lucht die zich met 100km/h ten opzichte van jou verplaatst anders kunnen ervaren dan als een heel harde wind?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:46

Hoe noem je een kip die..."willig".is (vergelijkbaar met hengstig zegmaar :D ).
Als ze op eieren zitten zijn ze broeds, maar wat als ze een haan willen? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:41

Natascha schreef:
Hoe noem je een kip die..."willig".is (vergelijkbaar met hengstig zegmaar :D ).
Als ze op eieren zitten zijn ze broeds, maar wat als ze een haan willen? :o

Kippig? Of hanig? _/-\o_

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:45

Is het misschien broeds? Of is dat juist alleen bij andere vogels?