Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:52

Hier maar eens een goede ervaring.
Had een trailer waar het wiel van af gelopen was kosten om te maken 1500 euro.
Maar dat was die trailer zelf nooit meer waard dus ding op MP gezet voor 500 euro.
Binnen 24 uur was die verkocht en betaald :D
Kreeg 's avonds laat een SMS in heel slecht Nederlands, maar wel netjes geantwoord.
Uiteindelijk kreeg ik de vraag of ik het niet in het Pools kon :')
Maar helaas mijn Pools is niet zo best.

Afgesproken dat het geld overgemaakt zou worden, en ik dat de trailer voor hen zou laten staan.
Kreeg de volgende ochtend netjes 2 keer een printscreen van de betaling en toen ik op de rekening keek stond het er al op.
Dag voor ze hem zouden halen kreeg ik een bericht dat ze een dag later zouden komen.
En ja hoor, ze kwamen.
3 mannen, 2 auto's en een hele hoop Pools gebrabbel.
Maar de trailer is weg, geld is op mijn rekening, zij waren er heel blij mee, en ik ook dat het zonder veel gemiep geregeld was.

Dus ook al kunnen ze geen Nederlands, of snap je dr niks van. Als ze maar betalen :')

Donna89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:50

Ik heb wat inbakerdoeken op MP eerst uiteraard wat veeeel te lage biedingen. 2 voor de prijs van 1 zegmaar.
Uiteindelijk iemand die ze voor de vp zsm wou hebben. Nou prima!
Toen een berichtje dat haar bankding bij iemand anders lag dus de 31 geld zou over maken, maar van de zelfde bank dus zou het dan meteen hebben
Krijg ik de 31 's avonds een mail dat ze het wel had overgemaakt maar vanaf een andere bank...
Heb het dus nog niet ivm feestdagen en weekend. Hoop wel dat ik het vandaag binnen krijg want heb een hoop andere geïntereseerde moeten terleurstellen..

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:02

Donna89 schreef:
Ik heb wat inbakerdoeken op MP eerst uiteraard wat veeeel te lage biedingen. 2 voor de prijs van 1 zegmaar.
Uiteindelijk iemand die ze voor de vp zsm wou hebben. Nou prima!
Toen een berichtje dat haar bankding bij iemand anders lag dus de 31 geld zou over maken, maar van de zelfde bank dus zou het dan meteen hebben
Krijg ik de 31 's avonds een mail dat ze het wel had overgemaakt maar vanaf een andere bank...
Heb het dus nog niet ivm feestdagen en weekend. Hoop wel dat ik het vandaag binnen krijg want heb een hoop andere geïntereseerde moeten terleurstellen..

Als ze het werkelijk overgemaakt heeft,staat het nu op je rekening.
Ik zou die dus even checken...

Ik heb nog mijn karretje te koop staan, iemand met interesse.
Wil de 31e in de ochtend komen kijken, dus ik geef aan dat het tussen 10 en half 12 kan, maar dat past niet.., dan 2-1, prima ook dat kan, ik mail nog het adres door, vond al dat het stil bleef, kreeg ik 5 minuten van tevoren bericht dat hij toch niet kan...
Pfff, 2 mensen laten schieten hiervoor...
Contact opgenomen met andere belangstellende, prijs genoemd, nog steeds interesse.
Even thuis overleggen wanneer en hoe te doen met het vervoer, of ik nog de maten door kan geven.., uiteraard.
Zie ik per toeval dat ze op facebook bij iemand aangeeft dat ze daar het karretje wel wil overnemen...
Tuurlijk zit je niet aan mij vast, absoluut niet zelfs, maar stuur gewoon even een berichtje als je interesse over is, of zie ik dat nou zo verkeerd?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:28

Tja dat zou ik niet meer dan normaal vinden om even iets te laten weten.....

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:30

Ik heb dit ook gehad stond er gistermiddag pas op. Die gene had het ook de 31ste al overgemaakt komt door de feestdagen en het weekend

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:15

Ik wacht al sinds 21/12 op een pakketje, postnl zegt dat de verkoper actie moet ondernemen. Verkoper zegt dat de afzender onbekend is dus ze niks voor me gaat doen.
Ik kan fluiten naar mn pakje en mn geld..
Wat zouden jullie in dit geval doen? Ik heb een T&T, foto van het bonnetje maar de status blijft staan op niet verwerkt

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:21

Enkel de verzender kan helaas actie ondernemen. Verkoper aanspreken is het enige dat je kan doen. Mijn ervaring is dat PostNL geen uitzondering maakt voor dit soort gevallen. Juridisch gezien terecht: dat is hun contractspartij namelijk.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:43

Dat is gewoon echt hopeloos want die zegt dat ze geen bedrijf is dus niemand kan aantonen dat zij de verkoper is.

Gaat om een wedstrijdjasje. Kan ik beter gaan sparen om een nieuw kopen ben ik alleen weer veel kwijt. Vd week dus al een jasje moeten lenen want ik hsd dus niks.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 05-01-16 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:44

Onlangs ook gehad met post.nl
De ene dag stond er ----->bezorger onderweg
Die dag niet geleverd en later aangepast naar ------> bezorgdatum de dag erna.
De dag erna --------> bezorgdatum de dag erna
Later die dag, status -----> pakket nog niet traceerbaar, niet aangemeld bij post.nl

Pakket nooit meer gevonden, gewoon zoek geraakt. Het ergste van alles is dat ze er gewoon niks mee doen. En dan het punt waar ik het heb ingeleverd de schuld geven. Maar dat de status terug verandert is, daar willen ze niks over zeggen..... daaaagggggg € 150+

Hier wel weer een goede ervaring met mijn rijlaarzen van MH. Bieden, akkoord dag erna opgehaald.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:46

Dat is helemaal zuur.. Status was 23 dec veranderd inderdaad naar levering tussen 17-19u, daarna in niet verwerkt.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:47

Ze heeft het inleverbonnetje toch? Daarmee ben je verzender en kan ze PostNL vragen een onderzoek te starten. Doen ze niet moeilijk over meestal..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:49

Ja heeft/had ze, heb ik een kopie van.

Nee ze wil er niks mee doen. Ik moet maar gewoon afwachten want haar pskketje van een ander was er ook nog niet vanwege de feestdagen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:50

Zelfs met een bonnetje had ik dus gewoon pech. Ik was dus de verzender.
PostNL geeft geen gehoor, al ligt de fout bij hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:51

Maar de dame in kwestie wil dat niet doen en als argument geeft ze aan "je kan toch niet bewijzen dat ik de verkoper ben".

Hiervan zou ik wel een melding maken bij MP. Je hebt bewijs dat ze een verkoper is, immers je T&T-code en mogelijks ook het mailverkeer tussen jullie waarin ze jou die code heeft toegestuurd. Dus melden bij MP dat er wat mis gaat en dat zij weigert om het op te lossen onder het mom van "je kan toch niks bewijzen" en dat je denkt aan oplichting. Want ergens vind ik het zo wel overkomen, dat ze absoluut niet van plan is om je geld terug te storten (zelfs niet een deel) omdat het pakket zoek is en zij er haar handen vanaf trekt.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:53

Als het pakketje niet aankomt ligt dat binnen het risico van de verkoper (tenzij anders afgesproken). Dus zeker melding maken bij MP. Lastige is altijd dat je in je recht kan staan, maar je recht halen wel iets anders is..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:14

kiki1976 schreef:
Onlangs ook gehad met post.nl
De ene dag stond er ----->bezorger onderweg
Die dag niet geleverd en later aangepast naar ------> bezorgdatum de dag erna.
De dag erna --------> bezorgdatum de dag erna
Later die dag, status -----> pakket nog niet traceerbaar, niet aangemeld bij post.nl

Pakket nooit meer gevonden, gewoon zoek geraakt. Het ergste van alles is dat ze er gewoon niks mee doen. En dan het punt waar ik het heb ingeleverd de schuld geven. Maar dat de status terug verandert is, daar willen ze niks over zeggen..... daaaagggggg € 150+

Hier wel weer een goede ervaring met mijn rijlaarzen van MH. Bieden, akkoord dag erna opgehaald.

Helaas dit ook gehad net voor kerst gelukkig was het bedrijf zo coulant gelijk alles opnieuw te versturen en na de feestdagen zouden hun zelf contact opnemen met postnl maar ze vonden het niet reaal om mij daar op te laten wachten super netjes geregeld gelukkig

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:14

Ja het is zo lastig. Ik denk niet aan oplichting. Pakket is wel degelijk op de post met het juiste gewicht en foto van de bon.

Maar ze denkt gewoon verzonden en geld binnen en klaar. Het gaat om een waarde van 45 euro, het jasje nieuw is €70.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:24

Saaams schreef:
Dat is gewoon echt hopeloos want die zegt dat ze geen bedrijf is dus niemand kan aantonen dat zij de verkoper is.

Gaat om een wedstrijdjasje. Kan ik beter gaan sparen om een nieuw kopen ben ik alleen weer veel kwijt. Vd week dus al een jasje moeten lenen want ik hsd dus niks.

Ik denk dat ze bedoelt dat ze niet kan zeggen het gaat om een pakket met afzender bladiebla...
Vaak is het zo dat pakketten die kwijt raken met afzender terug gaan naar de afzender.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:42

Nee ze zei echt letterlijk "contact opnemen heeft ook geen zin want ik heb mijn gegevens als verzender niet achtergelaten"
Dus dat zou betekenen dat elke gek kan bellen en kan zeggen welk pakket ze op de post hebben gedaan. Dat moet toch onzin zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:44

Dat is gewoon dom van haar kant. Als ze het originele bonnetje nog heeft kan ze prima terug gaan, daar staat de pakketcode op vermoed ik. Heeft ze dat niet en het pakket komt niet aan, dan zou ik mijn geld terug eisen. Haar probleem dat ze er niet achteraan kan of wil gaan, niet het jouwe.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:47

Heeft ze iets gezegd dat verzenden op eigen risico is of stond er iets in. Die aard in de advertentie? Want in dat geval moet ze je geen geld terug geven

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:52

Nee nergens staat eigen risico. Maar ik kan wel dwingen om geld maar als ze weigert heb ik nog geen poot om op te staan en naast naam en woonplaats (geen volledig adres) en rekeningnummer heb ik niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:55

Wel melden bij MP dat ze bewust en moedwillig weigert om medewerking te verlenen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:57

Hihi, ik kom even binnenvallen hoor. Ik mag geen linkjes plaatsen, maar voor wie wilt lachen: opel vectra zwart

** Eerst lezen**

Zoiets verzin je toch niet?!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 01:05

En je verwacht dat wij dan 300 advertenties door gaan zoeken?