Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:06

Bellatrix schreef:
Ok, dat is idd wat veel maar hij heeft wel iets gekregen haha!

Ja maar ik kon hem wel… _O-

Ze zijn echt keurig opgevoed, maar zodra er rood vlees tevoorschijn komt zijn ze niet te vertrouwen. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:11

Ja, ik snap dat je hem op dat moment wel wat kon doen. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

Dat ik door ambulancepersoneel als flat bhv aangezien werd terwijl er geen flat bhver is. :+

Geen honger, buik onrustig en bijholten vloeibaar. -O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:49

Kaitlyn schreef:
Die ene idioot op stal die nu met 35 graden gewoon aan het trainen is, want “paard MOET elke dag getraind worden, anders kan ik geen lange ritten rijden.”

Voor zulke beesten van eigenaren heb ik heel goede represailles, maar dat mag je niet hardop zeggen of schrijven tegenwoordig. Hoe haalt zo'n figuur het in zijn/haar botte hersens om überhaupt met deze temperaturen op een paard te stappen. 8)7

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:51

Kaitlyn schreef:
Bellatrix schreef:
Ok, dat is idd wat veel maar hij heeft wel iets gekregen haha!

Ja maar ik kon hem wel… _O-

Ze zijn echt keurig opgevoed, maar zodra er rood vlees tevoorschijn komt zijn ze niet te vertrouwen. :')

Kunnen wij nog een foto van de boef krijgen? :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:55

Ja over 2 weken weer controle. Was even schrikken.

Ik wil afwassen maar er gaat net een kat op schoot liggen. :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Ik vind het jammer dat de kat die wij van een oudere mevrouw hebben geadopteerd zo ontzettend fel naar onze eigen katten toe is. Uiteraard moet het allemaal nog wennen, maar het lijkt na 3 weken juist alleen maar erger te worden. Eén van mijn katten durft bijna niet meer binnen te komen en onze dagelijkse (soms meerdere keren per dag) kroelsessies zijn op dit moment verleden tijd, omdat hij voortdurend gespannen om zich heen kijkt. Zodra die uk tegen hem begint te blazen en grommen en zelfs op hem af komt rennen, dan schiet hij helemaal in een hoekje. Die uk is net 2 jaar en ontzettend klein en fragriel, die van ons is bijna 7 kilo en twee keer zo hoog als onze andere kat. Onze andere kat is niet bang voor haar en zet haar - zij het zonder resultaat - op haar plek, maar door de spanning wil die ook bijna niet meer naar binnen. Nu weet ik ook dat vrouwtjes echte draken kunnen zijn, maar zó erg... Ik heb de vorige eigenaresse wel netjes op de hoogte gesteld. Hopelijk gaat het over een week of 3 over als ze naar buiten mag, maar ik hou mijn hart vast.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Shenavallie schreef:
Ik vind het jammer dat de kat die wij van een oudere mevrouw hebben geadopteerd zo ontzettend fel naar onze eigen katten toe is. Uiteraard moet het allemaal nog wennen, maar het lijkt na 3 weken juist alleen maar erger te worden. Eén van mijn katten durft bijna niet meer binnen te komen en onze dagelijkse (soms meerdere keren per dag) kroelsessies zijn op dit moment verleden tijd, omdat hij voortdurend gespannen om zich heen kijkt. Zodra die uk tegen hem begint te blazen en grommen en zelfs op hem af komt rennen, dan schiet hij helemaal in een hoekje. Die uk is net 2 jaar en ontzettend klein en fragriel, die van ons is bijna 7 kilo en twee keer zo hoog als onze andere kat. Onze andere kat is niet bang voor haar en zet haar - zij het zonder resultaat - op haar plek, maar door de spanning wil die ook bijna niet meer naar binnen. Nu weet ik ook dat vrouwtjes echte draken kunnen zijn, maar zó erg... Ik heb de vorige eigenaresse wel netjes op de hoogte gesteld. Hopelijk gaat het over een week of 3 over als ze naar buiten mag, maar ik hou mijn hart vast.

Bij mijn katten heeft het ook echt wel een periode geduurd hoor! Ik denk maandje of 1,5/2 maar nu zijn het de grootste maatjes!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Het zou wel tof zijn als er ineens een positieve wending komt. Nog een poosje geduld hebben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:24

Dat ik waarschijnlijk aansprakelijk gesteld ga worden voor een ongeval veroorzaakt door mijn paard -O-

Vrij weinig zin in al deze stress.

Het zou ook niet perse nodig zijn. Ik handel het liever onderling af. Als iemand financiëel niet uitkomt zeker in dit geval was ik echt wel bereid om dat onderling te betalen.

Had ik mij beter moeten voorbereiden hierop? Absoluut die schuld leg ik ook volledig bij mijzelf neer dat ik te gemakkelijk ben geweest.

Mijn ouders naaien mij er ook nog extra bij op.

Mijn vader zei als dit wel een probleem wordt stoppen met bijrijders. Maar voor mijn oudje kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om de bijrijder stop te zetten. Zij komt al jaren bij mijn paard en is helemaal gek op dat dier. Ze betalen ook al jaren heel netjes en ik heb nooit gedoe. Gaat ook om een jonge meid nog.

Maar lekker zit het mij niet. En dat net even in mijn lange vrije weekend waarin we ook nog even weg zijn waar ik juist even naar uitkeek na het regelen van een uitvaart voor een cliënt en veel uren te hebben gemaakt hiervoor.

Mijn leven is wat dat betreft nooit saai, maar een paar maanden iets stabieler zou fijn zijn -O-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:43

imaudy schreef:

Deze is wel passend :')

Afbeelding

Maar het is eigenlijk een grote knuffelbeer

Afbeelding

Oh zebrastreep wat een ontzettend vervelende situatie zeg. Ik snap dat dit hele dubbele gedachten geeft. :(:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:45

Telefoon is leeg, dus die nu aan het opladen, anders heb ik geen wekker :Z

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:47

Zijn al een paar keer muizen geweest bij de buren (appartementencomplex) maar ben zo bang dat ze nu ook hier zitten.
Hopen dat m'n binnenkatten hun werk doen zodra het nodig is :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:55

Ik was tot mijn 24e altijd een slechte inslaper. Ik kon makkelijk uren wakker liggen. Maar na m’n hersenschudding sliep ik in als een baby. Maximaal 20 minuten en ik was weg.

Blijkbaar mocht ik daar maar 5 jaar van profiteren. Nu ik weer een beetje een stabieler leven heb, met niet constant enorme stress, kan ik weer niet in slaap komen. :+

Terwijl ik wel moe ben. En ik word ook vroeg wakker. Plus 9000 stappen gezet vandaag. Dus op zich moet ik kunnen slapen. :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:59

Hoe schakel je af ‘s avonds? Ik heb altijd moeite met inslapen als ik bijvoorbeeld een spannende (niet per se enge) serie heb gekeken of gelezen. Na het sporten heb ik ook meer moeite met inslapen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:09

denisesilver schreef:
Hoe schakel je af ‘s avonds? Ik heb altijd moeite met inslapen als ik bijvoorbeeld een spannende (niet per se enge) serie heb gekeken of gelezen. Na het sporten heb ik ook meer moeite met inslapen.

Soms kijk ik Tv (iets luchtigs). Soms lees ik. Soms op m’n telefoon scrollen. Ga vaak ook in de avond even wandelen (vandaag niet).

En dan ga ik meestal in bed liggen een podcast luisteren tot ik in slaap val. Het liefst een saaie podcast haha. Maar als ik na 45 min nog niet slaap ga ik soms uit bed en soms even wat anders doen. Anders raak ik gefrustreerd. :+

Caffeine na 18:00 doe ik ook niet en koffie alleen in de ochtend. Melatonine helpt niet. Ander medicatie wil ik niet. :)

Dus nu wordt het een battle met mezelf. Overdag niet slapen en op tijd eruit (6:30-7:30). Tot ik weer netjes om 23.00 slaap.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:13

MarlindeRooz schreef:
Ik was tot mijn 24e altijd een slechte inslaper. Ik kon makkelijk uren wakker liggen. Maar na m’n hersenschudding sliep ik in als een baby. Maximaal 20 minuten en ik was weg.

Blijkbaar mocht ik daar maar 5 jaar van profiteren. Nu ik weer een beetje een stabieler leven heb, met niet constant enorme stress, kan ik weer niet in slaap komen. :+

Terwijl ik wel moe ben. En ik word ook vroeg wakker. Plus 9000 stappen gezet vandaag. Dus op zich moet ik kunnen slapen. :+

Dit herken ik enorm.

Een stressvol leven, daar het best goed op doen.
Voor mijn burnout ging het mis. Ik sliep steeds minder en minder. Soms had ik 3 A 4 uur per nacht. En weer dooooorrrrr.

Juist doordat ik langzaam in een stabiele situatie kwam, klapte mijn burnout er door.

Daar zit ik nu vol in. -O-

Huisarts en poh vonden het bijzonder knap hoe lang ik het vol heb gehouden.
Ik vind het bijzonder vervelend.

Ik wil slapen, leven, en doorgaan. :j -O-

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:35

Kaitlyn schreef:
imaudy schreef:

Deze is wel passend :')

[ Afbeelding ]

Maar het is eigenlijk een grote knuffelbeer

[ Afbeelding ]

Oh zebrastreep wat een ontzettend vervelende situatie zeg. Ik snap dat dit hele dubbele gedachten geeft. :(:)

Lekkere boef :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:17

En we gaan week 8 in met pijn in mijn enkel/voet...

Heerlijk joh, het laatste treetje missen van de trap :+

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

MarlindeRooz schreef:
denisesilver schreef:

Soms kijk ik Tv (iets luchtigs). Soms lees ik. Soms op m’n telefoon scrollen. Ga vaak ook in de avond even wandelen (vandaag niet).

En dan ga ik meestal in bed liggen een podcast luisteren tot ik in slaap val. Het liefst een saaie podcast haha. Maar als ik na 45 min nog niet slaap ga ik soms uit bed en soms even wat anders doen. Anders raak ik gefrustreerd. :+

Caffeine na 18:00 doe ik ook niet en koffie alleen in de ochtend. Melatonine helpt niet. Ander medicatie wil ik niet. :)

Dus nu wordt het een battle met mezelf. Overdag niet slapen en op tijd eruit (6:30-7:30). Tot ik weer netjes om 23.00 slaap.

Grote kans dat je het al hebt geprobeerd maar misschien toch de moeite waard om te proberen. Ik heb geen idee of het een placebo effect is maar deze thee lijkt voor mij te werken:

Afbeelding

Smaak is lekker en er zit valeriaan in.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

Die slaap lekker twee vond ik niet te nassen, maar was wel wat me deed slapen recht voor een belangrijk tentamen :')

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

Ik schakel uit door dat soort films/series bijvoorbaad s’avonds al niet meer op te zoeken. Dan kijk ik eerder rustige filmpjes zoals Adriana Turroch op YouTube met mooie landschappen en dat soort series. Daarnaast probeer ik voor slapen gaan van scherm af te komen, maar dat werkt niet altijd. Wel lees ik graag van die simpele boeken voor slapen. Helpt hier ook.

Kat gaat vandaag onder het mes ivm ontstoken kies. Hij mocht niet eten en mandje wat hij normaal goed doet, ging niet soepel met vastgrijpen in blote arm aan toe. Dat deed even zeer zeg….
Maar hopelijk voor het goede doel.

O en vrijdag te horen gekregen dat ik een beginnende scheur in mijn meniscus heb opgelopen en hard aan de bak moet de spieren er om heen sterker te maken en ik was net van de fysio af. :')
(Waarschijnlijk doordat mijn knie midden in de nacht op slot heeft gezeten en dat dat de druppel was.)
Fysio staat al gepland.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 13 min geleden

Gisteren naar het concert van Robbie Williams geweest en was om 12 uur thuis en om 5 uur vanmorgen zat ik alweer in de auto naar werk.

Gaat een lange dag worden vrees ik..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13 min geleden

Dat was een kort nachtje. :=